Kitesurfen verboden op Workum

patricks

Berichten: 392
Antwoord #50 Juni 07, 2008, 16:06:33
edit2Rapporteer  
"verplicht lid NKV"  ...  "alleen nederlanders lid"...

Haal je kop is uit het zand, wie ben jij om anderen te verplichten? En dan nog duitsers afzeiken ook. Simplistisch en dom!


Alleen nederlanders lid niet nee.
Maar nkv zorgt er wel voor dat jij op je spot kan varen.
Magic Hat

Geen avatar

Berichten: 91
Antwoord #51 Juni 07, 2008, 16:15:44
edit2Rapporteer  
Ik ben al lang lid van het NKV, maar zodra het verplichten wordt haak ik af. Als je het verplicht wilt stellen ben je geen haar beter dan die luie eikels die spots dichtgooien met niet-wetenschappelijke, en in mijn ogen valse, argumenten.

Overigens zou ik ook de bewering dat er meer spots open zijn door het werk van het NKV wel eens bewezen zien worden... Klakkeloos elkaar napraten is zo makkelijk. Niet dat het NKV niet hard werkt, maar tot nu toe heb ik het gevoel dat er alleen dingen dichtgaan (ik zeg niet dat dat de schuld van het NKV is, lezen!). En misschien is de polderbenadering niet effectief genoeg, of heeft deze ondersteuning nodig van wat minder lieve acties.
naja

Berichten: 355
Antwoord #52 Juni 07, 2008, 17:16:19
edit2Rapporteer  
Go,dan hebben die 2 kitescholen het nu wel goed voor elkaar,alle ruimte voor zich zelf.
Kunnen de centjes nog beter verdiend worden
yfke

Berichten: 51
Antwoord #53 Juni 07, 2008, 18:03:03
edit2Rapporteer  
Vind het idee van e_surf nog helemaal niet zo gek eerlijk gezegd!
Met z'n allen bij de scholen een shirt halen en daarmee varen... instructeurs in opleiding!
Kijk, als de gemeente dit hard wil spelen, dan kunnen wij dat natuurlijk ook! Of je er vrienden mee maakt is een ander verhaal, maar dat zijn we op deze manier ook niet.
Trouwens, wie wordt die zogenoemde "beheerder" eigenlijk en wie gaat deze meneer betalen, en voornamelijk...waarvan? Belastinggeld waarvoor wij betalen met z'n allen?

Ik denk dat je met veel mensen inderdaad sterk in je schoenen staat en een duidelijk
standpunt kunt maken. Neemt niet weg dat we in Nederland wonen... praten gaat makkelijk, maar zodra de overheid/gemeente/provincie wat moet gaan doen haken ze direct af!
Lekker dan!

Nou nog ff wat negatiefs...noem me een zeikerd of moraalridder, wat jij wilt maare...
Ik merk dat er op dit forum nogal negatief naar duitsers wordt gekeken,
natuurlijk kan ik me voorstellen dat jullie je ergeren aan kuilengravende, in je nek crashende en overtredende duitse kitesurfers in natuurgebieden. Dat heb ik ook...
Maar vaak gebeurd dit ook uit onwetendheid. Blijkbaar zijn wij degene die dan ook niet reageren en de moeite nemen om op deze mensen af te stappen en het even "vriendelijk" uit te leggen, of te helpen met hun kite. Overigens, ,met de nadruk op vriendelijk!
Het gebeurd bij mij maar al te vaak dat een "hollander" in z'n golfje me van het zebrapad raced, terwijl die "dikke duitser" in z'n vette mercedes keurig stopt! Dat mag ook wel eens gezegd worden. (wind)surfen en kiten zijn sporten die wereldwijd mensen samen brengen. De zogenaamde relaxte leefstijl waarover iedereen het altijd heeft? Waarom krijgen wij dat dan niet voor elkaar met onze oosterburen? Beetje geven en nemen denk ik zo!

Anyway, ik hoop dat de gemeente gaat inzien dat ze ons gigantisch in moeilijkheden brengt met dit besluit en voor een goed alternatief gaat zorgen. Mocht er nog een actie komen dan sluit ik me daar graag bij aan.

Greetz!
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #54 Juni 07, 2008, 18:16:41
edit2Rapporteer  
Bericht even van HL gekopieerd

We kunnen ook gewoon massaal klachtenformulieren gaan invullen en verzenden naar de gemeente Nijefurd:

http://www.nijefurd.nl/simeform.php?form=0037933afc3b3207ebc233a7c32064be0d89489c4304ca

 

Misschien zijn we in de meerderheid, vergeleken met het aantal badgasten die klachten hebben gemeld

lijkt mij een heel goed plan om ook vanuit KiteHigh wat te laten horen
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #55 Juni 07, 2008, 18:28:19
edit2Rapporteer  
het word tijd dat ik een uzie of een automatische machine geweer pak en al de kloten beesten overhoop knal.

dat kunnen hun is voelen hoe het is als je hobby/sport afgepakt word !!  ThumpDown

 
Henning

Berichten: 581
Antwoord #56 Juni 07, 2008, 18:29:41
edit2Rapporteer  
Andre zie first page... dat zet wel zoden aan de dijk... uzi... losse flodders...

Maar begin eerst maar eens met een klacht!

http://www.nijefurd.nl/simeform.php?form=0037933afc3b3207ebc233a7c32064be0d89489c4304ca
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #57 Juni 07, 2008, 18:36:53
edit2Rapporteer  
Overigens zou ik ook de bewering dat er meer spots open zijn door het werk van het NKV wel eens bewezen zien worden... Klakkeloos elkaar napraten is zo makkelijk. Niet dat het NKV niet hard werkt, maar tot nu toe heb ik het gevoel dat er alleen dingen dichtgaan (ik zeg niet dat dat de schuld van het NKV is, lezen!). En misschien is de polderbenadering niet effectief genoeg, of heeft deze ondersteuning nodig van wat minder lieve acties.

De binnenwaterspots die nu voor het kitesurfen beschikbaar zijn, zijn gerealiseerd door de NKV  ( en medewerkers van de NKV) alle spots met ontheffing BPR. Op dit moment is er door de NKV een aanvraagprocedure opgestart voor nog eens zo'n kleine 20 spots!!!

Helaas is het ( met name @ Mirns) nu eenmaal een feit dat 80% van de mensen die het natuurgebied invaren de Duitse Nationaliteit bezitten. Ergernis naar deze groep kitesurfers is dus wel te begrijpen ( echter niet correct) Vanuit de NKV is er actie ondernomen om  ook de Duitse kitesurfers beter te informeren.

Zoals nu bij de NKV bekend is , is er tussen de betreffende autoriteiten en de genoemde kitescholen @ Workum overeengekomen dat deze scholen regulerend zouden optreden. Alleen al het feit dat een gebied bestemd voor recreatie doeleinden met een bepaalde activiteit wel door een commerciële instelling en niet door de recreant zelf gebruikt mag worden geeft al aan hoe belachelijk idioot zo'n "alleen voor kitescholen constructie " is.

Wat kun jij als kitesurfer op dit moment doen?
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: word lid van de NKV! Hoe groter de vereniging hoe meer inspraak we hebben ( en dat we in de nabije toekomst hard nodig!)
Blijf als kitesurfers weg uit verboden gebieden ( natuurzone / zwemmersgebied enz.) Spreek andere kitesurfers eventueel aan.
De regiovertegenwoordiger van Workum heeft inmiddels al contact gezocht met de gemeente om uitleg over de publicatie betreffende deze "regulering" . wordt vervolgd..........



Marko

Berichten: 1650
Antwoord #58 Juni 07, 2008, 18:44:24
edit2Rapporteer  
Goed idee om masaal klachten in te dienen ik heb er al 1tje verstuurd.
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #59 Juni 07, 2008, 18:47:34
edit2Rapporteer  
Overigens zou ik ook de bewering dat er meer spots open zijn door het werk van het NKV wel eens bewezen zien worden... Klakkeloos elkaar napraten is zo makkelijk. Niet dat het NKV niet hard werkt, maar tot nu toe heb ik het gevoel dat er alleen dingen dichtgaan (ik zeg niet dat dat de schuld van het NKV is, lezen!). En misschien is de polderbenadering niet effectief genoeg, of heeft deze ondersteuning nodig van wat minder lieve acties.

De binnenwaterspots die nu voor het kitesurfen beschikbaar zijn, zijn gerealiseerd door de NKV  ( en medewerkers van de NKV) alle spots met ontheffing BPR. Op dit moment is er door de NKV een aanvraagprocedure opgestart voor nog eens zo'n kleine 20 spots!!!

Helaas is het ( met name @ Mirns) nu eenmaal een feit dat 80% van de mensen die het natuurgebied invaren de Duitse Nationaliteit bezitten. Ergernis naar deze groep kitesurfers is dus wel te begrijpen ( echter niet correct) Vanuit de NKV is er actie ondernomen om  ook de Duitse kitesurfers beter te informeren.

Zoals nu bij de NKV bekend is , is er tussen de betreffende autoriteiten en de genoemde kitescholen @ Workum overeengekomen dat deze scholen regulerend zouden optreden. Alleen al het feit dat een gebied bestemd voor recreatie doeleinden met een bepaalde activiteit wel door een commerciële instelling en niet door de recreant zelf gebruikt mag worden geeft al aan hoe belachelijk idioot zo'n "alleen voor kitescholen constructie " is.

Wat kun jij als kitesurfer op dit moment doen?
We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: word lid van de NKV! Hoe groter de vereniging hoe meer inspraak we hebben ( en dat we in de nabije toekomst hard nodig!)
Blijf als kitesurfers weg uit verboden gebieden ( natuurzone / zwemmersgebied enz.) Spreek andere kitesurfers eventueel aan.
De regiovertegenwoordiger van Workum heeft inmiddels al contact gezocht met de gemeente om uitleg over de publicatie betreffende deze "regulering" . wordt vervolgd..........





Morres ik zit eraan te denken om lid te worden. Zou je mij een link kunnen stuuren van de site waar meer informate staat over het nkv?
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #60 Juni 07, 2008, 19:01:16
edit2Rapporteer  
De klacht is verstuurd.
Maar word het geen tijd dat de regiovertegenwoordiger van workum zelf een kleine uitleg geeft?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #61 Juni 07, 2008, 19:28:58
edit2Rapporteer  
ik citeer
Citaat
De regiovertegenwoordiger van Workum heeft inmiddels al contact gezocht met de gemeente om uitleg over de publicatie betreffende deze "regulering" . wordt vervolgd..........

Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #62 Juni 07, 2008, 20:43:45
edit2Rapporteer  
Mijn klacht is verzonden:

Hallo,


Ik heb vernomen dat wegens verschillende klachten van badgasten op It Soal, het kitesurfen in het hoogseizoen word verboden.

Hiertegen wil ik protesteren! Er zijn honderden andere stranden aan het IJsselmeer waar je kan zwemmen, maar kitesurfstranden zijn bijna nergens te vinden.

It Soal is een zeer actieve spot om onze sport, het kitesurfen, te beoefenen. Het sluiten van deze spot zou dan ook gevaarlijke situaties kunnen opleveren! Er is namelijk maar weinig ruimte waar wij onze sport legaal kunnen beoefenen. De ruimte die er is, zijn vaak kleine stranden. Waar moeten al die honderden kitesurfers heen? Precies, die gaan allemaal naar andere plekken om hun passie te beoefenen, met als gevolg dat je vele (te veel) kitesurfers op een plek hebt, waardoor er geen ruimte meer is voor fouten.

Nogmaals wil ik u er op wijzen dat badgasten vele andere plekken hebben om naar toe te gaan te gaan, waar ze geen kitesurfer zullen tegenkomen. Helaas hebben kitesurfers maar een beperkt aantal plekken waar ze deze sport kunnen beoefenen. Deze plekken zijn vaak al overbevolkt door de schaarse ruimte die er aan de sport geboden word. Hierdoor zullen zeer gevaarlijke situaties kunnen ontstaan!

Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk een antwoord!


Groeten,

Vincent Troost


Misschien dat er een duidelijk sticky gemaakt kan worden met daarin de link naar dit klachtenformulier. Ik denk dat het van groot belang is om zoveel mogelijk klachten te verzamelen. We moeten van ons laten horen! Als we met z'n alle een formulier invullen, hebben we hoogstwaarschijnlijk veel meer klachten dan de badgabbers.

http://www.nijefurd.nl/simeform.php?form=0037933afc3b3207ebc233a7c32064be0d89489c4304ca
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #63 Juni 07, 2008, 21:10:44
edit2Rapporteer  
ik heb er ook een gestuurd!
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #64 Juni 07, 2008, 23:40:37
edit2Rapporteer  
Ik heb vanmiddag er ook 1 gestuurd.

http://www.nijefurd.nl/simeform.php?form=0037933afc3b3207ebc233a7c32064be0d89489c4304ca
naja

Berichten: 355
Antwoord #65 Juni 08, 2008, 01:07:57
edit2Rapporteer  
Wordt nu ook tijd dat ik lid van het NKV ga worden , bij deze.
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #66 Juni 08, 2008, 03:02:14
edit2Rapporteer  
Met spijt heb ik vernomen dat kitesurfen bij It Soal niet meer mogelijk is. It Soal was één van de weinige plaatsen in Nederland waar je als beginner betrekkelijk veilig deze sport aan kon leren. Kitesurfen leer je niet door een paar lesjes te nemen. Je moet zeker in het begin veel oefenen. Door de omstandigheden op Workum, lang ondiep en vlak water, was deze plek altijd zeer geliefd bij beginners. Zelf heb ik hier ook leren kiten en ik was van plan om terug te keren nu mijn oudste zoon ook begonnen is met kiten.

De gemeente kiest ervoor om het kiten buiten het seizoen toe te staan. Ik heb dan geen vakantie dus dat is geen optie voor ons. Ik kan me voorstellen dat strandgangers last hebben van de kiters. Ik zou dan ook voorstellen om een start en landingsgebied vast te stellen, en om kiten alleen buiten de eerste 100 meter toe te staan. Dit is makkelijk met boeien aan te geven. Overtreders van de regels zullen direct bekeurd moeten worden. Van mijn vorige vakantie op It Soal weet ik dat de strandgangers zich nauwelijks zover in het water begeven.

Met vriendelijke groet
 
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #67 Juni 08, 2008, 03:21:20
edit2Rapporteer  
Slecht nieuws met name voor de lokale kiters.....

Wie zitten er precies achter het verbod?
Is het net zo'n lokaal-politiek-gekonkel als in Nunspeet?
Daar krijgt/kreeg de NKV toch ook geen grip op.

Het voorstel om ergens een weiland te kopen vind ik een hele goeie.....
Natuurgebieden in Nederland zijn een lachtertje. Nederland is 1 grote stad met wat parkjes.
Alle beesten emigreren naar Canada (inclusief mezelf).
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #68 Juni 08, 2008, 19:37:56
edit2Rapporteer  
Ik kom er nooit, te ver, dus doe ook geen klacht.
Maar nog 2 argumenten voor bezwaren: de overheid stimuleert sporten omdat dat gezond is en ziektekosten omlaag brengt. Kitesurfen is heel aansprekend voor jongeren. Wat het Rijk stimuleert, moet niet door de gemeente worden tegengewerkt.
Bovendien is NL zwaar vertegenwoordigd in de wereldtop, en dat kan je niet van veel sporten zeggen. Dus zou stimulering op z'n plaats zijn ipv afbraak.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #69 Juni 08, 2008, 19:59:07
edit2Rapporteer  
@Jelle,

super wat een toonbeeld van eengezinsheid.
Eens kijken of je ook zo rustig blijft als  jouw spot ook gesloten wordt
Wat is dit nu voor een ondermaatse reactie van een kiteschoolhouder.

En waar denk je dat de kiters welke nu niet op Workum mogen varen naar toe gaan?
Je zou toch raar staan te kijken als er in eens 200 man extra op jouw lesspot staan.
Denk niet dat je dan nog aan lesgeven toekomt.
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #70 Juni 08, 2008, 20:22:46
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik kom er nooit, te ver

Te ver maar soms heel dichtbij (Mirns?): http://www.kitesurfschool.org/juistekiteleslokatie.htm

Copy and paste van voorgaande link

Als de wind aan zee te hard is,
gaan we naar het binnenwater.

Als de wind in het noorden te zacht is,
gaan we naar het zuiden.

Als je aan één lokatie vastzit,
loop je veel goede wind mis.


[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #71 Juni 09, 2008, 19:18:23
edit2Rapporteer  
Gemeente Nijefurd moet de website nog even updaten.....
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #72 Juni 09, 2008, 22:58:47
edit2Rapporteer  
Hallo wat een beschuldiging!

Heb je nooit eensgezindheid van me gezien op andere momenten?
Waarom denk je dat ik reageer met een tip?

Ik ben niet te beroerd om een klacht te versturen.
Ik denk dat het door de gemeente niet serieus wordt genomen als je zo ver woont. Dat mensen in de buurt serieuzer genomen worden.
Maar als jij zegt dat dat niet uitmaakt, doe ik het meteen!
Bied dan meteen ook even je excuses aan.

= Jelle

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #73 Juni 09, 2008, 23:05:15
edit2Rapporteer  
Citaat
En als de wind daar te zacht is, gaan we naar het rustige water bij de pieren van IJmuiden of Wijk aan Zee. Daar is het lang ondiep en je hebt er ook veel minder last van stroming dan bij andere kustplaatsen. Zonder golven en stroming leer je de boardstart ("waterstart") 5x zo snel.


Hee jelle

Even on topic

Zit ff op je site te kijken maar wat je schrijf over wijk en Ijmuiden klopt volgens mij niet ???????????

Na de branding is het gelijk diep op Wijk en Ijmuiden


Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #74 Juni 09, 2008, 23:26:21
edit2Rapporteer  
offtopic?

Ja m'n site kan nog verbeterd worden, tips zijn altijd welkom.
Maar waar lees je: "na de branding ondiep" ?????
Als je in de bocht bent bij IJmuiden, is het afhankelijk van getij nog wel honderd meter stadiep. Met kleine golfjes, of groter of spiegelglad, afhankelijk vd windrichting. Bij Wijk is het wat minder lang ondiep, en daar heb je ook vlakbij de pier de golfsurfers, waar we afstand van houden.
Volgens mij klopt het helemaal, wat je citeerde van m'n site

Maar voor andere tips hou ik me aanbevolen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.