O'neill psycho 2 2008/2009 hoe goed zijn ze?

taunis2

Berichten: 105
Februari 21, 2009, 13:14:18
edit2Rapporteer  
Ik heb een vraag waar ik nu even niet precies uitkom.

Ik moet voor dit jaar een nieuw pak hebben en mijn oog is gevallen O'neill psycho 2 2008/2009. loser

Ik hoor er alleen maar goede verhalen over, maar ik heb ook te horen gekregen dat die pakken erg gevoelig zijn voor uitschuren tijdens het aan en uittrekken.

Ik heb nu nog een neillpryde 3000 uit 2003 en die beginnnen bij mijn enkels te schuren. ThumpDown

Verders heb ik veel last dat tijdens het kiten mijn broekspijpen vol lopen met water en mooet ik de om de zoveel tijd legen (erg irritant), heb ook al geprobeerd met klitteband, en werkt erg goed.

weet een van jullie of dit een goede keuze is, of zijn er ook andere goede pakken.
Gaarne jullie mening en ervaring ThumpsUp
diesel oo7

Berichten: 515
Antwoord #1 Februari 21, 2009, 14:00:51
edit2Rapporteer  
ikzelf heb de psycho 1     dikte 4*3

-  uitscheuren van het pak totaal geen last van de naden blijven mooi dicht zitten
-  flexibiliteit van het pak is echt super ikzelf zal nooit nog een ander kopen
- heb dit jaar zelfs gevaren met mijn4*3  met een temp van _1°c en in het pak geen koude gehad
- zelf heb ik wel ook last van het vollopen van het pak aan de benen is inderdaag door velcro band op te lossen
zelf vind ik dit het enigste min punt voor het pak

ik zou zeggen kopen
hier ga je echt plezier aan hebben
nepke

Geen avatar

Berichten: 75
Antwoord #2 Februari 21, 2009, 14:09:42
edit2Rapporteer  
heb de psycho 2 5/3 en hij is echt super, mega flex en toch sterk.
Gebruik idd wel klittenbandjes bij je enkels.
probeer er niet in te pissen want t pak is ongeveer waterdicht.....
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Februari 21, 2009, 16:23:13
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of je het hele jaar door wil gaan varen of dat je een pak zoekt die van vanaf het voor- tot het najaar zou kunnen varen?

Ik vaar nu 1 1/2 jaar met de Psycho 2 5/3 en kan niet anders zeggen dan dat het idd een prima pak is.
Wel is het een must om het klittenband om je enkels te doen.
Omdat het pak voorzien is van titanium blijf je lekker warm. Vorig jaar heb ik met de Psycho in de winter gewoon doorgevaren. Thermo shirt/handschoentjes/cap en gaan met die banaan. Dit jaar heb ik in januari een drysuit erbij gekocht. Als je eenmaal de luxe van een drysuit ervaren hebt dan wil je, in de winter, niets anders meer

Ik moet wel zeggen dat ik het pak geen 380,- euro waard vind. Het is dat ik een leuke deal in de VS kon sluiten want anders had ik dat pak nooit gekocht. Er zijn wel meer vergelijkbare pakken die nagenoeg dezelfde fucntie hebben.

Wanneer je toch 380,- euro uit gaat geven en het hele jaar wel gaan kiten dan zou ik ook eens kijken naar een droogpak voor de winter, normaal in NL 600,- a 700,- euro, nu in de UK shops voor 200,- a 240,- euro.
En dan kun je nog altijd dit pak erbij kopen. Is ook 5/3 en voor zien van titanium.
Wanneer je niet van plan bent om met 1C in het water te gaan liggen en dus de winter niet door gaat varen dan zou je ook alleen die GUL wetsuite kunnen kopen.
http://www.watersportswarehouse.co.uk/shop/wetsuits/mens-wetsuits/gul-response-5-3mm-all-year-steamer-492333.html

Succes
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Februari 21, 2009, 16:25:30
edit2Rapporteer  
Citaat
of zijn er ook andere goede pakken.

ion element 5/4 mm in Almere 125 euri en is helemaal top. Bij vd berg in Hoorn is er nu opruiming van van alles en nogwat. Vandaag ff wezen kijken : NPX 5/4 voor € 100 !! ( mijn maat hing er helaas niet bij )
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Februari 21, 2009, 20:34:30
edit2Rapporteer  
Heb al twee seizoenen de Psycho 1 5/3, en niks problemen met uitscheuren.
Heerlijk warm voor het hele jaar door. Wel zoals MINI-ME aangeeft klitteband manchetten bijkopen voor je enkels. Pak is immers bedoelt voor golfsurfen.

Je moet uberhaupt voorzichtig zijn met elk pak van neopreen bij het aan en uittrekken. Voor punt belastingen blijft het gevoelig materiaal.

Die ION 5/3 ook gepast. Ik weet niet of het al verandert is, maar twee jaar geleden moest je door een nekopening binnenflap heenkruipen. Neopreen moest je extreem uitrekken. Eenmaal aan zat het lekker, en wel specifiek ontworpen voor kiten. Echter aan en uittrekken in de shop al een ramp door die vage nekopening. Misschien is dat al verandert op het model van dit jaar
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #6 Februari 21, 2009, 20:35:49
edit2Rapporteer  
Die ION 5/3 ook gepast. Ik weet niet of het al verandert is, maar twee jaar geleden moest je door een nekopening binnenflap heenkruipen. Neopreen moest je extreem uitrekken. Eenmaal aan zat het lekker, en wel specifiek ontworpen voor kiten. Echter aan en uittrekken in de shop al een ramp door die vage nekopening. Misschien is dat al verandert op het model van dit jaar
Dat is een speciale uitvoering van dat pak. Hij is er ook met normale opening als het goed is...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Februari 21, 2009, 20:36:54
edit2Rapporteer  
Die ION 5/3 ook gepast. Ik weet niet of het al verandert is, maar twee jaar geleden moest je door een nekopening binnenflap heenkruipen. Neopreen moest je extreem uitrekken. Eenmaal aan zat het lekker, en wel specifiek ontworpen voor kiten. Echter aan en uittrekken in de shop al een ramp door die vage nekopening. Misschien is dat al verandert op het model van dit jaar
Dat is een speciale uitvoering van dat pak. Hij is er ook met normale opening als het goed is...

Beter, want ik vond dat echt een afknapper. Voor de rest nl. een mooi pak van mooi neopreen, en hij zat gewoon echt goed ThumpsUp
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #8 Februari 22, 2009, 01:31:34
edit2Rapporteer  
Die ION 5/3 ook gepast. Ik weet niet of het al verandert is, maar twee jaar geleden moest je door een nekopening binnenflap heenkruipen. Neopreen moest je extreem uitrekken. Eenmaal aan zat het lekker, en wel specifiek ontworpen voor kiten. Echter aan en uittrekken in de shop al een ramp door die vage nekopening. Misschien is dat al verandert op het model van dit jaar
Dat is een speciale uitvoering van dat pak. Hij is er ook met normale opening als het goed is...

Beter, want ik vond dat echt een afknapper. Voor de rest nl. een mooi pak van mooi neopreen, en hij zat gewoon echt goed ThumpsUp
ik heb een Ion Strike 2009, tot nu toe top! ik had een 2008, die begin echter al na 5 sessie bij de naden in te scheuren. Via garantie een 2009. Tot nu toe erg tevreden, maar pas 3x aangehad.
junil

Berichten: 110
Antwoord #9 Februari 22, 2009, 04:13:55
edit2Rapporteer  
goed pak nog geen problemen meegehad8. idd nekopening is even opletten,.maar verder lekker warm
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 Februari 22, 2009, 15:21:48
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik vaar nu 1 1/2 jaar met de Psycho 2 5/3 en kan niet anders zeggen dan dat het idd een prima pak is.
Wel is het een must om het klittenband om je enkels te doen.
Omdat het pak voorzien is van titanium blijf je lekker warm. Vorig jaar heb ik met de Psycho in de winter gewoon doorgevaren


En Zo Is Dat !!!!! Top Pak vorige winter mee doorgevaren maar heb nu toch ook een droogpakkie gekocht. Is nog weer even warmer zeggen de experts en voor die prijs kan je hem op dit moment niet laten liggen

Ik betaalde

Astro pak   £199.00 
Stift Care    £3.82
Sub-Total:  £202.82
 
Standard delivery (5 Working Day Delivery): £9.95
Total: £212.77

Omgerekend 240 euri,s

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33854.500.html
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #11 Februari 22, 2009, 16:01:13
edit2Rapporteer  
Ben vandaag wezen kijken bij oostvoornse (eurofun) naar de psycho 2, hij ziet er echt goed uit.
Ik kon hem voor 350 nemen en denk hem volgende week te gaan halen.
Helaas hadden ze geen o'neill schoentjes. Angry

De verkoper zij dat de "mystic boot" het meest verkocht werd en dat ie perfect voor het kiten is.
Er zaten geen straps om de enkels. Ik vroeg dat aan hem.
Hij zij dat die niet nodig zijn bij split toe??? Vond het raar. Undecided
Tevens waren de zolen bedekt met kevlar.

Wat zijn eigenlijk de betere schoentjes, en waar moet ik letten?.
Kan iemand mij hier meer over vertellen ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #12 Februari 22, 2009, 17:52:49
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik kon hem voor 350 nemen en denk hem volgende week te gaan halen.

100 euro,s eraf en je heb een droogpakkie  ThumpsUp ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Februari 22, 2009, 18:25:36
edit2Rapporteer  
Ik kon hem voor 350 nemen
Dat snap ik.....350,- euro !!!! Shocked

Het is en blijft natuurlijk jou keuze maar een droogpak en een iets minder dikke wetsuite is de beste combinatie om het hele jaar door te varen. Ik heb dus ook een Psycho gekocht maar als die droogpakken eerder voor die prijs de deur uit gegaan waren had ik dat gedaan.
Bovendien zou ik, als ik in jou schoenen zou staan, nog ff wat meer gaan shoppen op het internet.
350,- euro voor een Psycho 2 5/3 vind ik nog steeds veeeeeeel te veel.
Ik heb mijn pak destijds in de VS besteld. Koste toen net iets meer dan 200,- euro.
Site en bedrijf weet ik niet meer maar wil alleen maar aangeven dat een half dagje googlen geld op kan leveren

Succes
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #14 Februari 22, 2009, 18:40:29
edit2Rapporteer  
Oke wat dacht je hier van?
Die 180 euro die je dan over hebt is dan je 1ste inleg om op kitevakantie te gaan  Wink

http://www.wetsuitoutlet.co.uk/product_info.php?cPath=22_67&products_id=1342
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #15 Februari 22, 2009, 21:09:01
edit2Rapporteer  
Ben vandaag wezen kijken bij oostvoornse (eurofun) naar de psycho 2, hij ziet er echt goed uit.
Ik kon hem voor 350 nemen en denk hem volgende week te gaan halen.
Helaas hadden ze geen o'neill schoentjes. Angry

De verkoper zij dat de "mystic boot" het meest verkocht werd en dat ie perfect voor het kiten is.
Er zaten geen straps om de enkels. Ik vroeg dat aan hem.
Hij zij dat die niet nodig zijn bij split toe??? Vond het raar. Undecided
Tevens waren de zolen bedekt met kevlar.

Wat zijn eigenlijk de betere schoentjes, en waar moet ik letten?.
Kan iemand mij hier meer over vertellen ThumpsUp

Met die dikke mystic schoenen heb je weinig boardgevoel. zou voor dunne 3mm hoge Neilpryde schoenen gaan met bandje boven.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #16 Februari 22, 2009, 21:31:18
edit2Rapporteer  
5 mm of 3 mm maakt weinig verschil voor boardgevoel. Het gaat om de dikte van de zool.
Ook voor schoentjes verwijs ik weer ff naar de UK shops tenzij je graag wat meer wil betalen.
http://www.wetsuitoutlet.co.uk/product_info.php?cPath=27_93&products_id=1853
Ik heb de 5mm spit toe en die heeft een dunne zool.
In NL kosten schoentjes gemiddeld 40 a 45 euries en in de UK shop kosten de schoentjes 25,- eurie ....

Succes
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #17 Februari 22, 2009, 21:43:58
edit2Rapporteer  
Ik heb pas nog hele goeie schoentjes bij Telstar harderwijk gescoord: Mystic Split toe 5 mm  € 25,-  ThumpsUp
Je hoeft dus echt niet voor alles naar het buitenland.
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #18 Februari 28, 2009, 18:02:07
edit2Rapporteer  
http://www.freakfish.co.uk/oneill-psycho2-53mm-wetsuit.html
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #19 Februari 28, 2009, 19:40:42
edit2Rapporteer  
Ja, het leuk om te bestellen in het buitenland.

Goedkoop, maar als er nu een fout in mijn pak zit, bij wie moet ik dan zijn.
Bij een shop in NL, moeten ze het probleem voor je oplossen.
In UK?? hoe gat dat dan.
Lijkt mij onmogelijk om dan nog garantie te kunnen vragen.

Heeft iemand hiermee ervaring?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #20 Februari 28, 2009, 22:10:37
edit2Rapporteer  
de huidige wetgeving op het gebied van consumentenrecht / garantie is iets wat door de EU bepaald is. Dus in principe heb je dezelfde rechten ( en plichten )
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #21 Februari 28, 2009, 23:02:39
edit2Rapporteer  
Ja, het leuk om te bestellen in het buitenland.

Goedkoop, maar als er nu een fout in mijn pak zit, bij wie moet ik dan zijn.
Bij een shop in NL, moeten ze het probleem voor je oplossen.
In UK?? hoe gat dat dan.
Lijkt mij onmogelijk om dan nog garantie te kunnen vragen.

Heeft iemand hiermee ervaring?

Ik kreeg toen geen garantie... Dat hadden we zo afgesproken maar voor die 180 a 200 euro prijs verschil neem ik graag het risico... Heb het pak nu 1 1/2 intensief (zomer en winter) gebruikt en ziet er nog als nieuw uit..... Ps gebruik nu dus een drysuit
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #22 Maart 01, 2009, 13:34:47
edit2Rapporteer  
zit ook te twijfelen om psycho te halen bij die freakfish!
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #23 Maart 01, 2009, 19:19:58
edit2Rapporteer  
Zit vandaag met een maat van de praten. Joepie
Kwamen uiteindelijk uit op spullen kopen in het buitenland en vertelde hem dat ik een pak goedkoop kan kopen in UK.
Vertelde ie me dat ie spellen voor de X-box in indonesie via internet heeft besteld a 25 euro per stuk (hier zijn ze 75 euro p/stk)
Hij had er drie besteld.
Kreeg ie een maand later van de douane een belastingheffing, dat ie nog even de invoerbelasting moest betalen. ThumpDown
Hij balen, want nu waren ze niet zo goedkoop meer. Hij waarschuwde mij voor dingen uit het buitenland kopen.
Hij wist niet hoe het nu zit via de UK bestellen, maar heeft een van jullie hiermee eens problemen mee gehad.
Lijkt me lullig, een pak voor 200 euro te kopen en daarna nog een de invoerrechten te moeten betalen.
Kan ik voor die paar euro meer hier in Nederland een pak aanschaffen + de garantie heb ik dan ook nog in mijn zak zitten. Cool
ijbe
Gast
Antwoord #24 Maart 01, 2009, 19:38:04
edit2Rapporteer  
Invoerrechten zijn er niet binnen de EU
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.