Kitesurfen verboden op Workum

Marko

Berichten: 1650
Antwoord #25 Juni 06, 2008, 20:14:06
edit2Rapporteer  
Dit is echt belaggelijk het is op alle spots al veeeeel te druk word zelfs gevaarlijk en dan gaan ze een giga spot dicht gooien waar moeten al die mesnen heen.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #26 Juni 06, 2008, 20:31:15
edit2Rapporteer  
Net even met camping it Soal gebeld om e.e.a. bevestigd te krijgen. Wilde namelijk volgende week daar een midweekje op de camping gaan staan. Wat schetst mijn verbazing: de aardige dame aan de telefoon weet van niks!!!! Ze heeft direct even "live" de website van de gemeente Nijefurd bezocht en was even verbaast als wij allemaal. Ze gaat even met de baas bellen en belt me dan terug.

Wordt vervolgd.....
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #27 Juni 06, 2008, 20:32:24
edit2Rapporteer  
oke ik ben benieuwd
chico

Berichten: 1112
Antwoord #28 Juni 06, 2008, 20:34:27
edit2Rapporteer  
Ik ben er nog nooit geweest maar; gecondoleerd aan de kiters daar. Ik wordt zo moe van NL. Regeltjes, regeltjes. Waar is de tijd van de provo's. Niet dat de provo's van die tijd nu zo goed bezig zijn hoor. Die hebben hun idealen allang ingeruild voor SUV's en hun 2e huis in Frankrijk.
Renske.

Berichten: 57
Antwoord #29 Juni 06, 2008, 20:50:43
edit2Rapporteer  
kunnen we niets iets doen!
ik wil niet niets gedaan hebben terwijl de spot dicht gaat!!!
Kunnen we niet met ze allen naar het strand op protesteren, briiefen schrijven env. xD
Dit kan toch niet! ze komen niet eens met een alternatief! we kopen met z'n allen een stuk grond langs het ijselmeer en maken een KITSURFSTRAND! verboden voor badgasten xD xD
nee maar ff serieus.. is er niet iets wat we kunnen doen?(A)
 Trouwens!Wattefok badgasten! Iedereen zit op Makkum!!
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #30 Juni 06, 2008, 20:54:40
edit2Rapporteer  
heeft iemand het nieuws al op een duits kiteforum gezet? (mijn Duits is sehr slecht!)

ze zijn wel krank in de kopf hoor.. kitesurfen verbieden in workum!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #31 Juni 06, 2008, 20:56:55
edit2Rapporteer  
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #32 Juni 06, 2008, 22:16:40
edit2Rapporteer  
Burgemeester en wethouders maken een uitzondering voor de kitesurfscholen Sky High en Kitemobile. Onder leiding van gediplomeerde instructeurs mogen hun leerlingen wel met een vlieger en surfboard het water op.

Ben wel benieuwd wat er in de gemeentelijke stukken staat geschreven.
Schrijf je in voor een cursus kitesurfen, betaal, trek een shirtje aan van één van de kitescholen
en ga lekker de hele dag kiten.
Enne, wat is de limiet aan aantal leerlingen? 150 man, ach dat vaart er nu ook al.  Grin
Wat zullen die kitescholen daar nu een geld verdienen.

Doet me een beetje denken aan Baai van Rosas, Spanje, Camping La Ballene.
€. 50,00 betalen aan de "kiteschool". Een geel shirtje krijgen, lekker 3 weekjes varen en
naderhand je shirtje weer inleveren en je € 50,00 "borg" weer terug krijgen.

Even creatief denken en de oplossing is er.

[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #33 Juni 06, 2008, 22:28:19
edit2Rapporteer  
Net even met camping it Soal gebeld om e.e.a. bevestigd te krijgen. Wilde namelijk volgende week daar een midweekje op de camping gaan staan. Wat schetst mijn verbazing: de aardige dame aan de telefoon weet van niks!!!! Ze heeft direct even "live" de website van de gemeente Nijefurd bezocht en was even verbaast als wij allemaal. Ze gaat even met de baas bellen en belt me dan terug.

Wordt vervolgd.....

Wacht nog steeds op een reactie.... Zo moeilijk was de vraag toch ook weer niet?
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #34 Juni 06, 2008, 22:43:53
edit2Rapporteer  
Dit gaat helemaal de verkeerde kant op....

Ik zie de bestaande plekken nog meer volstromen.....worden die vervolgens gesloten vanwege het feit dat kiten te veel ongelukken met zich mee brengt...

Blijft alleen de zee nog over......
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #35 Juni 06, 2008, 22:47:50
edit2Rapporteer  
Iedereen die plannen had om te gaan kamperen op die camping moet een brief schrijven naar de camping en de gemeente en vertellen dat ze niet meer komen. Ook onze oosterburen zouden dit moeten doen. Misschien dat ze dan inzien dat het ze geld gaat kosten.
Ook als je niet van plan was te gaan kamperen daar kan je dat natuurlijk doen Grin
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #36 Juni 07, 2008, 00:03:07
edit2Rapporteer  
Ik zeg het... verplichte lidmaatschap van nkv op de spots en dan is 100 procent lid.. staat de nkv erg sterk in nederland en de duitsers mogen niet meer kiten omdat ze geen lidmaatschap hebben.. hoe moet je het controleren??? geen idee maar ik weet zeker als het nkv alle kiters als lid heeft dat daar een oplossing voor te vinden is aangezien hun financien dan veel dikker is..

Sorry hoor maar ik kan hier echt pist van worden en ben bijna bereid om mijn baan in te korten en bij het nkv wat te gaan doen... om voor de kiters de zwemmers en de vogeltjes een goed en gezellig jaar te geven.. jaar in jaar uit maar dat willen ze ook wel maar slechts (schatting) 5 procent is lid en ja laten we eerlijk zijn... wat is nou 30 euro per jaar....
Renske.

Berichten: 57
Antwoord #37 Juni 07, 2008, 00:17:19
edit2Rapporteer  
maar in de krant staat dat hij juist de duisters weg blijven i.v.m de kiters Huh
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #38 Juni 07, 2008, 00:34:56
edit2Rapporteer  
maar in de krant staat dat hij juist de duisters weg blijven i.v.m de kiters Huh

De kuilgravers en badgasten bedoelen ze daarmee, denk ik!
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #39 Juni 07, 2008, 03:02:30
edit2Rapporteer  
Het is mooi klote voor de gasten die daar altijd komen... ThumpDown ThumpDown
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de eigenaren van die camping daar blij mee is. Dat zal ze toch aardig wat omzet gaan kosten, al die (Duitse) kiters die daar niet meer komen. Zouden die daar niets aan kunnen doen? Voor hun is het toch regelrechte diefstal van hun 'brood'.....
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #40 Juni 07, 2008, 03:07:00
edit2Rapporteer  
volgens mij komt dat gezeur juist van die camping...
patricks

Berichten: 392
Antwoord #41 Juni 07, 2008, 03:19:49
edit2Rapporteer  
Ik zeg het... verplichte lidmaatschap van nkv op de spots en dan is 100 procent lid.. staat de nkv erg sterk in nederland en de duitsers mogen niet meer kiten omdat ze geen lidmaatschap hebben.. hoe moet je het controleren??? geen idee maar ik weet zeker als het nkv alle kiters als lid heeft dat daar een oplossing voor te vinden is aangezien hun financien dan veel dikker is..


Ben het helemaal met je eens!
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #42 Juni 07, 2008, 03:23:30
edit2Rapporteer  
Ik ben er mee eens dat er een verplichte lidmaatschap van de nkv  verplicht word en dat je alleem maar mag kitesurfen als je lid ben. Alleen voor de nederlandse kiteers.

Vind dan wel dat de nkv er niet misbruik van mogen maken om de prijs op te schroeven. Ik vind 30 euro per jaar best veel.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #43 Juni 07, 2008, 03:31:24
edit2Rapporteer  
Dat is voor de meesten hier een keer niet uit gaan of zo loser
Of eens een weekje op de fiets naar je werk/school/strand.
patricks

Berichten: 392
Antwoord #44 Juni 07, 2008, 03:32:33
edit2Rapporteer  
Dat is voor de meesten hier een keer niet uit gaan of zo loser
Of eens een weekje op de fiets naar je werk/school/strand.

Of niet langs de MAC na het kiten :'(
Benjooh

Berichten: 572
Antwoord #45 Juni 07, 2008, 03:41:32
edit2Rapporteer  
Gelukkig zijn dr wel meer Mac's dan alleen in Joure Grin
T'zou mooi zijn als je op de wat minder mooie dagen met een lekker windje (zoals ook afgelopen zomer) wel gewoon @ Workum kan kiten.  Roll Eyes
Emma

Berichten: 624
Antwoord #46 Juni 07, 2008, 03:50:15
edit2Rapporteer  
Damn..... Dat is echt balen zeg Sad Die scholen zullen inderdaad flink wat clandisie gaan krijgen. Ideaal voor lesgeven zo'n spot met ondiep water zonder andere kiters...
Iedereen die plannen had om te gaan kamperen op die camping moet een brief schrijven naar de camping en de gemeente en vertellen dat ze niet meer komen. Ook onze oosterburen zouden dit moeten doen. Misschien dat ze dan inzien dat het ze geld gaat kosten.
Ook als je niet van plan was te gaan kamperen daar kan je dat natuurlijk doen Grin
Ik was overigens serieus van plan nog wel even een weekje oid te gaan.
joop

Berichten: 113
Antwoord #47 Juni 07, 2008, 04:21:19
edit2Rapporteer  
Blijft een rare bepaling in het beheersplan:

'In het 'hoogseizoen' van 1 juni tot 1 september is het niet toegestaan om te vrij te kitesurfen. In deze periode is kitesurfen alleen toegestaan voor kitesurfscholen (met een gemeentelijke ontheffing) als de beheerder de groene signalering zichtbaar heeft gemaakt. Die beslissing hangt samen met de weersomstandigheden en met de aanwezigheid van badgasten. Het aantal kitesurfers is in het hoogseizoen gemaximaliseerd tot 150 kitesurfers. '

Blijkbaar is 150 kitesurfers in het hoogseizoen geen probleem?? Aangezien er nooit 150 lessers zijn, zouden de overige plekken toch beschikbaar moeten kunnen zijn voor gevorderden.

Misschien eens de gemeente om uitleg van deze zin vragen.
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #48 Juni 07, 2008, 05:07:06
edit2Rapporteer  
Blijft een rare bepaling in het beheersplan:

'In het 'hoogseizoen' van 1 juni tot 1 september is het niet toegestaan om te vrij te kitesurfen. In deze periode is kitesurfen alleen toegestaan voor kitesurfscholen (met een gemeentelijke ontheffing) als de beheerder de groene signalering zichtbaar heeft gemaakt. Die beslissing hangt samen met de weersomstandigheden en met de aanwezigheid van badgasten. Het aantal kitesurfers is in het hoogseizoen gemaximaliseerd tot 150 kitesurfers. '

Blijkbaar is 150 kitesurfers in het hoogseizoen geen probleem?? Aangezien er nooit 150 lessers zijn, zouden de overige plekken toch beschikbaar moeten kunnen zijn voor gevorderden.

Misschien eens de gemeente om uitleg van deze zin vragen.

Uuhm ja goed idee  michien mogen we kitesurfen tot de max 150 mensen op het water.
Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Antwoord #49 Juni 07, 2008, 15:07:42
edit2Rapporteer  
"verplicht lid NKV"  ...  "alleen nederlanders lid"...

Haal je kop is uit het zand, wie ben jij om anderen te verplichten? En dan nog duitsers afzeiken ook. Simplistisch en dom!

Verder een vervelende regeling, in mijn ogen weer een laffe oplossing. Dat vlag systeem kan ook werken zonder beperking van het aantal kiters. En om dat de toegang te beperken tot de kitescholen kan eigenlijk ook niet, waarom zijn sommige varkens gelijker dan andere?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.