Strand Oostvoorne video ivm markering kitezone

JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #25 December 11, 2008, 13:34:11
edit2Rapporteer  
Tja, die vogelwegjagers...een auto doet dat toch beter dan een kite...en die vliegtuigjes die regelmatig overvliegen doen het ook goed. Straks komt er nog een luchafweersysteem te staan (soort raketschild)...

Maar goed...is het wellicht nog een idee het verhaal van die kiter op de Slufter die een aantal jaren geleden overleed door een aanvaring met een paal. Is wel een goed en triest voorbeeld van het effect van palen..
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #26 December 11, 2008, 18:02:14
edit2Rapporteer  
El Rudo,

Superrrrrrrrrrr filmpje.

Nu nog een filmpje in de zomer als het echt druk is.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #27 December 11, 2008, 18:52:23
edit2Rapporteer  
Overal gebruiken ze boeien om zone's te markeren, dus ik begrijp niet waarom ze hier het recht hebben om palen neer te zetten. Dat zou toch een sterk argument moeten zijn. Kijk naar Brouwersdam, daar staan boeien. Kijk naar alle zwemzone's in de hele wereld ... vaarzones,...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #28 December 11, 2008, 19:24:11
edit2Rapporteer  
Maar goed...is het wellicht nog een idee het verhaal van die kiter op de Slufter die een aantal jaren geleden overleed door een aanvaring met een paal. Is wel een goed en triest voorbeeld van het effect van palen..
Klopt, maar ik wou het filmpje simpel en zo min mogelijk tendentieus maken, ik ga er van uit dat we niet teveel welles-nietes aspecten moeten hebben. Geen drama, geen meningen.
Het is gevaarlijk, wij zijn bezorgd, en er moet iets gebeuren. true, true, true - travel light.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #29 December 13, 2008, 05:00:10
edit2Rapporteer  
Mag ik dan toch mijn mening geven...  Huh

Rudo, ik weet niet wie je met dit filmpje wil bereiken maar het geeft absoluut NIET weer aan welke gevaren wij als kite-surfer bloot staan door het plaatsen van die palen.

Dré was er laatst ook met een hele delegatie terwijl het LAAG water was er en 6 mensen aan het varen waren. 

Het heeft gewoon geen enkele impact op mensen die niet kiten om uit te leggen wat voor een schade zo'n paal kan opleveren als die palen droog staan en je niet eens in de buurt kan komen. Zeker met zo weinig mensen op het water.

De daadwerkelijke situatie in het voorjaar met scholen, vele beginners en gevorderde kiters gaat hele ander situaties opleveren. Meer dan 300 kite's heb ik wel eens geteld.

Heel kort door de bocht:

- uitzoeken wie er daadwerkelijk aansprakelijk gesteld kan worden bij letsel door die palen! (GHZ)
- die betreffende "instantie" hier op aanschrijven en wel aangetekend (namens ik hoop het NKV) en eventueel met voorbeelden uit het verleden. (helaas)
- de burgemeester van Oostvoorne (Westvoorne) nogmaals een brief schrijven en uitleggen dat dit zijn gemeente geen goed doet mocht er daadwerkelijk iemand op een "Paaltje" klappen.

Ik heb op het moment dat de palen 2 dagen geplaatst waren een mail verstuurd naar het NKV om mij aan te melden als "vrijwilliger" om iets te doen aan deze stompzinnige actie.
Helaas nooit een reactie terug gekregen....  ThumpDown

Wel enig onderhoud gehad met Dré....maar ook die mail moest ik maar voortzetten via het forum....bij deze!

Met de welbekende groet, Michael




El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #30 December 13, 2008, 12:07:18
edit2Rapporteer  
Mag ik dan toch mijn mening geven...  Huh
Altijd!
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #31 December 13, 2008, 13:54:09
edit2Rapporteer  
Alleen "...de afbakening moet worden aangepast...." moet worden:

"De afbakening moet worden verwijdert, evenals alle andere recreatiebeperkende maatregelen."

Doe het dan helemaal goed en schrijf "verwijdert" dan ook zoals het hoort: "verwijderd" Het is namelijk een voltooid deelwoord en geen persoonsvorm.
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #32 December 13, 2008, 13:54:38
edit2Rapporteer  
De aanpak van Mickey lijkt me een hele goede!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #33 December 13, 2008, 15:19:13
edit2Rapporteer  
Deze video is ter ondersteuning van een gesprek van NKV, dat deze week plaats zou vinden, gemaakt op verzoek van Dree.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33724.0.html
Ik vind dat de verhouding paal<>kiter redelijk uit de verf komt, en dat is een goed begin.
Ik vertrouw er op dat de NKV de juiste toevoegingen en toonzetting kan vinden.
Mocht je beter/meer materiaal hebben, voel je vooral vrij om daarmee onze case te versterken.

Het was idd. wat minder hoog water en nog minder druk dan je nodig hebt om een paar vette bijna-ongelukken vast te leggen.
Let er op dat er bij de voorbereiding naar juridische stappen vooral sterke, door derden vast te stellen feiten naar voren moeten komen, "name calling" en emoties zijn niet zo bruikbaar.
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #34 December 13, 2008, 17:02:25
edit2Rapporteer  
Je zou eigenlijk een situatie moeten schetsen waar 1 kiter richting de palen vaart...en meerdere kiters achter hem...hij kan dan niet omdraaien....(dit gebeurd wel vaker dat je niet meteen kan omdraaien omdat er nog iemand achter je zit..) en dan tekst erachteraan wat er dus kan gebeuren in die paar seconden dat die kiter niet om kan draaien...evt een paar shots laten zien van kiters die gelift worden door een vlaag (hoeft niet eens een filmpje te zijn waar t echt fout gaat)..maar gewoon om door te laten dringen dat zo'n vlaag in een dergelijke situatie wel degelijk gevolgen kan hebben....
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #35 December 15, 2008, 02:34:41
edit2Rapporteer  
Emotioneel....tja, ik kan het soms wel eens zijn.

Zeker ook omdat mijn "hart" bij het kitesurfen ligt en door het plaatsen van palen ook mijn leven in gevaar is gebracht!
Vertrouwen in het NKV.....ok. Dat heb ik ook. Nog wel....een beetje....(ja ik ben lid)

Wij als kitesurfers zijn altijd bang dat door een ongeluk onze hobby in een negatief daglicht gesteld word.
Terwijl op zondagmiddag het ziekenhuis vol zit met ongelukkigen die met voetbal, paardrijden, enz een blessure hebben opgelopen. Is het voortbestaan van voetbal ooit in diskrediet gebracht door het aantal blessures....nop.

In mijn optiek moet je dit gewoon groots aanpakken en dan maar niet mee gaan met de ambtenarij waar ook het NKV blijkbaar inmiddels door is vast geroest in deze problematiek.

Altijd maar een afwachtende houding en kijken wat een paar "groenen" gaan beslissen of wij volgend jaar misschien nog wel mogen kitesurfen op Oostvoorne.....  Undecided

Kom op! Er kiten op de playa elk jaar duizenden mensen. Kitesurfen is booming! Elk jaar komen er duizenden mensen bij die genieten van wind en water (dat is namelijk het enige wat wij nodig hebben) dus het gaat alleen maar drukker worden.

Op de wadden is kitesurfen verboden terwijl er wel met een zeppelin gevlogen mag worden. Ook onze luchtmacht mag daar (proef) bommen droppen....daar hebben de vogeltjes blijkbaar geen last van.

Leuk dat een groepje ambtenaren komt kijken met laag water en 6 kitesurfers op de spot. Filmpje van Rudo (hoe mooi dan ook) heeft geen enkele impact.

Optie 1: wachten tot de kitescholen (dit is hun broodwinning, blijkbaar maken zij zich niet zo druk als ik gezien er nog geen enkele reactie is geplaats...waar zijn jullie dan bijv. Rashid en de heer Vogelezang....) weer les gaan geven en hopen dat iedereen de paaltjes kan ontwijken.....gaat dus niet lukken!

Optie 2: Of dit echt goed aanpakken maar dan helaas niet namens het NKV maar een eigen belangengroep in het leven roepen die bereid is de zaken iets anders aan te pakken.

Ps: ik ben voor 100% voorstander van het NKV. Echter ik vindt dat zij als "onze" vereniging te kort schieten in het verhaal/actie/communicatie naar hun leden met betrekking tot het plaatsen van de palen op Oostvoorne.

Dat ik met dit verhaal enige mensen tegen de borst stuit neem ik voor lief....Ik weet dat de NKV vertegenwoordigers alles vanuit hun kite hart doen maar kan er dus in dit verhaal niet in mee gaan....

Met de welbekende groet,

Micky
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #36 December 15, 2008, 11:47:31
edit2Rapporteer  
Micky ik begrijp je reactie heel goed. Graag wil ik echter vanuit de NKV ( op persoonlijke titel) op jouw bericht reageren.
De afgelopen tijd heeft de NKV knalhard haar best gedaan om door autoriteiten , overheidsinstanties , enz enz als een volwassen serieuze "partij" c.q. vertegenwoordiging van de kitesurfwereld te worden gezien.
Je ziet nu dan ook dat de NKV op het hoogste niveau "aan tafel zit". Ik vind het jammer dat je concludeerd dat de NKV is "vastgeroest in deze problematiek"  2 weken geleden is deze kwestie tijdens de bestuursvergadering nog uitvoerig besproken en hebben we een aantal scenario's doorgenomen hoe we dit "palen probleem" kunnen oplossen. Vanuit deze scenario's zijn we nu dus ook aan het werk gegaan. Achter de schermen gebeurd er erg veel. Het gaat mij te ver in deze alle zaken op te noemen waar we mee bezig ik vind het echter "niet fair" om zomaar even te concluderen dat wij een "afwachtende houding "aan nemen. Ook in de Zeeuws Delta  zijn er veel vrijwilligers van de NKV knalhard aan het werk om spots te behouden en zijn er nu ( na echt veel werk van deze mensen) zelfs opties voor nieuwe spots! In het midden van het land wordt er hard gewerkt om de huidige spots te behouden ( en dat gaat nog steeds goed!) Ook hier zijn we bezig om nieuwe spots te creëren. Zeer recent is er een eerste kenismaking geweest met de Waddenvereniging. Er is goed contact met de vogelvereniging. Natuurlijk gaan er in deze contacten nog wel wat verkeerd maar het begin is er. De aanpak / organisatie van het NK staat weer behoorlijk "in de Steigers" . Er wordt heel hard gewerkt aan de nieuwe website, er is een enthousiaste club bezig met NKV kalender. De laatste zaken hebben niet direct invloed op de spots zelf maar hebben wel een belangrijke rol in de exposure van de vereniging. Al met al : er gebeurd echt reteveel. Helaas niet altijd direct meetbaar!
Om op het onderwerp Oostvoorne terug te komen. Er wordt nu onderzocht in hoeverre één en ander mbt deze palen wettelijk in elkaar steekt. Daar zijn m.i. best wel mogelijkheden. Het is gelukkig winter dus geen hoogseizoen.
Vwb je opmerking over de kitescholen moet ik je helaas een beetje gelijk geven. Het is blijkbaar niet zo interessant voor ze? Terwijl juist een inbreng van deze scholen veel kan helpen. Op het moment dat er namenlijk sprake is van een economisch belang heb je ook de Kamer van Koophandel achter je en dat is ook best wel een invloedrijke organisatie!
Ik hoop dat je nu een beetje beter beeld hebt van de NKV !
Grtz

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #37 December 15, 2008, 13:24:18
edit2Rapporteer  
V.w.b. die kitescholen;
die zitten nu waarschijnlijk met hun ..... in een warm land en is het dus de ver van hun bed show.
Harry in ZA bijvoorbeeld.
misschien gewoon vanuit de NKV eens een mail of iets naar hun sturen met het verzoek zich (via NKV) in de problematiek te mengen/verdiepen. Geef aan dat het ook voor hun problemen gaat geven.
zodoende wordt de stok om mee te slaan alleen maar groter.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #38 December 15, 2008, 14:06:30
edit2Rapporteer  
@ Mick,
Ik heb ook wel de behoefte om hier wat meer info vanuit de NKV te krijgen, maar het heeft weinig zin om tussentijds met meningen en premature verhalen naar buiten te treden. En dan lijkt het alsof er weinig gebeurt. Dit sluit niet aan bij de dynamiek van een forum, topics hebben een levensduur van hooguit een week en er wordt zoveel gepost dat het bijhouden voor de NKV een dagtaak zou zijn.

*cu deze week weer op het water, gaan we "boompje" verwisselen op de paalya! Leuk kitespelletje! mzzl Rudo
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #39 December 16, 2008, 02:39:08
edit2Rapporteer  
@ Mick,
Ik heb ook wel de behoefte om hier wat meer info vanuit de NKV te krijgen, maar het heeft weinig zin om tussentijds met meningen en premature verhalen naar buiten te treden. En dan lijkt het alsof er weinig gebeurt. Dit sluit niet aan bij de dynamiek van een forum, topics hebben een levensduur van hooguit een week en er wordt zoveel gepost dat het bijhouden voor de NKV een dagtaak zou zijn.

*cu deze week weer op het water, gaan we "boompje" verwisselen op de paalya! Leuk kitespelletje! mzzl Rudo
Altijd leuk om jou weer te zien. Aanstaande donderdag dan maar....  ThumpsUp

Beste Tom, zoals ik mijn posting al aangeef weet ik dat het NKV heel veel goede zaken doet en keihard bezig is om spots open te houden.

Waar ik van baal is dat het NKV weinig informatief is naar hun leden toe is.
Ik betaal contributie aan een club waar ik volledig achter sta maar voel mij in deze affaire wel in de kou staan.
"Iemand" plaatst hele dikke palen om een kite (beginners) spot af te bakenen en brengt daarmee levens (ook dat van mij) in gevaar.
Als ik als lid van het NKV wil graag weten wie hiervoor verantwoordelijk is krijg ik geen duidelijk antwoord.
Om deze informatie los te krijgen moet je blijkbaar hemel en aarde bewegen.
Waarom niet iets meer openheid naar de leden toe?

Wat mij stoort is dat in dit van regels overlopende land het plaatsen van palen om een kite-spot af te bakenen mogelijk is?

Ik heb weinig verstand van het Nederlandse rechtssysteem maar de verantwoordelijke voor het plaatsen van de palen (GHZ) zou je als club (NKV) nu al voor de rechter moeten dagen en hun confronteren met de mogelijke gevolgen, voordat iemand zich daadwerkelijk te pletter vliegt.

Met balende groet, Micky

Ps: als ik een mail stuur naar het NKV is het misschien wel netjes om even een mailtje terug te sturen dat jullie als NKV voorzien zijn en dus niemand nodig hebben die zich met de palen problematiek gaat bezig houden.....




Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #40 December 16, 2008, 13:05:12
edit2Rapporteer  
dat van die mail is inderdaad zeer slordig en ga ik ( vanmiddag als ik thuis ben) meteen uitzoeken.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #41 December 17, 2008, 18:29:13
edit2Rapporteer  
Top filmpje Rudo & Lauw! Tja over de gang van zaken... verbaast me er over dat een comité van 20 ambtenaren zo snel een beslissing kan nemen. Normaal gesproken draait die molen veeeeeeeel langzamer. Voor de rest is het moeilijk het ambtenaren apparaat in beweging te zetten vanuit de burgers. NKV is hier toch behoorlijk aan de weg/palen  Grin  aan het timmeren. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Hou m'n hart vast voor het voorjaar daar.
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #42 December 17, 2008, 23:21:24
edit2Rapporteer  
Hoop dat het goed uitpakt voor ons als kiters!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.