NPX Lucifer is NAT eeeuuhhh toch niet :)

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #25 Januari 26, 2009, 21:44:34
edit2Rapporteer  
a. om nu zomaar te zeggen dat de NPX Lucifer niet deugd is te kort door de bocht.
b. om nu zomaar te zeggen dat de NPX Lucifer helemaal heilig is, is te kort door de bocht .
c. Uit diverse praktijkervaringen van veel mensen van dit topic blijkt dat er voor zeg €250 een goed droogpak te krijgen is wat ( tot nu toe / misschien valt het volgende winter wel helemaal uit elkaar  schater) prima voldoet en dan doet het begrijpelijk pijn als je in jouw "droog"pak van € 600 nat wordt.
d. Misschien maakt de gebruiker hier een foutje en is er niets met het pak mis
e. Misschien is het inderdaad een fout in het pak maar is dit een uitzondering / zeldzaam voorkomend probleem
f.  Misschien is het echt een *** pak voor een ****** prijs.

Al met al : er is gewoon iemand die in dit pak nat wordt ( en het is geen dame ( om alle flauwe opmerkingen te vooorkomen  Grin) ) en hij vraagt om advies.



Poeri

Berichten: 114
Antwoord #26 Januari 26, 2009, 21:54:34
edit2Rapporteer  
5 uur met wat korte pauzes idd! maar het VERLOREN VOCHT behoort zkr niet meer in me pak te zitten, want het pak word verkocht als ademend en waterdicht. dus 1 van die 2 is niet juist...

kijk de positive reacties komen van iemand die het pak 1maal getest heeft en van Ferry, hier heb je toch 2 mensen die het pak vaak gebruikt hebben in alle omstandigheden en niet tevreden zijn...

Ja de shop wil het pak opsturen na NPX... ook gebeld met NPX en die hebben geen pakken meer op voorraad zeggen ze...
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #27 Januari 26, 2009, 21:58:32
edit2Rapporteer  
Opsturen en geld terug vragen. Een pak waairn je nat wordt wil je niet hebben. Je kunt er nu wel een jaar mee gaan varen en elke sessie een beetje nat worden, maar t wordt dan waarschijnlijk steeds erger. Het is een behoorlijk duur product dus zou hier geen genoegen mee nemen. Gul Enforcer is een goede vervanger zo is hier op het forum te lezen...
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #28 Januari 26, 2009, 22:19:39
edit2Rapporteer  
KiteDemon: waarom zeg je steeds dat er niets aan de hand is terwijl Poeri duidelijk last heeft van natte plekken. Juist als die bij de ritsen is zou ik zeggen dat er iets niet goed is met de ritsen.

Ik denk dat ze meer als 2 pakken verkocht hebben hoor...........
Dan zouden er toch veel meer (negatieve) reacties geweest moeten zijn.

Zoals ik al zij : ik heb ook geen problemen met de NPX rits.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #29 Januari 26, 2009, 22:54:52
edit2Rapporteer  
Ja de shop wil het pak opsturen na NPX... ook gebeld met NPX en die hebben geen pakken meer op voorraad zeggen ze...

Laat die shop dan even contact opnemen met een andere shop. Gewoon ff dat pak uit de voorraad van die andere shop laten halen en jou pak op laten sturen naar NPX.
In dat geval kun jij in ieder geval het water op !!!
RH

Berichten: 298
Antwoord #30 Januari 27, 2009, 09:51:02
edit2Rapporteer  
Net of die GUL pakken nou zo fantastisch zijn. Mijn Astro wordt ook gewoon nat aan de binnenkant waar mijn trapeze rond mijn middel drukt. Heb hem na twee seizoenen maar weer eens ingespoten met waterafstotende spray. Hopelijk werkt dat.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #31 Januari 27, 2009, 10:05:03
edit2Rapporteer  
Net of die GUL pakken nou zo fantastisch zijn. Mijn Astro wordt ook gewoon nat aan de binnenkant waar mijn trapeze rond mijn middel drukt. Heb hem na twee seizoenen maar weer eens ingespoten met waterafstotende spray. Hopelijk werkt dat.

Waarschijnlijk heb je een klein gaatje in je pak en moet je opzoek en het even plakken!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 Januari 27, 2009, 11:49:41
edit2Rapporteer  
Gul k#t, Lucifer zwaar Kl@te! Roll Eyes

Lekker, nu ik eindelijk geld heb om zo'n ding aan te schaffen, krijg je al deze discussie hier. Ik blijf wel in mijn wetsuit rondkiten!!! loser schater
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #33 Januari 27, 2009, 12:20:31
edit2Rapporteer  
Gul k#t, Lucifer zwaar Kl@te! Roll Eyes

Lekker, nu ik eindelijk geld heb om zo'n ding aan te schaffen, krijg je al deze discussie hier. Ik blijf wel in mijn wetsuit rondkiten!!! loser schater

Hou dat geld maar lekker in je zak( of in de spaarpot van de ongeboren kind) want aankomende jaren zit jij thuis tussen de luiers
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #34 Januari 27, 2009, 13:58:22
edit2Rapporteer  
Goed...laten we eens een serieuze discussie houden zonder al het hersenloze geblaat. Iedereen met het vermogen om logisch na te denken...please join inn.

Om vast te stellen of het vocht van buiten komt is niet zo moeilijk.
Ga lekker in het water liggen en kijk of er water door de rits naar binnenkomt. In de praktijk sta je praktisch altijd op je board dus zolang je vaart kan er geen water door de rits binnendringen. Dus het kunnen alleen de momenten zijn dat je daadwerkelijk in het water ligt, en dat is sporadisch. Makkelijk om de proef op de som te nemen dus.

Wat het ademende verhaal betreft......lees deze topic nog ff goed door.

Wat de vergelijking van de pakken betreft.....het betreft elk willekeurig droogpak, ademend of niet.

Ik denk dat het nog steeds condens is en de reden dat het precies op de schouders en boven aan de rug zit is niet zo gek......dat is precies de plek waar het pak vrijwel altijd kontact met je body heeft. Bij lekkage bij de gulp zou de natte plek precies op die plek moeten zitten en niet een stuk lager bij het kruis.

Maar om het een en ander uit te sluiten hoef je alleen maar in het water te blijven liggen om te controleren op waterdichtheid. Niemand maakt mij wijs dat het toevallig spatwater is wat naar binnen komt......
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #35 Januari 27, 2009, 14:31:51
edit2Rapporteer  
in aanvulling op KiteDemons tip: je kan je pak ook "afpersen" om te kijken of er een gaatje in zit:

- stop lege bierblikjes in pols- en enkelseals (3 stuks dus doorzuipen)
- prop een beslagkom of plastic bloempot (zonder gaatjes) van binnen uit in de nek seal
- de ene overgebleven pols- of enkelseal aan je pomp vast maken (grote nozzle, tie wrapje er om heen, niet te strak)
- Pompen met je donder
- Het opgeblazen pak is niet special voor erotische doeleinden bestemd of geschikt. wel insmeren met zeepsop met veel zeep.
- als er een lek zit zie je een groeiende schuimvlok.

Niet alleen om vast te stellen of het lek is, maar ook waar en hoeveel gaatjes er zijn.

Overigens, als je weet waar het gaatje ongeveer zit (match met natte plek in je onderkleding) kan je dat stuk ook tegen het licht houden, het gaatje zie je dan zo zitten.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #36 Januari 27, 2009, 19:17:15
edit2Rapporteer  
Gul k#t, Lucifer zwaar Kl@te! Roll Eyes

Lekker, nu ik eindelijk geld heb om zo'n ding aan te schaffen, krijg je al deze discussie hier. Ik blijf wel in mijn wetsuit rondkiten!!! loser schater

Er zijn nog andere opties. Degene die ermee begonnen zijn als allereerste en hebben bewezen dat ze pakken maken welke jaren meegaan.... Maarja nog 3 maanden en dan gaat het normale seizoen alweer van start.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #37 Januari 27, 2009, 19:24:23
edit2Rapporteer  
in aanvulling op KiteDemons tip: je kan je pak ook "afpersen" om te kijken of er een gaatje in zit:

- stop lege bierblikjes in pols- en enkelseals (3 stuks dus doorzuipen)
- prop een beslagkom of plastic bloempot (zonder gaatjes) van binnen uit in de nek seal
- de ene overgebleven pols- of enkelseal aan je pomp vast maken (grote nozzle, tie wrapje er om heen, niet te strak)
- Pompen met je donder
- Het opgeblazen pak is niet special voor erotische doeleinden bestemd of geschikt. wel insmeren met zeepsop met veel zeep.
- als er een lek zit zie je een groeiende schuimvlok.

Niet alleen om vast te stellen of het lek is, maar ook waar en hoeveel gaatjes er zijn.

Overigens, als je weet waar het gaatje ongeveer zit (match met natte plek in je onderkleding) kan je dat stuk ook tegen het licht houden, het gaatje zie je dan zo zitten.
in aanvulling op KiteDemons tip: je kan je pak ook "afpersen" om te kijken of er een gaatje in zit:

- stop lege bierblikjes in pols- en enkelseals (3 stuks dus doorzuipen)
- prop een beslagkom of plastic bloempot (zonder gaatjes) van binnen uit in de nek seal
- de ene overgebleven pols- of enkelseal aan je pomp vast maken (grote nozzle, tie wrapje er om heen, niet te strak)
- Pompen met je donder
- Het opgeblazen pak is niet special voor erotische doeleinden bestemd of geschikt. wel insmeren met zeepsop met veel zeep.
- als er een lek zit zie je een groeiende schuimvlok.

Niet alleen om vast te stellen of het lek is, maar ook waar en hoeveel gaatjes er zijn.

Overigens, als je weet waar het gaatje ongeveer zit (match met natte plek in je onderkleding) kan je dat stuk ook tegen het licht houden, het gaatje zie je dan zo zitten.

Ik zei; mensen met het vermogen om logisch na te denken Rudo.... Wink   geintje.

Laten we niet te snel conclusies trekken voordat het eerst daadwerkelijk getest is.
Maar met de hoeveelheid vocht die in je pak zit zou het zeker gelijk merkbaar moeten zijn bij een lekkage als je 5 minuten in het water blijft liggen (voordat je aan je sessie begint).  Ben je droog dan zal je toch echt moeten concluderen dat het condens is. Zou zonde zijn om je pak te versturen terwijl het daar niet aan zou liggen. In dat geval helpt geen enkel ander droogpak van welk merk dan ook.

Mijn ervaring is dat ik de eerste keer te warm was gekleed eronder, en aanzienlijk vochtiger uit mijn pak kwam dan de laatste 4 sessies, waar ik beter een inschatting kon maken met mijn onderkelding.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #38 Januari 27, 2009, 19:26:38
edit2Rapporteer  
Gul k#t, Lucifer zwaar Kl@te! Roll Eyes

Lekker, nu ik eindelijk geld heb om zo'n ding aan te schaffen, krijg je al deze discussie hier. Ik blijf wel in mijn wetsuit rondkiten!!! loser schater

Er zijn nog andere opties. Degene die ermee begonnen zijn als allereerste en hebben bewezen dat ze pakken maken welke jaren meegaan.... Maarja nog 3 maanden en dan gaat het normale seizoen alweer van start.

Weet je toevallig waar ik die zip wax van OR hier in Nederland kan kopen? En het liefst ook online? Ik zie namelijk op de site dat jullie het wel hebben, maar ik wil het hier in Nederland online bestellen (of het moet erg dicht bij Nijkerk zijn)
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #39 Januari 27, 2009, 20:30:50
edit2Rapporteer  


Om vast te stellen of het vocht van buiten komt is niet zo moeilijk.
Ga lekker in het water liggen en kijk of er water door de rits naar binnenkomt. In de praktijk sta
Wat het ademende verhaal betreft......lees deze topic nog ff goed door.

Wat de vergelijking van de pakken betreft.....het betreft elk willekeurig droogpak, ademend of niet.

 Bij lekkage bij de gulp zou de natte plek precies op die plek moeten zitten en niet een stuk lager bij het kruis.

Maar om het een en ander uit te sluiten hoef je alleen maar in het water te blijven liggen om te controleren op waterdichtheid. Niemand maakt mij wijs dat het toevallig spatwater is wat naar binnen komt......

Zoals eerder in topic duidelijk is verteld dat de natte plekken JUIST bij de risten zitten, dus goed lezen is ook een vak apart he...

En ik ga je nu wijs maken dat spatwater en crashes JUIST de reden zijn dat er water na binnen kan komen, want rustig in het water liggen zal het pak NIET onder druk laten staan, wat wel gebeurt met een crash of bodydraggen.

Apart dat er mensen zijn die aangeven die veel transpireren droog uit hun pak komen, mijn T-shirt is droog en alleen de trui nat. Daar maak ik uit op dat het niet van zweet komt!

Waar zijn die andere mensen die wel vaker als 5x de NPX Lucifer hebben getest?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #40 Januari 27, 2009, 21:34:06
edit2Rapporteer  
Om uit te sluiten dat het condens is kan je gelijk in het begin van je sessie wat draggen en wat crashen om vervolgens te checken of er vocht is binnen gekomen. Als het aan het pak ligt dan zou dat gelijk merkbaar moeten zijn. Alleen dan weet je zeker waar het aan ligt.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #41 Januari 27, 2009, 22:38:17
edit2Rapporteer  

Apart dat er mensen zijn die aangeven die veel transpireren droog uit hun pak komen, mijn T-shirt is droog en alleen de trui nat. Daar maak ik uit op dat het niet van zweet komt!


Lijkt mij juist dat het van zweet komt.
Mijn onderlaag (lang sportondergoed) is droog en mijn fleece laag is vochtig.

Zweet "verdampt" door de onderlaag in de fleecelaag, condenseert tegen de binnenkant van het droogpak en maakt de buitenlaag, je fleecelaag, vochtig.
Als je twee dunne fleecejes neemt dan zal de buitenste vochtig zijn, na de sessie uittrekken en je zit droog in de auto.



Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #42 Januari 27, 2009, 22:42:13
edit2Rapporteer  
poeri,

luister nou eens gewoon naar fer, en ga systematisch te werk.
eerst dus de juiste onderkleding aan, ga vervolgens meteen in het begin van een sessie bodydraggen, terug naar je auto en checken.

nat? dan is het waarschijnlijk geen zweet maar is je pak echt lek.

ik denk echt dat het idd om zweet gaat.
jammer dat er weer zoveel mensen ongenuanceerd gaan lopen blaten, typisch voor dit forum
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #43 Januari 27, 2009, 22:48:06
edit2Rapporteer  

jammer dat er weer zoveel mensen ongenuanceerd gaan lopen blaten, typisch voor dit forum

Volgens mij valt dat nog wel mee en proberen we te helpen naar het zoeken naar 'de" oplossing  Undecided
Tuur!

Berichten: 143
Antwoord #44 Januari 27, 2009, 22:48:47
edit2Rapporteer  
Peet...ssssttt...
Overigens gaat er niets boven een 5/3 pak volpissen en lekker warm het water te gaan.
Maar even een tip :
Even een stukje zwemmen met je pak.. weet je gelijk waar je aan toe bent.. Suc6
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #45 Januari 27, 2009, 22:54:41
edit2Rapporteer  
Pbter, om met je hele shobang in het water te liggen of je wat voelt en dan aan de hand van wel of geen zweet vaststellen of je een lekkage hebt is een omslachtig en niet betrouwbaar. Waarom? omdat er geen drukverschil is tussen binnen en buiten je pak, hoe hard je ook zweet.
Het is heel gebruikelijk om een gasdicht systeem te testen met overdruk, dit heet in de techniek afpersen.
De methode die ik beschrijf staat overigens gewoon in de Ocean Rodeo Dry Suit manual.
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #46 Januari 27, 2009, 23:41:17
edit2Rapporteer  
daarom zeg ik ook.... voordat je echt aan je sessie begint (dus nog niet zweet) even bodydraggen.

vervolgens checken
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #47 Januari 28, 2009, 08:53:59
edit2Rapporteer  
Misschien een tip, zo maak ik hem schoon tenminste, stop in de manchetten van de armen en
benen een paar plastic pet flessen, en ik heb toen bij de nek een fles van een plantenspuit gedaan.
Was hij helemaal water en lucht dicht en heb hem met de tuinslang helemaal afgespoten.
Als je nu het zelfde doet, en 1 petfles de onderkant open maakt, en je pak opblaast en dan de
dop erop................
Dan pak je wat zeepzop en kijkt waar het lek zit.
Het pak zal best ademen, maar als er een lek is zie je toch wel wat verschil denk ik.

Voila
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #48 Januari 28, 2009, 10:10:53
edit2Rapporteer  
Dat verhaaltje van eventjes testen in het water vind ik ook bullshit, want het zal nooit in 1x nat worden......
xray

Berichten: 3688
Antwoord #49 Januari 28, 2009, 10:34:53
edit2Rapporteer  
Gast, er zijn hier allemaal mensen die met je mee proberen te denken, misschien kun je je dan ook wat constructiever opstellen?

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.