Einde KITE seizoen 2008 of gewoon doorvaren (voor de bikkels) ?????

Haring High Richardt

Berichten: 9341
November 03, 2008, 14:51:45
edit2Rapporteer  
Lees op deze site dat een hoop gasten aan het einde van het seizoen zitten in nederland  ThumpDown ThumpDown ThumpDown.
Ze vinden het al te koud worden loser ThumpDown

Ik zelf heb geen einde van het seizoen maar vaar het hele jaar door  ThumpsUp Joepie YeSS

in de winter,herfst en voorjaar heb je de beste wind en is het een stuk rustiger op het water is mijn ervaring  ThumpsUp Joepie YeSS
Lekker het stof van je 7 meter kite afhalen en knallen maar  ThumpsUp Joepie YeSS

Alleen met oostenwind vaar ik in principe niet want dat gaat dwars door je pak heen.
Verder vaar ik natuurlijk met handschoenen, cape en een goed winterpak en het liefst op zee (ijmuiden Wijk aan zee of Egmond)  ListenToMe ThumpsUp
Ijselmeer is in de winter een stuk kouder  ThumpDown ThumpDown


Niet dat ik nou iedereen op het water wil hebben want het bevalt prima zo heerlijk rustig ThumpsUp


Wat is jouw mening over het bovenstaande ??????




vissie

Berichten: 757
Antwoord #1 November 03, 2008, 14:56:01
edit2Rapporteer  
Ja ik heb geen ervaring met de kou nog toe gehad.. Ik ga gewoon lekker door..cap kopen nog.. en een goed pak..
je zou het maar moeten missen
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #2 November 03, 2008, 14:56:48
edit2Rapporteer  
Dit wordt mn eerste winter qua kiten. Ben van plan gewoon zo lang mogelijk door te varen. Moet wel binnenkort ergens even handschoenen en een cap vinden. Telstar was uitverkocht Sad
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 November 03, 2008, 14:57:14
edit2Rapporteer  
tot nu toe nog niet echte kou gehad, wind is verkeerde richting voor meeste spots in friesland, NO=balls!
vissie

Berichten: 757
Antwoord #4 November 03, 2008, 14:57:51
edit2Rapporteer  
ja ik was er eergister nog.. Ze hadden nog wel wat.. maar erg weinig..
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #5 November 03, 2008, 15:11:07
edit2Rapporteer  
Zaterdag was koud op Enkhuizen maar wel lekker gevaren!! ik ga dit jaar ook proberen door te varen!!
Heb een O'neill Pshyco II 6/4 hooded moet alleen nog goeie schoentjes heeft iemand nog tips?
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #6 November 03, 2008, 15:29:09
edit2Rapporteer  
Pffff wat een vraag Richard...


 Roll Eyes Roll Eyes



 Wink Wink
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 November 03, 2008, 15:29:43
edit2Rapporteer  
Echt, doorvaren is heel erg slecht. Het is namelijk onguur, koud en wel ontzettend naar klam. Ook de penis kan enorm klein worden. Verder heerst er verschrikkelijke windchill. Over de gevoelstemperatuur wil ik het al niet hebben, en probeer dat woord maar eens te zeggen met verstijfde lippen!
Dus echt een afrader. En er is geen pak verkrijgbaar waar je het lekker warm in hebt, want hetis gewoon te koud.
Dus berg alles lekker ver weg, en ga lekker andere dingen doen die leuk zijn. En zo rond eind april mag je dan weer heerlijk gaan kiten!
Nou, da's dan toch afgesproken?
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #8 November 03, 2008, 15:35:20
edit2Rapporteer  
Eind kite seizoen betekend begin snowboard seizoen.. Daarnaast hoop ik heel hard dat het ook begin Snowkite seizoen voor mij betekent! wie weet..

igg veeeelste koud om op het water te staan, daarnaast heb ik alleen nog maar een 3/2.. dus pas de chance!
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #9 November 03, 2008, 15:38:30
edit2Rapporteer  
Watteuh, alles opbergen??

Gewoon doorvaren, het is een beetje een kunst om er de goede sessies uit te halen en wat geluk uiteraard.
Een dagje ZW wind 20 a 25 knts met een zonnetje dat is niet te versmaden, zelfs al is de buitentemperatuur maar 1 graadje en het water 6 graden...

Normaal ben je maar met een handvol op het water.

Ik vaar normaal op de brouwersdam en in belgie in zeebrugge.
Of als het een tijdje Zuidenwind is op de oesterdam of borssele.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #10 November 03, 2008, 15:43:30
edit2Rapporteer  
Ik lees het al... Alle mooiweer-recreanten blijven dus binnen... 

Mooi, des te minder van die kamikazepiloten op het water!!!!

KKKKKSSSSSSSSSSTTTTTTTT Scheer je weg!!!!

schater schater  ThumpsUp ThumpsUp
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #11 November 03, 2008, 15:45:10
edit2Rapporteer  
Lekker door rammen in de kou. sessies worden wel wat korter....
het kiten in de kou met regen, mist, soms beetje sneeuw heeft ook wel weer iets... loser

thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #12 November 03, 2008, 15:48:28
edit2Rapporteer  
ik heb ook in de sneeuw gekite.. best leuke ervaring

maar.... moedig de mooi-weer kiters nou vooral niet aan! want het is in de winter tenminste goed te doen op drukke spots zoals Oostvoorne....

maar eigenlijk is het natuurlijk onverantwoordt, dat doorgaan in de winter, denk eens aan de onderkoeling die altijd op de loer ligt....
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #13 November 03, 2008, 15:49:04
edit2Rapporteer  
Met een 5/3 pak, 1mm titaniumshirt, spraytop, neopreen beanie, en handschoenen had ik het totaal niet koud afgelopen zaterdag.
Heb zelfs m'n handschoenen uit gedaan omdat ik het te warm kreeg (zit ook niet zo fijn, je moet een stuk harder knijpen).
Je moet het gewoon per geval bekijken en niet te lange sessies houden (1 a 2 uur max).
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #14 November 03, 2008, 15:50:09
edit2Rapporteer  
ik kite deze winter niet door maar niet vanwege de kou. Gewoon simpelweg geen tijd, mooie tijd om extra centjes bij te verdienen/vakantiedagen te sparen voor de lenten/zomer/herfst nietwaar:P

Vaar normaal wel door zelfs al ligt er ijs of heb je in januari een oosterwind van -5 met een gevoelstemp van -10 oO been there haha. Bevroren kite tot gevolg maargoed niks aan te doen
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #15 November 03, 2008, 15:50:47
edit2Rapporteer  
Met een 5/3 pak, 1mm titaniumshirt, spraytop, neopreen beanie, en handschoenen had ik het totaal niet koud afgelopen zaterdag.
Heb zelfs m'n handschoenen uit gedaan omdat ik het te warm kreeg (zit ook niet zo fijn, je moet een stuk harder knijpen).
Je moet het gewoon per geval bekijken en niet te lange sessies houden (1 a 2 uur max).


Je moet niet harder krijpen. Je gaat harder knijpen das wat anders haha:D
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #16 November 03, 2008, 16:04:33
edit2Rapporteer  
Wie wil er nu in de winter kiten?

Als het echt koud isen je hebt je handschoentjes weer aan dan vriezen je vingers er nog af, je voelt ze zelf opzwellen. Als je dan weer op de kant staat dan komen de tintelingen, de pijn je trekt het niet en staat met zowat tranen in je ogen. Mensen vragen je of je hun kite wilt oplaten maar je kan niet bewegen van de pijn.

Je loopt op de kant om je weer om te kleden, na het afdrogen en omkleden wil je je sokken aandoen en zie je steentjes onder je voet zitten. In de zomer had je waarschijnlijk al niet op die plaats kunnen staan door die steentjes maar je hebt geen gevoel meer in je voeten en ziet de steentjes pas achteraf. Fijn hoor.

De wind in de winter is ook vaak bout. te vaak oostenwind waardoor je niet op je homespot kunt varen maar verweg moet rijden. Dan ken je het vast wel die donkere wolken die plots op komen dagen, hup, snel het water af want de vlagen zijn niet te voporspellen. Ja hoor je bent het water af komen die verdomde vingers weer pfff.

Nee lekker hoor in de winter kiten.

Ik kan niet zonder.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #17 November 03, 2008, 16:05:44
edit2Rapporteer  
Harrie, goed dat je het balletje opgooit. Er is best wel genoeg op het forum over dit onderwerp langsgekomen, maar er zijn ook best wel veel nieuwkomers en een beetje bewustwording voor de meer ervaren kiter is ook niet schadelijk.

Voor mij geld: water minder dan 10 graden ->einde seizoen. Het is een principe kwestie. Risico voor onderkoeling vind ik te hoog, als er wat gebeurd. Als je normaal gekleed in het water terecht komt, beginnen onderkoelingsverschijnselen per graad watertemperatuur reeds na 4 minuten, dwz bij 10 graden is dat al na 40 minuten. Uitputtingsverschijnselen niet mee gerekend. Wetsuit zorgt er wel voor dat het allemaal iets langer duurt, en droogpak laat ik ff buiten beschouwing.

Vaar op zee en daar kan het allemaal best wel snel gaan. Ik zie het feit van minder kiters minder positief -> minder ogen in het zeil. Tevens zijn de reddingsboten van menig kitevereniging van de stranden gehaald dus duurt het langer voordat de KNRM ter plekke is.

Zie ook onderstaande link over het meisje dat vorig in de baltische zee overleed door onderkoeling. Ze was met anderen onderweg en raakte tijdens een regenbui buiten zicht en kwam blijkens in de problemen. Zoekactie kwam snel op gang, maar werd belemmerd omdat het vroeg donker werd. Uiteindelijk werd ze tegen 23:00 levensloos liggend in haar kite gevonden.

http://www.kitesurfing-kiel.de/_forum/viewtopic.php?t=21826
Gerard
Gast
Antwoord #18 November 03, 2008, 16:06:50
edit2Rapporteer  
KKKKKSSSSSSSSSSTTTTTTTT Scheer je weg!!!!

LOL!  Grin Vanaf nu staan er alleen nog echte mannuh (en waive met balluh) op het water! ThumpsUp

Afgelopen winter met een 5/4 gevaren met daaronder een 1 mm chillvestje met vaste cap, schoenen en handschoenen. Was dikke mik. Pak is nu op maar afgelopen weekend een semi drysuit gekocht. Chillvest met fleecetruitje eronder, laat de kou maar komen.  Joepie YeSS
De sessies worden inderdaad korter en er wordt minder ge-oh-t op het strand omdat het daar kouder is dan op het water, maar het genieten wordt niet minder. Ennuh, het seizoen voor betaald parkeren in IJmuiden is ook weer voorbij loser.  
blauw12

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #19 November 03, 2008, 16:13:57
edit2Rapporteer  
wat een onzin , wij zijn toch geen mietjes .
ik vaar al jaren door wat een nieuws .

niet lullle maar knalle .


zie jullie op het water
Remko

Berichten: 146
Antwoord #20 November 03, 2008, 16:34:38
edit2Rapporteer  
Tragisch verhaal Rocket man.
Dit onderstreept inderdaad de noodzaak het gevaar van onderkoeling te onderkennen. Ik zelf zal me er niet door laten weerhouden om toch te gaan kiten. Echter wel met een goed pak, cap en (hand)schoenen. Daarnaast is het nu nog meer dan anders absoluut not done om ook maar bij de neiging tot aflandige wind het water op te gaan.

Verder, maar dat zou vanzelfsprekend moeten zijn, nooit alleen op het water. Met dien verstande dat je alleen op het water bent wanneer er niet meer iemand op het water is die jou in geval van nood kan helpen.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #21 November 03, 2008, 16:40:55
edit2Rapporteer  
De afgelopen 2 jaar hield ik een graadje of 7 aan als min. Daaronder werd het me te koud, geen gevoel meer in je voeten en handen.... Nu heb ik een warmer pak, een semidry. En dikkere schoenen, en ik moet zeggen zaterdag, met 8 graden, totaal nog niet koud gehad, alleen wat koude vingertjes. ff dikkere gloves halen.
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #22 November 03, 2008, 16:43:25
edit2Rapporteer  
Heb net een droogpak besteld...laat maar komen die winterse dagen! ga dit jaar het hele jaar door varen!

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23 November 03, 2008, 16:43:39
edit2Rapporteer  
Citaat
Dus echt een afrader. En er is geen pak verkrijgbaar waar je het lekker warm in hebt, want hetis gewoon te koud.
Dit is in principe alleen met oostenwind en dan vaar ik niet in de winter  ThumpDown

Citaat
Eind kite seizoen betekend begin snowboard seizoen.. Daarnaast hoop ik heel hard dat het ook begin Snowkite seizoen voor mij betekent! wie weet..
Ga zelf maar een week skien dus heb zat tijd om te kiten  ThumpsUp

Citaat
De wind in de winter is ook vaak bout. te vaak oostenwind

Moet je ook niet varen maar thuisblijven bij de warme kachel  ListenToMe ThumpsUp

Citaat
Daarnaast is het nu nog meer dan anders absoluut not done om ook maar bij de neiging tot aflandige wind het water op te gaan.
En Zo Is Dat !!!!
slingshot {Thomas}

Berichten: 1466
Antwoord #24 November 03, 2008, 17:21:58
edit2Rapporteer  
beetje kansloos onderwerp, iedereen heeft zijn kou grenzen Wink

 maar goed ik kies voor doorvaren
Alleen dit jaar kan ik tot maart niet varen, door een operatie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.