media gebruikt kitehigh

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
September 09, 2008, 13:29:37
edit2Rapporteer  
Vandaag een uitgebreid artikel in het noordhollands dagblad. ik kan hem helaas niet inscannen.

bovenaan staat iets van Schellinkhout moet sluiten. deze titel hebben ze gekozen vanwege reacties op kitehigh. Er worden meerdere reacties uit het topic op kitehigh gebruikt.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #1 September 09, 2008, 13:34:09
edit2Rapporteer  
anders zeggen ze even dat ze aanwezig zijn hier.
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #2 September 09, 2008, 13:41:51
edit2Rapporteer  
Lekkere betrouwbare reporters heeft het NoordHollandsdagblad dan !
Das makkelijk schrijven, ctrl C en  ctrl V. (Copy - Paste)
ik hoop voor de locals daar dat de spot open blijft.
Succes
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #3 September 09, 2008, 13:50:55
edit2Rapporteer  
Dit is het artikel:
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/alkmaar/article3845782.ece

O nee dit is een klein stukje het is dus nog effe wachten op het hele artikel Wink

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #4 September 09, 2008, 13:52:29
edit2Rapporteer  
helaas is dat niet het hele artikel
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #5 September 09, 2008, 13:53:46
edit2Rapporteer  
En voor wie te lui is om op de link van Kevin te klikken:   

Kitesurfers Schellinkhout niet verbaasd over ernstig ongeluk

Gepubliceerd op 08 september 2008, 17:26
Laatst bijgewerkt op 08 september 2008, 17:40



-schellinkhout - 
Onvoorzichtig gedrag, zoals dat maar al te veel voorkomt op de populaire kitesurfspot Schellinkhout, is de oorzaak van het ernstige ongeluk van afgelopen zondag. De 37-jarige Duitser die op de dijk werd gesmeten en verderop in een weiland terechtkwam, ligt met een dwarslaesie in het VU-ziekenhuis.

,,De man vertelde me dat hij door een windvlaag de lucht ingeblazen was en na een paar hubschraubers (pirouettes) hier terecht was gekomen'', vertelt de man die het slachtoffer als eerste vond, op het internetforum Kitehigh.nl.

Het slachtoffer droeg een beschermend pak en een helm, maar had wel een behoorlijk grote kite, gezien de harde wind.

De ooggetuige concludeert: ,,Het is heel simpel: niet in de buurt van de dijk kiten en daar zeker niet gaan lopen springen, tenzij je echt volledig zeker bent van je kunnen! Deze man heeft vreselijke pech gehad. Helaas, omdat hij zelf te dichtbij de dijk kwam.''



Het hele verhaal is te lezen in het Noordhollands Dagblad van dinsdag 9 september 2008. Iemand even inscannen en posten??
vissie

Berichten: 757
Antwoord #6 September 09, 2008, 13:53:53
edit2Rapporteer  
grrr apart
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 September 09, 2008, 13:54:12
edit2Rapporteer  
mmm... ik ben benieuwd welke citaten de journalist heeft gebruikt. Er staat ook wel een hoop oeverloos stimatiserend gezever in namelijk, dus kom op met die scan!
er staat een verwijzing in naar het artikel in de papieren oplage, dus er is meer.
vissie

Berichten: 757
Antwoord #8 September 09, 2008, 13:54:56
edit2Rapporteer  
ja idd.. ben erg benieuwd.. ga de site van de krant wel even in de gaten houden..
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #9 September 09, 2008, 13:58:17
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het artikel vanavond ook wel online staat Wink alleen dat ze nu eerst willen dat je die krant koopt of zo Tongue haha
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #10 September 09, 2008, 13:59:10
edit2Rapporteer  
beetje onduidelijk maar dit is hem
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 September 09, 2008, 14:03:54
edit2Rapporteer  
op het laatse zinnetje na een bijzonder goed artikel voor de verandering. De foto is wel vijf jaar oud maar dat boeit niet zo. Als ze het zo doen is het journaille wat mij betreft welkom om hier eens mee te luisteren.
Nu nog even zakelijk regelen voor het gebruik van onze top content!
vissie

Berichten: 757
Antwoord #12 September 09, 2008, 14:04:20
edit2Rapporteer  
wat eenn stuk....
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #13 September 09, 2008, 14:17:52
edit2Rapporteer  
Ouch, da's geen fijn stukje, fijn stuk eenzijdige stemmingmakerij. Geen hoor/wederhoor, maar opinie.

Ik heb er een probleem mee dat deze journalist ongevraagd quotes plaatst van deze site. Zeker gezien het feit dat degenen die de uitspraken doen, eenvoudig via PM of mail te bereiken zijn, is het ongepast dat achterwege te laten. Iemand doet een uiting binnen een bepaalde context die verloren gaat in een krantenartikel.

Een goede reactie naar de krant zou zijn om niet een rectificatie te vragen , maar een tweede stuk over kitesurfen op Schellinkhout, waarbij een genuanceerder beeld kan worden neergezet. Liefst met de lokale regiovertegenwoordiger van de NKV, en wel zo dat aangegeven kan worden wat de mogelijke oplossingen zijn om van Schellinkhout een NOG veiligere spot te maken.

Want laten we wel wezen: gezien de hoeveelheid mensen die gebruik maakt van Schel, zijn er niet veel (grote) ongelukken.

Met het bieden van meer plekken om te water te gaan (b.v. upwind?), spreidt je de kiters over een groter gebied waardoor men minder aan lagerwal zit, en minder op elkaar.

Het aantal kiters is te reguleren door b.v. een beperkte parkeergelegenheid te bieden. Een alternatief zou een watersportvereniging zijn (ook voor de windsurfers dan, we zijn er samen) die toegang reguleert.

De consequentie van een plan opperen is dat we tenminste constructief meedenken over een goede situatie, en gesprekspartner zijn voor een gemeente of de provincie. En het kitesurfen op een positieve manier onder het voetlicht brengen, in plaats van alleen te moeten reageren als er b.v. een ongeluk plaatsvindt.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #14 September 09, 2008, 14:28:29
edit2Rapporteer  
Eigenshuld komt door de batsers die hier hard lopen roepen spot dicht.


Jammer maar helaas wel waar.
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #15 September 09, 2008, 14:48:19
edit2Rapporteer  
dit is juist een punt om in te haken op de media, inderdaad contact opnemen met krant/regiovertegenwoordiger en samen een mooi stuk maken om te laten zien dat wij gewoon TE WEINIG RUIMTE hebben, en dat de oplossingen vrij simpel zijn maar dat er veel te veel (domme) regeltjes in de weg staan..
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #16 September 09, 2008, 17:56:42
edit2Rapporteer  
Als kakelverse regiovertegenwoordiger (afgelopen vrijdag een eerste ontmoeting met mede- regiovertegenwoordigers en regiocoordinator van de NKV) heb ik een korte email gestuurd met daarin het aanbod om stukje verdieping en nuancering aan te brengen na het vandaag uitgebrachte artikel.





florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #17 September 09, 2008, 17:59:15
edit2Rapporteer  
waarschijnlijk komt er dan nog wel een stukje met discussies over dat artikel. ze zullen het artikel niet nog een keer in de krant gaan zetten...

iedereen flink mailen zodat er een mooie discussie in de krant komt... met ook vooral veel positieve dingen!
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #18 September 09, 2008, 18:06:51
edit2Rapporteer  
kan iemand hem opnieuw inscannen want dit kan ik niet lezen loser
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #19 September 09, 2008, 18:14:24
edit2Rapporteer  
Als kakelverse regiovertegenwoordiger (afgelopen vrijdag een eerste ontmoeting met mede- regiovertegenwoordigers en regiocoordinator van de NKV) heb ik een korte email gestuurd met daarin het aanbod om stukje verdieping en nuancering aan te brengen na het vandaag uitgebrachte artikel.


HEy Peter ,Goed te zien dat jij de nieuwe regiovertegenwoordiger ben geworden ,ik wens je veel succes in je nieuwe functie ... ThumpsUp
en inderdaad dit stukje in de krant is niet erg positief ,er staan Quote,s in die letterlijk zijn overgenomen van kitehigh.nl...lekker makkelijk.
maar is die jounalist wel eens op Schellinhout geweest..
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #20 September 09, 2008, 18:14:40
edit2Rapporteer  
Als kakelverse regiovertegenwoordiger (afgelopen vrijdag een eerste ontmoeting met mede- regiovertegenwoordigers en regiocoordinator van de NKV) heb ik een korte email gestuurd met daarin het aanbod om stukje verdieping en nuancering aan te brengen na het vandaag uitgebrachte artikel.

Ik wist niet dat je regiovertegenwoordiger was geworden, Peter! ThumpsUp

PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #21 September 09, 2008, 18:17:53
edit2Rapporteer  
Ach ik dacht ik heb naast mijn baan, gezin met twee kinderen en mijn drie sporten (kiten, openwater wedstrijzwemmen en moutainbiken) nog wel een paar uurtjes om mij in te zetten voor mijn homespot  Grin.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #22 September 09, 2008, 18:21:21
edit2Rapporteer  
Eigenshuld komt door de batsers die hier hard lopen roepen spot dicht.


Jammer maar helaas wel waar.
Geroepen door mensen die er niet komen... Ook op hanglos staan dingen genoemd over de gasten van S'hout die niet door de beugel kunnen. Beetje jammer en kortzichtig zou ik zeggen...
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #23 September 09, 2008, 18:47:18
edit2Rapporteer  
dat van die bierbuik klopt dan weer wel Grin
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #24 September 09, 2008, 19:01:15
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik heb er een probleem mee dat deze journalist ongevraagd quotes plaatst van deze site. Zeker gezien het feit dat degenen die de uitspraken doen, eenvoudig via PM of mail te bereiken zijn, is het ongepast dat achterwege te laten. Iemand doet een uiting binnen een bepaalde context die verloren gaat in een krantenartikel.

Helaas, met bronvermelding mag je publicaties vrij gebruiken. Dat is precies wat hier gebeurd.

De gequote reacties zijn misschien ongenuanceerd, maar niet minder waar.

Ga niet kloten in de buurt van de kant, ga zeker niet !op! die gladde rotsen zitten / lopen. En dat de spot één van de minder veilige is is voor iedereen denk ik wel duidelijk gezien het hoge aantal (bijna) ongelukken. Dat iemand daaraan de conclusie verbindt dat de spot beter dicht kan moet ie zelf weten.
Kitesurfen is een individuele risicosport. Als ergens 'eigen-schuld-dikke-bult' opgaat, dan is het wel bij het kitesurfen.


Ik persoonlijk vind het een top!spot. Mij zul je er zomers alleen zeker niet vinden. Ik kom wel in het laagseizoen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.