review droogpak Gul Enforcer

DM2008

Berichten: 913
Antwoord #1425 Januari 06, 2012, 22:10:06
edit2Rapporteer  
HJ Mini-me doet dat al jaren, eronder wel te verstaan.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #1426 Januari 07, 2012, 19:46:53
edit2Rapporteer  
Vandaag impactvest onder het droogpak aangehad. Was wel een stuk meer zweten als normaal, maar het was niet echt vervelend. Tongue
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #1427 Januari 07, 2012, 19:48:55
edit2Rapporteer  
Fijn pak de Enforcer! Op vlakwaterspots tot nu toe zo goed als volledig droog gebleven. Vandaag flink gespoeld op de noordzee en een verwaarloosbaar kleine hoeveelheid water binnengekregen.
Samen met het berenpak en schoentjes warm zat!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1428 Januari 08, 2012, 22:58:54
edit2Rapporteer  
Even een vraagje

Ik heb de Astro Gul. Na mijn laatste sessie van afgelopen vrijdag bemerkte ik dat de besscherm lap achter los zat.
De lap (stof) zit ter hoogte van je kont en dient ter bescherming van je pak.

Hebben meer mensen hier last van ??? en hoe heb je dit opgelost ???

Ik heb zelf de naad met 2 seconden lijm vastgeplakt en ga morgen testen of het blijft zitten

 
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1429 Januari 09, 2012, 17:49:33
edit2Rapporteer  
Die flap hoort los te zitten. Is in beiden hoeken een klein stukje stiksel weggelaten. Denk om te voorkomen dat als er eventueel water achter die bescherm-kont-flap gaat zitten dat het weg kan lopen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1430 Januari 09, 2012, 17:51:12
edit2Rapporteer  
HJ Mini-me doet dat al jaren, eronder wel te verstaan.
Klopt ik heb standaard mijn impactvest onder het droogpak. Trek hem over mijn isoleren kleding aan.
franco

Berichten: 874
Antwoord #1431 Januari 09, 2012, 19:22:42
edit2Rapporteer  
en nat word je altijd in een draagpak, reden ik doe termokleding er onder en ook nog het berepak(ja ik ben een kouw kleun komt omdat ik een halve italiaan ben)verkeerde land geboren dus.
maar hier door krijg je zweet, en dat is het gene wat je nat maakt(is dus geen ijselmeer water en of zeewater, en natuurlijk bij een harde klap kan er wat water binnen komen maar dat is minder dan het zweten, en ook ik vaar nu al 3 jaar met de gul droog pak zwart rood,en ik vind hem top.
mits je de rist dicht doet,nieuw jaars dag waren we met 15 man op schellinkhout geen wind en inene wel wind haaste om met zijn alle te gaan knallen voor de eerst keer in 2012, maar door de haast mijn pak niet dicht laten ritsen,op het moment dat ik ging liggen om in mijn voetbanden tekomenliep mijn droog pak redelijk vol(brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr koud)dicht laten ritsen gewoon gaan kiten 2 uur ongeveer niet koud gehad, dus met andere woorden zo lang het pak dicht is blijf je warm!!!!!!!!!!
groeten franco andreazzoli.

impactvest onder het droogpak,ga ik ook zeker proberen.

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1432 Januari 09, 2012, 19:28:04
edit2Rapporteer  
Ik blijf in 9 van de 10 gevallen 100% droog in het GUL pak.
Je moet thermokleding goed optrekken tot halverwegen je onderarm of scheenbeen en vervolgens de seal goed boven de knokkels van de enkel en pols plaatsen. Ook de lucht eerst goed uit je pak verwijderen voordat je water op gaat want anders ontsnapt bij een crash er lucht uit je pak en kan er eventueel wat water het pak in lopen.

Persoonlijk vaar ik vaak zonder cap en blijf zoals gezegd gewoon droog.
Dus ook in de branding van de Noordzee. 
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1433 Januari 09, 2012, 22:54:52
edit2Rapporteer  
Die flap hoort los te zitten. Is in beiden hoeken een klein stukje stiksel weggelaten. Denk om te voorkomen dat als er eventueel water achter die bescherm-kont-flap gaat zitten dat het weg kan lopen.
Nee, hij hoort vast te zitten. Je ziet ook dat de naad waar hij is geplakt loslaat.  Het is dus ook geen klein stuk stiksel wat je zeg
De naad laat los en is ongeveer 30 cm lang

Meer mensen hier last van en wat heb je gedaan ??
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #1434 Januari 10, 2012, 17:58:09
edit2Rapporteer  
Tijd voor een nieuw pak Ries !
Je hebt 'm alweer kapotgezeken, stiksel en lijm lossen hierdoor gewoon op. Grin

Je weet 't, je kan altijd een tientje van me lenen ! ThumpsUp
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #1435 Januari 10, 2012, 18:10:17
edit2Rapporteer  
Meer mensen hier last van en wat heb je gedaan ??
Had Vinnie volgens mij ook.

Maar klopt verder wel wat Henk Jan zegt, er is een stukje open gelaten om het water weg te laten lopen...
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #1436 Januari 10, 2012, 18:16:27
edit2Rapporteer  
Je moet je ook niet over het strand laten bodydraggen Richard Wink
Heb nergens last van met de Astro en is nog in nieuwstaat na 1,5 jaar !

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1437 Januari 10, 2012, 18:17:39
edit2Rapporteer  
Citaat
Je hebt 'm alweer kapotgezeken, stiksel en lijm lossen hierdoor gewoon op

Ik vaar eigenlijk nooit dus snap er niks van. De naad van mijn  lap van de kont laat los ongelofelijk, word 1.5 joetje anders redt ik het niet voor het einde van de maand

Wat is dat eigelijk bodydraggen, nieuwe turbo sprong in combinatie met de tietanicer????
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #1438 Januari 11, 2012, 20:17:28
edit2Rapporteer  
Wordt tijd voor een nieuw pak Haringkie,
komt omdat je vaak op je kont op Schellinkhout door het water ga. schater
Heb toevallig net een spikspilnternieuw droogpak voor je gevonden. Prijs nog onbekend vers van de pers ThumpsUp

http://oceanrodeo.com/drysuits/soul#tprod_overview
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1439 Januari 11, 2012, 20:26:00
edit2Rapporteer  
Wordt tijd voor een nieuw pak Haringkie,
komt omdat je vaak op je kont op Schellinkhout door het water ga. schater
Heb toevallig net een spikspilnternieuw droogpak voor je gevonden. Prijs nog onbekend vers van de pers ThumpsUp

http://oceanrodeo.com/drysuits/soul#tprod_overview


Had ergens de berichten gehoord dat alle droogpak merken de prijs naar 300,- euro zouden gaan verlagen om de concurrentie van de GUL pakken uit de UK aan te gaan. Die pakken kosten namelijk nog steeds maar 225,- euro en daarom loopt iedereen er ook in.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #1440 Januari 12, 2012, 09:11:05
edit2Rapporteer  
Wordt tijd voor een nieuw pak Haringkie,
komt omdat je vaak op je kont op Schellinkhout door het water ga. schater
Heb toevallig net een spikspilnternieuw droogpak voor je gevonden. Prijs nog onbekend vers van de pers ThumpsUp

https://oceanrodeo.com/drysuits/soul#tprod_overview


Pak is niet lek alleen de kontbeschermlap laat los en die zit weer vast met 2 seconden lijm, straks even testen of toe blijft zitten op schelli
Voor een pak van ocenan rodeo ThumpDown  kan ik 5 gulletjes kopen  ThumpsUp
feddomw
Gast
Antwoord #1441 Januari 12, 2012, 13:06:20
edit2Rapporteer  
Wordt tijd voor een nieuw pak Haringkie,
komt omdat je vaak op je kont op Schellinkhout door het water ga. schater
Heb toevallig net een spikspilnternieuw droogpak voor je gevonden. Prijs nog onbekend vers van de pers ThumpsUp

http://oceanrodeo.com/drysuits/soul#tprod_overview


Pak is niet lek alleen de kontbeschermlap laat los en die zit weer vast met 2 seconden lijm, straks even testen of toe blijft zitten op schelli
Voor een pak van ocenan rodeo ThumpDown  kan ik 5 gulletjes kopen  ThumpsUp


Voor de prijs van mijn auto kan ik ook X-aantal Aygo's kopen. Switch is ook de helft goedkoper dan A-merk kites en daar zie ik ook niet iedereen mee varen... Non-argument dus.

Ik ben onlangs overgestapt van Gul naar OR en er zit ECHT verschil in de pakken. Seals, stof, flex-panelen, en pasvorm beter.

Of het prijsverschil het waard is moet ieder voor zich weten.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1442 Januari 12, 2012, 17:07:01
edit2Rapporteer  
Onze zoon heeft thermo-ondergoed van Zeeman, ze verkopen het daar waarschijnlijk ook voor volwassenen. Ik heb zelf Craft en dat gaat al 15 jaar mee zonder verlies aan comfort. Hema thermo-ondershirt heeft volgens mij een hele wijde hals (dus minder warm en ziet er ook een beetje vreemd uit).

Zo'n droogpak moet er bij mij ook een keer komen. Nu wacht ik op februari om weer het water op te gaan met mijn 5/3 en ook al geen sneeuw in NL:(.
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #1443 Januari 12, 2012, 17:23:42
edit2Rapporteer  

Zo'n droogpak moet er bij mij ook een keer komen. Nu wacht ik op februari om weer het water op te gaan met mijn 5/3 en ook al geen sneeuw in NL:(.

Tot nu toe prima kunnen varen met mn Psycho 2 5/3. Op het water totaal niet koud (mits goede handschoenen). Met het omkleden is het ff doorbijten Smiley
Maar met dat zachte weer, was dat eigenlijk ook geen probleem.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1444 Januari 12, 2012, 22:38:54
edit2Rapporteer  
Ik heb eerder ook altijd doorgevaren met mijn Psycho 2 5/3 + dikkere handschoenen, dikke schoenen, cap en thermo kleding en spraytop. Dit werkt prima maar je levert er wel erg veel comfort bij in. Bovendien had je na elke sessie onwijs veel natte zooi. Als je dan twee dagen achtereenvolgend wilde varen dan had je een probleem.

Met droogpak heb je bijna geen natte zooi, je blijft lekker warm, je kan varen met 2mm handschoenen en schoentjes waardoor gevoel optimaal blijft.

Achteraf gezien had ik het veel eerder moeten doen.
Het waren die 250,- + gratis fleecepak meer dan waard.

McBridges

Berichten: 365
Antwoord #1445 Januari 13, 2012, 19:06:02
edit2Rapporteer  

Citaat

Had ergens de berichten gehoord dat alle droogpak merken de prijs naar 300,- euro zouden gaan verlagen om de concurrentie van de GUL pakken uit de UK aan te gaan. Die pakken kosten namelijk nog steeds maar 225,- euro en daarom loopt iedereen er ook in.

Pakken zijn momenteel 229 pond oftewel ongeveer 275 euro in Engeland. Wil je er een berenpak bij kom je op € 310,-
 .
In Nederland is de `aanbieding` incl berenpak  € 399,-.....scheelt toch weer € 90,-.... Cool
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #1446 Januari 13, 2012, 19:51:05
edit2Rapporteer  
360.... dus het scheeld maar 50 eu.

Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #1447 Januari 14, 2012, 12:17:22
edit2Rapporteer  
Laatst nog 2 pakken in engeland besteld en daar betaalde ik € 267,- p/st voor. Er zat voor dat geld geen berenpak bij, maar even bij de Decathlon een thermopak voor € 18,- gehaald en klaar. Dat scheelt toch serieus geld!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1448 Januari 21, 2012, 21:17:58
edit2Rapporteer  
Mensen nadat mijn drysuit 1.5 maand in de kast heeft gelegen wil ik het morgen gaan gebruiken.
Is het met alleen thermo onder kleding nu goed te doen? Of moet het fleecepak aan?

Ik ben absoluut geen koudkleum.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #1449 Januari 21, 2012, 21:23:43
edit2Rapporteer  
Vaar altijd alleen met thermo , geen zweet en niet koud .
Alleen als het tegen het vriespunt zit trek ik die fleece aan.

Thermo dus !
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.