Interview AD Autostrand betreft paaltjes

Dree

Berichten: 48
Oktober 09, 2008, 13:05:16
edit2Rapporteer  
Morgen heb ik een afspraak met het AD voor een interview betreft de geplaatste paaltjes.
Hiervoor wordt een foto gemaakt en wenselijk is dat een aantal kiters aanwezig zijn.
Dus wie kan morgen om drie uur aanwezig zijn? Verzamelen op de parkeerplaats, neem pak en boardje mee.
Graag aanmelden op andre@slufterhufters.com

Met de bekende groet,


Dree
Regiovertegenwoordiger NKV
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #1 Oktober 09, 2008, 13:19:41
edit2Rapporteer  
kijk Smiley

Dat doe je goed dree!
Ik ben alleen helaas op mn stage :S...
ik kan niet weg..(heb al te veel stage dagen gevlucht helaas )..

ben benieuwd naar het hele artikel!
succes!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 Oktober 09, 2008, 13:23:34
edit2Rapporteer  
ik ga m'n best doen, voor de lichtekooien onder ons valt er nog wat te kiten ook!
Sokje

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #3 Oktober 09, 2008, 14:48:41
edit2Rapporteer  
Okido Dree Wink Ben benieuwd.. vooral benadrukken dat er DIRECT actie ondernomen moet worden, want als het aan politici en ambtenaren ligt gaan er weer maanden overheen..
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #4 Oktober 09, 2008, 15:36:45
edit2Rapporteer  
Morgen heb ik een afspraak met het AD voor een interview betreft de geplaatste paaltjes.
Hiervoor wordt een foto gemaakt en wenselijk is dat een aantal kiters aanwezig zijn.
Dus wie kan morgen om drie uur aanwezig zijn? Verzamelen op de parkeerplaats, neem pak en boardje mee.
Graag aanmelden op andre@slufterhufters.com

Met de bekende groet,


Dree
Regiovertegenwoordiger NKV

Fantastisch andré, nu gaat het echt goed, zodra de media erbij komt willen de ambtenaren nogal eens wat sneller beslissingen nemen. Ik moet helaas werken, maar ik zal het proberen.
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #5 Oktober 09, 2008, 15:48:21
edit2Rapporteer  
Morgen heb ik een afspraak met het AD voor een interview betreft de geplaatste paaltjes.
Hiervoor wordt een foto gemaakt en wenselijk is dat een aantal kiters aanwezig zijn.
Dus wie kan morgen om drie uur aanwezig zijn? Verzamelen op de parkeerplaats, neem pak en boardje mee.
Graag aanmelden op andre@slufterhufters.com

Met de bekende groet,


Dree
Regiovertegenwoordiger NKV

Fantastisch andré, nu gaat het echt goed, zodra de media erbij komt willen de ambtenaren nogal eens wat sneller beslissingen nemen. Ik moet helaas werken, maar ik zal het proberen, hoe laat is het?
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #6 Oktober 09, 2008, 15:58:04
edit2Rapporteer  
Top Andrée, NKV all the way Grin!
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #7 Oktober 09, 2008, 16:29:35
edit2Rapporteer  
Morgen heb ik een afspraak met het AD voor een interview betreft de geplaatste paaltjes.
Hiervoor wordt een foto gemaakt en wenselijk is dat een aantal kiters aanwezig zijn.
Dus wie kan morgen om drie uur aanwezig zijn? Verzamelen op de parkeerplaats, neem pak en boardje mee.
Graag aanmelden op andre@slufterhufters.com

Met de bekende groet,


Dree
Regiovertegenwoordiger NKV

Fantastisch andré, nu gaat het echt goed, zodra de media erbij komt willen de ambtenaren nogal eens wat sneller beslissingen nemen. Ik moet helaas werken, maar ik zal het proberen, hoe laat is het?

 Embarrassed wel goed lezen hé...
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #8 Oktober 09, 2008, 17:21:34
edit2Rapporteer  
Hmmm. ff kijken wat ik kan regelen, gaat misschien nog waaien ook!
90% kans dat ik er ben, ff baasje lief aankijken..  loser
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 Oktober 09, 2008, 17:43:52
edit2Rapporteer  
Kijk voor zo'n actie ben ik zeker in maarja, ik moet helaas naar school dus ik kan niet aanwezig zijn.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #10 Oktober 09, 2008, 19:09:35
edit2Rapporteer  
Top Dree.
Het plaatsen van obstakes is een ernstige inbreuk op de veiligheid!
Niet erg doordacht om een kitezone op zo´n manier af te bakenen.

Helaas is er 8 jaar geleden ook al een een dode te betreuren geweest op de Slufter door de paaltjes die het vogelgebied afbakenen. Hopelijk trekken ze hier lering uit.
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #11 Oktober 09, 2008, 19:22:35
edit2Rapporteer  
neemt er iemand een grote kite mee? ik heb alleen een 9 hahahaha
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #12 Oktober 09, 2008, 20:54:04
edit2Rapporteer  
succes mannen
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #13 Oktober 09, 2008, 21:15:26
edit2Rapporteer  
Top Dree, succes morgen!
sthr

Berichten: 81
Antwoord #14 Oktober 09, 2008, 22:05:20
edit2Rapporteer  
Citaat
ik ga m'n best doen, voor de lichtekooien onder ons valt er nog wat te kiten ook!


Deze lichtekooi staat waarschijnlijk wel op het water rond die tijd Wink 
Ik ga ervanuit dat er 3knoopjes meer staat dan de guru voorspelling.
Mr.Klip

Berichten: 171
Antwoord #15 Oktober 09, 2008, 22:24:47
edit2Rapporteer  
Kga zaterdag ook es een kijkje nemen naar die paaltjes...

Top actie!
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #16 Oktober 10, 2008, 02:40:14
edit2Rapporteer  
Dree,

ik heb eerst onze mailconversatie voortgezet alvorens KH ff te checken...  Undecided Priority  Tongue

Mooi dat je dit voor elkaar hebt gekregen.  ThumpsUp

Morgen bij ons in het restaurant hebben we een partij van 165 couvert waar ik echt niet onderuit kan komen...  Embarrassed
Anders had ik er morgenmiddag voor 1000% gestaan.

Dames en heren kiters, een petitie tekenen vanachter je pc is leuk...maar dit is waar het om gaat!

Dit is de kans om steun te betuigen aan het NKV dus wind of geen wind, kom naar de playa en laat daarmee zien dat je het niet eens bent met deze levensbedreigende situatie...  ThumpsUp
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #17 Oktober 10, 2008, 05:59:10
edit2Rapporteer  
Dree, Ik en er bij, ik ga paar uurtjes eerder van het werk weg....
ik heb je een mailtje gestuurd.

tot vanmiddag.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #18 Oktober 10, 2008, 07:49:32
edit2Rapporteer  
Wordt het interview op het strand zelf gehouden? Anders moet ik rond die tijd ff naar de parkeerplaats komen lopen. Ik neem aan dat ze foto's willen maken van de nieuwe palen.
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #19 Oktober 10, 2008, 08:13:49
edit2Rapporteer  
Ik ben er pas rond 16.30, ik kan helaas niet eerder weg.
sthr

Berichten: 81
Antwoord #20 Oktober 10, 2008, 21:44:59
edit2Rapporteer  
Hoe is het gegaan met het interview?? En wanneer komt het in de krant?
Dree

Berichten: 48
Antwoord #21 Oktober 10, 2008, 22:15:53
edit2Rapporteer  
Het interview heeft plaatsgevonden en ook de journalist was zeer verbaasd over plaatsing van de palen. Degene die aanwezig waren bedankt voor jullie ondersteuning. Morgen wordt dit artikel geplaatst in het AD editie Westvoorne. Het vervolg hierop zal een gesprek zijn met GZH betreft alternatief. Uiteraard zal ik jullie hierover op de hoogte houden.

Opvallend was dat veel kiters nog steeds in het vogelrustgebied komen. Jullie brengen hiermee de spot in gevaar, dus wees verstandig en blijf daar vandaan. Spreek medekiters aan die de regels overtreden.

Dree
Regiovertegenwoordiger
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #22 Oktober 11, 2008, 09:56:06
edit2Rapporteer  
http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/2686959/Nieuwe_palen_zijn_levensgevaarlijk.html

'Nieuwe palen zijn levensgevaarlijk'
OOSTVOORNE - ,,Het is hetzelfde als een vangrail op de lijn van een voetbalveld. Gevaarlijk,'' zegt André Knulst (43). Hij is regiovertegenwoordiger van de Nederlandse Kitesurf Vereniging en zelf fervent 'kiter'.


De kitesurfers zijn massaal in 't geweer gekomen tegen tien hardhouten palen op het voormalige autostrand die hún deel van het strand moet afscheiden van het domein voor de vogels.

Het leek strandbeheerder GZH (het recreatieschap), de groenservice die de palen plaatste, een prima oplossing. ,,Levensgevaarlijk,'' oordelen de kitesurfers.

In het gemeentehuis van Westvoorne is de noodkreet van 350 kitesurfers in de vorm van een petitie op de website kitehigh.nl al gehoord. ,,Straks worden mensen nog gespiest,'' zegt PvdA'ster Regina Roggeveen.

Dat gebeurde vijf jaar geleden min of meer op het Slufterstrand, toen een 41-jarige Spijkenisser kiter op een paaltje belandde. Hij overleed ter plaatse.

Obstakels vormen het grootste gevaar voor de 'surfende vliegeraars'. Vooral de beginners die op het Oostvoornse strand kiteles krijgen, kunnen volgens Knulst nog wel eens flink worden verrast door een rukwind, die hen zo vijftig meter kan optillen. Knulst wil dan ook dat de palen vervangen worden door boeien.

GZH is dat niet van plan. Volgens woordvoerder Daniël Bakker is het water direct achter de palen alleen bedoeld als 'wegsurfzone'. ,,Dan moet je het daarvoor gebruiken.''



Met een klikbare link voor Kitehigh, verdubbel nu de prijs van de banner ads!
Persoonlijk vind ik dat ze de mogelijkheden voor boeien moet onderzoeken, en ook een verdere afbakening van de kite zone. Het is vanaf het water niet te beoordelen waar je mag kiten en waar niet.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #23 Oktober 11, 2008, 10:05:49
edit2Rapporteer  
tsjah...

[GZH is dat niet van plan. Volgens woordvoerder Daniël Bakker is het water direct achter de palen alleen bedoeld als 'wegsurfzone'. ,,Dan moet je het daarvoor gebruiken.''

das duidelijk..
Ik vind het sowieso niet duidelijk waar je nou wel en niet mag komen.
Dat plaatje wat op internet ergens rond struint daar is het surfgebied veels te klein voor een normale zonnige lente zondag...Dan kunnen we zo'n paal gebruiken voor een inkloksysteem.
Na 20 minuten gaat er een alarmpje en moet je van het water af om de volgende er op te laten...

of zoald bij de lama's op en af met een woord Grin..
ben benieuwd wat t gaat worden...

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #24 Oktober 11, 2008, 10:29:17
edit2Rapporteer  
Die "wegsurfzone" is door Dree bedongen in overleg rondom de inrichting. Ik denk dat we over de zonering zelf weinig meer te zeggen hebben, ik had het ook liever anders gezien, zeker als je ziet dat het die vogels geen bal jeukt of je daar nou vaart of niet.
Maar het is kiezen tussen helemaal geen kiten op het autostrand of dan maar in de zone.
Ga er dus maar vanuit dat je nog 5 minuten verder moet wandelen en dan in de klotsbak kan gaan varen. En dat is heel jammer want daarmee wordt het unieke van die spot (vlak water tot je niet meer kan) de das om gedaan.
Het goede nieuws is dat het steeds ondieper wordt zodat het vlakwater stuk zich uit zal breiden naar de kitezone, ik vermoed volgend jaar al gezien het tempo waarmee het dichtslibt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.