doordraaiende insert

spruce

Berichten: 451
Oktober 27, 2008, 12:04:17
edit2Rapporteer  
Een tijdje terug kwamen mijn voetbanden steeds los tijdens het varen.
Ik had toen besloten om de schroeven met van die witte loodgieters tape in te tapen.
Dit werkt echt perfect, totdat....... !!! Tongue

Nu de winter eraan komt, draag ik schoentjes aan tijdens het varen. Het probleem is dat ik heel erg moeilijk in mijn voetbanden kom. Ik kan ze wel ruimer stellen, maar in de voetbanden zelf zit een elastiek die de banden telkens weer naar de kleinste positie trekken.
Zeer irritant dus.

Nu wilde ik deze mystic banden gaan halen - > http://hanglos.nl/media2/news/newspics/pic2007311FTKVcObr_small.JPG

Alleen met het loshalen van de oude banden, draait er een insert door.
Weet iemand een trukje om dit te verhelpen?
Met de voetband er nog op, is het wel lastig om bij de insert te komen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Oktober 27, 2008, 12:12:48
edit2Rapporteer  
enige wat ik kan verzinnen is je schroevendraaier aandrukken, zodat de druk het draaientegenhoudt, of juist omgekeerd, met een tang de schroef eruit draaien terwijl je de schroef aantrekt om het draaien vand e insert tegen te gaan..
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 Oktober 27, 2008, 17:19:55
edit2Rapporteer  
die schroef is of M6 of 1/4" imperial, dus als het je lukt om met een boor van Ø5mm in de kop te boren zou je je voet band er af kunnen krijgen. Boor gewoon totdat de kop mee draait,  dan zit 'ie los.
Daarna eerst de insert terugvast lijmen, de schroef stomp kan je laten zitten tot de insert vast zit!
Lijmen doe je zo:
Stook je board goed droog bij een verwarming (niet warmer dan 60°C), boor dan met een boortje van 1mm schuin in je dek (van boven) tot je tegen de insert komt, doe dit met 2 gaatjes.
Pak Bison Kombi Power 2 componenten PU lijm (Gamma), vul een injectiespuit met dikke naald (Apotheek, ff scheren en naar de kapper anders krijg je het niet mee schater) met de gemengde lijm, en injecteer door 1 gaatje de meuk erin tot je denkt dat het vol zit (het komt er door het andere gaatje uit.
Lekkerrrrr klussen, we krijgen weer Oostenwind dus maakt het niet uit.
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #3 Oktober 27, 2008, 18:26:38
edit2Rapporteer  
X-tremeboards doet ook reparaties:    xtremeboards(apenstaartje)gmail.com
spruce

Berichten: 451
Antwoord #4 Oktober 27, 2008, 18:57:51
edit2Rapporteer  
X-tremeboards doet ook reparaties:    xtremeboards(apenstaartje)gmail.com

Het is btw een boardje van Eddy Smiley
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Oktober 27, 2008, 21:46:22
edit2Rapporteer  
dan zou ik sowieso ff met eddy mailen, bij elk ander merk zou je het kunnen vergeten, maar eddy is van de service! Smiley
diederik

Berichten: 908
Antwoord #6 Oktober 28, 2008, 17:23:35
edit2Rapporteer  
had ik ook bij een plankie van eddie...hij bood meteen aan om het te verhelpen (uithakken met bijteltje en nieuwe insert erin lijmen (PU of epoxy met glasbubbels)

Kan je natuurlijk ook zelf doen...manier van el rudo is wat "cleaner'
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 November 10, 2008, 10:24:50
edit2Rapporteer  
bij het uithakken van een insert maak je een groot gat in het toplaminaat, daar zou je dan wel overheen moeten lamineren om de kracht rond het gat goed door te leiden. Vergeet niet dat het buigend moment op je board precies piekt aan de rand van je pads, dus exact op je inserts.
Getuige onder andere R.B's plankie, foto van eergisteren zie je hier:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=23915.0;attach=33079;image
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.