freeware image resizer voor Vista

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
December 02, 2008, 10:49:13
edit2Rapporteer  
Voor al die geplaagde Vista gebruikers een handig tooltje (was een gratis powertoy voor XP maar is niet doorgezet door Microschoft voor Vista slachtoffers): Image Resizer Powertoys Clone.
Het alternatief, VSO Image resizer, begon bij mij na een tijdje nagscreens te tonen en geld te vragen, en was ook vrij langzaam. Dit tooltje heeft die nukken niet.
http://sourceforge.net/projects/phototoysclone

Wat doet het? Stel je hebt met je 12 megapixel camera staan schieten en je wilt even een pica op het forum zetten op een beetje normale resolutie (ik doe meestal 600 pix breed), of je wilt 'm e-mailen zonder het internet plat te gooien, dan kan je de resolutie heel makkelijk aanpassen.
Zoek de bewuste foto(s) op in windows explorer en rechtermuisklik er op, kies Resize Pictures en een kind doet de was verder.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 December 02, 2008, 21:44:44
edit2Rapporteer  
Goeie tip....jammer dat ze die gratis Powertoys niet doorzetten met Vista....was te gratis zeker...
roelvdgun

Berichten: 591
Antwoord #2 December 14, 2008, 22:34:50
edit2Rapporteer  
nog een mooie: easy thumbnails [google zoeken...], kan zelfs hele albums tegelijk resizen, kan je ook de JPEG kwaliteit bepalen Smiley
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #3 December 15, 2008, 19:47:12
edit2Rapporteer  
Ik gebruik altijd Infranview, bevalt ook prima!
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #4 Januari 28, 2009, 11:58:41
edit2Rapporteer  
Ik gebruik altijd Infranview, bevalt ook prima!

Komt er in de nieuwe kitehigh ook een image resizer? Dit zou onwijs handig zijn omdat niet iedereen even makkelijk een plaatje verkleint tot kleiner dan 700kb.
Dappie

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #5 Februari 03, 2009, 21:36:58
edit2Rapporteer  
Wellicht iets ingewikkelder, The GIMP:

http://www.gimp.org/
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.