SCHELLINKHOUT Duitse Kitesurfer gewond na sprong dijk

Haring High Richardt

Berichten: 9341
September 07, 2008, 15:26:07
edit2Rapporteer  
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=89802

Website Radio enTv noord Holland

Kitesurfer gewond na sprong dijk
 SCHELLINKHOUT Een Duitse kitesurfer is zondagochtend zwaargewond geraakt in Schellinkhout. De 37-jarige man is met een windvlaag omhoog geblazen, is over de dijk gevlogen en vervolgens in een weiland langs de Zuiderdijk terechtgekomen. De kitesurfer is met rugletsel en een klaplong opgenomen in het VUziekenhuis in Amsterdam.


 ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown ThumpDown
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 September 07, 2008, 15:33:46
edit2Rapporteer  
Beterschap voor de kiter  Embarrassed

Ik hoop dat de locals iets gaan verzinnen voor de spot want het is gewoon vragen om meer problemen.

Ik ben er 2 x geweest en heb 1 x iemand met mach 5 in een geparkeerd staande bus zien vliegen en 2 x ging iemand onderuit over de stenen terwijl hij het water in wilde lopen. Terwijl hij onderuit ging trok de kiter de kite in een loop.

Ik denk dat het beter zou zijn als er geen kites opgelaten zouden worden op het grasveld dat voor de parkeerplaats is gelegen  Undecided
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #2 September 07, 2008, 16:13:51
edit2Rapporteer  
Ja ,heb het gezien ,2 ziekenauto,s en een traumaheli waren er aanwezig ,het is inderdaad te gek aan het worden op schellinkhout (in het Weekend) teveel beginners en lessers ,staand in het water met hun kite op 12 uur je kan er nauwelijks meer lekker kiten ... ThumpDown
en dat is nog erger met de wind uit het Zuiden zoals vandaag ,want dan worden er veel kiters die nog niet zo goed hoogte kunnen lopen steeds tegen het dijkje geblazen...

en het is inderdaad beter om niet je kite (met harde wind) op het gras op te laten ,maar beter op het strandtje ,want met het oplaten gaat er ook nog steeds veel verkeerd..

maar veel sterkte voor de gewonde Duitse kiter..  :'(   

de telegraaf maakt het nog wat dramatischer, de kiter zou 200 meter !! in een weiland terecht gekomen zijn.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1864520/__Kitesurfer_zwaargewond__.html

hier een filmpje over het gebeuren:
http://www.nuvideo.nl/home/video/show/17983
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #3 September 07, 2008, 16:18:55
edit2Rapporteer  
Ja ,heb het gezien ,2 ziekenauto,s en een traumaheli waren er aanwezig ,het is inderdaad te gek aan het worden op schellinkhout (in het Weekend) teveel beginners en lessers ,staand in het water met hun kite op 12 uur je kan er nauwelijks meer lekker kiten ... ThumpDown

maar veel sterkte voor de Duitse kiter..
2 ziekenauto's en 1 heli voor 1 persoon? Is dat niet wat veel?
ik hoop voor hem dat ie er snel bovenop komt. Weet iemand de exacte oorzaak?
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #4 September 07, 2008, 16:30:08
edit2Rapporteer  
Ook ik was erbij. Nooit tof om mee te maken.

Is het een optie om kites die ouder zijn als 3 jaar, dus tot 2006, gewoon niet op te laten?
Dit ivm met betere depower- en safety-systemen.

Jammer dat schellinkhout bekent staat als dé beginnersspot van Noord Holland, terwijl er langs de gehele kant van het vaarwater een dijk met rotsblokken. Niet echt beginnersvriendelijk in mijn ogen.
Natuurlijk is het een mooie spot voor beginners, omdat je er super ver van de kant af kan lopen,
DOE DAT DAN OOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Verder was ik vandaag weer verbaasd dat mensen met vrijwel geen ervaring en een te grote kite het water op willen.
11 metertje (ervaren jongens stonden met 9 (behalve Beun, maar die is dik  schater schater schater ), voor de 4e keer het water op... Ik heb de kite opgelaten en hielp hem depoweren op z'n strap.
Aan z'n gestuntel zag ik dat er niet veel ervaring was en hij zei zelf al dat het pas de 4e keer was...
"Zakken met dat ding" was mijn reactie... Gelukkig deed hij heel verstandig wat hem werd geadviseerd. Anders had het voor hem misschien ook wel een enkeltje hospitaal geworden.

Sterkte aan de Duitse kiter!!


LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 September 07, 2008, 16:42:17
edit2Rapporteer  
Tsja, ik heb het ook gezien. Wat een toestand!

Er is volgens mij ook weer een nadeel aan teveel de-power van het 2007 materiaal  Undecided. Tegenwoordig "voelt" de beginner niet dat de vlieger te veel trekt voordat ze het water opgaan. Een stuurfoutje gecombineerd met het aantrekken van de bar, en hatseflats....de poppen aan het dansen ThumpDown

Sterkte voor die Duitser....
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #6 September 07, 2008, 16:55:27
edit2Rapporteer  

[/quote]2 ziekenauto's en 1 heli voor 1 persoon? Is dat niet wat veel?
ik hoop voor hem dat ie er snel bovenop komt. Weet iemand de exacte oorzaak?
[/quote]

in een ziekenauto zitten geen artsen, in die heli wel. Met rugletsel komt de heli bijna altijd,

Was inderdaad wel erg druk op hout vandaag, teveel scholen als je het mij vraagt, wordt tijd voor duidelijker afspraken daar!
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #7 September 07, 2008, 16:59:32
edit2Rapporteer  
Blijft indd lastig om daar een stuk veiligheid in te krijgen. aan wie ligt indd, de kiter, of het materiaal..
sjorsmaster

Berichten: 596
Antwoord #8 September 07, 2008, 17:08:22
edit2Rapporteer  
k hoor t net ook op de radio:S

weer negatieve aandacht voor het kitesurfen.,,,


sterkte
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #9 September 07, 2008, 17:09:29
edit2Rapporteer  
was zojuist op nieuws bij Q-music. Tongue
lekker weer voor de sport....

ff off-topic @ tommy de Blindjudge.
Het slaat natuurlijk nergens op wat je zegt om geen kites meer op te laten ouder dan 2006.
weet jij hoeveel gasten er tegenwoordig staan te k*tten met 2008-2009 materiaal en denken dat ze alles kunnen? kom op nou....

sterkte voor de duitser.
fakkel

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #10 September 07, 2008, 17:11:50
edit2Rapporteer  
dat krijg je he,, met 12 metertje gaastra 1 aan de slag !! eigen schuld een hele dikke bult !!
wat een lul
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #11 September 07, 2008, 17:21:15
edit2Rapporteer  
op de brouwersdam zie je het ook, mensen die geen idee hebben wat ze doen... een 12 met dit weer is vragen om problemen... ik laat eigenlijk sowieso geen kites op als ze groter zijn dan die van mij, tenzij de mensen die aan de andere kant van de lijnen groter zijn dan ik...

ik heb alleen op schellinkhout gewindsurfd, maar ook dat gras, zeker met veel wind wil je daar niet onder een te grote kite hangen... tenzij je noppen of spikes aan heb..
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #12 September 07, 2008, 17:21:52
edit2Rapporteer  
@Ron, kom jij es met een goed idee dan.

Volgens mij is het een stap in de juiste richting. En indd, er lopen ook gasten te niksten met 09 materiaal. Pannekoeken hou je altijd. Ik ga alleen ff geen namen noemen, Ron.
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #13 September 07, 2008, 17:31:05
edit2Rapporteer  
Tommy,

dat is echt geen optie was jij zegt, dat spul van niet opgelaten moet worden. met die kite's weet je heeeel erg goed wanneer je overpowerd bent, met de nieuwe ' full' depowerkite's heb je dat veel minder..

daarbij zijn er zat mensen die hun oldschool 2004 kite door en door kennen omdat ze hem al 3 jaar hebben, en hij doet het toch nog goed?

tuurlijk hou je de rotte vissen met hun hele oude goedkope meuk met 25 knopen hun eerste meters willen maken, maar er zijn ook veel mensen met nieuwe kites die denken dat ze veilig zijn omdat ze toch 100% depower hebben...
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #14 September 07, 2008, 17:33:24
edit2Rapporteer  
Volgens mij begrijpen jullie niet wat ik bedoel. Ik zal het ff uitleggen.

Volgens mij zit er een beter depowerbereik op de nieuwe kites... en lijkt me bij een crash dus veiliger. Dat is toch de hele opzet van het systeem.

NU DUIDELIJK?

Anderzijds, komen jullie dan ff met een goed idee. Een idee de grond in boren is makkelijk, mag je van mij doen, maar kom dan wel met beter idee... Ben benieuwd
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #15 September 07, 2008, 17:37:08
edit2Rapporteer  
was zojuist op nieuws bij Q-music. Tongue
lekker weer voor de sport....

Goede nieuws is:

Kevin staat voorlopig op de 1ste plaats  Joepie


Oke dat moest er even uit.
Ik heb altijd geleerd om 1 positief punt op te noemen en dus niet alleen de negatieve punten te blijven benadrukken.

Misschien moeten de locals idd zelf even maatregelen gaan nemen en het grasveld niet meer gebruiken om te starten/landen. De wind staat, vanaf het grasveld gezien, bijna altijd richting de parkeerplaats. Op de parkeerplaats zijn veel obstakels aanwezig die de val kunnen breken, auto's/ paaltjes enz, maar echt ideaal is het niet. Bovendien kun je op die plek niet op een normale manier het water in lopen vanwegen de rotsen of je moet met je kite op 12 uur helemaal omlopen in de richting van het strand.
Volgens mij kun je beter de kite oplaten op het grasveld achter het strand of zoals het in mijn ogen nogsteeds hoort...... in het water
Sprak laatst een local die mij wist te vertellen dat hij zijn auto niet meer op de 1ste rij parkeerd omdat er met enige regelmaat iemand tegen aan beukt  Roll Eyes

Ik begrijp dat Schellinkhout nog niet gedoogd wordt en ook geen officieele spot is dus de locals hebben geen poot om op te staan.. Misschien is het verstandig om op korte termijn met een voorstel richting de B&W van Schellinkhout te stappen. Je kunt die gasten maar beter een stap voor zijn  Roll Eyes

Nogmaals succes voor te betreffende kiter en ff met de billen knijpenm voor de locals in de hoop dat de spot kan blijven  Sad



Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #16 September 07, 2008, 17:38:26
edit2Rapporteer  
Jippieeeeeeeeeee
bestwaroos

Berichten: 32
Antwoord #17 September 07, 2008, 17:49:14
edit2Rapporteer  
Ik heb nog even met de politie naar die dude zijn autosleutels gezocht en zijn spullen bijelkaar geraapt, hoorde dat hij een dwarslaesie heeft en het dus niet goed gaat met hem! Veel sterkte gast. Hij had uitgerust op de dijk (rechterzijde voorbij hek) en is uitgegleden bij het weer in het water gaan op de natte rotsen, met een dramatische val tot gevolg!! nogmaals sterkte voor hem!
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #18 September 07, 2008, 17:52:48
edit2Rapporteer  
Wat een nikszooi...
Dat is helemaal verschrikkelijk...


Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #19 September 07, 2008, 17:54:14
edit2Rapporteer  
teletekst 120
  120     Teletekst zo 07 sep           
 ***************************************
    Kort nieuws binnenland             

 ***************************************
 ` Bij Schellinkhout in Noord-Holland is
 een Duitse kitesurfer zwaargewond     
 geraakt.De 37-jarige man werd door een
 windvlaag tegen een dijk gesmeten en   
 kwam 200 meter verder in een weiland   
 terecht,waar een wandelaar hem vond.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #20 September 07, 2008, 17:58:48
edit2Rapporteer  
Ik heb nog even met de politie naar die dude zijn autosleutels gezocht en zijn spullen bijelkaar geraapt, hoorde dat hij een dwarslaesie heeft en het dus niet goed gaat met hem! Veel sterkte gast. Hij had uitgerust op de dijk (rechterzijde voorbij hek) en is uitgegleden bij het weer in het water gaan op de natte rotsen, met een dramatische val tot gevolg!! nogmaals sterkte voor hem!
die krengen zijn inderdaad megaglad.....
in dit geval dus niets te maken met materiaal en/of ervaring.....

Waarom zijn er dan ook andere -officiele- verhalen in omloop?
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #21 September 07, 2008, 18:00:41
edit2Rapporteer  
Dat is ook weer zo...
Ja jongens, het blijft een tricky spot, dat schellinkhout.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #22 September 07, 2008, 18:02:34
edit2Rapporteer  
Ik heb nog even met de politie naar die dude zijn autosleutels gezocht en zijn spullen bijelkaar geraapt, hoorde dat hij een dwarslaesie heeft en het dus niet goed gaat met hem! Veel sterkte gast. Hij had uitgerust op de dijk (rechterzijde voorbij hek) en is uitgegleden bij het weer in het water gaan op de natte rotsen, met een dramatische val tot gevolg!! nogmaals sterkte voor hem!
die krengen zijn inderdaad megaglad.....
in dit geval dus niets te maken met materiaal en/of ervaring.....
Wel te maken met ervaring want welke lul loopt er nu over die glade stenen.. Waarschijnlijk board in een hand en kite in de andere en vervolgens uitgeleiden en de bar met één hand aantrekken ipv loslaten  ThumpDown
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #23 September 07, 2008, 18:03:32
edit2Rapporteer  
Ik heb nog even met de politie naar die dude zijn autosleutels gezocht en zijn spullen bijelkaar geraapt, hoorde dat hij een dwarslaesie heeft en het dus niet goed gaat met hem! Veel sterkte gast. Hij had uitgerust op de dijk (rechterzijde voorbij hek) en is uitgegleden bij het weer in het water gaan op de natte rotsen, met een dramatische val tot gevolg!! nogmaals sterkte voor hem!
die krengen zijn inderdaad megaglad.....
in dit geval dus niets te maken met materiaal en/of ervaring.....
Wel te maken met ervaring want welke lul loopt er nu over die glade stenen..  ThumpDown
Dat heeft denk ik niet zoveel met kite-ervaring te maken, maar meer met je verstand gebruiken....
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #24 September 07, 2008, 18:04:09
edit2Rapporteer  
Dat artikel klopt weer van geen kanten!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.