Spleene Door 164x45 vermist Slufter 18-11-08

Ron

Berichten: 71
November 19, 2008, 13:58:01
edit2Rapporteer  
Hoi medekiters Smiley

Ben gisteren mijn Spleene Door verloren op Slufter. Hoop dat iemand 'm misschien gevonden heeft..

Citaat
Ben gisteren op slufter geweest. Ben in het begin mijn Spleene Door verloren.. Was achter de branding op zee bezig met weinig wind. Maakte een crash en kon niet meer bij mijn board komen. Upwind boddydragen lukte niet echt door de weinige wind. Er was op dat moment nog maar 1 andere kiter op het water en die was ver weg, ben uiteindelijk naar het strand gedragt wat een behoorlijk eind was(side shore wind) en zag mijn board toen al niet meer. Heb de andere kiters op het strand laten weten dat ik mijn board kwijt was en ben toen mijn andere board uit de auto gaan halen, wilde ik gaan zoeken, zag ik dat de lijn van mijn chickenloop bijna helemaal door was, heb ik die ook nog eerst moeten vervangen. Daarna was de wind ook goed aangetrokken,  heb nog gezocht maar helaas niet meer gevonden. Wel nog erg lekker gevaren uiteindelijk, het is me een paar keer gelukt om flinke jump te maken op de golven. Dat was wel erg vet  .. Moraal van dit verhaal: geen idee, misschien niet onderpowerd je board zo lomp verliezen? Ik ga zo even berichtjes zetten dat ik mijn board kwijt ben maar heb er helaas ook geen naam of nummer op staan...
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 November 19, 2008, 16:57:26
edit2Rapporteer  
Die andere kiter, dat was ik.

ik zag je in de problemen maar ik kom je niet achterna want de wind was schuin aflandig. dat is nu eenmaal zo bij NW 1e en 2e trap. je kon het ook zien aan de windturbines. Ik ga mijn leven daar niet voor op het spel zetten.
waarom ging je dan toch achter de branding waar je niet kan staan? kijk je niet eerst naar de condities?
Ik was voor jou ogen ver weg maar nog steeds in de poel vóór de branding. ik kijk wel uit.
nogmaals neem me niet kwalijk maar het was niet nodig geweest. het kan ook slechter aflopen.met opkomend water staat er een veraderlijke stroming richting het zuiden, dus óók aflandig.
Ik heb trouwens nog geroepen naar je om niet verder te varen maar je hoorde me blijkbaar niet.
Ik hoop natuurlijk dat je je board terug krijg maar begrijp me niet verkeerd....volgende keer geen risico nemen.
Ron

Berichten: 71
Antwoord #2 November 20, 2008, 00:42:48
edit2Rapporteer  
De plek waar ik bezig was, was het probleem niet. Ik heb daar nog de hele middag met mijn andere board door de golven(achter de branding) gevaren. Het probleem was dat er te weinig wind was in het begin en ik met een kleine kite op een groot board aan het varen was waardoor ik niet upwind kon bodydraggen toen ik het board ff royaal kwijt was. Daardoor moest ik helemaal terug naar de kant en verloor zo mijn board uit het oog. Ongelukkige samenloop van omstandigheden hou ik het op, maar wel balen ja..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.