review droogpak Gul Enforcer

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1350 Augustus 31, 2011, 18:13:32
edit2Rapporteer  
Dan moet je wel een heel groot gat in je pak krijgen. Inderdaad is de isolatiewaarde dan een heel stuk minder. Maar de ervaring leert dat kleine gaten reuze meevallen.

Heb zelf ook een drysuit. Ja, het is lekker voor de echt koude dagen. Maar ik ben altijd weer blij als ik mijn wetsuit weer aan kan zonder dat mijn ledematen afsterven van de kou Tongue
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1351 Augustus 31, 2011, 18:21:51
edit2Rapporteer  
met goede schoentjes en handschoenen kom je een eind. heb zelfs zomers koude voeten, maar met m`n excel drylock boots heb ik warme voetjes in de winter.  draag ze thuis ook en naar m`n werk.  Smiley
feddomw
Gast
Antwoord #1352 Augustus 31, 2011, 19:20:56
edit2Rapporteer  
Vorigge jaar voor het eerst met de GUL Enforcer gevaren en het beviel zeer goed. Eenmaal een droogpak in de winter en je wil niets anders meer Wink.

Niet als je een keer meemaakt dat je pak lek blijkt te zijn... En daar kom je pas achter als je echt in het water ligt... Een wetsuit wordt weliswaar nat en omklededen kan idd als frisjes worden ervaren.... Maar een lek pak loopt vol en biedt dan 0,0 % isolatie, daar waar een gat in een wetsuite alleen plaatselijk als koud kan worden ervaren

En nu begrijp je mijn interesse in de Ion Fuse/Fusion. Drysuit uit neopreen. Verhaal van Ion is dat dat extra veiligheid biedt, omdat neopreen ten eerste bij een volgelopen pak nog drijfvermogen levert (een "stoffen" pak als OR en Pyro niet) en de isolatiewaarde van Neopreen natuurlijk beter is.

Los daarvan heel mooi pak om te zien.
zinno

Geen avatar

Berichten: 56
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1353 Augustus 31, 2011, 21:00:26
edit2Rapporteer  
Kwam deze tegen, een Ion Fuse Large laatste stuk 2011 voor 399€

http://www.ride-all.com/neoprene/100-ion-fusion-2011.html
feddomw
Gast
Antwoord #1354 Augustus 31, 2011, 21:11:48
edit2Rapporteer  
Thanks, maar heb (denk ik) een M nodig. In UK ook voor die prijs te koop trouwens.
zinno

Geen avatar

Berichten: 56
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1355 Augustus 31, 2011, 21:34:54
edit2Rapporteer  
hmm, kom niet lager dan 485€ in de UK. Heb je site toevallig nog?
feddomw
Gast
Antwoord #1356 September 01, 2011, 09:46:33
edit2Rapporteer  
400GBP bijna overal incl. verzending. Dat is inderdaad iets meer dan dat pak uit FR. €450 ongeveer.

Gul pak met berenpak is ook uit UK snel €350. Ik twijfel of die extra €100 het waard is. Enerzijds wel vanwege Ion kwaliteit en die kap op het pak spreekt mij aan. Anderzijds moet er weer onderkleding bij, maar bij die Ion doe je blijkbaar geen berenpak aan maar strakkere thermokleding....
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #1357 September 01, 2011, 10:22:13
edit2Rapporteer  
Heb bij mijn Gul Enforcer nog nooit het berepak gebruikt. Lang thermo-ondergoed en bij koudere dagen een extra skipully vond ik altijd warm genoeg. Ook bij temperaturen net boven het vriespunt.

Voordeel van de Gul Enforcer t.o.v. (dikke) neopreen pakken vind ik de bewegingsvrijheid. Omdat het materiaal dunner is dan neopreen en niet strak om je lichaam zit hen je veel meer bewegingsvrijheid. Als ik deze foto zie: http://www.surfstore.co.uk/images/allimages/wifusion10f.jpg dan vind ik dat er niet erg comfortabel uit zien.....
feddomw
Gast
Antwoord #1358 September 01, 2011, 10:25:23
edit2Rapporteer  
Blij dat ik dit topic weer leven heb ingeblazen, ondanks de reacties van de mods Wink

NOS weerbericht gisteren gekeken, meteorologische zomer is vandaag voorbij in ieder geval, statistieken over de zomer waren om te huilen....

Wegens wintersport kom ik om in de fleece, thermo, kan natuurlijk allemaal onder een droogpak, ongeacht welke je neemt. Berenpak uit een deel is natuurlijk wel lekker en lekker makkelijk.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #1359 September 01, 2011, 13:16:41
edit2Rapporteer  
Blij dat ik dit topic weer leven heb ingeblazen, ondanks de reacties van de mods Wink

Heeft men dit liever niet dan? Vreemd. Dit topic loopt al bijna 3 jaar en is by far het meest populaire discussietopic op kitehigh. 1359 reacties en 80351 keer gelezen. Alleen enkele "trefpunt" topics doen het beter....
feddomw
Gast
Antwoord #1360 September 01, 2011, 13:35:15
edit2Rapporteer  
Blij dat ik dit topic weer leven heb ingeblazen, ondanks de reacties van de mods Wink

Heeft men dit liever niet dan? Vreemd. Dit topic loopt al bijna 3 jaar en is by far het meest populaire discussietopic op kitehigh. 1359 reacties en 80351 keer gelezen. Alleen enkele "trefpunt" topics doen het beter....

Nee hoor, was een grapje van mij. Evan is bijgelovig en wil niet dat we over de winter gaan praten, want dan roepen we het over onszelf af.... en Michiel wil het niet voor oktober over de winter hebben.... lees maar een paar posts terug.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #1361 September 01, 2011, 13:47:46
edit2Rapporteer  
Ach so.... Daar heb ik dan wel weer begrip voor.   ThumpsUp
Dragen van het droogpak is in ieder geval nog lang niet aan de orde. Watertemperatuur is in het najaar best aangenaam en met een 5/3 wetsuit houd je het aardig lang vol.

Het grote voordeel van de droogpakkentijd: lekker rustig op het water!! verheug me er nu al weer op...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1362 September 01, 2011, 13:49:02
edit2Rapporteer  
Was ook al grapje bedoeld Wink Niet alles te serieus nemen he, voorlopig is het gelukkig nog zomer.
feddomw
Gast
Antwoord #1363 September 01, 2011, 13:53:15
edit2Rapporteer  
Ach so.... Daar heb ik dan wel weer begrip voor.   ThumpsUp
Dragen van het droogpak is in ieder geval nog lang niet aan de orde. Watertemperatuur is in het najaar best aangenaam en met een 5/3 wetsuit houd je het aardig lang vol.

Het grote voordeel van de droogpakkentijd: lekker rustig op het water!! verheug me er nu al weer op...

Ik vaar heerlijk in stokoude en goedkoopste O'neill 3/2 zonder mouwen. Het water is heerlijk. Het is de lucht erboven die (de hele zomer al) wat minder is. Water is bij ons geloof ik 18gr.
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #1364 Oktober 14, 2011, 09:36:07
edit2Rapporteer  
In Nederland kun je voor dit pak ook terecht bij versusshop

[ edit] na overleg met moderators kwamen we tot de conclusie dat voorgaande tekst niet wezenlijk toevoegde  aan de discussie c.q  een regelrechte commercial was [edit]
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1365 Oktober 14, 2011, 09:40:36
edit2Rapporteer  
In Nederland kun je voor dit pak ook terecht bij versusshop

[ edit] na overleg met moderators kwamen we tot de conclusie dat voorgaande tekst niet wezenlijk toevoegde  aan de discussie c.q  een regelrechte commercial was [edit]

Zolang jullie niet dezelfe prijzen als de Westsuitoulet in the UK hebben ben ik bang dat ze alleen maar bij jullie komen passen en het bestellen in the UK.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #1366 Oktober 14, 2011, 10:54:55
edit2Rapporteer  
In Nederland kun je voor dit pak ook terecht bij versusshop

[ edit] na overleg met moderators kwamen we tot de conclusie dat voorgaande tekst niet wezenlijk toevoegde  aan de discussie c.q  een regelrechte commercial was [edit]

Zolang jullie niet dezelfe prijzen als de Westsuitoulet in the UK hebben ben ik bang dat ze alleen maar bij jullie komen passen en het bestellen in the UK.

Prijsverschillen beginnen wel kleiner te worden maar een pak bestellen in de UK is inderdaad nog altijd €50,- goedkoper. Voor dat geld koop je er mooi een paar goede schoentjes, handschoentjes, cap en goed thermo-ondergoed bij....
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #1367 Oktober 14, 2011, 12:42:43
edit2Rapporteer  
In Nederland kun je voor dit pak ook terecht bij versusshop

[ edit] na overleg met moderators kwamen we tot de conclusie dat voorgaande tekst niet wezenlijk toevoegde  aan de discussie c.q  een regelrechte commercial was [edit]

Zolang jullie niet dezelfe prijzen als de Westsuitoulet in the UK hebben ben ik bang dat ze alleen maar bij jullie komen passen en het bestellen in the UK.

Prijsverschillen beginnen wel kleiner te worden maar een pak bestellen in de UK is inderdaad nog altijd €50,- goedkoper. Voor dat geld koop je er mooi een paar goede schoentjes, handschoentjes, cap en goed thermo-ondergoed bij....

We zullen zien, iedereen is welkom, als men toch in Engeland koopt dan zal het zo zijn.

voor € 50,- die hele handel...   als je inderdaad groot inkoopt direct bij de chinese producent... helaas is die opsomming lichtelijk rooskleurig.

.

[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #1368 Oktober 14, 2011, 13:08:24
edit2Rapporteer  
Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop voor jullie dat de pakken niet aan te slepen zijn. Bij een NL shop kopen biedt uiteraard voordelen. Je krijgt er een stukje service bij, kunt het pak passen en als er iets mis is kun je een shop makkelijk benaderen. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij voor deze gemakken over heeft. Maar ik verbaas mij ondertussen nog altijd over de enorme prijsverschillen per land....

En je hebt gelijk voor wat betreft de € 50,- aan extra accesoires. Voor onderstaande ben je toch nog ruim € 60,- kwijt!

Schoentjes: http://www.wetsuitoutlet.co.uk/gul-power-boot-5mm-bo1263-blackred-new-2011-p-4201.html
Handschoenen: http://www.wetsuitoutlet.co.uk/gul-3mm-neoprene-power-glove-3mm-gl1230-p-2363.html
Cap: http://www.wetsuitoutlet.co.uk/gul-peak-surf-cap-ho0305l-small-medium-only-p-3060.html

zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #1369 Oktober 14, 2011, 13:43:10
edit2Rapporteer  
Thanks, maar heb (denk ik) een M nodig. In UK ook voor die prijs te koop trouwens.

Hier nog wat goedkoper en in NL  Grin

http://www.kater.nl/collectie/148/kitesurf/neopreen/drysuits/232/3214/i0-drysuit.html
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #1370 Oktober 14, 2011, 14:21:59
edit2Rapporteer  
Is alleen niet zijn maat lijkt me Wink
audi

Berichten: 752
Antwoord #1371 Oktober 20, 2011, 11:54:02
edit2Rapporteer  
Ik heb een gul enforcer en Moeten  de bandjes bij mijn voeten in mijn schoenen of om mijn schoenen?
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #1372 Oktober 20, 2011, 12:04:02
edit2Rapporteer  
Rubber enkelseals gaan in je schoen, schoen vervolgens er goed over heen, het pak gaat daarna over je schoen met het bandje onder je voet (dus over je schoen). Op deze wijze heb je de minste kans op lekkage via je enkelseal.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #1373 Oktober 20, 2011, 12:07:18
edit2Rapporteer  
in je schoenen, paar kiters die ik ken hebben de bandjes er trouwens af geknipt.
heb zelf 1 met rubberen sok  Grin (gaat nu 3e seizoen in)
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #1374 Oktober 20, 2011, 12:12:28
edit2Rapporteer  
Hmmm, twee verschillende antwoorden. Daar kun je niet echt iets mee... Kom zojuist onderstaande afbeelding tegen. Kan dus beide, doen wat je zelf het prettigst vindt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.