cumbuco voor beginners (reisverslag)

bikiniisuit
Gast
Januari 17, 2009, 17:34:12
edit2Rapporteer  

Dit reisverslag is met name bedoeld voor beginners. Gevorderde kiters kunnen echt beter NU wegklikken.  Waarom Cumbuco?  Ik wilde snel progressie zie hier m persoonlijk fotoboek . Ik denk dat je daar als beginner in 1 week meer leert dan 2 mnd hier. 1e indruk van lessen in Cumbuco:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/fzyylDlP0GU&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess"

Klimaat
Als beginner zoek je n spot waar het water niet diep is. Wind ELKE dag tussen de 14 en 24 knp, side shore natuurlijk, verder alles betaalbaar.  In Cumbuco heb je tussn sept en jan >85% windgarantie.  De wind is niet vlagerig, maar heel regelmatig. Vooral in de namiddag kan het heel lang rond de 17 knp waaien, heerlijk oefenweer.   Watertemperatr  tenminste 27C. Kortom elke eurocent van je ticket ist waard om r te komen. De meeste meiden lopen in string, topless is blijkbr taboo. Om snel progressie te kunnen maken heb je deze omstandighedn nodig omdat je dan de hele dag door rustig kunt kiten (en dus niet zoals hier dat zodra de wind opsteekt iedereen als een debiel t water opgaat). Tegen mij werd gezegd dat Cumbuco “termische wind” had (?) Verder geen regen.

1e Uitrusting
Heupharnas = mooi/stoer, zitharnas = luierbroek. Dan maar niet mooi.  Toen ik me harnas kocht zei de eignr vd zaak die 8 jr kite dat hij last had van zn rug en mij daarom een luierbroek adviseerde. Ik had 2 kites (8+10 mtr) mee, echter ik bleek toch nog een kleine 5 mtr nodig te hebben omdat het veel dagen knalhard waaide. Als je nog niet goed kunt varen heb je blijkbaar meer kites nodig. In de tijd dat ik op de lagune met 3 kites bezig was, zag ik echt goede rijders in dezelfde periode met dezelfde kite varen. Voelt suf aan.  In t begin kreeg ik les van een IKO leraar, daarna heb ik zijn Braziliaanse vriendin gevraagd om mij te supervisen, meisjes zijn relaxter, hebben meer geduld. Alle kite leraren praten je als beginner een groot board aan. Die boards zijn loeizwaar en die badslippers erop leken op die van me vader. ZoO ENORM. Als je dan ook vreselijk aan t kloten bent en je lanceert je eigen boord tegen je kop aan, wow blij dat je dan toch die f@%&king helm op hebt gedaan. Een v.d. meisjes zag dat mijn badslippers echt groot waren en liet mij haar liquid force pads en straps voelen, nou dass echt een aanrader. Heb daarna toch mijn eigen boordje gepakt (klein en fijn: 1.24) en daarmee ging het oefenen veel  lekkerdr. Me kite leraar heeft mijn North straps geruild met zijn Airush want die waren gelukkig kleiner. Dit is ook typisch Cumbuco, mensen ruilen elkaars spullen (ook kites) uit. Zelf had ik weinig meegenomen en heb van veel (onbekende) meiden toch veel mogen lenen.  Vergeet niet uit NL VEEL sunblock voor huid + lippen mee te nemen want het spul wat ze daar verkopen is #@%.   

Welke beginner spots
Vanaf het centrum rij je met een strandbuggy naar de (ondiepe, spiegel gladde) Lagune.  De lagune = Walhalla. Precies zo ziet de kitehemel eruit.  Je zit achter een groot bord met Gamba’s onder een bananenblad parasol met ogen zo groot als schoteltjes te loeren naar alle pro riders, wannabees, locals die bussen (1 kite met 2 jongens op 2 boards), filmploegen. De lagune kun je in 3 delen opknippen.  Een smalle slurf, hier leren de beginners met hun leraren achter elkaar te waterstarten. Ook wordt in dit deel van de lagune veel geoefend met hoogte lopen.  Volgende stap is een downwinder maken. Downwinder dwz met de wind in je rug op zee een stuk langs het strand varen. Cumbuco heeft  als je de zee in wilt stappen een hoge golfslag. Je ziet daarom niet veel mensen zwemmen, behalve in de middag bij eb.  Beste plek om n downwinder te leren maken is vanaf het centrum v Cumbuco een stuk teruglopen langs t strand naar de buitenwijk toe.  Op deze plek zit nl ook een kiteschool. Hier is t makkelijker om de zee in te gaan en word je niet zodra je t strand verlaat in 1 keer door n vloedgolf weggespoeld. Op (te) veel  plekken zittn enorme rotsen pal onder t wateroppervlak. Je kiteleraar zal je exact vertellen op welke plekken langs de kust je moet oppassen.  Let op in Cumbuco is r geen rescue. Had daarom t allerkleinste reddingsvest meegenomen (1 ruk en hij blaast automatisch op: Besto, zie avatar).  Wil je alleen een downwinder maken:  dan kun je ook  vragen om supervisie. Ik heb wat slachtoffers gezien (ervaren kiters).

Verblijf: elke pousada is goed. 0031 is echt DE beste: mega luxe ontbijt en dan die kamrs. Pinnen: alleen bij Gasolina in Cumbuco zelf (sept 08 was er 1x fraude met t apparaat).
Uitgaansleven: 100% Sodom & Gomorra. De strandbuggies zijn waaaaaanzinnig. Met je kont op de achterbumper, lekkre muziek en keihard scheuren  over t strand of de zandheuvels. Dit vind je echt nergens. Is net als kiten, verslavend. Meiden: ik zou niet georganiseerd gaan, gewoon bonne fooi=goedkopr.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #1 Januari 18, 2009, 02:23:05
edit2Rapporteer  
Dit is sodom en Gomorra een verdomd leuk reisverslag  ThumpsUp Grin
vissie

Berichten: 757
Antwoord #2 Januari 18, 2009, 02:31:36
edit2Rapporteer  
Leuk om te lezen
goed bezig
bikiniisuit
Gast
Antwoord #3 Januari 18, 2009, 13:20:02
edit2Rapporteer  
  ThumpsUp thnx  ThumpsUp
Leon aero2
Gast
Antwoord #4 Januari 18, 2009, 14:06:52
edit2Rapporteer  
Helemaal top!  ThumpsUp
R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #5 Januari 18, 2009, 14:49:46
edit2Rapporteer  
Good job!!
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #6 Januari 18, 2009, 18:16:40
edit2Rapporteer  
Heb t stiekum toch gelezen Leuk  ThumpsUp
onzin

Berichten: 451
Antwoord #7 Januari 19, 2009, 21:35:58
edit2Rapporteer  
mooi verslag weet wel waar ik als beginner nu heen ga
Flupke

Berichten: 68
Antwoord #8 Januari 19, 2009, 21:49:10
edit2Rapporteer  
mooi verslag weet wel waar ik als beginner nu heen ga

En ik ook in december, Wel alleen maar is dus te doen :-)
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #9 Januari 24, 2009, 10:48:51
edit2Rapporteer  
K krijg meteen weer een vakantiegevoel bij dit verslag, leuk verslag en geeft een hoop info!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Januari 24, 2009, 12:59:01
edit2Rapporteer  
Ik ga ook terug naar die regio, leuk verslag ThumpsUp
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #11 Januari 24, 2009, 18:31:55
edit2Rapporteer  
Superverslag, ook voor de niet beginners zeer bruikbaar denk ik toch! Toppie!
bikiniisuit
Gast
Antwoord #12 Januari 25, 2009, 14:10:02
edit2Rapporteer  
okt/begin nov ga ik r weer heen en wil dan reiskostn delen (max 4/5 pers). Denk aan kamrs, buggy delen. Met zn 3n in 1 kmr = 12 E pp. Tickets zijn nu spotgoedkoop door lage brandstof prijzen, wacht op reply van flybrazil wat HET moment is om goedkp te boekn. Zal dn nwe topic posten.  loser
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #13 Februari 11, 2009, 19:11:53
edit2Rapporteer  
[rude mode]

Mag ik je vragen wat je hebt betaald voor je vakantie en hoe lang ben je geweest? [/rude mode]

Lijkt me erg lekker zo rond november als het hier toch wel minder aan het worden is.

... OF met kerst hoef ik niet langs de familie Grin
bikiniisuit
Gast
Antwoord #14 Februari 15, 2009, 22:04:03
edit2Rapporteer  
reageer laat (zat in Bonaire) PowerZone hiergaatiedan:
voor 1 persoon betaal je E1500 (all in) voor 2 wkn.
voor 2 personen betaal je E 1.170 (all in) voor 16 dgn via flybrazil.
Last minute bestaat niet=hoofdprijs betalen.
Kortom voor 1 persoon ben je dus E 330 duurder uit.
Diner + drank: E 20 pp, per dag. Bij restaurant 0031 kun je geweldig eten voor E 15 pp. Beste eettent daar.
Leukste pousadas: duro beach (jonge & mooie mensen), chillen bij high life. bij 0031: alles vet, lekkr eten, zwembadje check hun website. voor de rest maakt t geenflikkr uit waar je zit. De meeste pousadas: E 15 p/nacht. Zou wel strandbuggy huren als afmakertje.

To

Berichten: 928
Antwoord #15 Februari 15, 2009, 23:14:10
edit2Rapporteer  
thnx wij gaan in ocktober Grin!
bikiniisuit
Gast
Antwoord #16 Februari 15, 2009, 23:20:34
edit2Rapporteer  
al geboekt?
To

Berichten: 928
Antwoord #17 Februari 15, 2009, 23:32:19
edit2Rapporteer  
nee nog niet
bikiniisuit
Gast
Antwoord #18 Februari 16, 2009, 00:25:45
edit2Rapporteer  
...mmm, samen sparren?? Hoogste kostenpost blijft echt de ticket!
via flybrazil (arke vliegt op natal) kom ik voor 2 wkn niet onder de E 1.100 (ticket + verblijf in 5 verplichte pousadas).
Stel tussenstop Miami: adam - miami (retour) = E 309; retour miami fortaleza: E 199, samen E 503. Luxe pousada naar eigen keuze: E 40 per nacht, stel 3 pp, dus E 14 pp x 2 wkn= E170. Dus cheap ticket, luxe pousada: samen: E 673. Nu jij.......T.M.
To

Berichten: 928
Antwoord #19 Februari 16, 2009, 01:02:03
edit2Rapporteer  
zo je hebt onderzoek gedaan!:P. ja dat is wel super goedkoop om via miami te vliegen!.
maare samen sparre? wat bedoel je,. wij zijn waarschijnlijk met ze 3en of met ze 2en
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #20 Februari 16, 2009, 14:20:55
edit2Rapporteer  
@bikiniisuit: Cumbuco, Bonaire gaat lekker met jou  Grin

De prijs via Miami is al wel erg interessant! Oktober gaat alleen niet lukken, dan zit ik in zuid-afrika... maar december ga ik wel even in de gaten houden.

Thanx voor de info
dagmartijn

Berichten: 59
Antwoord #21 Februari 16, 2009, 23:35:52
edit2Rapporteer  
...mmm, samen sparren?? Hoogste kostenpost blijft echt de ticket!
via flybrazil (arke vliegt op natal) kom ik voor 2 wkn niet onder de E 1.100 (ticket + verblijf in 5 verplichte pousadas).
Stel tussenstop Miami: adam - miami (retour) = E 309; retour miami fortaleza: E 199, samen E 503. Luxe pousada naar eigen keuze: E 40 per nacht, stel 3 pp, dus E 14 pp x 2 wkn= E170. Dus cheap ticket, luxe pousada: samen: E 673. Nu jij.......T.M.

Bikiniisuit: ben ook aan het zoeken maar bij welke vliegmaatschappij heb je bovenstaande retourtjes gevonden? Ik kan bijvoorbeeld een retour miami-fortaleza: E199,- niet vinden???

bikiniisuit
Gast
Antwoord #22 Februari 17, 2009, 00:31:38
edit2Rapporteer  
als je t niet erg vindt ben ik nu ff bezig met me reisverslag over Bonaire, anders ben ik al die ellende vergeten ok. gewoon googlen adam - miami - fortaleza, plop en dan heb jem. en posten op kiteforum dan komt r een bijdehand die nog veel slimmer is dan jij...
Youri Blokdijk

Berichten: 230
Antwoord #23 Februari 25, 2009, 23:04:13
edit2Rapporteer  
ik heb net opgezocht ik kan voor 295euro heen en terug (werk bij de klm) zit erover te twijfelen om s die kan op te gaan.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #24 Februari 25, 2009, 23:54:41
edit2Rapporteer  
ik heb net opgezocht ik kan voor 295euro heen en terug (werk bij de klm) zit erover te twijfelen om s die kan op te gaan.
Dat is alleen voor personeel neem ik aan? Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.