20/7 Board verloren - kite gestolen

BeJay

Geen avatar

Berichten: 6
Juli 21, 2008, 21:21:41
edit2Rapporteer  
De kitegoden zijn mij de laatste tijd niet goed gezind...   Angry

Verloren:
Zondag 20/7 aan de Brouwersdam ter hoogte van De Kous: mijn gloednieuwe Nobile 666 2008. Wit/zwart met rode vinnen. Foto's en serienummer kan ik voorleggen. Ben jij de eerlijke vinder? Je maakt mijn jaar goed!


Gestolen:
Mijn gloednieuwe Slingshot Turbo2 11m2, bij de Belgische pakjesverzending. Ik kan kleur, serienummer en betalingsbewijs voorleggen, elke tip is welkom!
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #1 Juli 21, 2008, 21:38:18
edit2Rapporteer  
niet verzekerd laten opsturen?
BeJay

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #2 Juli 22, 2008, 11:45:25
edit2Rapporteer  
De kite was wel verzekerd, maar zoals te verwachten was schuiven de betrokken partijen de verantwoordelijkheid af op elkaar.  Angry

De verzender beweert dat hij niet aansprakelijk gesteld kan worden omdat het pakket zeker in België werd afgeleverd, en de Belgische firma (ABX/Taxipost) vanaf dan verantwoordelijk was.
Deze laatste beweert dat hoewel het pakket inderdaad onder hun ‘zorgen’ verloren is gegaan, de verzekering toch bij de verzender geclaimd moet worden omdat zij in hun algemene voorwaarden de verantwoordelijkheid voor verlies hebben afgewezen, en het gebruik maken van hun diensten een akkoordverklaring met die voorwaarden veronderstelt.

En dan hebben we het nog niet over verjaring: de dekking van PayPal (kite besteld via eBay) laat me in de steek omdat betwistingen binnen 3 weken moeten worden gemeld.  Sad
Ik heb de kite namelijk in maart besteld, maar pas eind juni heeft ABX me na lang aandringen definitief bevestigd dat het pakket ‘helaas niet kon worden teruggevonden’.
Daar moest ik het dan mee doen, de klantendienst werkt echt erbarmelijk. Het enige dat fair genoemd kan worden is dat ik de invoerrechten niet heb moeten terugbetalen.

Van verzekeringen hoef ik volgens mij dus niets te verwachten, mijn enige uitweg is de kite als gestolen op te geven (wat hij ook is – hij is heus niet ergens is een stoffig beland waar niemand hem meer ziet) en te hopen dat er op die manier misschien iets beweegt.

De T2 is niet de meest voorkomende kite op onze spots, dus wie weet…

Zoals ik zei: alle tips welkom! En ga niet meteen met je bar slaan op iedereen die een nieuwe T2 heeft die aan deze beschrijving/timing beantwoordt – misschien heeft de ‘eigenaar’ hem met goede bedoelingen gekocht van de dief!  Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.