Kiten in Limburg

Mick
Gast
Juni 30, 2004, 11:44:20
edit2Rapporteer  
Komt er iemand uit Limburg en weet hier een beetje een leuke kite stek? Heb weinig zijn om 's avonds na het werk nog eens naar het strand te kneuren. Heb me al ongans gezocht bij de Maasvlakte maar kan daar niks redelijks vinden. Wie helpt? :Smiley
Mick
Gast
Antwoord #1 Juni 30, 2004, 13:34:58
edit2Rapporteer  
Ehhhhhhhhhhh, Autostrand is toch Zeeland?  ???

Voor mij is dat nog eens 2 uur rijden... Beetje lang om ff een avondje te gaan kiten niet?  ;D
Mick
Gast
Antwoord #2 Juni 30, 2004, 13:59:51
edit2Rapporteer  
Zuid Holland dan...  ;D
KiteKoe®t

Berichten: 1304
Antwoord #3 Juni 30, 2004, 14:19:35
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/arloc.php

hier staan de spots
Ikke
Gast
Antwoord #4 Juni 30, 2004, 15:09:07
edit2Rapporteer  
Hee Mick,

Waar woon je in limburg. Ik woon in de buurt van Maastricht. Kiten hier in de buurt is tot nu toe geen succes gebleken. De wind is altijd vlagerig en de ruimte valt vaak erg tegen. Ik ben een paar keer naar Ool geweest, ligt in de buurt van Herten/Roermond. Dat is voor mij 3 kwartier rijden. Maar ik heb daar al minder leuke ervaringen gehad. Zoals voeten helemaal kapot van de ondergrond, 3 meter in de lucht hangen door een vlaag en de kite en mijzelf tussen de bomen doorsturen en uiteidelijk in de dorens tot stilstand komen. Dus wat ruimte betreft zou ik je hier in de buurt niet veel kunnen advieseren.

Zelf ga ik altijd naar de brouwersdam of de oesterdam bij Bergen Op Zoom.

Maar als jij nog goede spots ondekt, hoor ik dat graag.

Greetz Rik
loki
Gast
Antwoord #5 Juni 30, 2004, 15:10:12
edit2Rapporteer  
er zijn toch nhog wel meer spots?

en kan niet niet gewoon bij de gemeente langs gaan om te vragen waar je wel en niet mag kiten?
en als ze je die niet kunnen geven
ga je gewoon bij een groot meer of iets dergelijks:D
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #6 Juni 30, 2004, 15:34:19
edit2Rapporteer  
Ik heb een keertje op aquabest in eindhoven gekite, er stond niet veel wind, dus dan heb je niet veel last van de vlagen. Maar het lijkt voor geen meter op gewoon kiten aan zee.
Ik doe dat dus niet meer.
Binnenland schiet gewoon niet op. In het midden van het land heb je nog redelijke spots, maar het blijft vlagerig.
Mick
Gast
Antwoord #7 Juni 30, 2004, 16:22:09
edit2Rapporteer  
Hey Kiters,

Ik woon vlakbij Heerlen. Maar het is echt droef gesteld hiero. Ben al bij wat surf strandjes geweest maar daar he je niet eens ruimte om je hond uit te laten... Laat staan je kite te starten.

Ik ben pasgeleden nog even Ool wezen loeren maar vond dat er erg weinig ruimte bij die spot was.

Ik heb zowaar wat gevonden in de buurt...... Wink

Bij Kessenich (In België net over de grens bij Thorn) ligt een soort van zandafgraving. Heb me laten vertellen dat de wind daar trouwens ook wel oké is. Ze hebben daar zelfs een strandje..  ;D

Routebeschrijving:

Snelweg a2 richting eindhoven afslag Susteren /Roosteren rij dan richting Maaseik . Bij Maaseik aan gekomen  rechts afslaan richting Kessenich 6km, tijdje door blijven rijden tot je een bordje ziet bij stoplichten Kessenich 1 km rechts afslaan dan deze weg kronkelend door het dorp rijden recht uit (veel bochten) tot voorbij de kerk rechts van je  (de toren zie je al van afstand), hier aan gekomen zie je een bordje met trefpunt 'boterakker' links en rechts zie je een gigantische grasweide. Nu recht door de dijk oprijden en je ziet een strandje met los zand daar de auto parkeren.

Nou jottum..... Die spot gaan we dus zeker even checken als het een beetje waait.....
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #8 Juni 30, 2004, 18:08:35
edit2Rapporteer  
op de maas gaan als de uiterwaarden vol liggen
Ikke
Gast
Antwoord #9 Juni 30, 2004, 20:02:37
edit2Rapporteer  
Hee Mick,

Mail mij een keer dan ga ik mee naar belgie. Ik woon IN Heerlen. Dan kunnen we actief zoeken naar spots bij ons in de buurt. Hoewel ik denk dat het flut is en blijft.

Mail maar ff Greetz Rik
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #10 Juni 30, 2004, 20:08:31
edit2Rapporteer  
Zuid Holland dan...  ;D

krabbendijke,borselle,bergen op zoom
Mick
Gast
Antwoord #11 Juli 01, 2004, 08:20:13
edit2Rapporteer  
Hee Mick,

Mail mij een keer dan ga ik mee naar belgie. Ik woon IN Heerlen. Dan kunnen we actief zoeken naar spots bij ons in de buurt. Hoewel ik denk dat het flut is en blijft.

Mail maar ff Greetz Rik

Top Rik,

Doen we een keer. Zit er zelfs over te denken om maar iets van contactpersoon te worden van NKV in Limburg. Dan kunnen we met een sterk verhaal richting een aantal gemeentes (Zeker in de buurt van Roermond ligt echt zat water alleen is er de ruimte gewoon niet). We houden contact..

Greatz, Mick
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #12 Juli 01, 2004, 19:39:19
edit2Rapporteer  
Hi mede Limbo's

Jullie hebben de secret spot dus ook gevonden in Kessenich.
Eén tip ga alleen bij Zuid of zuidwest andere richtingen is hier geen optie.
Ben vorige week nog geweest maar het was westenwind.......... beetje vlagerig tussen de 10 en de 30 knopen !!!!!!

See ya soon.

Mick
Gast
Antwoord #13 Juli 02, 2004, 09:27:12
edit2Rapporteer  
Heyz,

Secret spot?  ;D Hmmmmz.. Van het weekend een lekkere zuidwester (Volgens de windguru 4 Bft). Denk dat we zondag de kite van m'n vriendin maar eens gaan testen....  Wink

Groeten
Ikke
Gast
Antwoord #14 Juli 02, 2004, 15:43:25
edit2Rapporteer  
Hee Mick,

Ik wil zondag eigenlijk naar de brouwersdam rijden. Het is vol westenwind, dus ik denk dat belgie niet echt geschikt is, zegt AMP-ie.
Bedankt trouwens voor de tip AMP-ie.

Greetz Rik
Mick
Gast
Antwoord #15 Juli 02, 2004, 16:06:31
edit2Rapporteer  
Heyz,

Kijk uit dat je spullen daar niet gejat worden....  Wink Ik ga nu eindelijk eens wat zinnigs doen vandaag.....  ;D

Later
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #16 Juli 02, 2004, 16:46:47
edit2Rapporteer  
Hee Mick,

Ik wil zondag eigenlijk naar de brouwersdam rijden. Het is vol westenwind, dus ik denk dat belgie niet echt geschikt is, zegt AMP-ie.
Bedankt trouwens voor de tip AMP-ie.

Greetz Rik

De belgische kust is zeker wel geschikt met westenwind.  Wink Zeebrugge is geschikt van zw-w-n tot no
ikke
Gast
Antwoord #17 Juli 02, 2004, 19:56:15
edit2Rapporteer  
Hee Boarder,

Dat snap ik dat je aan de Belgiesche kust goed kan kiten, maar dat stukje van mij had betrekking op de spot in het binnenland van belgie vlak over de grens. Dus, als je snapt wat ik bedoel

Greetz
Mick
Gast
Antwoord #18 Juli 04, 2004, 15:52:49
edit2Rapporteer  
Als er maar water, wind en een beetje ruimte is... Wink
Ikke
Gast
Antwoord #19 Juli 05, 2004, 18:33:52
edit2Rapporteer  
Hee Mick,

Ben je nog geweest?
Mick
Gast
Antwoord #20 Juli 05, 2004, 19:05:30
edit2Rapporteer  
Wat verkeerds gegeten zaterdag... Zondag zielig uit het raam gekeken naar de wind  Sad Baalde als een stekker.. Jij nog naar Brouwersdam geweest?
Ikke
Gast
Antwoord #21 Juli 07, 2004, 13:04:37
edit2Rapporteer  
Ja ik ben naar de brouwersdam geweest. Wind voor een 16 meter en in de avond had iemand de wind uitgezet. Maar wel een paar uurtjes aardig kunnen varen.

Niet meer verkeerd eten dan. Ik ga binnenkort eens polshoogte nemen in belgie

Greetz rik
Mick
Gast
Antwoord #22 Juli 07, 2004, 18:29:48
edit2Rapporteer  
Brouwersdam was dus weer zwaar relaxt. Ik ben zelf net terug van een middagje Kessenich. Oost/zuidoost windje, lekkere bries zo voor de bui uit. Beetje vlagerig maar toch wel lekker de ruimte daar. Er waren wat surferrs bezig maar die hadden volgens mij nog nooit zo'n kite gezien... Best grappig.....

Als er wind staat, zeker een aanrader....

Greatz
Ikke
Gast
Antwoord #23 Juli 07, 2004, 19:06:46
edit2Rapporteer  
Ok dan, das mooi,

Waar woon jij precies en hoe lang heb je r over gereden? Hoe is de wind dan met oost, aanlandig side-shore ofzo. Stoer man, binnenkort wil ik r ook even kijken/kiten
Greetz Rik
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #24 Juli 07, 2004, 21:01:57
edit2Rapporteer  
Ik ga ook in Limburg wonen en daarom mijn x4's verkopen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.