vandaag ongeluk slufter

diederik

Berichten: 908
Juli 07, 2008, 20:13:52
edit2Rapporteer  
weet iemand meer?
Bubke

Berichten: 78
Antwoord #1 Juli 07, 2008, 20:24:24
edit2Rapporteer  
Van 11.30 uur tot 16.00 uur daar geweest. Niets gezien.........
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #2 Juli 07, 2008, 20:36:51
edit2Rapporteer  
Heb om half 6 even staan kijken en op de weg terug kwam er wel een politie en zieken wagen de richting op. Ben toen doorgereden dus heb verders niets gezien.
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #3 Juli 07, 2008, 20:46:09
edit2Rapporteer  
Ik was aan het kiten toen het gebeurde.
Jongen is met een windvlaag omhoog getrokken en heeft het boardje uitgetrapt en is in het ondiepe water op zijn voet terecht gekomen. Hij heeft een gebroken rechter enkel. Zag er behoorlijk dik uit geen open breuk. Na een half uur arriveerde de ambulance en politie. We hebben de jongen op een brancard gelegd en naar boven getild. Hij was goed bij kennis en is met de ambulance afgevoerd daarna heb ik nog van de mooie wind genoten. De kiteloop gingen wel extreem hihihihi. Hopen dat het morgen weer zo'n mooie dag wordt. en ik wens de jongen in kwestie veel sterkte.



kiter.raphael

Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
Antwoord #4 Juli 07, 2008, 20:49:18
edit2Rapporteer  
heeft dit er niet iets mee te maken    Huh

oke ik zie het  vorige berichtje pas net


http://www.slufterhufters.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=739

zomaar een suggestie
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Juli 07, 2008, 20:53:23
edit2Rapporteer  
Hey Raphael da's een stukje Dree humor.

OT goed dat die jongen z'n boardje uittrapte, pech dat íe z'n enkel breekt. Sterkte aan de Dude.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #6 Juli 07, 2008, 21:32:42
edit2Rapporteer  
Te grote kite of onervarenheid?
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #7 Juli 07, 2008, 21:35:46
edit2Rapporteer  
het is wel vaak raak op de slufter he, de spot is alleen binnekort weg
joyce

Geen avatar

Berichten: 124
Antwoord #8 Juli 07, 2008, 21:48:23
edit2Rapporteer  
veel beterschap voor diegene.......

nog even wat anders,er is een pak gevonden op slufter wil diegen mij even een email sturen
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #9 Juli 07, 2008, 21:52:40
edit2Rapporteer  
Niets zien gebeuren tot 15:30.

Als hij zijn board aan zijn voeten had gehad dan had dat zijn enkel kunnen sparen btw.
In die paar cm water is je board en een goede landing het enige wat je heelhuids weer aan de kant laat komen.
Er is aardig wat af geloopt en hoog gegaan in dat beetje water maar geen slachtoffers.


Beterschap.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #10 Juli 07, 2008, 22:08:10
edit2Rapporteer  
Niets zien gebeuren tot 15:30.

Als hij zijn board aan zijn voeten had gehad dan had dat zijn enkel kunnen sparen btw.
In die paar cm water is je board en een goede landing het enige wat je heelhuids weer aan de kant laat komen.
Er is aardig wat af geloopt en hoog gegaan in dat beetje water maar geen slachtoffers.


Beterschap.


Niet altijd hoor denk ik. Als 1 voet los zat (of kwam), was het in ieder geval een heel goede zet om het board te lossen. En als ik het zo lees wat het ongecontroleerd en dus kon er evengoed 1 voet loskomen en ja dan gebeuren er vreselijke dingen met je been dat nog vastzit in het boardje. Twijfelig, hangt beetje van de situatie.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #11 Juli 07, 2008, 22:11:09
edit2Rapporteer  
   ListenToMe  Heel veel sterkte en succes met opknappen gozert...

drifter

Berichten: 1757
Antwoord #12 Juli 07, 2008, 22:14:16
edit2Rapporteer  
Was een raar lullig momentje voor de persoon in kwestie.
Was met hoogwater voor de kant, ik zag hem soort van transition maken, draaide me weer om, en toen hoorde we hem roepen.
Blijkbaar had ie zijn board uitgeschupt en is rot op door ze enkel geklapt.

Wel  ThumpsUp voor enkele kiters voor goede hulp aan het slachtoffer.

Sterkte met je herstel!
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #13 Juli 07, 2008, 22:25:51
edit2Rapporteer  
Jazeker,wilde net weer t water op gaan,hoor ik achter me iemand enorm gillen,er zat iets echt niet goed.Zag gelijk dat z,n enkel behoorlijk in de knoop zat.Gelijk 112 gebeld,valt nog niet mee om strand slufter uit te leggen hoe en waar dat precies ligt.
Ik zelf leefde wel met die jongen mee,hij heet trouwens Roy,precies 1 jaar geleden brak ik ook m,n poot op de Sluf en ik weet hoe fijn t is als er iemand bij je blijft die je helpt en moed inpraat.
Enfin,ik en nog 2 jongens hebben m even verlegd omdat t hoog water werd en hij door de branding gespoeld werd,iets onder z,n been gelegd en onder z,n hoofd .
Enkel zag er behoorlijk gebroken uit maar niet open zoals bij mij.
Hij was goed aanspreekbaar en we hielden hem aan de praat,veel pijn had ie wel maar dat is ook logisch.
Het was voor hem de eerste keer op de Slufter dus hij,s gelijk ontmaagd .
Politie was als eerste aanwezig en 10 min.later de ambulance.Zijn spulletjes waren al bij elkaar geraapt door zijn maat van wie we later nog een uitgebreidere visie krijgen van dit gebeuren en hoe het met Roy is.
Ambulance kwam zonder brancard naar beneden (sukkels) alsof ze dachten dat ie zelf wel naar boven kon lopen.
Moesten ze weer terug om de brancard te halen.
Infuus werd aangelegd en we hebben hem op de brancard getild,precies in de hardste vlagen 22m/s en hagel.
Boven in de ambulance kreeg hij verdoving en was ie lekker aan het slapen en vertrokken ze naar Spijkenisse naar het Ruwaard van Putten ziekenhuis.

We wachten af op t bericht van zijn maat hoe het met Roy is.

Sterkte met herstel! ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #14 Juli 07, 2008, 22:33:56
edit2Rapporteer  
Zijn we de hele middag boven 20cm water grof aan het loopen, van 5m naar beneden flikkeren op zo'n manier dat je denkt dat je je board in 1000 stukjes weer aan zult treffen (gelukkig niet) en dan maakt er iemand een klein sprongetje en breekt gelijk zijn been. In zo'n klein hoekje zit een ongeluk dus, hoe oneerlijk!

Ik zat boven, met een kapotte kite (rits van strut opengebarsten) en een licht gekneusde enkel van een iets te enthousiaste loop waardoor ik niks kon doen (10min strompelen naar beneden helpt vrij weinig), en er werd goed geholpen door iedereen: kiteje mooi opgeruimd been extra hoog gelegd op n tas, mobiel gehaald uit de auto etc.
Mooi om te zien dat iedereen goed helpt als het nodig is.

Beterschap!



rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #15 Juli 07, 2008, 22:41:44
edit2Rapporteer  
sorry voor Roy, sh&*$#%@t hapens, gelukkig niet meer gebeurt bij deze weersomstandigheden.
Rev.Jeff

Berichten: 47
Antwoord #16 Juli 07, 2008, 23:33:37
edit2Rapporteer  
zag ook zo een geintje gebeuren op autostrand. zie ik opeens een kerel voorbij vliegen met een helix. zonder boord wel te verstaan...

wat een smakker maakte die gast zeg...op echt 10 cm water..lande ondersteboven...maar stond gewoon op...maar die heeft nog steeds hoofdpijn zkr weten.

loosde vervolgens zn vlieger die een clash maakte met een ander vlieger..helemaal in de knoop natuurlijk.
was wel bizar om te zien hoor..
chico

Berichten: 1112
Antwoord #17 Juli 07, 2008, 23:42:55
edit2Rapporteer  
Shit voor die gozer. Hopelijk knapt ie snel op. Vorig jaar november tegen schemering ook 'n gozert ook z'n enkel gebroken op de Slufter met springen in 20 cm water. Wat 'n gedoe zeg om dan iemand in het donker van het strand te krijgen. Ik kijk met bewondering maar ook verbazing over de sprongen bij zulk ondiep water. Dan moet je wel heel zelfverzekerd zijn. Mij niet gezien.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #18 Juli 08, 2008, 08:28:30
edit2Rapporteer  
bord uitschop reflex - het hangt er heel erg van af Fer, als je inschat dat je 'm nog kan landen - tuurlijk aanhouden, maar als je gaat pleuren kan je beter geen board in de buurt hebben, je kan er ook op vallen, of je board op jou... brrrr
xray

Berichten: 3688
Antwoord #19 Juli 08, 2008, 10:30:11
edit2Rapporteer  
Beterschap dude!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #20 Juli 08, 2008, 13:03:42
edit2Rapporteer  
bord uitschop reflex - het hangt er heel erg van af Fer, als je inschat dat je 'm nog kan landen - tuurlijk aanhouden, maar als je gaat pleuren kan je beter geen board in de buurt hebben, je kan er ook op vallen, of je board op jou... brrrr

Idd afhankelijk van je kunnen en ervaring, maar zolang de uitschopreflex nog aanwezig is dan is het zowieso niet verstandig om in de condities zoals gister het water op te gaan.
Ik was ook een van de gene die gister aan het loopen was boven dat waterfilmje en het is allemaal een kwestie van kitekontrole voor veilige landingen. Maar ben ook wel eens van erg hoog op een blanke droge zandbank geland (inschattingsfoutje) met als gevolg een vinnetje dat scheef stond. Het board zorgt voor bescherming en demping bij de landing in combinatie met de juiste kontrole over de kite. Wat ik wil zeggen is dat naarmate je meer ervaring krijgt, je beseft dat je vooral je board ten alle tijden aan je voeten moet proberen te houden voor je eigen veiligheid en comfortabele landing.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 Juli 08, 2008, 21:34:09
edit2Rapporteer  
Jezus, Erik de Berik! Wat een rol heb je gelijk weer op de spot waar het voor jou zo mis is gegaan vorig jaar. Top dat je uit eigen ervaring die jongen zo goed kon helpen ThumpsUp

Wederom weer op de feiten gewezen hoe klein de kans op een ongelukje kan zijn. Ook ik heb zoals Fer eens meegemaakt dat ik ook op een droge zandbank landde, en board aanhouden helpt dan zeker. Maarja, ik bezit ook dat uitschopreflex en het ligt maar net aan de omstandigheden.


Sterkte Roy! ThumpsUp

Iemand al nieuws hoe het hem vergaat?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #22 Juli 08, 2008, 21:35:09
edit2Rapporteer  
W8 ff, wie heeft dit bericht naar Trefpunt verplaatst? Dit is toch een nieuwsbericht Huh
topcatsbeg

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #23 Juli 09, 2008, 17:59:35
edit2Rapporteer  
Beste Kiters,

Ik zal me eerst voorstellen, ik ben Niels, een vriend van Roy en was aanwezig bij het ongeluk. Erik heeft me gevraagd of ik een bericht achter wilde  laten hoe het nu met Roy gaat. Na het ongeluk ben ik naar het ziekenhuis gegaan in Spijkenisse en daar hebben ze een eerste diagnose gesteld. De dag daarna werd die diagnose bijgesteld en luidde toen: kuitbeen verbrijzeld en scheenbeen op 2 plaatsen gebroken. Enkel niet gebroken, maar rest van de status onbekend (Roy, correct me if i'm wrong). Vandaag is hij overgeplaatst naar het academisch ziekenhuis te Utrecht, waar ze volgende week overgaan tot operatie, daar dat nu nog onmogelijk is door de zwelling. Erik heeft gevraagd om het kamernummer op deze site te zetten. Ik laat die keuze aan Roy zelf, hij heeft nu internet op zijn kamer en zal zelf op het forum gaan reageren en dan gegevens verschaffen.

Ik heb het ongeluk zien gebeuren en het leek inderdaad op een windvlaag waarbij Roy ongeveer 2 meter uit het water kwam. Leek op een normale landing zonder board (reflex), maar is erg ongelukkig terecht inkomen. Van de 1000 keer gaat dit 999 keer goed! Vette pech...

Ik wil eenieder die bij slufter heeft geholpen hartelijk danken, ook namens Roy, maar dat zal hij zelf ook nog wel doen. Ik kite zelf pas een jaar, maar goed om te weten hoe de kite community hier op reageert! Erik, ook bedankt en Roy zal snel met details komen als je nog een bezoek wilt brengen. Ik zal regelmatig het forum checken en bij vragen proberen te antwoorden. Roy, ook namens mij heel veel sterkte en we gaan ontzettend bellen! Kijk naar Erik, over een tijdje sta je er weer!

Groeten Niels         
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #24 Juli 09, 2008, 19:14:18
edit2Rapporteer  
als ze de eerste diagnose gelijk goed hadden, hadden ze volgens mij gelijk kunnen gaan opereren. Ik had me bovenbeen gebroken maar omdat ik kitepak en koud water er in had zitten was er geen zwelling. Ze hebben het pak ook zo lang mogelijk laten zitten om zwelling tegen te gaan. En werd die dag nog geopereerd. Maar ze hadden mij echt niet zo lang moeten laten liggen geloof me ik weet hoe pijn het doet! maar in ieder geval sterkte!

en weet je ook waarom de diagnose werd bijgesteld? wat dachten ze eerst?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.