Nikon D90...iemand ervaring??

Micky

Berichten: 4101
Januari 26, 2009, 01:08:40
edit2Rapporteer  
Ok gasten, vertel maar....

Ben zelf voorstander om de Nikon D90 te kopen i.v.m. filmfunctie.
Michiel (banditdos) heeft mij al heel erg op weg geholpen waarvoor dank   ThumpsUp
Door tijdgebrek nog niet alles kunnen lezen en mijn vraag is dus of iemand al in het bezit is van de Nikon D90 en wat zijn/haar bevindingen zijn van deze camera en dan met nadruk op de filmfunctie.

Thx, Micky

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Januari 26, 2009, 01:49:24
edit2Rapporteer  
Koop voor die paar centen gewoon een videocamera...
Ik heb de D80 en volgens mij is de D90 de opvolger. Voor het film werk gebruik ik eventueel een videocamera maar persoonlijk ben ik meer de man van de plaatjes  Wink
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #2 Januari 26, 2009, 01:58:51
edit2Rapporteer  
Koop voor die paar centen gewoon een videocamera...
Ik heb de D80 en volgens mij is de D90 de opvolger. Voor het film werk gebruik ik eventueel een videocamera maar persoonlijk ben ik meer de man van de plaatjes  Wink

Henk Jan, thx voor je antwoord maar je beantwoord mijn vraag niet.
Het verschil tussen jouw D80 is dus dat er op de D90 filmfunctie zit en op de D80 niet.
Ik vraag dus of iemand ervaring heeft met deze (D90) camera.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Januari 26, 2009, 02:20:58
edit2Rapporteer  
Oke  Lips Sealed

Maar hij maakt wel mooie plaatjes  Joepie
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #4 Januari 26, 2009, 12:02:48
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe het zit met de filmfunctie bij de D90, was geloof ik toch 720P. Maar bij de Canon is de filmfunctie echt een meerwaarde! Vooral omdat je dus door de fotolens filmt, waardoor je een veel mooiere depth of field krijgt. Dus ik ben benieuwd of het bij de D90 ook zo goed eruit ziet, anders is het ook wel interessant voor mij.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #5 Januari 26, 2009, 14:29:09
edit2Rapporteer  
Als je de filmfunctie puur als extra ziet voldoet het prima. Als je echt veel wilt gaan filmen kun je beter een losse filmcamera kopen en als je dan nog graag een dSLR wilt een D40 ofzo er bij kopen...
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #6 Januari 26, 2009, 14:49:45
edit2Rapporteer  
Zover ik weet beperkt de filmoptie zicm maar tot 5min.
Maar kan je aan het eind van de week er sowieso meer over vertellen aangezien mijn vrouw hem woensdag gaat kopen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Januari 26, 2009, 15:07:29
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe het zit met de filmfunctie bij de D90, was geloof ik toch 720P. Maar bij de Canon is de filmfunctie echt een meerwaarde! Vooral omdat je dus door de fotolens filmt, waardoor je een veel mooiere depth of field krijgt. Dus ik ben benieuwd of het bij de D90 ook zo goed eruit ziet, anders is het ook wel interessant voor mij.

De filmfunctie bij Canon zit op een camera (de 5D markII) die in een geheel andere prijsklasse zit als de D90. Nu zit de D90 kwa prijs in vergelijk met Canon tussen de EOS 450D en EOS 50D in, die beide die filmfunctie niet hebben.

Mick gaat voor de plaatjes, en filmfunctie is gewoon een extra gadget.

@ Mick: check anders het forum op zoom.nl
Daar vind je genoeg gebruikers.

Camera is overigens top, val je geen buil aan. En ook in mindere lichtomstandigheden goede foto's (met hogere ISO waarden)
Mooie camera, was mijn twist tussen de EOS 40D (die heb ik nu) Wink
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #8 Januari 27, 2009, 19:40:06
edit2Rapporteer  
Als je de filmfunctie puur als extra ziet voldoet het prima. Als je echt veel wilt gaan filmen kun je beter een losse filmcamera kopen en als je dan nog graag een dSLR wilt een D40 ofzo er bij kopen...

ik weet allemaal niet hoe dat werkt met film in je dslr maar het voordeel ervan is dat je door een objectief/lens filmt van veeeeeeel beter kwaliteit dan die van een kleine video cameraatje

nikon heeft btw echt een enorme inhaalslag gemaakt met kwaliteit van sensors enz
Op school hebben we een test gedaan met alle camera"s van goedkopere 600 tot ruim 2000 euro (canon en nikon) en toch kwamen de nikons er beter uit (ruis test met over en onderbelichten)

vroeger was dat wel anders

heb zelf een canon omdat ik niet echt overweg kan met nikon  loser



Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Januari 28, 2009, 10:27:47
edit2Rapporteer  
Robin, sinds Canon de niet proffesionele tak uitrust met een CMOS sensor groter als 10,1 Mpx is het ietwat mis gegaan met de ruis.

Vooral de Nikon D80 en D300 (D90 heeft dezelfde sensor meegekregen) zijn erg goed hierin. Maar een EOS 30D en 40D doen het ook uitstekend in weinig licht omstandigheden.

Voor mij ook een erg moeilijke keuze tussen de EOS 40D en D90. De prijs en de afwerking was voor mij persoonlijk doorslaggevend (40D heeft magnesium body, voor wat het waard is loser)
Maar weet ook dat ik net zoveel zou hebben gehad aan de D90  Roll Eyes
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Januari 28, 2009, 14:20:19
edit2Rapporteer  
Net "toevallig" Roll Eyes even in de fotozaak gespeeld met de D90 + 18-105mm Nikon objectief (als kit te koop).


Zelf zou ik nooit die lens erbij nemen om voorop te stellen.
Maar de camera voelde zeer goed aan, mooie strakke naden. Ietsje kleiner als EOS 40/50D. Ontzettend mooi beeldscherm met hele hoge reso (vergelijkbaar als op de EOS 50D).

Knoppen zijn wat wennen als Canon gebruiker, maar vooral het tweede scrollwiel achterop vind ik fijner als die bij Canon (die zit achterop rechts van het beeldscherm)

Scherpstellen in live-view (wie gaat dat gebruiken met een d-slr? Heel soms zeker handig) via contrastdetectie werkt best goed, zelfs in de donkere winkel met een absoluut niet lichtsterke lens. Maar verwacht er geen hoge snelheden mee, en tijdens het filmen is alleen MF beschikbaar, niet de contrastdetectie of AF.

Hij ligt lekker in de hand, en de beeldkwaliteit schijnt uitmuntend te zijn (hoe kan het ook anders met dezelfde beeldsensor als de 300D, de beste semi-prof. camera op dit moment op de markt)

Dus Mick, niet kopen schater


Oja, en hou er rekening mee dat vanwege de slechte positie van de Yen alle prijzen van camera's iets omhoog zullen gaan in februari en maart, maar vooral de objectieven zullen 10 tot zelfs 20% in prijs stijgen! Niet onbelangrijk gezien de prijs van deze body Undecided
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #11 Januari 31, 2009, 01:45:44
edit2Rapporteer  
Haha, Thx  ThumpsUp

Bedankt voor de reactie's...  Grin

Van Michiel mocht ik privé ook al het een en ander ontvangen....  Tongue schater

Mocht er daadwerkelijk iemand in het bezit zijn van de D90 let me know...  ThumpsUp
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #12 Januari 31, 2009, 21:37:42
edit2Rapporteer  
Micky,

wat wil je weten?
Hebben sinds woensdag de D90
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #13 Februari 01, 2009, 04:07:13
edit2Rapporteer  
Micky,

wat wil je weten?
Hebben sinds woensdag de D90

Indien mogelijk alles???  Grin

Vooral of de film functie echt een toegevoegde waarde is qua kwaliteit.
In 3 dagen heb je waarschijnlijk niet de tijd gehad om alles te testen maar ik stel het zeer op prijs als je mij op de hoogte houdt.....  ThumpsUp
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #14 Februari 05, 2009, 08:36:28
edit2Rapporteer  
Micky, hier staan wat gebruikersreviews:
http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=nikon_d90
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #15 Februari 06, 2009, 01:34:29
edit2Rapporteer  
Thx...  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.