rev11 vs bandit 11 vs waroo11m2

mjgroep

Geen avatar

Berichten: 4
Augustus 02, 2008, 19:49:04
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

rev of bandit (heb ook nog de keuze van een waroo)

welke is beter voor een beginner die wil doorgroeien, kwaliteit is ook belangrijk

hoor het graag
alvast bedankt
marc
Davidoff
Gast
Antwoord #1 Augustus 02, 2008, 19:59:51
edit2Rapporteer  
na mijn ervaring..

is de bandit de enige met een redelijke safety. dont hurt me if im wrong.

qua herstart en mogelijk doorgroeii zou je moeten gaan voor de bandit. Zou als ik jou was nóg ff wachten, binnenkort komt de bandit 2 en dan zal de prijs van de bandit van nu, dalen.
Ook.. is het zo dat je een bandit 11 vanaf een knoop of 15 leuk kan varen. tot (die-hard) 30.
dat kan bij de waroo en rev óók wel. maar dan is varen overleven geworden.

joee
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Augustus 02, 2008, 21:31:25
edit2Rapporteer  
Davidoff, mee eens op dat van die 15kn na. de Bandit 11m2 is een waar low-end kanon. Met 70kg is 11kn mits ervaren zeker te doen. Vanaf 13/14 zal een beginner meer dan genoeg power hebben.

Als geld geen issue is (idd. wachten op de bandit-dos, de moet eind deze maand leverbaar zijn met een beetje geluk) dan zou ik ook de bandit kiezen. Voor mij persoonlijk was de Rev mijn tweede keuze. De Waroo is ook erg goed, maar de Bandit net iets beter (mijn mening)
Davidoff
Gast
Antwoord #3 Augustus 02, 2008, 22:02:54
edit2Rapporteer  
Davidoff, mee eens op dat van die 15kn na. de Bandit 11m2 is een waar low-end kanon. Met 70kg is 11kn mits ervaren zeker te doen. Vanaf 13/14 zal een beginner meer dan genoeg power hebben.

Als geld geen issue is (idd. wachten op de bandit-dos, de moet eind deze maand leverbaar zijn met een beetje geluk) dan zou ik ook de bandit kiezen. Voor mij persoonlijk was de Rev mijn tweede keuze. De Waroo is ook erg goed, maar de Bandit net iets beter (mijn mening)

haha okay!

volgens mij een heerlijke kite.
ik hou 't nog even bij m'n rebel!

en nú het vliegtuig pakken!
tot over 2 weken!

ayoo
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #4 Augustus 02, 2008, 23:43:25
edit2Rapporteer  
Hoor dat de bandit 11 extreem langzaam is in vergelijking met de 2 andere
Cryingwolf

Berichten: 25
Antwoord #5 Augustus 03, 2008, 00:19:04
edit2Rapporteer  
'k heb zelf de REV 11  Joepie, lekkere betrouwbaar, loopt goed naar het windvenster en dus heeel erg makkelijk te re-starten ThumpsUp, SUPER de super safety, ook na trekken van je safety gemakkelijk terug te zetten in het water met veel golven. lichte bardruk maar wel voldoende gevoel. Super te handelen tijdens upwind body draggen om weeer bij je boardje te komen.
 ListenToMe Kortom ga hem gewoon is testen.
ergens eind augustus is in zeeland een soort en met een kitecamp  YeSS YeSS met onder andere Slingshot  Cool.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 03, 2008, 07:46:09
edit2Rapporteer  
Hoor dat de bandit 11 extreem langzaam is in vergelijking met de 2 andere

Van horen zeggen weer. Er zijn er wel meer als 2 anderen Roll Eyes
Toch zit er iets van waarheid in: de 11m2 is een waar low-end kanon. De 9m2 (de eerstvolgende kleinere maat) kun je al vanaf 14/15kn varen tot zeker 35kn. Die voelt al een stuk sneller met sturen. De 7.5m2 is echt een bewegelijke kite met eveneens een ontzettend goed low-end: 18-40kn. Maar kwa voorwaartse (vlieg)snelheid zijn alle Bandits zeer snel. Niet voor niets dit jaar de snelste kite bij het speedkiten.

Vergeet niet dat de 11m2 een geprojecteerd opp heeft van een 14C kite, en de 9m2 van een 12m2. De stuursnelheid moet je daar mee vergelijken. En het is een feit dat een zeer goed low-end niet samengaat met ontzettend snel sturen.


De Rev stuurt sneller en heeft minder bardruk. Idd zoals Cryingwolf al aangeeft zit er wel degelijk genoeg feedback in de kite. Ook een erg lekkere kite met one-pump erop en een redelijk simpele bridle.

Ik zou zeker beide gaan testen als je de mogelijkheid hebt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Augustus 03, 2008, 09:05:00
edit2Rapporteer  
ik hou 't nog even bij m'n rebel!

Ik heb mijn 9m2 2007 Rebel omgeruild voor de Bandit 9m2 vorig jaar
Compleet andere kite, en lijkt meer op de Rhino07 dan de Rebel07 die Bandito
Spike_L

Berichten: 269
Antwoord #8 Augustus 03, 2008, 17:59:04
edit2Rapporteer  
@Michiel
range 7.5 m Bandit: 18-40 knopen.. Das wel een behoorlijk bereik! Vaart ie dan over zijn gehele bereik net zo goed of heeft ie ook een "sweet-spot"?  Zo'n monster bereik klinkt namelijk wel ongelooflijk maar heb nog nooit de eer gehad om met een Bandit te vliegen! Hoor wel veel goede verhalen er over...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 03, 2008, 20:56:25
edit2Rapporteer  
Het windbereik van een Bandit kan zich meten met die van een Crossbow bijvoorbeeld: heel erg groot met veel prestaties in het low-end.

Uiteraard heeft elke kite zijn sweetspot, een kite zonder bestaat niet (althans, ik heb hem nog nooit gevlogen, en heb heel wat 2008 kites de revue laten passeren)

Ik heb de Bandit 7.5m2 kunnen testen in vreselijke slechte omstandigheden: de wind nam door buien steeds af en weer aan, varierend van 15kn tot vlagen van 35kn. Helaas heb ik hem niet in nog hardere wind kunnen testen. Maar de eigenaar zei dat hij zeker tot 40kn met 75kg rider gewicht te houden was. Gezien hoe de kite reageerde bij 35kn, zal dat wel kloppen. Had nl. nog steeds het gevoel dat hij nog depower over had.

vanaf 20kn hoef je niet meer te sinussen, dus die sweetspot is groot. Het lekkerst vaart hij vanaf 25kn, zoals menig 7m2 SLE/Bow kite.

Na 3 kwart jaar Bandit 9m2 te hebben gevaren in zeer veel condities en spots, kan ik concluderen dat ik met 14kn hoogte kan houden (op vlak water), en de kite met gemak en met ruim voldoende controle tot 35kn kan doorvaren. Uiteraard prefereer ik een kleinere kite bij 35kn, maar heb al 4x in zulke harde wind ermee gevaren.

De windrange is echt gigantisch, en ik kan alleen maar concluderen dat het klopt.
Spike_L

Berichten: 269
Antwoord #10 Augustus 04, 2008, 07:46:22
edit2Rapporteer  
Klinkt wel als een kite die ik ook wel een keer weer proberen... Al ben ik nu ook super tevreden met mijn Waroo-tjes... :-)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Augustus 04, 2008, 07:55:16
edit2Rapporteer  
In vergelijk met de Waroo07/08 is de bardruk wel een stuk hoger. Dat wordt ook zo ervaren door Waroo riders die mijn kite testen. Logisch, want de Waroo heeft een zeer lage bardruk, dus het verschil is groot.

Kom je van een old-school C-kite dan valt de overgang meestal wel goed, direct vertrouwd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.