T is wachten op een ongeluk bij de bunker

lexx

Mei 20, 2008, 02:50:44
edit2Rapporteer  
Gister weer eens lekker wezen kiten bij de bunker@ wijk aan zee.
Tot me verbazing zijn daar een paar gasten bezig met een paraglider te oefenen ook nog met moter voor op de rug ..
Waarom precies bij de opgang?  Huh Denk ik dan ..snap dit dus echt niet he.
Een van die leerlingen knalde al zowat door een kite heen ..

Ik ga zo ook even mailtje naar die gast sturen even nog maar geen namen wil eerst ff reactie afwachten.
zo moets dit even kwijt mazzl
youne nl

Antwoord #1 Mei 20, 2008, 17:53:39
edit2Rapporteer  
Met motor??? Weten ze zeker niet hoe een effect dat heeft op onze lieftallige vogeltjes ???  Undecided
groetjes
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Mei 20, 2008, 18:15:45
edit2Rapporteer  
Parasailen is boven de 4 Bfrt zeer riskant heb ik me laten vertellen. Alleen hanggliders kunnen dan nog wel vliegen, maar die zie je zelden in Nederland.

Ook met een motor kun je volgens mij niet tegen 4 Bfrt opbeuken, die dingen hebben helemaal geen hoge vliegsnelheid.

En het zal vast wel verboden zijn in Nederland zoals zo'n beetje alles (en ergens ook wel logisch als je zo hoog kunt vliegen met dat spul
ginkites

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 20, 2008, 21:35:38
edit2Rapporteer  
Wat zitten jullie nou te zeiken over een paramotor. Die vliegen hoog en volgens mij heeft die gast een vergunning om daar te lessen. Als iedereen zo zeurt mag er straks niks meer. De vogelaars willen geen kiters, de kiters geen paramotors, de paramotors geen Delta's nou dat wordt leuk , allemaal thuisblijven en vooral binnen aub anders heb ik er last van. Parasailen is overigens achter een speedboot met een ronde parachute, heeft hier niks mee te maken. Paragliders kunnen maximaal 70 km per uur ( de pro schermen dan ) beetje verdraagzaam ajb
youne nl

Antwoord #4 Mei 20, 2008, 21:37:42
edit2Rapporteer  
sarcasme nog nooit van gehhord ofzo????  loser
Mitchel_12000

Antwoord #5 Mei 20, 2008, 22:33:49
edit2Rapporteer  
Hey Ginkites,

Was je er bij zondag? Die gasten waren namelijk redelijk link bezig met hun parachuut. Ik heb ze een paar keer ongecontroleerd over het strand zien worden gesleurd, wat af en toe vrij gevaarlijke situaties tot gevolg had. Het was een klasje dus ze waren nog niet toe aan het vliegen met motortje. Met 5bft een parachute onder controle houden vind ik nou niet echt heel verantwoord bezig zijn. Ik heb helemaal niks tegen paramotors, zou  het zelf ook best eens willen doen. Ik snap alleen niet dat die gasten in een gebied gaan staan waar op een topdag toch snel zo'n 100 kitesurfers aktief zijn. Loop zo'n 200 meter downwind en niemand heeft last van elkaar.
Magic Hat

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 20, 2008, 22:47:01
edit2Rapporteer  
Maar waren zij niet allang daar bezig toen de kiters kwamen? En gingen die 200 m. downwind beginnen? Ik niet in ieder geval. Vond het gevaarlijke wel meevallen.

Overigens was er downwind een flysurferboarder bezig (met 2 rode pionnen) en upwind waren ze aan het blowkarten. Leuk man, al die strand activiteiten!
Michiel.
Moderator

Antwoord #7 Mei 21, 2008, 04:45:05
edit2Rapporteer  
parapenten, paragliden of parasailen. Zeilen met een vleugel. Zeilen doe je niet met een motor of gemotoriseerd hulpmiddel Huh Tongue

Op de Slufter zie je ze niet meer boven de 4 Bfrt en al helemaal niet met een motor op hun rug. 70km/u is hooveren in 8 Bfrt dus, beetje weinig marge als je boven de 4 Bfrt met dat ding de lucht ingaat Shocked

Overigens vind ik dat wel heel cool met zo'n motor op je rug ThumpsUp
In Tarifa als het niet waaide (en dat doet het toch best wel vaak daar, niet waaien) gingen er ook op het strand een paar van die dingen de lucht in, maar nooit als het hard genoeg waaide om lekker te kiten.

Gin maakt toch ook paragiders/parapents, whatever hoe die dingen nu weer heten? En zijn eerste post dus vermoedelijk heeft ginkiter er iets mee te maken Roll Eyes Grin
@LaurenS

Antwoord #8 Mei 21, 2008, 04:56:47
edit2Rapporteer  
Niet zo zeuren.Als het allemaal zo gevaarlijk was,bewaar je toch zelf wat afstand  Shocked. Gewoon allemaal op je eige manier genieten van de wind  Grin.Wel zoveel mogelijk rekening houden met elkaar naturlich 
Ik heb genoten rond die tijd op Ijmuiderslag.Maar liefst 6 kiters op het water.Wat een rust  ThumpsUp
ginkites

Geen avatar

Antwoord #9 Mei 21, 2008, 06:34:21
edit2Rapporteer  
klopt ja vlieg ook paragliders en met motor alleen om geld te verdienen met luchtopnames. Is behoorlijk saai met zo'n ding op je rug maar ja. ( en herrie ) vlieg liever op thermiek of beter kiten ja.
Kan gewoon niet tegen gezeur. Wij kiters en vooral beginners storen heus wel anderen en als we dat gaan verbieden blijven alleen de normale mensen over ( dagjes wandelaars zwemmers ) en dan wordt het zo fucking saai. Laat iedereen in zijn waarde, ook de paramotor vliegers er is echt ruimte genoeg voor iedereen tenzij alles verboden wordt dan moeten alle kiters na 1 spot en wordt het echt gevaarlijk met duizend kiters bij elkaar. Als het zo doorgaat gaat het die kant op. Kiten overal verboden behalve op .... 3 spots ofzo Gevolg veel ongelukken en dan echt afgelopen.
Michiel.
Moderator

Antwoord #10 Mei 21, 2008, 14:57:41
edit2Rapporteer  
Ben het voor de rest helemaal met je eens, Ginkites ThumpsUp

Nederland is een overbevolkt druk landje waarbij de mensen het licht niet in de anders ogen gunnen. Ook op het vlak van recreatie ThumpDown

Voor dit soort luchtsport is er sowieso al weinig plaats, vooral hier in het zuidwesten. Op de maasvlakte had je een vliegveld waar je kon (motor)zweven, hanggliden (aan zo'n delta, supervet is dat. Zelf ook eens gedaan Cool) en paragliden. Die is nu verdwenen zonder waardig alternatief door aanleg tweede maasvlakte. Niet alleen kiters hebben daar dus last van. En dit geld voor vele alternatievere sporten (zeg maar alles wat geen voetbal of tennis is Tongue)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.