wat is de BIG air kite van 2008???

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #50 December 09, 2008, 13:05:35
edit2Rapporteer  
gna gna  Grin
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #51 December 09, 2008, 16:02:00
edit2Rapporteer  
Ik word altijd een beetje moe van dat "welke kite is het beste".  schater Je moet ze echt zelf allemaal testen wil je er wijzer uit worden!

Sommige zeggen met een Nemesis (die ik heb) heel hoog te springen en ik ga ook hoog maar het feit blijft dat ik met mijn Waroo 2008 veel en veel hoger spring. Waarom? Omdat ik met mijn 10m HP niet met 35 a 40 kn het water op ga (en hij veel trager is dan een kleine kite) en met mijn Waroo 7m wel. De 10m HP en de 11m Waroo voelen echt aan als een bow maar de 7m Waroo weer een beetje C van wege de enorme snelheid waarmee de kite heen en weer kan worden gestuurd. Hangtime van een kleine kite is weer minder dan een grotere kite (afhankelijk van de windkracht). En met de 10m Nemesis HP '09 heb ik ongelofelijk veel hangtime maar ga ik niet zo hoog als mijn Waroo. Niet omdat het een waroo of hp is maar gewoon door de omstandigheden en de maat.
Snap je het nog? Whahaha!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #52 December 09, 2008, 16:34:26
edit2Rapporteer  
Hier wat leest voer....
2009 Test Nemessis, Dos, Psycho 4 en Xbow
Ook is het een makkelijk link om te kijken naar de testverslagen van de 2008 kites

Ze zijn ook erg te spreken over de North Rebel 09
 http://www.kiteworldmag.com/2009-kite-tests/

Ik verwacht ook veel van het nieuwe merk "Zeeko"
Die dingen zien er erg relaxt uit en lijken makkelijk te springen.
Is volgens mij goed gekeken naar F-one. Beter goed gejat dan...................  ThumpsUp
Omdat het een nieuw merk is denk ik dat ze ook een mooi prijsje kunnen maken.
linkje: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33689.0.html
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #53 December 09, 2008, 18:21:14
edit2Rapporteer  
iS GRAPPIG DAT MENSEN DE nEWSCHOOL/FREESTYLE KITES AANHALEN ALS BIG AIR


Torch, fuel, etc blijven kites die snel hoog gaan en snel naar beneden,

Je zult het echt moeten hebben als kites zoals Rhino, ravens(alliance?), speed2, Kites met een voll profiel in iedergeval, wat hogere AR en een snel profiel


De diehard oldschool c kites zijn haast uitgestorven, dus gaat het meer kijken worden naar de delta's denk ik aangezien die een wat lekkerder bargevoel houden als de bows en de sle's

en probleem van mensen die oldschool willen is dat ze niet de bar 100%van de tijd emt 2 handen willen vasthouden en dan vallen er dus al een heel veel kites af.
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #54 December 09, 2008, 20:15:07
edit2Rapporteer  
Vette shizzle Melvin dat je weer gaat kiten Grin
En tja als je aan de 07 fuel mag hangen van Hinke kan de Hadlow natuurlijk niet ontbreken Wink

Alleen echte hangtime haal je er niet mee maar wel lekker recht de lucht in Grin kan je eindelijk weer gaan werken aan je Handle passes haha



Later
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #55 December 09, 2008, 21:14:32
edit2Rapporteer  
De Gaastra Jekyll staat bekend om zn enorme lift. Maar is weer niet geschikt voor wakestyle. De Bandit Dos springt ook lekker hoog!
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #56 December 09, 2008, 22:25:08
edit2Rapporteer  
ik dacht dat oa. daarvoor een forum is. ipv 60 kite's kan ie nu een lijstje van max 10 maken
Ik word altijd een beetje moe van dat "welke kite is het beste".  schater Je moet ze echt zelf allemaal testen wil je er wijzer uit worden!

Sommige zeggen met een Nemesis (die ik heb) heel hoog te springen en ik ga ook hoog maar het feit blijft dat ik met mijn Waroo 2008 veel en veel hoger spring. Waarom? Omdat ik met mijn 10m HP niet met 35 a 40 kn het water op ga (en hij veel trager is dan een kleine kite) en met mijn Waroo 7m wel. De 10m HP en de 11m Waroo voelen echt aan als een bow maar de 7m Waroo weer een beetje C van wege de enorme snelheid waarmee de kite heen en weer kan worden gestuurd. Hangtime van een kleine kite is weer minder dan een grotere kite (afhankelijk van de windkracht). En met de 10m Nemesis HP '09 heb ik ongelofelijk veel hangtime maar ga ik niet zo hoog als mijn Waroo. Niet omdat het een waroo of hp is maar gewoon door de omstandigheden en de maat.
Snap je het nog? Whahaha!
Ik word altijd een beetje moe van dat "welke kite is het beste".  schater Je moet ze echt zelf allemaal testen wil je er wijzer uit worden!

Sommige zeggen met een Nemesis (die ik heb) heel hoog te springen en ik ga ook hoog maar het feit blijft dat ik met mijn Waroo 2008 veel en veel hoger spring. Waarom? Omdat ik met mijn 10m HP niet met 35 a 40 kn het water op ga (en hij veel trager is dan een kleine kite) en met mijn Waroo 7m wel. De 10m HP en de 11m Waroo voelen echt aan als een bow maar de 7m Waroo weer een beetje C van wege de enorme snelheid waarmee de kite heen en weer kan worden gestuurd. Hangtime van een kleine kite is weer minder dan een grotere kite (afhankelijk van de windkracht). En met de 10m Nemesis HP '09 heb ik ongelofelijk veel hangtime maar ga ik niet zo hoog als mijn Waroo. Niet omdat het een waroo of hp is maar gewoon door de omstandigheden en de maat.
Snap je het nog? Whahaha!
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #57 December 10, 2008, 09:48:30
edit2Rapporteer  
Ik ben erg tevreden over mijn Rhino '07 (7, 10 en 14 meter alhoewel het ook wel zonder die 14 kan) gaat hoooog... Ziet er een beetje bow-ig uit, maar is gewoon een vijflijns kite met veel depower en low end. (De high end kun je ook echt gebuiken omdat de safety op een standaard vijfde lijn zit. Niet overgeleverd aan een of ader hoop-dat-het-werkt bow systeem dus. Daardoor kun je hem ook pakken als de rest een (half) maatje kleiner vaart. Als je dat doet heb je een fantastische big air kite

zie ook:

http://www.youtube.com/watch?v=SReXpdSV3U4&feature=related


Maar ja je zocht natuurlijk een '08 kite. De Rhino '08 schijnt ook goed te zijn. Ik hab hem alleen nog niet kunnen testen...
kitesurfkoning

Berichten: 10
Antwoord #58 December 10, 2008, 10:24:08
edit2Rapporteer  
echt hoog ga je altijd met een fuel  ThumpsUp


Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #59 December 10, 2008, 13:06:07
edit2Rapporteer  
Zijn er mensen die positieve ervaring hebben met zo'n NAISH ALLIANCE?
Heb momenteel setje RAVES uit 07.. ben errug tevreden, goedkoop, sterk erg veel lift en hangtime..
best een mooie vervanger voor ravens 06.. langer te houden.. smoother sneller !!
alleen ben toch oooo zooo nieuwschierig naar die ALLIANCE... is dat ook een dikke big air kite ofwat?
xray

Berichten: 3688
Antwoord #60 December 10, 2008, 14:14:19
edit2Rapporteer  
Die is volgens de mensen die hem hebben gevaren een mindere kite. Vandaar mijn moeizame zoektocht naar een vervanger....
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #61 December 10, 2008, 14:20:47
edit2Rapporteer  
Die is volgens de mensen die hem hebben gevaren een mindere kite. Vandaar mijn moeizame zoektocht naar een vervanger....

politiek correct antwoord  Wink
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #62 December 10, 2008, 15:30:05
edit2Rapporteer  
Alliance was niet voor niks aan het eind van de zomer al heel goedkoop te krijgen terwijl je voor andere kites nog het volle pond moest betalen...
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #63 December 10, 2008, 15:37:38
edit2Rapporteer  
C kite en hoog en lang hangen, das dan serieus de Max2 van Gaastra. Echt een animal man! Zeer goede jump eigenschappen voor zo'n kite! Doet niks onder voor die pussy bows Smiley
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #64 December 10, 2008, 15:44:03
edit2Rapporteer  
C kite en hoog en lang hangen, das dan serieus de Max2 van Gaastra. Echt een animal man! Zeer goede jump eigenschappen voor zo'n kite! Doet niks onder voor die pussy bows Smiley
bedoel ik  Grin
met een paar kleine veranderingen  ( en dan niet eens aan de vlieger zelf) is deze vlieger een serieuze concurrent voor de Fuel.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #65 December 10, 2008, 20:21:42
edit2Rapporteer  
Die is volgens de mensen die hem hebben gevaren een mindere kite. Vandaar mijn moeizame zoektocht naar een vervanger....

Ik heb mijn Boxer SLE 7.5 en de Ravens III 10 en 14 vervangen
door een Alliance 8m² en 10m² en een Helix 14m².
Ik heb de Raven I,II en III gehad en twijfelde toch heel
erg wat ik nu moest gaan doen.

Ik moet zeggen dat de meeste reactie's die je leest over de Alliance
toch reactie's zijn van mensen die het van horen en zeggen hebben.
De meesten hebben er zelf nooit mee gevaren.
Ik heb er personen mee zien varen en ook gesproken en deze waren toch wel
positief en kwa spronghoogte deed het zeker niet onder voor de andere kiters.

Juist omdat de Alliance nu zo goedkoop wordt aangeboden
(en ik ook een beetje eigenwijs ben) heb ik een 8 en een 10 gekocht.

Ik heb inmiddeld de Alliance 8 al in de lucht gehad en er een middag mee gevaren.
De eerste indruk was positief.
Je moet toch eerst even wennen aan een andere kite, vooral als je gewend
bent met een echte C-shape Raven te varen.
Wat me wel direct opviel was een heel andere timing met
springen, ik stuurde de kite steeds veel te ver terug.
De kwaliteit is verder zoals je van een Naish Kite mag verwachten.

Ik ben trouwens heel erg benieuwd of de Helix 2009 aanspraak
kan maken op de titel vervanger voor de RavenIII.
Dan weet ik nu al wat er volgend jaar bij mij in de garage komt liggen.... ThumpsUp









(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #66 December 10, 2008, 20:23:52
edit2Rapporteer  
C kite en hoog en lang hangen, das dan serieus de Max2 van Gaastra. Echt een animal man! Zeer goede jump eigenschappen voor zo'n kite! Doet niks onder voor die pussy bows Smiley
bedoel ik  Grin
met een paar kleine veranderingen  ( en dan niet eens aan de vlieger zelf) is deze vlieger een serieuze concurrent voor de Fuel.
De naamgenoten zijn het eens  InLove
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #67 December 10, 2008, 20:43:38
edit2Rapporteer  
de Alliance is trouwens wel erg goedkoop!!!
poe poe~!!!
weet iemand wat de wind range is van 'n 12m???
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #68 December 10, 2008, 20:53:31
edit2Rapporteer  
de Alliance is trouwens wel erg goedkoop!!!
poe poe~!!!
weet iemand wat de wind range is van 'n 12m???

De vorige x was je Raven ook goedkoop en die kwaliteit van Naish hebben we allemaal gezien... Of ben je het drama met Kubus en naish alweer vergeten... Stop nu eens met drinken!!!!!!  ListenToMe
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #69 December 10, 2008, 21:07:30
edit2Rapporteer  
de Alliance is trouwens wel erg goedkoop!!!
poe poe~!!!
weet iemand wat de wind range is van 'n 12m???

De vorige x was je Raven ook goedkoop en die kwaliteit van Naish hebben we allemaal gezien... Of ben je de drama met Kubus en naish alweer vergeten... Stop nu eens met drinken!!!!!!  ListenToMe
haha...j3w33t0ch
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #70 December 10, 2008, 23:52:34
edit2Rapporteer  
Persoonlijk nog nooit iets negatiefs meegemaakt met naish..
Ik hakte bij Workum  de bomen om met mijn oude raven.
Wel dingen gezien van de shockwave wat me niet aanstond (slijtage).
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #71 December 11, 2008, 01:35:33
edit2Rapporteer  
Persoonlijk nog nooit iets negatiefs meegemaakt met naish..
Ik hakte bij Workum  de bomen om met mijn oude raven.
Wel dingen gezien van de shockwave wat me niet aanstond (slijtage).
mijn raafje2 12m heeft wel wat rare dingen laten zien hoor...
eerst lande me kite op het water (niet eens heel hard)sprong m'n rits door midden...gevolg..bladder kwam naar buiten en ontplofte...
8maant later legde ik m'n kite op het gras en knalde de hele LE door midden!!!met 5cm scheuren het doek in...helemaal dood dus!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #72 December 11, 2008, 14:35:00
edit2Rapporteer  
Citaat
Hoogte wordt door de rider bepaalt.

En Zo Is Dat !!!!!!  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Hallo Melvin ik wist helemaal niet dat je gestopt was en weer terug Kom  ThumpsUp

Ik heb de zelfde kites als jouw gehad en ik zweerde bij naish en de hoge bardruk .

Ben nu overgestapt op Best Kites en dat bevalt mij Best. heb de Waroo 7 en 13 en de nemesis 10 (goeie bardruk en hoge sprongen )

Zou ze zeker een keer testen en misschien bevallen ze jouw ook Best  ThumpsUp Overjarig zijn ze weer een stuk goedkoper en je weet het overjarige kites zijn niet slecht maar BEST  Grin ThumpsUp

Wanneer kom je weer foto,s maken op Andijk ????
xray

Berichten: 3688
Antwoord #73 December 13, 2008, 11:25:35
edit2Rapporteer  
Hoge bardruk bij Naish? De Cult en Helix hebben juist hele lage bardruk....
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #74 December 13, 2008, 14:42:51
edit2Rapporteer  
C kite en hoog en lang hangen, das dan serieus de Max2 van Gaastra. Echt een animal man! Zeer goede jump eigenschappen voor zo'n kite! Doet niks onder voor die pussy bows Smiley
bedoel ik  Grin
met een paar kleine veranderingen  ( en dan niet eens aan de vlieger zelf) is deze vlieger een serieuze concurrent voor de Fuel.
Echt hé, ik vind hem beter dan elke C kite nu op de markt, na jaren cabrinha en daarna torches gevaren te hebben vind ik deze kite echt een genot! Kwalitatief ook nog eens stukke beter
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.