kitesurf spot elburg (camping waterstandbad) dicht ???

kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Juni 07, 2008, 18:33:41
edit2Rapporteer  
hallo ik ging gisteren even op de camping waar ik sta tobben met me kite.

toen kwam er zo oud mannetje naar me toe en die zei tegen me dat je daar niet meer mocht kite.

vleden week zaterdag is de politie geweest en hebben ze alle kiters een bon uit gedeeld.
is dit waar wat die man mij vertelden.

ik kite daar nu al 1 jaar bijna elk weekend nog nooit wat of over tegen mij gezecht.

en ik ben niet de enige die daar kom altijd wel 4 a 5 kiters

is het waar dat je in elburg niet meer mag kite ?




gr andre
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #1 Juni 07, 2008, 18:41:32
edit2Rapporteer  
Ja ,Dat klopt het gehele veluwemeer is verboden gebied voor kitesurfers ,op de randmeren is het is alleen toegestaan op strandt "Horst" ,(Wolderwijd)
ik ben twee jaar geleden ook op het veluwemeer van het water afgehaalt door de politie ...
kiteandre

Geen avatar

Berichten: 2082
Antwoord #2 Juni 08, 2008, 02:25:16
edit2Rapporteer  
ik kite daar al een paar maanden nog nooit gerotzooi gehad of zezeik de camping eigenaar zegt ook dat het mag.
dus ik snap het niet wat die politie moeten dan op de camping ????
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Juni 08, 2008, 02:30:40
edit2Rapporteer  
Kijk André,
Zo moeilijk is dat niet: verboden is verboden. Ook zonder politie. Terwijl er gasten op allerlei manier proberen de spots open te houden, lijkt het met verstandig om niet op verboden spots te gaan varen. Zeker niet omdat de mensen die proberen de spots open te houden minder serieus worden genomen als er kite-wildgroei plaatsvind.
Vanuit Elburg is het toch niet zo ver naar Horst?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Juni 08, 2008, 05:57:12
edit2Rapporteer  
oeps
Joshua

Berichten: 55
Antwoord #5 Juni 08, 2008, 16:42:12
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad verboden om te kitesurfen bij het veluwe strandbad. En de laatste tijd controleren ze er erg vaak. Eerst wordt je naam opgeschreven en krijg je een waarschuwing en als je nog een keer gepakt word kan je volgensmij een boete van 150 euro krijgen.

Het is allemaal erg jammer aangezien wij er ook al 5 jaar kwamen. Het is altijd een makkelijk voor ons geweest als je niet een uur wilt rijden voordat je op je spot uitkomt. Het had dan wel niet de meest stabile wind, maar voor een avondje was het vaak wel goed te doen...

3 weken geleden zijn we namelijk hier ook aangehouden door 2 natuurpolitie agenten in een bootje die het kitesurfen de schuld van alles geven... Nadat we terug op de kant waren kwamen 2 gewone agenten waarvan er 1 iets begripvoller was en het eigelijk ook nergens op vond slaan.
Wat ik wel raar vindt is dat er voor zover ik weer nogsteeds een kitesurfschool bij het veluwe strandbad zit die 5 weken geleden in nog kitesurfles heeft gegeven. Zou dit dan nog wel mogen?

Vanuit elburg naar horst is ongeveer 25 minuten rijden, als je even snel wilt gaan surfen kost je dit al snel een uur + 4 euro Wink

Is het eigelijk ook daadwerkelijk aangetoond dat kitesurfen slecht is voor de natuur, ik zie het aantal vogels op elburg namelijk niet bepaald afnemen...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #6 Juni 09, 2008, 04:00:23
edit2Rapporteer  
oeps


word:
http://www.kitesurfvereniging.nl/?location=nieuwsbericht&id=148
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.