En deze kiter moet op de brandstapel !!

mauricewillem

Berichten: 20
September 05, 2008, 12:08:54
edit2Rapporteer  
check eerst de link voordat je een oordeel geeft!!!

http://www.ad.nl/denhaag/stad/2586840/Surfer_belt_112_over_vermist_surfboard.html

Dit is echt niet normaal!!!  deze kiter verpest het echt voor de rest

Snap best dat als je je board kwijt bent hem erg graag terug wil maar 112 bellen gaat erg ver

en voor de kiter in kwestie!

Ga vrienden maken die je helpen!! je VERPEST het voor de rest loser



Sorry moest het even kwijt!
het is de laatste tijd al niet positief in het nieuws en helemaal niet als deze acties worden uitgehaald een 30-jarige kitesurfer uit Den Haag, jaja lees goed 30 jaar !

Edit Morres: Update.
David881 postte dit op Hanglos.nl:
[/i]
Er is hem een boete opgelegd van 7000 euro. Denk niet dat die het zo snel nog een keer doet;) Ook krijgt hij de rekening van de hele reddingsoperatie op zijn deurmat.



Hier een foto van de beste man

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1856891/__Hagenaar_belt_112_voor_surfplank__.html?p=5,2


De man meldde donderdagavond aan de alarmcentrale dat hij een surfplank alleen in de branding had zien drijven en vermoedde dat er een surfer in nood was geraakt. Politie en brandweer rukten met een terreinwagen en reddingboot uit en overwogen zelfs een helikopter in te zetten.

Dankzij een getuige, aan wie de Hagenaar eerder had gevraagd of hij in zee of op het strand soms zijn surfboard had gezien, viel de beller door de mand en werd de zoektocht gestaakt. Ook het kitezeil, dat de reddingswerkers op het strand nabij de Scheveningse Keizerstraat vonden en dat van de Hagenaar bleek te zijn, hielp mee aan zijn ontmaskering.

Volgens een politiewoordvoerder schrok de surfer zelf ook van de grootscheepse reddingsoperatie die zijn loos alarm in gang zette. De man had gedacht dat de KNRM met een bootje zou uitrukken en eventjes zijn plank zou vinden, waarna hij de redders de volgende dag met een bloemetje zou bedanken.

In plaats van zijn surfplank heeft de onnadenkende Hagenaar nu een boete van ruim 7000 euro aan de broek wegens het nodeloos alarmeren van een hulpdienst. Bovendien krijgt hij over enige tijd de gepeperde rekening van de reddingsoperatie in zijn brievenbus.
Image via hanglos.nl
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #1 September 05, 2008, 12:21:05
edit2Rapporteer  
idd wel gemakzuchtig om zoiets te doen. ThumpDown Had ie nou echt gedacht dat ie dáár ongestraft mee weg komt?  Angry

Risico is dat de volgende keer als 112 wordt gebeld over een kiter of kite oid op zee, kunnen ze zich afvragen hoe serieus ze't moeten nemen. En dan kan het weleens te laat zijn
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #2 September 05, 2008, 12:21:33
edit2Rapporteer  
zo dan.. die heeft lef...

maar heeft hij nou zn board terug?
Dit is nou niet echt iets wat je verwacht van een persoon met die leeftijd!
bizar weer..

Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #3 September 05, 2008, 12:22:50
edit2Rapporteer  
Whahahahha wat een actie...
Kost hem nu vast meer dan een nieuw board schater en terrecht !
Die individuele rare actie's doen de kitesport verder weinig lijkt me overigens.
groet'n uut grunn
chico

Berichten: 1112
Antwoord #4 September 05, 2008, 12:24:37
edit2Rapporteer  
Zo zie je maar. Er is geen ondergrens aan menselijke domheid.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #5 September 05, 2008, 12:32:26
edit2Rapporteer  
ik heb laatst ook 112 gebeld toen mijn kite in de boom hing. Geen probleem, de brandweer, incl. ladderwagen kwam er aan! Joepie YeSS
Ik heb alleen niet verteld dat ik het vermoeden had dat er nog iemand aan hing. Tongue
Misschien dat dat scheelt.......
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #6 September 05, 2008, 12:36:04
edit2Rapporteer  
Goed bezig die gozerrrrrrr.  ThumpDown ThumpDown ThumpDown
K hoop dat ze 'm zo vreselijk pakken, dat ie stopt met kiten..
Was het geen type fout??? Het is meer een (re)actie van een 3 dan een 30 jarige...
Treurig ... hiervoor 112 te bellen ......geen woorden voor!

Neem anders een (rol) leash ...

rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #7 September 05, 2008, 12:38:21
edit2Rapporteer  
jaaaa , rolleash. en liefst zonder helm. veel hersenschudding zal ie niet oplopen als je het lef hebt om zulke acties uit te halen..
mauricewillem

Berichten: 20
Antwoord #8 September 05, 2008, 12:41:20
edit2Rapporteer  
en nog even voor de duidelijkheid

De volledige omschrijving, zoals vastgelegd in de Brandweerwet 1985, luidt als volgt:

    * het voorkomen, beperken en bestrijden van brand;
    * het beperken van brandgevaar, het beperken en voorkomen van ongevallen bij brand en al hetgeen daarmee verband houdt;
    * het beperken en bestrijden van gevaar voor mensen en dieren bij ongevallen anders dan brand en
    * hulpverlening en bestrijden van rampen en zware ongevallen.

dus ook niet bellen als je kite in de boom hang
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #9 September 05, 2008, 12:41:45
edit2Rapporteer  
Hij mag idd best op een brandstapel....
Zijn zulke voorstellen toelaatbaar hier, Morres?
crahsdummie
Gast
Antwoord #10 September 05, 2008, 12:43:10
edit2Rapporteer  
de politie moet dat board doorzeven met kogels en de brandweer m dr na in de hens steken
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #11 September 05, 2008, 12:50:33
edit2Rapporteer  
Citaat
    * het beperken en bestrijden van gevaar voor mensen en dieren bij ongevallen anders dan brand en

dus ook niet bellen als je kite in de boom hang
Bestrijd je dan geen gevaar door te voorkomen dat je zelf hoog de boom in moet????

b.t.w, ze vonden het geen enkel probleem hoor, 'daar betaal je ook belasting voor' was het antwoord...

Wel sneaky dat ie er een smoes bij verzint, de ezel..
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #12 September 05, 2008, 12:57:06
edit2Rapporteer  
Is inderdaad niet echt een slimme actie van deze persoon, ongeacht zijn leeftijd. Iemand van 29 die deze persoon naar de brandstapel verwijst mag zichzelf echter ook wel eens achter de oren krabben.....

Die individuele rare actie's doen de kitesport verder weinig lijkt me overigens.

Lijkt mij ook!

Risico is dat de volgende keer als 112 wordt gebeld over een kiter of kite oid op zee, kunnen ze zich afvragen hoe serieus ze't moeten nemen. En dan kan het weleens te laat zijn

Denk dat dat wel mee zal vallen. Bij 112 zullen ze bij dergelijke meldingen altijd van het ergste uitgaan en ze zullen iedere melding serieus nemen, ongeacht de actie van deze Haagse kiter.
mauricewillem

Berichten: 20
Antwoord #13 September 05, 2008, 13:07:06
edit2Rapporteer  
zo er komt eindelijk een discussie los bitey! en mooi dat je reageert op  de kop! jammer dat jij je leeftijd niet vrijgeeft! en geloof dat ik genoeg meedestanders heb Wink

maar thanks dat je het vuur (in deze discussie )hoe spreekwoordelijk als we het over brandstapel hebben) weer opstookt
 
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #14 September 05, 2008, 13:17:23
edit2Rapporteer  
jaaaa , rolleash. en liefst zonder helm. veel hersenschudding zal ie niet oplopen als je het lef hebt om zulke acties uit te halen..

haha lol,  hoogstens zal de zeespiegel stijgen met 0,00000000000000001 millimeter van het water dat uit z'n kop loopt.
wat een zak joh.
Mark1970

Berichten: 194
Antwoord #15 September 05, 2008, 13:18:23
edit2Rapporteer  
Wat een domme, domme, domme, domme, domme, DOMME l*l.....
thedude

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #16 September 05, 2008, 13:20:48
edit2Rapporteer  
ik geloof niet dat je eenvoudig wegkomt als je zoiets doet. je kunt rekenen op een flinke aanpak en boete. dus deze kiter zal het zeker niet nog een keer doen lijkt mij.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 September 05, 2008, 13:24:55
edit2Rapporteer  
Gekke hagenees, maar brandstapel is wel wat té.

Bovendien moeten we misschien ff de andere kant afwachten, want kranten zijn nou ook niet bepaald een goede bron van objectieve informatie
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #18 September 05, 2008, 13:29:00
edit2Rapporteer  
Brandstapel? Dan bel ik 112!
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #19 September 05, 2008, 13:32:15
edit2Rapporteer  
jammer dat er geen naam bij staat,
konden we hem es even goed aanpakken. Angry
Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #20 September 05, 2008, 13:41:12
edit2Rapporteer  
Daarom vaar ik met een GoJoe! Dan maar minder stoer maar ik zie mijn board nog op 1 kilometer afstand. Joepie
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #21 September 05, 2008, 13:44:18
edit2Rapporteer  
Daarom vaar ik met een GoJoe! Dan maar minder stoer maar ik zie mijn board nog op 1 kilometer afstand. Joepie

Dat is idd handig. Als je 112 belt hoeven de hulpdiensten niet zo lang te zoeken ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #22 September 05, 2008, 13:47:49
edit2Rapporteer  
voor de bon die deze gozer krijgt had tie een aardig boardje kunnen kopen........
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #23 September 05, 2008, 13:57:17
edit2Rapporteer  
En?......heeft Ruben zijn board al terug?
Maar goed dat ze hem nog op de gevoelige plaat hebben vastgelegd.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #24 September 05, 2008, 14:13:22
edit2Rapporteer  
ik hoorde het net op de radio...doet de kite gemeenschap wel weer goed!!!
wel leuk dat ze er 'n foto van ruben bij zetten trouwens...ik denk dat hij er 0,0 om zou geven als zijn board kwijt was!!!...nou ja 0,01 dan...moet i z'n voetbanden weer goed zetten van z'n nieuwe board!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.