zere vingers en armen

theo rodeo

Berichten: 34
Augustus 25, 2008, 16:34:20
edit2Rapporteer  
hey dudes,heb het idee dat ik al redelijk kan kiten, maar krijg altijd mega zere vingers en armen. eerst bij de shockwave ,heb nu een crossbow 3 en heb hetzelfde probleem ! wie kan mij helpen , wat doe ik verkeerd ????  groeten van Theo Sad
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #1 Augustus 25, 2008, 16:38:52
edit2Rapporteer  
misschien knijp je te hard??

de kite zit inprinciepe vast aan je harnas dus echt vasthouden hoeft niet..
theo rodeo

Berichten: 34
Antwoord #2 Augustus 25, 2008, 16:45:38
edit2Rapporteer  
Zou kunnen , heb het idee dat ik het trekken van de kite moet opvangen door mijn boatd te kanten? 
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #3 Augustus 25, 2008, 16:46:21
edit2Rapporteer  
Typisch een slachtoffer van varen met katrollen op de bar. Dat is meer bardruk dan lekker is en niet veel gewend waarschijnlijk.

Er zijn geen kites te krijgen met meer bardruk...
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #4 Augustus 25, 2008, 16:58:29
edit2Rapporteer  
Ik verwacht ook dat het inderdaad komt vanwege de hoge bardruk van je vliegers. Probeer eens een vlieger met minder bardruk. Veel SLE kites hebben tegenwoordig goed gebalanceerde bardruk. REV, MAYHEM, RISE, FURIA, SWITCHBLADE, en zo nog wel een aantal meer die goed gebalanceerde bardruk hebben zodat je armen er niet afvallen maar dat je wel blind weet wat je vlieger doet.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #5 Augustus 25, 2008, 17:21:36
edit2Rapporteer  
Typisch een slachtoffer van varen met katrollen op de bar. Dat is meer bardruk dan lekker is en niet veel gewend waarschijnlijk.

Er zijn geen kites te krijgen met meer bardruk...

Jawel, een Airush Flow uit 2006! Meer bardruk dan harnas druk! Koste me een bezoek aan de fysio toen. haha!

maar even serieus. Je vingers redden het denk ik uiteindelijk wel maar wees zuinig op je armen. Daar zou je in de toekomst nog wel eens flink last van kunnen gaan krijgen en dan is het advies opeens....minstens 6 weken niet meer kitesurfen en dat wil je nou juist niet.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Augustus 25, 2008, 17:37:14
edit2Rapporteer  
Ik snap het niet, ik heb een Xbow2 en ik heb nooit ergens last van.
Dus ik denk dat je zelf zoals hierboven al aangeven is, gewoon te hard knijpt
in de bar of zelf iets forseer. Ik kan zelf goed met 1 hand varen met
mijn Xbow2 en Contra.
Denice

Berichten: 186
Antwoord #7 Augustus 25, 2008, 18:00:26
edit2Rapporteer  
 Hey: Zie vorige topic. 1:1 varen en je hebt helemaal geen bardruk meer!!!
Kan echter volgens de handleiding niet.
Tip: Vaar je stuurlijnen bij 1:1 afstelling op het onderste knoopje! Je wil nooit meer anders.
Crossbow 3 is een geweldige kite, maar als je gewend bent aan weinig of geen bardruk dan wil je niet meer anders. Enige nadeel van deze kite.
Ik vaar bij harde wind echter nog 1:2 ( Hogere high-end ) en dan heb ik geen last van m'n vingers, dus ik denk dat je te hard knijpt. Succes.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #8 Augustus 25, 2008, 18:32:40
edit2Rapporteer  
Koop nooit... nooit maar dan ook nooit een kite die je 2:1 moet varen (tenzij je een windsurfer bent geweest).

Been there, done that en ben zelf nu terug naar 1:1 met een prima waroo...



theo rodeo

Berichten: 34
Antwoord #9 Augustus 25, 2008, 19:46:18
edit2Rapporteer  
Jongens hartstikke bedankt ga eerst minder knijpen ,als dat niet lukt ombouwen naar 1:1  Joepie
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #10 Augustus 25, 2008, 21:17:20
edit2Rapporteer  
knijpen doe je in iets anders.... loser Cheesy YeSS









grapje natuurlijk, succes gast!
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 Augustus 25, 2008, 21:34:15
edit2Rapporteer  
hey, ik vaar een naish sle x1. zelfde probleem bij 2:1 instelling. enorm hoge bardruk (wel meer depowerbereik dus hogere high end waarschijnlijk, nog niet uitgeprobeerd) en neiging tot knijpen. 1:1 gezet, nergens meer last van. en idd hele lage bardruk, gevoel dat je een totaal andere kite in je handen hebt. Ik wist niet wat me overkwam, kon ineens met 1 hand mn kite besturen.
pim89

Berichten: 179
Antwoord #12 Augustus 25, 2008, 21:43:11
edit2Rapporteer  
Elke bow vaar je bijna op je armen.. Probeer is een C-shape precies de goede dosis bardruk(raven3) dus lekker de kracht op je harnas
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #13 Augustus 25, 2008, 21:51:40
edit2Rapporteer  
ik sluit me bij pim aan Raaf 3
wonis

Berichten: 36
Antwoord #14 Augustus 25, 2008, 22:01:07
edit2Rapporteer  
Dat noemt men sport. Het is niet zo erg om zere armen en vingers te krijgen. In dit geval betekent dat 'training'. Het is overigens zoals hierboven genoemd een typisch katrollen probleem. Ik heb dat ook altijd met mijn Shockwave en Helix. Na een tijdje wordt het wel steeds minder, het trainingseffect.

Wil je dit niet, kite verkopen en een kite kopen zonder katrollen of 1:1 varen. Persoonlijk vindt ik 1:1 niet prettig (ik heb wel het idee dat ik één van de weinigen ben).  2:1 geeft veel betere controle van de kite, directer sturen en inderdaad een betere high-end. Vlagerige wind geeft bij 2:1 ook minder problemen.
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #15 Augustus 25, 2008, 22:37:45
edit2Rapporteer  
heel simpel . . . gewoon minder aftrekken  , , ,
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #16 Augustus 25, 2008, 22:38:04
edit2Rapporteer  
1:1 is heel goed te doen, en in harde wind kan je'm gewoon op 2:1 terugzetten als je dat wilt, hoe meer wind hoe minder bardruk (althans bij de shockwaves).
Je kan wel aan 2:1 gaan zitten wennen maar dat vertraagt je leercurve omdat je bijna alles met 2 handen moet doen, plus zal je zien dat je veel meer uit je vlieger haalt op 1:1 (beter low-end, hoger aan de wind en preciezer insturen dus hoger springen en langer zweefkezen.
2:1 = lomp

@ lennart, het is hier niet de plaats om autobiografisch te worden  schater
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #17 Augustus 25, 2008, 22:39:59
edit2Rapporteer  
ik krijg ook wel eens een beetje last, miniem hoor, maar als je gewoon vaart kun je ook prima je bar van de onderkant beetpakken, dus je handpalm naar boven, of met varen 1 hand los als je de ene kant op gaat, en de andere hand los als je de andere kant opgaat, zo krijgen allebei je armen steeds even rust om te herstellen!
werkt bij mij prima, maar ik heb andere kites dan jij

succes ermee!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #18 Augustus 25, 2008, 22:57:28
edit2Rapporteer  
heel simpel . . . gewoon minder aftrekken  , , ,

of juist meer armspieren kweeke
theo rodeo

Berichten: 34
Antwoord #19 Augustus 26, 2008, 09:41:40
edit2Rapporteer  
mijn armspieren worden denk ik teveel gekweekt, ben blokkenlijmer en heb toch dagelijks 3 ton in mijn handen. Kan niet teveel risico meer nemen met kiten en overweeg toch om is een c kite te gaan proberen ! Maar ben bang dat ik de depower ga missen , hierdoor heb ik juist veel vertrouwen in het kiten gekregen ! ben ook niet zo heeeel erg piepjong meer , maar wil het liefst tot mijn tachtigste kiten !!!!
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #20 Augustus 26, 2008, 10:36:02
edit2Rapporteer  
mijn armspieren worden denk ik teveel gekweekt, ben blokkenlijmer en heb toch dagelijks 3 ton in mijn handen. Kan niet teveel risico meer nemen met kiten en overweeg toch om is een c kite te gaan proberen ! Maar ben bang dat ik de depower ga missen , hierdoor heb ik juist veel vertrouwen in het kiten gekregen ! ben ook niet zo heeeel erg piepjong meer , maar wil het liefst tot mijn tachtigste kiten !!!!

waarom niet een hybride heb je wel een 1:1 kite maar toch de saftey en depower van een bow Grin
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #21 Augustus 26, 2008, 10:49:56
edit2Rapporteer  
Theo, barpressure is zoooooo 2007, de meeste 08 kites die ik gevoeld heb hebben een normale bardruk. De meeste ontwikkeling is in bridles gegaan lijkt het.

Ik vaar nu de Ocean Rodeo Rise, en zelfs Le@n "mr Fuel" vond 'm lekker varen. En zo zijn er nog een heel zwikkie die BOW/SLE performance met C-kite feel hebben.
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #22 Augustus 26, 2008, 11:02:27
edit2Rapporteer  
**kuch** Royal Era **kuch**
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #23 Augustus 26, 2008, 13:38:36
edit2Rapporteer  
ListenToMe niet janken, Beulen moehahahahahhahahwaaa  Joepie !!!!

Surfrik

Berichten: 91
Antwoord #24 Augustus 26, 2008, 15:32:58
edit2Rapporteer  
Wat ook nog zou kunnen is dat je pak niet goed zit. Als het pak bij je bovenarmen knelt komt er wat weinig bloed naar je armen waardoor je sneller verkrampt en dergelijke. Normaal gesproken voel je het wel als je pak niet goed zit, maar let er eens op.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.