Nikon D40

jurrr

Berichten: 345
Augustus 22, 2008, 17:48:07
edit2Rapporteer  
hee
mijn vaders zit te twijfelen om een nikon d40 te kopen. heeft iemand met deze camera ervaring of weet iemand of deze goed?
ik hoor het wel  ThumpsUp
ciao
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #1 Augustus 22, 2008, 18:16:34
edit2Rapporteer  
Iets met uuuuuhh.... Google? Klik

Je kunt beter de EOS 400D of 450D als instapmodel kopen, Canon heeft trouwens ook een aanzienlijk groter aanbod in lenzen! En het is imo gewoon een goed merk!  Grin
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #2 Augustus 22, 2008, 19:59:17
edit2Rapporteer  
nikon d40 €319
canon 400d €395
canon 450d €599


nikon en canon zijn beide goede merken
de nikon heeft wel een stuk minder mega pixels maar wat wil je ermee doen op a3 afdrukken
voor gewoon huis tuin en keuken foto's loser heb je aan 6 mege pixels echt genoeg.

canon heeft dan wel een grooter aanbod in lenzen maar van beide merken zijn ze gewoon goed

welke je ook neemt het is geen miskoop

loop even naar de foto zaak en vraag of je ze allebei even mag bekijken en gebruiken, welke het lekkerst in de hand ligt en het volgens jouw het beste doet neem je
(bij de fotozaak kunnen ze je van alles wijs maken als je er niks van weet)

fotograveer zelf met canon
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #3 Augustus 22, 2008, 20:44:26
edit2Rapporteer  
Voor zover ik weet gebruikt de D40 een CCD sensor en de canon's een CMOS. Verschil daarin wat ik heb gezien (heb ze beide meerdere keren gebruikt), is vooral ruis. Die leek bij de D40 meer. Vandaar dat de nikon's ook meer software matige ruisonderdrukking gebruiken.

Voor de rest is het zeker een goede camera, belangrijkste zijn echter de objectieven.
jurrr

Berichten: 345
Antwoord #4 Augustus 22, 2008, 22:18:51
edit2Rapporteer  
we willen de camera vooral voor het kitesurfen gebruiken, niet dat we deze willen komen, maar we hadden deze gezien en wilden even kijken of iemand hier ervaring in hebt. maar jullie raden een andere camera daarvoor aan?
ciao
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #5 Augustus 23, 2008, 01:15:50
edit2Rapporteer  
Ik (Mijn ouders maar die snappen niet hoe die werkt) heb een D40,   

Foto's komen wel voorbij op het forum,  in het rotterdam topic http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,23915.8100.html vanaf hier tot pagina 329.

Als ik het zelf overnieuw zou moeten doen zou ik voor een camera gaan waar iig geen motor in de lens moet zitten.  Dat is bij de d40 wel om scherp te stellen. Dat beperkt de keuze in objectieven heel erg, met oog op de toekomst, die je als je het leuk vind zeker gaat hebben.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.