reisverslag Fuerteventura,Corralejo.met pics.

Emu

Berichten: 31
Juni 09, 2008, 21:47:59
edit2Rapporteer  
Wij zijn gisteren terug gekomen van een week/acht dagen fuerte.
De reis hebben wij via internet geboekt via vaya.nl voor 375 p.p met Transavia.
Het had ook voor 325,-  maar dan zat het ontbijt er niet bij.

Wij sliepen in het app. complex Oasis Dunas, bomvol met Engelsen en een paar verdwaalde Nederlanders.
Het complex heeft veel app. en een groot zwembad, je kan er natuurlijk ook eten en de hele mikmak maar daar kwamen wij niet aan toe.
Het ligt redelijk centraal je kan zo naar het centrum lopen.

De eerste dag/zondag dachten we(lees mijn vriendin) een dagje rustig aan te doen, beetje bij de pool hangen en het dorp checken. Maar ik zag die palmbomen maar heen en weer gaan!! Ik werd gek bij het zwembad.
Eindelijk werd het dan avond en konden we gaan pitten!!

Maandagochtend op tijd wakker, en wat zie ik niet en wat hoor ik niet? Wind!! aaaahhh Sad
 
Maar toch gelijk auto`tje geregeld. Bij Avis we hadden "mazzel" 6 dagen huren voor de prijs van 4, uiteindelijk betaalde we nog 180,- euro`s. Het kan goedkoper maar goed, ik moest een auto zsm. hebben.
Benzine kost  minder dan een euro, dus lachend aan de pomp!!

Op naar het welbekende Flagebeach het zag er mooi uit vanf de weg, en op het strand ziet het er ook mooi uit.
Kite opgepompt en er maar achter gaan liggen aangezien er toch geen wind was..
Uiteindelijk werd het wachten toch weer beloond, want daar was de wind!!!
De waroo 11, was er zoals altijd klaar voor!! Beetje rakjes varen om de boel eens te gaan verkennen. Overal dikke rotsen en her en der staken ze boven het water uit.
De wind vlagerig, bar aantrekken de lucht in en regelmatig als een baksteen naar beneden...
Dan begint de fun pas echt, eb!!!! zie foto`s.
Rotsen, op het strand, rotsen in het water, overal eigenlijk..
Flagbeach beginnersplek? Zekers niet! Wij vonden het helemaal niks daar!

De dag erna in 20 minuten naar El Cotillo gereden, toen we daar aankwamen zagen wij een kitesurfklasje en wat golfsurfers. Maar wat een spot, super relax en bijna geen rotsen!
De wind is hier ook wat vlagerig maar ik vond het goed te doen, ik heb hier met de 9 en 11 op verschillende dagen gevaren.
In de namiddag komen de locals met kite en surfboardjes aanzetten en gaan wat spelen met de golven.
El Cotillo vonden wij de meest relaxe plek op Fuerte.
Een beginnersplek is het niet in mijn ogen, maar er word dus wel les gegeven.
Als je kan kiten is het goed te doen.(neem je golfboardje mee.)

Verderop in de week naar Sotavento gereden, je ziet het vanzelf vanaf de weg liggen.
Wind licht aflandig maar wel hard!!
Je ziet overal op het strand Cabrinha neer knallen, dat zijn de klasjes..
Op het water was het vrij rustig, na een tijdje aan de kant te hebben gestaan moest ik toch echt even het water op met de waroo 7 om te checken.
Behoorlijk Gusty! Vanaf het strand een windkracht 5 en op het water een 7, maar ik vond het wel te doen.
Later liep de Lagoon ook nog vol dat maar daar was het behoorlijk vlagerig, de klasjes gaan daar ook allemaal in staan en dan is het zeker tijd om weg te wezen.
Daarna nog wat gechild, neerstortende vliegers gekeken en naar de rescue jet ski gekeken, die regelmatig het water opspoot, om een kiter met zijn  kite op te halen.
Sotavento beginnersplek? NEE, maar er wordt dus wel les gegeven. 
Wil je kiten en kan je het! Vlg. mij kan je hier vanaf mei/juni t/m sep./okt. los gaan.
Vanaf 18/07 t/m 02/08 worden hier de World cup kiten en surfen gehouden

Corralejo zelf was wel relax, wij kwamen daar eigenlijk alleen om s`ochtends de lunch te halen in de supermarkt en sàvonds om te eten. Je hebt genoeg keus qua restaurants in het dorp, als je daarna nog op stap wil waren er ook nog genoeg mogelijkheden. Wel was het nu nu het begin van het seizoen, in de winter zal het hier een stuk stiller zijn denk ik zo.

Wij hebben 7 van de 7 dagen wind gehad dus 100%.
De 13 is de kofferbak niet uitgeweest, het meest heb ik met de 11 gevaren.(85 kg.)
Wij hadden 2 boardjes mee en 4 kites, zowel op de heen als terugvlucht hebben wij niet hoeven bij te betalen.
Al met al wel een relaxe vakantie gehasd en max. gekite

Een shorty is wel aan te raden het is er wel warm maar na een paar uur op het water, krijg je het toch fris.
Zelf hadden wij ze natuurlijk niet bij en hebben we de hele week gevaren in lycra en shorts

Frank77

Berichten: 690
Antwoord #1 Juni 10, 2008, 00:44:40
edit2Rapporteer  
Ja, die stenen bij flagbeach heb ik vorige week geraakt met mijn voet. Heel a-relaxt.
Emu

Berichten: 31
Antwoord #2 Juni 10, 2008, 00:54:00
edit2Rapporteer  
Vlg. mij heb ik je dan zelfs zien wegkruipen, kan dat?
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #3 Juni 10, 2008, 01:15:12
edit2Rapporteer  
Was zondag 1 juni, gelijk eerste dag. Had het pas later door dat het een diepe snee was.
Zou dus kunnen.
Traxas

Berichten: 200
Antwoord #4 Juni 10, 2008, 02:25:33
edit2Rapporteer  
Het is wel wind zeker, maar een beetje een vreemde wind zoals ik lees!
Klote van die rotsen zeg...

Is die vlagerige wind nog seizoens gebonden ofzo? of is dat altijd?

Maaruh! mooie foto's man! echt lekker die blauwe zee met dat mooie strand!

(R)Ikke

Berichten: 1406
Antwoord #5 Juni 10, 2008, 03:55:28
edit2Rapporteer  
Ik wil even wat zeggen over de wind in Fuerte,

Ik ben daar 2 jaar terug 2 weken geweest in een periode dat het daar zeer windzeker zou zijn. Ik heb precies een halve dag op het water gestaan met men 11 en dat was semie heftig. Voor de rest, windstil en fucking warm.

Tsja en de rif, 2 weken niks gelopen en nu nog de littekens in mijn voet.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #6 Juni 10, 2008, 15:19:52
edit2Rapporteer  
Mooi verslag en lekker duidelijk  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Fuerte is dus geen aanrader als ik het zo lees . Zou je er nog een keer heen gaan ????
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Juni 10, 2008, 20:21:45
edit2Rapporteer  
Zo, echt een goed verslag inclusief foto's om je verhaal kracht bij te zetten. Dat de wind vlagerig is vind ik een echte domper.

En nergens een lekkere vlakwaterspot waar het veilig genoeg is voor mensen die al een les hebben gehad en verder willen oefenen. Over Sotavento was Arno ook altijd zeer negatief en vond niet dat je daar moest gaan kiten, jij onderschrijft zijn verhaal aanzienlijk.

Idd. zou je er nog een keer naar toe gaan? Overigens wel cheape vakantie ThumpsUp
Emu

Berichten: 31
Antwoord #8 Juni 12, 2008, 03:35:30
edit2Rapporteer  
De wind is vlg. mij altijd vlagerig, veel windgaten... In sotavento zijn er minder wingaten, meer krachtige windstoten.
Of wij er nog een keer zouden gaan? Omdat we 7 dagen wind heb gehad wil ik natuurlijk  nog wel een keer.
Maar met winder wind is er geen ruk te doen! Behalve zonnen, eten en slapen...
Beginnende kiter? Kan je geen hoogte lopen?
Don't go!!
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #9 Juni 14, 2008, 03:57:08
edit2Rapporteer  
die rotsen komen trouwens alleen boven als het eb is dan is het echt opassen maar wel te doen

even kijken waar je er goed uit kan lopen

ik ben  er 2 keer geweest bij elkaar ongeveer 3 weken

ik heb zeker 2en een halve week kunnen kiten

de locals zijn trouwens ook heel aardig (vond ik)
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #10 Juni 30, 2008, 15:32:56
edit2Rapporteer  
ik ben er in aug geweest 2007 maar eb en vloet was nvt daar ja dat verschol van dag tot dag!

ik had na dag 2 op elcotilio met m`n voet in een rif getrapt! 3 dagen niet normaal kunnen lopen ! dikke enkel (banden wat verrokken) intapen en verder gaan . maar het is idd niet relaxed!
JesKite89

Berichten: 42
Antwoord #11 Augustus 11, 2008, 21:59:46
edit2Rapporteer  
Heej ik ga de 24e deze maand voor 8 dagen naar Corralejo! Heb je misschien nog tips voor me? schoentjes meenemen is dus wel handig merk ik al! Ik heb nog geen 2 jaar mn rijbewijs dus n auto huren zit er voor mij niet in denk ik.. is er een andere manier om een beetje makkelijk bij de spots te komen dat je weet? en hoe heb jij dat gedaan met je 2 boards en 4 kites meenemen in het vliegtuig?
Dankjewel alvast voor je antwoord!
Emu

Berichten: 31
Antwoord #12 Augustus 16, 2008, 22:08:42
edit2Rapporteer  
Hi,

wij hadden in totaal, 4 kites ,3 barren en 2 boards bij ons. Op Schiphol konden wij bij Transavia alles op de band gooien en ze vroegen nergens om.
Ik denk dat we 5 kilo teveel bij ons hadden en de handbagage zat ook lekker vol!

Mischien was het ons geluk omdat wij in het voor seizoen zaten en de plane niet helemaal vol zat.

Op de terug weg was het voor ons weer geen probleem, bij het inchecken stonden er Belgische surfdudes van de reisleiding dien ons overal doorheen loosde.
Ik denk dat je een beetje mazzel moet hebben...

Bij flag beach(schoentjes kan) komen is geen probleem, bus, taxi.
Maar als je naar El Cotillo toe wilt heb je eigenlijk wel een auto nodig denk ik zo..
El Cotillo (zeker geen schoentjes) moet je eigenlijk wel heen gaan, wij vonden dat echt 100x relaxer dan flagbeach.(check de pic`s)

Have fun!
JesKite89

Berichten: 42
Antwoord #13 Augustus 17, 2008, 11:26:27
edit2Rapporteer  
oke, ik ga dan sowieso maar een auto zien te regelen om ook naar El Cotillo te kunnen dan! En in het vliegtuig moet dan geen probleem worden voor onze 2 boards en 3 kites als ik het zo hoor.. Dankjewel voor de tips!!

Je hoort nog wel van me als ik terug ben!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.