Drukte op Kaloot

spruce

Berichten: 451
Oktober 05, 2008, 14:41:57
edit2Rapporteer  
Ik wil bij deze toch even mijn frustratie uiten van afgelopen zaterdag.
Allemaal leuk en aardig dat er daar tegenwoordig ook kite events zoals "King of the Kaloot" geörganiseerd worden, maar nu weet geloof ik half belgië en frankrijk ook de Kaloot te vinden.

Op een gegeven moment was het volgens mij nog drukker dan het normaal bijv op het Oostvoornse autostrand is.
Op een gegeven moment wil ik voor iemand langs gaan (wat ik vaak al link vindt, maarja het kan niet anders met die drukte) en ineens zitten er een 3tal lijnen in mijn nek. Ik kon ze nog aardig over me heen slaan, maar ja ooit gaat zoiets eens een keer goed fout.
Later zag ik die kerel uren kloten om zijn lijnen uit de knoop te halen, daar heb ik dan ook geen medelijden meer mee.

Ik maak me terecht zorgen dat de sport te veel gepromoot word.
Elk jaar verdubbeld het aantal kiters volgens mij en dat moet echt een keer stop gezet worden.
Maarja hoe?
Misschien moeten we in ploegendienst gaan draaien

Verder mag je officieel op de Kaloot niet eens varen.
Ik weet niet of er nog meer mensen die mevrouw hebben gezien die met haar notitieblokje het aantal kiters aan het tellen was? Er speelt dus iets volgens mij.


chico

Berichten: 1112
Antwoord #1 Oktober 05, 2008, 14:58:03
edit2Rapporteer  
Uhhh, het wordt winter en het gaat blazen. Kou en een boel wind schonen de boel mooi op.
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #2 Oktober 05, 2008, 15:01:34
edit2Rapporteer  
Kou is juist minder een probleem bij de kaloot, vanwege het warme koelwater. Daarom vaar ik eigenlijk ook alleen daar in de winter.

Trouwens na 5 uur was het wel goed te doen, we waren denk ik met zn 7en op het water.
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #3 Oktober 05, 2008, 16:33:18
edit2Rapporteer  
Het was wel druk op de playa, maar dat is niet nieuws. Van de winter wordt het wel wat rustiger.  Grin

Ik moet zeggen dat ik het nu wel meeviel met de drukte, als je even slalommend tussen de lesscholen geworsteld was, kon je zowel links van de lesscholen en richting de slufter goed kiten. Wel uitkijken natuurlijk, maar iedereen mag daar op zijn niveau oefenen dat vind ik juist het mooie van de Autoplaya.

Overigens ik zag gasten foto's maken, worden deze nog gepost.  Huh
chico

Berichten: 1112
Antwoord #4 Oktober 05, 2008, 16:37:05
edit2Rapporteer  
Het was wel druk op de playa, maar dat is niet nieuws. Van de winter wordt het wel wat rustiger.  Grin

Ik moet zeggen dat ik het nu wel meeviel met de drukte, als je even slalommend tussen de lesscholen geworsteld was, kon je zowel links van de lesscholen en richting de slufter goed kiten. Wel uitkijken natuurlijk, maar iedereen mag daar op zijn niveau oefenen dat vind ik juist het mooie van de Autoplaya.

Overigens ik zag gasten foto's maken, worden deze nog gepost.  Huh

Idd. ruimte zat daar. Je kan zo'n beetje in de driehoek playa/slufter/Rockanje volop kiten. Als je een beetje hoogte kan lopen dan ben je zo weg uit de klungelzone
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #5 Oktober 05, 2008, 16:43:38
edit2Rapporteer  
't Was zaterdag heerlijk rustig op Neeltje Jans. Toen ik wegging kwam net een groep Frans-sprekende kiters aanzetten.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #6 Oktober 05, 2008, 17:41:27
edit2Rapporteer  
Het is net wat Chico zegt, in feite is Playa wel druk maar komt mede door een "grote bijdrage"door de scholen.
IK heb er normaal niet zo'n last van, op playa is plek zat. als je goed kan hoogte lopen dan vaar je gewoon "achter" het leslokaal langs Grin  en kun je lekker knallen  en de ruimte ervaren.
vooral als de wind op playa Z of ZZW is vaar je gewoon richting slufter (zandbank) en daar heb je dan echt een fantastisch kiteparadijs voor je zelf  loser met zeehonden als toeschouwers. maar nogmaals; echt goed hoogte kunnen lopen is dan een must.
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #7 Oktober 05, 2008, 18:10:57
edit2Rapporteer  
Eeuh jullie hebben het over de Autoplaya, maar topic gaat eigenlijk over Borsele / Kaloot.
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #8 Oktober 05, 2008, 19:06:38
edit2Rapporteer  
Eeuh jullie hebben het over de Autoplaya, maar topic gaat eigenlijk over Borsele / Kaloot.

Oja  Roll Eyes
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #9 Oktober 05, 2008, 20:34:23
edit2Rapporteer  

Op de kaloot is het trouwens gewoon toegestaan om te varen...dus niet verboden of gedoogd
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #10 Oktober 05, 2008, 20:42:26
edit2Rapporteer  
Het is wel verboden officieel! Alleen links (met je gezicht naar het water toe) van de uitlaat (gemeente borsele) daar word het gedoogd. Rechter kant is gemeente Vlissingen, en daar is het overal verboden.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #11 Oktober 05, 2008, 20:43:53
edit2Rapporteer  

Op de kaloot is het trouwens gewoon toegestaan om te varen...dus niet verboden of gedoogd

Zou ik toch eens goed op het bordje kijken dat vooraan bij het strand staat.
De ene kant van de uitwatering is gemeente vlissingen en daar mag je officieel niet kiten.
De andere kant is gemeente borsele en daar mag wel gekite worden maar niet met een matras kite. Dat is mij iig na hier en daar informeren wijs gemaakt.

EDIT: Andy je was me voor Smiley
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #12 Oktober 05, 2008, 21:16:30
edit2Rapporteer  
Vreemde situatie eigenlijk, dit is voor interpretatie vatbaar :

http://www.vlissingen.nl/web/show/id=287014/dbid=102/typeofpage=286986


Is kiten op het water ook aan het strand... loser
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 Oktober 05, 2008, 23:54:14
edit2Rapporteer  
@ Kobrin
Whaha wat een onzin, ontheffing aanvragen, dan 6 weken wachten, ook nog €30,25 leges dokken en dan... geen wind!
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #14 Oktober 06, 2008, 06:10:57
edit2Rapporteer  
@ El Rudo, idd daarom dat ik het hier post.

1 oplossing, niets op het strandje laten liggen, zie je iets van politie; gewoon opkruisen en aan het ander strandje je kite neerlaten, niks ad hand dan.. YeSS
Mario

Berichten: 111
Antwoord #15 Oktober 06, 2008, 07:58:52
edit2Rapporteer  
ik heb het eens aan de politie gevraagd hoe het nou zit ,en die weten het niet eens precies,
het schijnt dat de grens ergens in het water ligt en dan vanaf de uitwatering richting vlissingen ,
als je op strand vertrekt is het borsele en ergens in het water kom je in vlissingen
.

Berichten: 68
Antwoord #16 Oktober 06, 2008, 09:24:03
edit2Rapporteer  
Kou is juist minder een probleem bij de kaloot, vanwege het warme koelwater. Daarom vaar ik eigenlijk ook alleen daar in de winter.

dat meen je niet?!?! dat is pas echte goeie reclame!! Kom ik in januari ook maar eens een kijkje nemen!!
spruce

Berichten: 451
Antwoord #17 Oktober 06, 2008, 09:48:24
edit2Rapporteer  
Kou is juist minder een probleem bij de kaloot, vanwege het warme koelwater. Daarom vaar ik eigenlijk ook alleen daar in de winter.

dat meen je niet?!?! dat is pas echte goeie reclame!! Kom ik in januari ook maar eens een kijkje nemen!!

Ik zou het niet doen !
Is niet echt gezond dat radioactief water daar.
Er spoelen zelfs regelmatig dode vissen aan

Remko

Berichten: 146
Antwoord #18 Oktober 06, 2008, 10:20:51
edit2Rapporteer  
Het verhaal van de gemeente grens klopt. De grap is zelfs dat het verbodsbord van de gemeente Vlissingen eigenlijk in de gemeente Borssele staat. De gemeente grens loopt een meter of 20 westelijker loodrecht over het srand en buigt vervolgens in westelijke richting af.

Alarmerender is niet zozeer de uitlaat van de kerncentrale (dit is waarschijnlijk het best gecontroleerde water van heel Nederland) maar de uitlaat van de Cofra. De Cofra is de opwerking en opslag van radioactief materiaal van de kerncentrale. De uitlaat van de Cofra komt samen met de uitlaat van de kercentrale. Als je naar de uitlaat kijkt dan zie je vanf het strand een grote pijp lopen die bij de uitlaat loost. Deze pijp is behoorlijk radioactief als gevolg van al het proces- en afvalwater van de Cofra.

Weet dus waarin je zwemt!
spruce

Berichten: 451
Antwoord #19 Oktober 06, 2008, 10:38:48
edit2Rapporteer  
Ik heb altijd al plannen gehad om eens te kijken of er een rondleiding bij EPZ is te regelen.
Dan moeten er wel genoeg kitesurfers zijn die daar geïntereseerd in zijn.
Mocht daar animo voor zijn, dan moet je me maar even PB'en.
ik denk namelijk dat EPZ best bereid is om toelichting te geven aan mensen die regelmatig zorgen maken om het koelwater.

wascal

Berichten: 6
Antwoord #20 Oktober 06, 2008, 12:50:30
edit2Rapporteer  
ben er nooit bezorgd over geweest. na dat berichtje van remco wordt ik toch wel wat nerveuzer....
klopt dat remco, van dat radioactieve water van de covra? kan me het zo slecht voorstellen, ik bedoel we wonen in nederland met al z'n regeltjes mbt tot lozen?
spruce

Berichten: 451
Antwoord #21 Oktober 06, 2008, 12:58:24
edit2Rapporteer  
Dat het ondanks de vele regeltjes gebeurd is een feit.
Zomaar één voorbeeld -> http://www.volkskrant.nl/buitenland/article198812.ece
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #22 Oktober 06, 2008, 13:00:49
edit2Rapporteer  
@Remko, en dat zeg je nu pas . In de winter lig ik regelmatig in de uitlaat op te warmen. En niet te vergeten het water van winch bak (wakeboarden) bij King of the kaloot, kwam uit de uitlaat Wink
Remko

Berichten: 146
Antwoord #23 Oktober 06, 2008, 13:20:05
edit2Rapporteer  
Wat betreft de regeltjes. Dat is precies de reden waarom de Cofra niet op het rioool mag lozen.
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #24 Oktober 06, 2008, 15:44:37
edit2Rapporteer  
wat betreft radio actief. ik heb op mijn werk een en ander nagevraagd. en ja er is een hogere concentratie in het koelwater. maaaaaar dat is wel zo minimaal dat je daar nooit of te nimmer iets van zult merken.het gaat om zo`n lage waarde dat kan nooit gevolgen hebben voor wat dan ook.

en betreffende het bordje verboden te kiten. dat artikelnr is niet rechtsgeldig naar mijn weten.

maar goed ik vind het wel lekker in warm water liggen dobberen Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.