Discussie: Wie is er fout?

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #50 Augustus 17, 2008, 13:32:25
edit2Rapporteer  
Als 'goed zeemanschap' het de belangrijkste regel zou zijn, dan zijn alle overige regels overbodig, toch? Flauwekul dus....

Die andere regels zijn meer gedragsrichtlijnen, de regel goed zeemansschap overheerst altijd in een geschil.

Goed zeemansschap is o.a. voldoende afstand houden, zeker als je zeil zich 25m van je voertuig af bevindt en snel beweegt
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #51 Augustus 17, 2008, 14:59:26
edit2Rapporteer  
Wat kan je doen dan als oranje begind met springen en je bent hem aan het inhalen?? giga hoortelopen of je kite snel op 12 uur zette?? Hoe ondwijk je dan zo iets.

Dit is een moeilijk verhaal de oranje kan de rode niet zien en de rode de oranje wel.

Uhhm ik weet het niet
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #52 Augustus 17, 2008, 21:48:47
edit2Rapporteer  
Als ik zou moeten ontwijken zou ik of een downloop maken, of als het mijn 7m² is, gewoon super scherp terug sturen, dan draait hij bijna om z'n as heen.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #53 Augustus 18, 2008, 11:57:12
edit2Rapporteer  
@ Geronimo
jij hamert maar steeds op die bijzondere verrichting dus schuld.
Dit is voornamelijk geldig voor wegverkeer aangezien je daar door rijbanen gedwongen bent om geen voldoende afstand te houden. In de zeilregelementen wordt er specifiek op gehamerd dat je niet te dicht bij je voorgangen mag komen. Dit in verband met eventuele rollen van een boot door toedoen van een golf.

Rood is dus gewoon fout  ,  typisch gevalletje van bumpertje kleven.  Joepie
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #54 Augustus 18, 2008, 12:08:11
edit2Rapporteer  
loef wijkt voor lij! rood is fout
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #55 Augustus 18, 2008, 12:15:15
edit2Rapporteer  
loef wijkt voor lij! rood is fout

Deze regel gaat op als beide kiters koers en snelheid houden,  maar oranje stuurt kite omhoog, dus dit geld niet in deze situatie.
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #56 Augustus 18, 2008, 12:22:14
edit2Rapporteer  
niet helemaal mee eens, de rode kiter komt downwind op de rode af, dat is sowieso erg irritant, je zit dan als oranje kiter echt helemaal klem....
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #57 Augustus 18, 2008, 12:24:37
edit2Rapporteer  
niet helemaal mee eens, de rode kiter komt downwind op de rode af, dat is sowieso erg irritant, je zit dan als oranje kiter echt helemaal klem....
Of het irritant is is een ander verhaal
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #58 Augustus 18, 2008, 15:24:53
edit2Rapporteer  
beetje vreemde mensen hier af en toe.. hoe vaak lees ik wel niet.. gooien ze hun kite ineens omhoog..... en dat soort uitspraken... DIT IS NIET ANDERS!!!

het heeft niks met kruisen te maken. want dat gebeurd dus niet. die lulhannes wil een sprong inzetten/wenden weet ik veel en gooit zn kite omhoog...  dus fout is speciale handeling, en nog fouter.

Als ik morgen met mn kite een uur lang op 12 uur ga staan midden op een kitespot, dan moeten de andere mensen afstand houden van mij zeggen jullie nu.. mooi wark.. kan ik nooit de lul zijn... is er ook geen reden meer om me heen te kijken als ik wil draaien, achterste moet oppassen anders zat ie te dicht achter me. MOOI!
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #59 Augustus 18, 2008, 20:28:14
edit2Rapporteer  
Als ik spring kijk ik echt niet helemaal achter mij hoor en als jij degene bent die ik dan ram dan zorg ik er wel voor dat jij opdraait voor de schade met je grote mond.
Jij bent typisch zo'n voorbeeld van iemand die niet in sport als kiten thuishoort, echt een gevolg van het te mainstream en toegangkelijk worden van kiten. Echt, van mij mag iedereen die wilt gewoon kiten hoor, maar sommige mensen snappen gewoon niet hoe het werkt.
Bij bmx bijv is er veel meer respect voor elkaar en niet zo van regeltje regeltje. De goede rijders krijgen ook gewoon meer de ruimte omdat die het nodig hebben. Jij bent echt zo iemand die respect opeist ipv afdwingt.
Sorry hoor, maar ik erger mij gewoon steeds weer dood aan jou en gasten zoals jij.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #60 Augustus 18, 2008, 20:54:17
edit2Rapporteer  
Denk gewoon niet dat je et helemaal snapt...

Ik houd rekening met afstand... daar gaat het ook niet over.  Ik zit niet met mn kite continu op 12 uur. Ik zeg dat een hoop gasten zitten te zeiken over dat soort dingen, en dan nu ineens gaan ze het gebeten hondje spelen omdat degene die springt gewoon standaard verantwoordelijk is..... Je behoort gewoon ff om je heen te kijken voor je springt of went..
Als jij dat niet nodig vind.. mjah dat zegd dan meer over jou.

Wat als iemand je nou inhaald onderlangs, je even vergeet als die een stukje voorbij is, en springt... dan zeg je toch ook dat die schuldig is....

gaat niet om mij gaat om een vrij simpel standaard regeltje. En die werken alleen met goed "zeemansgedrag"
Ik gooi mn kite omhoog als ik bovenlangs vaar, probeer mn kite laag te houden als iemand bovenlangs van me gaat. En soms stuntel ik nog wat, omdat de situatie wat lastig is. (1 onder die kite niet laag doet, en 1 bovenwinds die em amper laag doet..) maar goed dat hoort erbij.

Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #61 Augustus 18, 2008, 21:11:16
edit2Rapporteer  
Dit is trouwens de laatste keer dat ik op jou reageer, maar goed. Ik vind gewoon dat iedereen de ruimte moet krijgen klaar. Je hoort niet eens daar zo achter iemand te varen en springen hoort gewoon bij het kiten, het draait er zelfs om dus dat moet je dan ook weten. Je hoort gewoon niet in iemands rug te kiten klaar.
Ik erger mij gewoon dood aan jou omdat je geen deuk in een pakje boter kite en sinds dag 1 je mening loopt te spuien over alles en iedereen, tips loopt te geven enz enz. Je zet jezelf gewoon voor lul en helpt er ook verder niemand mee. En nu heb je ook weer een uitgesproken mening ergens over en alweer slaat het nergens op. Maargoed tegen mensen met een bord voor hun kop valt gewoon niet te praten.
Ik zeg dus dat gasten als jij gewoon niet in een freestyle sport thuishoren. Als jij met je meningen en respectloosheid ergens zou gaan golfsurfen en golven gaat lopen claimen danzou je zo van het strand worden afgeschopt. Hoop dat je nu mijn punt begrijpt.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #62 Augustus 18, 2008, 22:15:00
edit2Rapporteer  
Neej jij snapt mij gewoon weg niet... ik heb nooit gezegd dat je geen ruimte hoeft te geven.. dat maak jij dr weer eens van...
freestyle sport... ehmzz.. das een handjevol gasten hoor.. tegenwoordig zijn het vooral freeriders. gasten die wat springen en huppen, maar vooral gewoon lol hebben.

Ik heb geen probleem met jou.. jij duidelijk met mij. interesseert me dus echt niet. en daar is dit topic verder niet over.

De vraag is wie is fout. en dat is in alle vormen duidelijk. iedereen brengt punten in, die opzichzelf los staand allemaal waar zijn. Maar de situatie is eenduidig. Das alles.. verder laten we er geen verdere woorden over vuil maken..
Walt0r

Berichten: 541
Antwoord #63 Augustus 18, 2008, 22:29:44
edit2Rapporteer  
loef wijkt voor lij! rood is fout

das de regel, al draait oranje een drol met zijn kite...  Cheesy

en gasten... relaxed ..... als jullie elkaar willen afswaffelen moet je dat maar ergens ander doen  YeSS
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #64 Augustus 18, 2008, 22:31:02
edit2Rapporteer  
Idd, het mag best wat gezelliger hier, ga eens samen thee drinken.
Walt0r

Berichten: 541
Antwoord #65 Augustus 18, 2008, 22:41:15
edit2Rapporteer  
nou,

ik denk ik voortaan een toeter en een wateralmanak meeneem in de kajuit van mijn kitebord....dan voldoe ik daar in iedergeval wel aan Grin

Maar ik ben toch wel heel erg benieuwd of er "iets" is dat het echte antwoord heeft op deze situatie, en dan geen mening maar een heus feit.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #66 Augustus 19, 2008, 03:55:02
edit2Rapporteer  
geronimo je zit echt helemaal fout,

ten eerste zoals al gezegd loef wijkt voor lij geld voor alle koersen
Dus nog steeds rood zijn fout. In het kitesurfen kunnen we de kracht bron niet losgooien en zit deze ook nog een op 24m afstand daarom is afstand houden gewoon het belangrijkst   

dus hou aub op met slechte informatie op dit forum te verspreiden waar het voor beginners al moelijk genoeg is om alles duidelijk te vinden
lange

Berichten: 16
Antwoord #67 Augustus 19, 2008, 19:28:00
edit2Rapporteer  
ik zeg rood is fout , we moeten er allemaal rekening mee houden ,dat de kite,r die voor je vaart ,ineens een andere richting op kan gaan varen ,of een vette jump maakt ,met autorijden houd je ook afstand van je voorganger ,er zijn uiteraard altijd mensen de dit lekker vinden om zich in de kont van een andere bestuurde  te bevinden, maar de gezonde mens weet wel beter, een klapper is zo gemaakt het opklossen hiervan is meestal wat meer werk DUS LIEVE KIJKBIUSKINDEREN  AFSTAND HOUDEN IS AL DE HELFT VAN JE VEILIGHEID dit is uiteraard mijn mening,  en meningen verschillen nogal vriendelijke groet aan alle kiter,s knallen doe je met z,n allen hopa 
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #68 Augustus 19, 2008, 19:32:13
edit2Rapporteer  
Ben net beginner af. Inderdaad, tis lastig genoeg om te leren zonder die tegenstrijdige berichten. Maar ff he, je moet er als beginner wel achter komen van wie je wel en van wie je beter geen advies aan kunt nemen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.