Verzekering Kitegear

kitepower07

Berichten: 265
Januari 13, 2009, 17:45:08
edit2Rapporteer  
Aloha,

Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Voor mijn stage zoek ik een goede doorlopende reisverzekering, maar bij alle verzekeringen is er een zeer schraal maximum uitkeringsbedrag voor surfspullen als bijvoorbeeld de bagage kwijtraakt. Dit bedrag zit veelal rond de 350,-, en dit is slechts een fractie van mijn kitegear.

Ik zat er dus aan te denken om naast mijn "gewone" doorlopende reisverzekering, die ik dan afsluit bij mijn huidige zorgverzekering, een extra verzekering voor mijn kites en board te nemen. Ik hoor van verschillende kanten funsportpolis, en denk er dan ook over om hier mijn spullen te verzekeren.

Wat zijn jullie ervaringen? En hoe zijn de reizende kiters hier verzekerd?

alvast bedankt voor de reacties!
D@rkSt@r

Berichten: 193
Antwoord #1 Januari 13, 2009, 18:17:24
edit2Rapporteer  
als je lid bent van de nederlandse watersportbond dan krijg je automatisch een extra wa verzekering er bij.. wat de max. dekking hiervan is weet ik niet precies. maar je steun wel meteen een goed doel.. deze jongens komen oa voor je op om bijv spot open te houden..
Kitestart

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #2 Januari 13, 2009, 18:18:11
edit2Rapporteer  
Je kunt wat meer vinden over verzekeringen voor je kitegear op www.kitestart.nl onder 'kitereizen'. Succes.

Overigens, als je lid bent van de NKV ben je automatisch aanvullend WA verzekerd in bepaalde delen van de wereld.
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #3 Januari 13, 2009, 18:23:03
edit2Rapporteer  
Een WA verzekering gaat om wettelijke aansprakelijkheid. Dat wil zeggen schade die je met kiten aan andere toebrengt zijn hiermee verzekerd.

Volgens mij is KP07 hier niet naar opzoek. Maar naar een verzekering die schade, diefstal en verlies van zijn eigen spullen dekt.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Januari 13, 2009, 18:25:27
edit2Rapporteer  
als je lid bent van de nederlandse watersportbond dan krijg je automatisch een extra wa verzekering er bij.. wat de max. dekking hiervan is weet ik niet precies. maar je steun wel meteen een goed doel.. deze jongens komen oa voor je op om bijv spot open te houden..
Als je dus lid bent van de NKV kijg je er inderdaad automatisch een WA verzekering bij. Deze verzekering heeft overigens niets met het watersportverbond te maken ( is "een dingetje" tussen de vezekeraar , funsportpolis en de NKV ) Dit is echter alleen een verzekering voor de Wettelijke Aansprakelijkheid: voor het geval dat JIJ dus iemand anders schade toebrengt.
Wil je je eigen spullen verzekeren voor bijv diefstal en andere ellende , moet je dat dus inderdaad extra verzekeren. En JA ik hoor ook goede verhalen over die aanvullende verzekering die funsportpolis op dit gebied heeft.

Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #5 Januari 13, 2009, 18:32:42
edit2Rapporteer  
Via de NKV kom je terecht bij Funsportpolis. De premie voor het verzekeren van je uitrusting is echt niet veel. Rond de 100euro op jaarbasis [natuurlijk afhankelijk van de waarde van je uitrusting]. De dekkingsvoorwaarden zijn dacht ik ook wel oké.   
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #6 Januari 13, 2009, 18:34:03
edit2Rapporteer  
Precies... aan te raden om lid te worden van nkv. oa voor die aansprakelijkheidsverz... maar hier gaat
het om iets anders...  Zijn diverse optie's en het hoeft zeker niet meer dan 100 euro te kosten voor voor een jaar met max van bv. 3500 euro..
succes met zoeken.. zou tof zijn als je eruitgekomen bent dat hier meld, zijn vast meer naar opzoek
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #7 Januari 13, 2009, 19:35:33
edit2Rapporteer  
ANWB (Interpolis)Recreatief verzekering.
Goede dekking en geen problemen met uitkeren.
Zal even opzoeken wat de premie per jaar is.......................
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #8 Januari 13, 2009, 19:36:56
edit2Rapporteer  
Wel even rekening houden met je bestemming. Funsportpolis verzekerd namelijk niet alle schades.

Citaat van: funsportpolis
Niet verzekerd is schade:
2. door atoomkernreacties, onverschillig hoe deze zijn ontstaan;

 Huh Huh Huh
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Januari 13, 2009, 19:45:35
edit2Rapporteer  
ik heb funsportpolis, werelddekking voor mijn materiaal 70-80euro per jaar, ook als je verlies of schade hebt. Dus als je moet releasen en het kwijt bent, aangifte van verlies, en je krijgt euro's.
1x schade of verlies en het kan uit
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #10 Januari 13, 2009, 20:33:06
edit2Rapporteer  
Oké thnx! hier heb ik wat aan!

Ben idd al lid van de NKV dus ook WA verzekerd. Het gaat mij er vooral om dat ik de schade vergoed krijg bij bijvoorbeeld het kwijtraken van de bagage. En als ik de berichten hierboven moet geloven zit dat dus wel goed bij de funsportpolis.

Maar over welke polis hebben we het nu? ik zie op de site van funsportpolis een aantal opties staan, waaronder:
 
Travel
Kitesurf  of
Gear

???

@Morres: dat is chill! zit natuurlijk wel 4 maanden op een aflandige spot, kans is dan altijd aanwezig dat er het één en ander afdrijft

Morgen zal ik in alle rust beslissen wat ik ga doen, post het hier ook wel ff.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Januari 13, 2009, 21:06:59
edit2Rapporteer  
Bel ze even anders, je word altijd goed geholpen, en de secretaresse/telefoniste/medewerkster klinkt erg aardig (en ook sexy Grin)
xray

Berichten: 3688
Antwoord #12 Januari 13, 2009, 21:28:56
edit2Rapporteer  
Voor de reisverzekering zou je ook naar die van de Europeesche bij de Nederlandse Ski Vereniging kunnen kijken. De dekking daarvan is ook behoorlijk uitgebreid.
sthr

Berichten: 81
Antwoord #13 Januari 13, 2009, 23:05:35
edit2Rapporteer  
Voor de reisverzekering zou je ook naar die van de Europeesche bij de Nederlandse Ski Vereniging kunnen kijken. De dekking daarvan is ook behoorlijk uitgebreid.

Bij de Europeesche is er niks van je kitegear verzekerd (risicosport)

Bij Funsportpolis heb je de (kite)gear verzekering en aparte reisverzekeringen tot een paar maanden. Dus moet je wel 2 verzekeringen afsluiten.
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #14 Januari 14, 2009, 02:05:22
edit2Rapporteer  
Heb je tweedehands spul dan moet je daar wel aankoopbewijzen van hebben, die moet je namelijk overleggen mochten ze ooit weg zijn.

Net snel even een premie berekend op een bedrag van € 3000,-- kom je toch nog op minimaal € 125,- vergeet dan ook je eigen risico niet a € 75,- per gebeurtenis.

Micky

Berichten: 4101
Antwoord #15 Januari 14, 2009, 02:23:55
edit2Rapporteer  
ik heb funsportpolis, werelddekking voor mijn materiaal 70-80euro per jaar

Heb je tweedehands spul dan moet je daar wel aankoopbewijzen van hebben, die moet je namelijk overleggen mochten ze ooit weg zijn.

Net snel even een premie berekend op een bedrag van € 3000,-- kom je toch nog op minimaal € 125,- vergeet dan ook je eigen risico niet a € 75,- per gebeurtenis.



Gaastra is niet zo duur.....  Cheesy Grin

Ik betaal 137,58 per 12 maanden en ben verzekerd voor 4.586,00 euro.

3 kite's (bandit dos) en 1 boardje. Je hebt idd een eigen risico van 75 euro per geval.
shannon89
Gast
Antwoord #16 Januari 14, 2009, 11:05:02
edit2Rapporteer  
even kansloze TvP. moet m'n spul ook nog verzekeren, dus volg het eten (en nog STEEDS lid worden van nkv)
btw, ANWB verzekerd t volgens mij niet hoor. Mn ma had met ze gebeld en ze zeiden dat ze aan kitespul niet begonnen.
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #17 Januari 14, 2009, 13:12:35
edit2Rapporteer  
Done!

Ik heb mijn gear verzekerd bij de funsportpolis, kwam uit op ongeveer 85 euro. (1 jaar)

Ben nu dus wereldwijd (incl NL) verzekerd voor verlies, beschadiging en diefstal met een eigen risico van 75 euro. En met een dekking van max 10.000,-. Prima toch?

Nu maar hopen dat ik er geen gebruik van hoef te maken Smiley en bedankt voor de hulp

KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #18 Januari 14, 2009, 14:47:36
edit2Rapporteer  
Stel ik sluit zo'n polis af en ik krijg een scheur in mn kite. Kan ik dan de waardevermindering en kosten van reparatie terugkrijgen via die verzekering? Dan is het namelijk wel een optie want ik sloop nogal eens wat Wink
xray

Berichten: 3688
Antwoord #19 Januari 14, 2009, 15:49:19
edit2Rapporteer  
Voor de reisverzekering zou je ook naar die van de Europeesche bij de Nederlandse Ski Vereniging kunnen kijken. De dekking daarvan is ook behoorlijk uitgebreid.


Bij de Europeesche is er niks van je kitegear verzekerd (risicosport)

Bij Funsportpolis heb je de (kite)gear verzekering en aparte reisverzekeringen tot een paar maanden. Dus moet je wel 2 verzekeringen afsluiten.


Het ging om een reisverzekering, spullen zijn wel degelijk gedekt

" Bagage: de bagage die je meeneemt op reis is verzekerd tot € 2.500,- zonder eigen risico. Voor bagage niet ouder dan 1 jaar wordt zelfs uitkering verleend op basis van nieuwwaarde."
http://www.wintersport.nl/news.asp?artikel=1231&coll=&PcatID=17017&CatID=29294&Regio=

http://www.europeesche.nl/Repository/extranet/downloads/drukwerk/reis/doorlreis/AVWdoorlreis

De polis van funsport helpt juist als je kite in Nederland wegwaait en scheurt en dat soort dingen

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #20 Januari 14, 2009, 19:35:38
edit2Rapporteer  
@Shannon89
ANWB verzekerd wel
Recreatief verzekering.
Heb ik al jaren, 1 keer een inbraak gehad in de auto en alles perfect afgehandeld.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #21 Januari 14, 2009, 19:45:39
edit2Rapporteer  
heb 2 mnd geleden afgeslotn bij funsport (reis + gear) dacht niet dat ze diefstal uit auto verzekern. Als je geen aankoopbewijs mr hebt moet je fotos kunnen overleggen.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #22 Januari 14, 2009, 19:46:24
edit2Rapporteer  
Heb even gekeken
€2550 verzekerd voor €75 p/j
eigen risico €20
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #23 Januari 15, 2009, 00:43:03
edit2Rapporteer  
Wat is het nou precies. Als ik lid wordt van Snowboard Holland of de skivereniging dan ben ik alleen op reis verzekerd of gewoon altijd?
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #24 Januari 15, 2009, 11:05:49
edit2Rapporteer  
Net een doorlopende reisverzekering afgesloten voor dochtertjelief  InLove bij Funsport na eerst een half uurtje te hebben gebabbeld met de mevrouw  Grin.
Werelddekking, annuleringsverzekering (standaard, niet luxe), ongevallenverzekering, medische kosten, bagage, wintersport en ongevallen, kosten € 104,65.
Is in eerste instantie even voor de wintersport want daarnaast komt er nog een "kitesurfpolis" verzekering bij wat  € 61,28 kost voor een verzekerde waarde van € 2000,-

Aandachtspuntje: SNOWKITEN wordt niet gedekt!!

Ze zijn er van bewust dat het in opkomst is en zijn er mee bezig echter op dit moment wordt er niets vergoed mocht er iets fout gaan

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.