vandaag ongeluk slufter

topcatsbeg

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #25 Juli 09, 2008, 20:09:02
edit2Rapporteer  
De eerste diagnose is gesteld in Spijkenisse op de spoedeisende hulp. Er was geen orthopeet of chirurg aanwezig, deze kwamen pas de dag daarna in de ochtend. Op het eerste oog dacht de arts aan een gebroken enkel en een gebroken kuitbeen, maar dit is naderhand bijgesteld, vandaar...
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #26 Juli 09, 2008, 21:12:36
edit2Rapporteer  
 :'(  Fu@#%& Hell,nog erger als gedacht.pfffff  :'(

Erg shit Roy.Kuitbeen verbrijzeld .....nou ja....komt wel goed is dun botje(dit zie ik relatief natuurlijk),maar je scheenbeen op 2 plaatsen oeijoeijoei ,me been wordt spontaan dik als ik t lees.
Ik hoop dat je snel geopereerd wordt want dit is echt ruk om te wachten tot de zwelling weggaat.
Ik wens je een gezond herstel en laat even weten hoe het nu met je is(behalve K*T).
Hoop je nog te spreken deze week.

Ik heb overigens ook een ongeluk gehad vandaag op scheveningen.Daarover later meer in een nieuw topic,ben nu aan t rusten .T is alweer een bizar ongeluk waarvan ik waarschijnlijk de 1e kiter in nederland ben die dit overkomt.(Ik hou t spannend)

Roy,sterkte en snel tot ziens.Ook Niels bedankt voor een nadere uitleg en ondersteuning van z,n maat.  loser
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #27 Juli 09, 2008, 21:22:35
edit2Rapporteer  
sterkte dude !
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Juli 09, 2008, 21:54:30
edit2Rapporteer  
Volkomen niks man!

Ik hoop dat je snel geopereerd wordt (al bent inmiddels) en dat de revalidatie voorspoedig zal verlopen!
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #29 Juli 09, 2008, 22:24:54
edit2Rapporteer  
Sterkte gast....behoorlijk niks inderdaad.
Roy

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #30 Juli 10, 2008, 19:38:19
edit2Rapporteer  
Hey mannen. Sorry voor de late reactie! De afgelopen dagen zijn echt voorbij gevlogen. Een aaneenschakeling van slecht nieuws helaas. Erg goed om te zien dat iedereen zo betrokken is!

Afgelopen maandag om 17u met niels voor het eerst op slufter........ Gezien de wind (7bft) besloten om samen te gaan kiten met mijn kleinste kite een 6m2 north rhino. Na 2!!!!! rakken varen al wordt ik dicht onder het strand, tijdens het insturen van mijn kite, losgetrokken van het water. Te diep ingestuurd icm de wind en kite dus. Kon niet genoeg opvangen met mijn buikspieren om een springende start te maken. Gezien de afstand van mij tot het strand toen maar besloten (relex) mijn board af te trappen. Misschien wel als reflex idd vanuit bijv een sprong die verkeerd dreigt te gaan. Met 1 voet in binding landen had ik ieg geen zin in.

Opzich een gecontroleerd stukje vliegen (1-2mtr hoog) met de landing in 30cm diep water. Harde schok door mijn been toen mijn voet het zand raakte. Vallen, kijken, schrikken, safety, schreeuwen.......... VOET STOND NAAST MIJN ENKEL EN 45 GRADEN UIT HET LOOD.....DAMN, PIJN? Viel best mee die pijn, eerder schok, surreeel, angst, woede. Maar in ieder geval overtuigd dat ik uit het water moest, en snel! Golven, stroming, wndkracht 7 en aan een vlieger.....klinkt heel goed.....zonder gebroken enkel/been.

Dankzij alle goede snelle en amikale hulp binnen 2 min uit het water!!! Wat een gouden club zeg daar op strand slufter. Niels ontzettende held! Samen met erik en nog veel meer goeddoeners die ik nog nooit eerder had ontmoet! 112 is er gebeld. Helemaal ingepakt tussen de vliegers, tassen en regenjassen en continue aangesproken lag ik daar te wachten op de ambu. Geen besef van tijd maar vond het niet tegenvallen. Beetje suf idd dat de ziekenbroeders zonder brancard naar beneden kwamen maar goed, onder de noemer van poolshooge nemen misschien....

Instrappen op de brancard terwijl het vloed wordt is nooit grappig!!! Begint het ook nog eens keihard te regenen,misten en waaien! Wat een kitemare. Jeep kon niet het strand op, heli was geen optie door het weer, dan maar tillen. Dan is dat pad ineens best stijl! Bedankt allemaal voor die helse inspanning!

Eindelijk in de ambulance helemaal plat gespoten met ketamine.Wat een hallucinerend middel dat zeg! Kon me niet meer bewegen, ambu leek van binnen op een enorme operatiezaal en achter de deur naar buiten leek het een heel andere wereld. Maar geen pijn meer ieg.

Conclusie in het ruwaard van putten te spijkenisse dus bekend. Enkel uit de kom gebroken waarbij het kuitbeen is verbrijzeld en het scheenbeen in drieen is geslagen. ZUCHT

Dinsdag is er besloten mij overte plaatsen naar het UMC in afwachting van de operatie. Die staat nu voor dinsdag aanstaande geplanned. Volledige narcose en staal aan de binnen en buitenkant. Prognose voor revalidatie is moeilijk te geven en afhankelijk van schade aan het kraakbeen. 6 tot 9 maanden voordat ik klaar ben met fysio ieg en een kans dat ik er last van blijf houden met lopen..........ZUCHT!!!! Maar goed, ik ga gewoon voor goud en dus volledig herstel. We zullen zien. Eerste stap aanstaande dinsdag de operatie, dan gips 6wkn dan revalideren......

Iedereen betrokken heel erg bedankt. Kan me niet voorstellen hoe dit had gemoeten als het ver op zee was gebeurd! Nooit alleen gaan kiten is ook wel weer onderstreept. Maar duidelijk was wel weer hoe hecht de kite kliek is op zulke momenten. Ontzettend dankbaar!!!

Heel veel groeten en kiteplezier, mijn seizoen is ff voorbij...........nieuwe hobby bij de fysio.

Roy

PS; Erik goed om te horen dat je er dit keer beter vanaf bent gekomen!!!







Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #31 Juli 10, 2008, 21:51:48
edit2Rapporteer  
hmm staal aan de buitenkant en dan ook nog gips? Ook zou ik ook even overleggen of je beter geen rugge prik kunt nemen, aangezien narcose veel bij werkingen heeft, spugen, buikpijn etc, Ik heb tegenwoordig ook een nieuwe hobby bij de fysio, zorg dat je er 1 krijgt die goed bekend staat en er helemaal voor wilt gaan dit helpt erg;)

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,31869.0.html

Sterkte hea;)
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #32 Juli 11, 2008, 20:10:37
edit2Rapporteer  
 Undecided Jezus man he,wat een breuk zeg pffffff.Fijn dat je zo positief kunt praten erover.
Jjaja de Slufterhufters.com zijn zo gek nog niet hoor,de harde kern (waaronder ik)zijn relaxte gasten.

Ik wens je erg veel sucses met je herstel ,en ik wil je niet ontmoedigen ,maar je gaat een zware tyd tegemoet,vooral de eerste 3 mnd zijn erg ruk.Reken maar gewoon op een jaar met vaak veel pijn,klinkt klote maar dan weet je waar je aan toe ben.Maar....t komt ook weer goed en een jaar gaat sneller als je denkt.

Als je vragen hebt ,stel ze gerust .
Als je klaar bent met herstel ben je uiteraard weer van harte welkom op de Slufter.
T was ook erg vlagerig hoor die dag 7 bft met stoten van 9bft en dan met een Rhino.

Laat wat van je horen na de operatie en ook ff je ziekenhuis adres.

 ps.lekker spul he die ketamine troep,wat een rotzooi is dat zeg.Ja je hebt geen pijn meer maar je gaat een partij hallucineren.

Hier nog wat leesvoer http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,26953.0.html

Be strong! ThumpsUp
Zwabber

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #33 Juli 15, 2008, 22:34:57
edit2Rapporteer  
Hey man!

Ik lees hier het verhaal van je ongeluk. Wat een vette pech!! Ik hoop dat je operatie vandaag goed verlopen is en dat het niet tegengevallen is. In elk geval, met je positieve inzet kom je er wel.

sterkte!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.