Interview AD Autostrand betreft paaltjes

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Oktober 11, 2008, 11:09:11
edit2Rapporteer  
Iemand nog wat gehoord over de uitspraak van de hoge raad dat het gebied nabij de Slufter nooit als natuurgebied bestempeld kan worden? Dat lijkt me uberhaupt al een reden om die palen als de sodemieter weg te halen, autostrand weer open, strandtent erop..... Roll Eyes
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #26 Oktober 11, 2008, 11:51:13
edit2Rapporteer  
Damn, Michiel dostresquatro is alive!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grin

vriend, wanneer kom je weer eens naar de ballenbak?  YeSS

straks moet je weer les nemen...... Cheesy
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #27 Oktober 11, 2008, 12:43:07
edit2Rapporteer  
Off topic: Idd. Ron, ik wilde binnenkort om les gaan vragen, ik heb het zo ontzettend druk. Heb niet eens tijd om nieuwe kites te testen, laat staan kopen.

Wat een gedoe op het Autostrand. Moet je de ANWB eens horen als ze gevaarlijke opstakels langs de snelweg zetten i.v.m. motorrijders. Bij kiters maakt het niet uit blijkbaar ThumpDown
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #28 Oktober 11, 2008, 14:48:49
edit2Rapporteer  
Erg netjes dree Grin
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #29 Oktober 11, 2008, 20:16:00
edit2Rapporteer  
Goed stukje, hoop dat het helpt  ThumpsUp

Wat een belachelijke reactie van Daniel Bekker:
Citaat
GZH is dat niet van plan. Volgens woordvoerder Daniël Bakker is het water direct achter de palen alleen bedoeld als 'wegsurfzone'. ,,Dan moet je het daarvoor gebruiken.''

Dat is echt een reactie van iemand die niks begrijpt van het krachtenspel wat komt kijken bij kitesurfen.
Bleh
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #30 Oktober 12, 2008, 09:32:32
edit2Rapporteer  
idd goed stukje, mooi dat de petitie ook genoemd is.  ThumpsUp
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #31 Oktober 12, 2008, 14:09:35
edit2Rapporteer  
Een zeer onverantwoorde houding van GZH.

GZH snapt waarschijnlijk niet dat bij een sport als kitesurfen situaties kunnen ontstaan die juist onvoorzien zijn. De enige maatregel die je daartegen kunt treffen is, zorgen dat er zo min mogelijk obstakels aanwezig zijn. Je kunt dit vergelijken met het veiligheidsbeleid bij autocircuits.

Waarschijnlijk moet er eerst een ernstig ongeluk gebeuren voordat GHZ tot een meer verantwoorde oplossing komt. Zo is het namelijk ook in de autosportwereld gegaan.  Angry
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #32 Oktober 12, 2008, 14:51:52
edit2Rapporteer  
GZH is dat niet van plan. Volgens woordvoerder Daniël Bakker is het water direct achter de palen alleen bedoeld als 'wegsurfzone'. ,,Dan moet je het daarvoor gebruiken.''[/i]
en een stukje over oostvoornse meer,
Beheerder Groenservice Zuid-Holland (GZH) weert deze surfers, die zich door een vlieger laten voorttrekken, van het meer.
De GZH vreest volgens de gebruikers van het meer een toestroom van kiters zodra het Slufterstrand op de Maasvlakte dichtgaat voor de aanleg van de Tweede Maasvlakte. Waarom GZH dit niet wil, blijft onduidelijk.Ze was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.
Undecided Ze willen het gewoon niet snappen
Veel kiters op het oostvoornse meer zou nooit gebeuren, omdat het gewoon een niks spot is,
en aleen een optie met Oosten wind is.
en een 'weg surf zone' op het autostrand werkt ook niet (om dat meer dan de helft van de surfers het daar nog moet leren)  en al helemaal niet met houten palen

misschien moet iemand(dree)  daar maar eens op bezoek om het een beetje uitteleggen
want van kiten hebben ze echt geen balle verstand.
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #33 Oktober 12, 2008, 23:15:13
edit2Rapporteer  
Opvallend was dat veel kiters nog steeds in het vogelrustgebied komen. Jullie brengen hiermee de spot in gevaar, dus wees verstandig en blijf daar vandaan. Spreek medekiters aan die de regels overtreden.

Dree
Regiovertegenwoordiger

Ik vrees dat ik er één van was. Sorry bij deze! Maar het is me eigenlijk helemaal niet duidelijk waar je nu wel of niet mag komen. Uitvaren tussen de palen ok, maar daarna? Ik dacht dat  buiten de palen alleen het in en uit het water komen niet mag, maar blijkbaar gaat het verder. Volgens mij weten veel mensen niet precies hoe het zit, dus misschien nog een keer een update? Hoe vervelend de situatie ook is, ik wil uiteraard niet bijdragen aan een algehele sluiting van onze topspot!

En nu hopen dat ze er bij GZH voor openstaan om gezamelijk naar een oplossing te zoeken die voor álle partijen werkt! Succes!! ThumpsUp
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #34 Oktober 12, 2008, 23:28:51
edit2Rapporteer  
Citaat

Ik vrees dat ik er één van was. Sorry bij deze! Maar het is me eigenlijk helemaal niet duidelijk waar je nu wel of niet mag komen. Uitvaren tussen de palen ok, maar daarna? Ik dacht dat  buiten de palen alleen het in en uit het water komen niet mag, maar blijkbaar gaat het verder. Volgens mij weten veel mensen niet precies hoe het zit, dus misschien nog een keer een update? Hoe vervelend de situatie ook is, ik wil uiteraard niet bijdragen aan een algehele sluiting van onze topspot!

En nu hopen dat ze er bij GZH voor openstaan om gezamelijk naar een oplossing te zoeken die voor álle partijen werkt! Succes!! ThumpsUp

Ahumm mooie kite trouwens die gele  uit het AD

Komt ie nog een keer... het overzichts kaartje

Wegsurfen mag vanaf paal 7.0 en het surfgebied begint bij paal 7.6
Volgens het recreatieschap komt er bij de strandopgang een info bord met de verdeling van de zone's.. er worden ook nog folders verspreid.
Al met al gaan je haren overeind staan met die hele regulering maar het is niet anders...
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #35 Oktober 13, 2008, 10:21:48
edit2Rapporteer  
dat is het hem nou juist , hoe moet ik nou wegvaren bij paal 7.0 als de wind Z of ZW is (meestal dus op playa)
Je vaart dan gewoon de rode zone in.
Wil ik uit de zone wegvaren dan moet de wind Oost of Z-Oost zijn en met deze richting is het taboe om daar te varen.
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #36 Oktober 13, 2008, 11:14:55
edit2Rapporteer  
Mooi he, die bureaucratie
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #37 Oktober 13, 2008, 11:18:42
edit2Rapporteer  
tis ook wel een verdomd klein gebied geworden als ik dat zo dan zie...

beetje raar..

maar kan je verderop bij paal 9 of 10 ook je kite oplaten? of is dit zon hoek van holland systeem?
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #38 Oktober 13, 2008, 12:03:29
edit2Rapporteer  
@ Spoon: Als jij een uur wilt lopen kan dat Wink
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #39 Oktober 13, 2008, 12:08:52
edit2Rapporteer  
hehehe... tsjah.. die 10 minuten verder maakt ook niets meer uit Grin! Grin
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #40 Oktober 13, 2008, 15:55:26
edit2Rapporteer  
Ja bij weinig wind kun je nooit zo ver up wind trappen zodat je snel uit het gebied komt...je zal er eerder in drijven. Bij goeie wind moet het geen probleem zijn.... Wat mij verteld is dat dit een proef is. Als deze proef slaagt blijft het open voor kiesurfers.. triest maar waar. aldus het recreatieschap
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #41 Oktober 13, 2008, 16:42:42
edit2Rapporteer  
Wat mij verteld is dat dit een proef is. Als deze proef slaagt blijft het open voor kiesurfers.. triest maar waar. aldus het recreatieschap

whaat?!?

Wth denken ze dan wel niet?
ik snap echt niet waar ze allemaal mee bezig zijn..
Wij gaan vrijwillig die meuk in terwijl die vogels kunnen vliegen en staan waar ze (in princiepe) willen..

Als je soms ziet wat er allemaal drijft daaro in die poel..
complete monitoren, jerrycans, flessen, glas, zooi...
en dan willen ze ons daar gaan weren..

als het verboden gebied word dan zeg ik even met die 400 kiters van de petitie naar t autostrand om toch te kiten...
toffe jongen die ze allemaal weg krijgt...

is natuurlijk allemaal grootspraak uit frustraties dit maar kom op. Waar slaat het allemaal op?
Ik begrijp echt helemaal niets van dat natura 2000 gebeuren als ik eerlijk ben..
langleve de eu...


Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #42 Oktober 13, 2008, 17:03:38
edit2Rapporteer  
Het recreatieschap spreekt alleen voor de wegsurfzone, dit is een proef.. als deze slaagt dan hoeven we niet te lopen naar paal 7.6
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #43 Oktober 13, 2008, 17:06:27
edit2Rapporteer  
?? t blijft raar allemaal..

zullen eens een amsterdammertje midden in de deuropening neer zetten bij hun bedrijf..
lijkt me mooi om op te nemen...

ik weet niet hoeveel mensen er sonchtends werken maar dat moet toch dan echt georganiseerd naar binnen anders werkt het niet...
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #44 Oktober 13, 2008, 19:24:26
edit2Rapporteer  
Citaat
Ahumm mooie kite trouwens die gele  uit het AD

Komt ie nog een keer... het overzichts kaartje

Wegsurfen mag vanaf paal 7.0 en het surfgebied begint bij paal 7.6
Volgens het recreatieschap komt er bij de strandopgang een info bord met de verdeling van de zone's.. er worden ook nog folders verspreid.
Al met al gaan je haren overeind staan met die hele regulering maar het is niet anders...
Damn hier schrik ik echt van zeg! 't is veel erger dan ik dacht. Bij Z/ZW wind, vrijwel altijd dus, moet je eerst een eind hoogtelopen voor je normaal kunt varen. En daarvoor zul je toch eerst een eindje downwind moeten uitvaren, dus het verboden gebied in. Heel praktisch. Laat staan de beginners die nog helemaal niet kúnnen hoogtelopen. Ik hoop dat ze bereid zijn zulke argumenten serieus te nemen als Dree met ze in gesprek gaat.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #45 Oktober 14, 2008, 00:20:13
edit2Rapporteer  
Dat het ook in overleg kan met diverse belanghebbenden bewijst dit stukje, met dank aan het NKV!

Zoals jaren geleden bepaald is het mogelijk om op Makkum te kitesurfen in de periode tussen 1 oktober en 1 mei.
Dat betekent echter nog niet dat je daar zomaar overal kunt opbouwen, starten en kunt kitesurfen...
Opbouwen, starten en landen is alleen geoorloofd op het noordelijke puntje bij de strekdam naast de vaargeul (zie kaart 'aanwijsgbied').
Kitesurfen zelf mag alleen buiten de baai van het strand van Makkum, westelijk van de gele boeienlijn.

Net zoals elke andere Friese IJsselmeerspot is ook Makkum op de hoekpunten v/d buitenbegrenzing gemarkeerd door gele boeien met een Kitesurf-icoontje. RWS is verplicht deze boeien te leggen.
Zijn er echter nog meer afscheidingen aan te geven zoals dat op de spot van Makkum het geval is moeten wij als Kitesurfers (NKV) er zelf voor zorgen. Deze extra boeien-lijn was voorwaarde voor de gemeente om de spot open te stellen voor Kitesurfers. Dit moest een hele duidelijke scheiding aangeven tussen het westelijke Kitesurfgebied en de (windsurf)-baai (zie kaart 'aanwijsgbied').
Deze boeien zijn echter vrij duur in de aanschaf, laat staan incl. ankers en het leggen van de boeien op vooraf door RWS bepaalde coordinaten.

Na wat lobby-werk tussen ons en diverse sponsors hebben wij het voor elkaar gekregen dat RWS ons de 4 boeien ter beschikking stelt incl. bijbehorende kettingen en ankers. Deze boeien moesten we dan wel zelf ophalen uit Zeewolde, een steunpunt van RWS.
Het leggen van de boeien hebben we uiteindelijk begin oktober samen met medewerkers en een boot van Natuurorganisatie 'It Fryske Gea' gedaan. Dat is nota bene de boot en medewerker waar de handhaving voor de Natuurbeschermingswet mee wordt uitgevoerd! Dus terechte boetes worden uitgedeeld voor diegenen die de natuurgebieden invaren...

Hiermee wordt des te meer duidelijk dat wij als kitesurfers het juist moeten hebben van de samenwerking met de Natuurbescherming en Rijkswaterstaat. Als je begrip voor elkaars situatie hebt, open staat voor suggesties en goed met elkaar in gesprek blijft is heel veel mogelijk.

Bedankt Meine Spoelder van RWS en Jan Schram van It Fryske Gea voor de support!

Kitende groet, Marcus
NKV Regio Makkum - Kornwerderzand

JoeDalton

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #46 Oktober 14, 2008, 18:32:35
edit2Rapporteer  
Citaat uit AD:
GZH is dat niet van plan. Volgens woordvoerder Daniël Bakker is het water direct achter de palen alleen bedoeld als 'wegsurfzone'. ,,Dan moet je het daarvoor gebruiken.''

Laten we die naam Daniel Bakker met z'n 06 nummer erbij vermeld, op elke paal zetten! Weten we meteen wie we verantwoordelijk kunnen stellen als er iets gebeurt. GZH is veranwoordelijk...goed verantwoordelijk. We hebben ze aan alle kanten gewaarschuwd voor de evt. gevolgen.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #47 Oktober 14, 2008, 20:10:59
edit2Rapporteer  
er gaat vanzelf een dooie/zwaargewonde vallen...kwestie van tijd!
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #48 Oktober 15, 2008, 15:03:48
edit2Rapporteer  
Petitie is verstuurd naar NKV.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.