WIE is er gisteren "bekeurd" op strand Oostvoorne?

Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #75 Maart 12, 2009, 14:29:52
edit2Rapporteer  
ja zn neus groeide met de minuut. maar de afweging tussen moeilijk doen of snel kiten, want het was nog vroeg, was snel gemaakt, volgende keer negeer ik hem gewoon.

voor de mensen die hem nog niet gezien hebben: hij heeft een groen pakkie, een koffertje en een fluitje om zijn nek. dus als er zo iemand bij autoplaya iemand naar je staat te fluiten kan je er beter vandoor gaan..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #76 Maart 12, 2009, 14:36:15
edit2Rapporteer  
Dat verstoord toch de vogels? En daarmee overtreedt hij volgens mij de regels van het natuurgebied zelf Huh

Wat zit er in dat koffertje?

- Verdovings/stungun
- Blaaspijpje met verdovende darts
- Uzi

loser

En had die douwtrapper geen verrekijkert?
En nogmaals, zijn badge (metaal of stof) van BOA moet zichtbaar zijn, anders mag je hem sowieso totaal negeren
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #77 Maart 12, 2009, 15:52:36
edit2Rapporteer  
ik probeer net te achterhalen wat de wettelijke basis is voor het toezicht houden van die BOA (APV??), maar t'is moeilijk. Op de site van de gemeente Westvoorne heb ik nog niks kunnen vinden en dan is nog maar de vraag onder wie die BOA werkt? Gemeente, Provincie, Rijk en of het überhaupt een BOA is ??
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #78 Maart 12, 2009, 15:56:52
edit2Rapporteer  
Ik heb ook al flink zitten googlen, Rocketman ThumpsUp

Ik kom niet verder als uitgebreide uitleg tot BOA Undecided

Zelfs de "afstudeerrichting" van de BOA is mij niet bekend. Je hebt bijvoorbeeld jachtopziener alsook bosbeheerder Huh

Kun je nagaan hoe dom uberhaupt het BOA schap is. Zo zetten ze de burger op het verkeerde been, en gaan we richting een politiestaat (niet overdrijven MB Roll Eyes)
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #79 Maart 12, 2009, 16:14:50
edit2Rapporteer  
Wat zit er in dat koffertje?

- Verdovings/stungun
- Blaaspijpje met verdovende darts
- Uzi

En speelt hij 's avonds regelmatig Counterstrike? Ik zeg: oppassen met die gast.....
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #80 Maart 12, 2009, 18:13:47
edit2Rapporteer  
Ik heb ook al flink zitten googlen, Rocketman ThumpsUp

Ik kom niet verder als uitgebreide uitleg tot BOA Undecided

Zelfs de "afstudeerrichting" van de BOA is mij niet bekend. Je hebt bijvoorbeeld jachtopziener alsook bosbeheerder Huh

Kun je nagaan hoe dom uberhaupt het BOA schap is. Zo zetten ze de burger op het verkeerde been, en gaan we richting een politiestaat (niet overdrijven MB Roll Eyes)

BOA is één aspect, daar heb ik behoorlijk wat gevonden bv mbt verschillende categoriën en algemene bevoegdheden. Maar dan zijn er weer lokale afspraken, waarvan ik dan niet weet in hoever dit voor playa van toepassing is. Blijkbaar bestaat er een BOA convenant tussen de gemeente Westvoorne (waar Oostvoorne onder valt) en het hoger opgehangen politie korps, waar ik de tekst niet kon vinden.

De wettelijke basis is een ander: Heb nu gevonden dat er een recreatieschap Voorne-Putten-Rozenburg bestaat. Dir orgaan heeft de huidige zonering besloten op basis van een zog. "Algemene Verordening Recreatieschap Voorne-Putten-Rozenburg", maar daar houdt het op. Ik ben niet in staat om de text hiervan via Internet te bemachtigen. Blijkbaar kan je het document op het gemeentehuis Rockanje inzien en verkrijgen, maar dat is voor mij een beetje te ver rijden. Mijn vermoeden is dan ook dat dit document de basis van mogelijke bekeuringen is. Het boeit me toch te weet te komen wat de basis van bovengenoemde 250,-- Euries is.

Algemeen kan je stellen dat een BOA bevoegd is, indentificatieplicht te handhaven. Voldoe je hieraan niet is dit volgens de wet een strafbaar feit en kan het je idd 60,-- kosten. Dit betekent tevens als je id in de auto ligt je erna toe moet lopen. Ik snap dus niet waarom de Playa-Paulus de Politie liet komen. Dus mogelijk dat ie helemaal geen BOA is of hij kent z'n rechten niet ??? Helaas heb ik verder ook niet kunnen vinden waar de BOA in kwestie is opgehangen, het zou ook gzh kunnen zijn maar die hebben een uiterste spartaanse site, waar je amper voor ons relevante informatie kunt vinden.

Dus als die Paulus weer onderweg is, naam laten geven, legitimatie laten tonen, vragen onder welk orgaan hij toezichthouder is enz. enz.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #81 Maart 12, 2009, 18:31:42
edit2Rapporteer  
Bedankt Rocketman! ThumpsUp

Op deze manier is het zeer ontransparant voor ons gewone burgers wat zo'n figuur kan en mag. Dat is op zijn zachts gezegd zorgelijk.

Tevens is het zorgelijk dat iemand die de LOI cursus "BOA voor beginners" (kun je vinden onder de naai-cursussen) heeft gevolgd zoiets prive als legitimatie mag eisen.

Ik snap het ook niet. BOA's zijn ontstaan om parkeerbeheer bij de gemeentes neer te leggen, om de politie te "ontlasten". Dit zijn ze gaan uitbouwen naar boswachter, jachtopziener etc.

Iedere burger mag iemand aanhouden, d.w.z. staande houden totdat de politie gearriveerd is. Dan moet natuurlijk wel een strafbaar feit kunnen worden bewezen.

Daarbij is het onbekend dat een BOA iemand mag beboeten voor het niet tonen van legitimatie. Ik vraag me af wat een rechter hier van maakt als je het voor laat komen.

Persoonlijk vind ik al jaren het begrip BOA "eng", daar de grens politie vs. burger vertroebeld bij dit soort lui. Precies het vraagstuk wat hier nu ligt Undecided
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #82 Maart 12, 2009, 18:40:49
edit2Rapporteer  
Helaas heb ik verder ook niet kunnen vinden waar de BOA in kwestie is opgehangen,...

Was het maar zo schater

(Ooooooooooooh dat mag je niet zeggen) loser
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #83 Maart 12, 2009, 18:46:33
edit2Rapporteer  

Persoonlijk vind ik al jaren het begrip BOA "eng", daar de grens politie vs. burger vertroebeld bij dit soort lui. Precies het vraagstuk wat hier nu ligt Undecided

Ja, je denkt heel snel aan een Boa Constrictor
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #84 Maart 12, 2009, 18:57:35
edit2Rapporteer  
Er van uitgaande dat het een "Flora- en faunabeheerder" betrof dan heeft deze BOA volgens dit lijstje best veel opsporingsbevoegdheden. Niet alleen het BPR staat in het lijstje maar ook een hele serie artikelen uit het Wetboek van Strafrecht.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #85 Maart 12, 2009, 19:06:47
edit2Rapporteer  
Er van uitgaande dat het een "Flora- en faunabeheerder" betrof dan heeft deze BOA volgens dit lijstje best veel opsporingsbevoegdheden. Niet alleen het BPR staat in het lijstje maar ook een hele serie artikelen uit het Wetboek van Strafrecht.


Die heb ik dus ook gevonden, maar zolang we niet zeker weten waaronder hij valt blijft het gissen. Voor het zelfde geld is het een gemeente BOA die de APV met een paar bijzonderheden moet handhaven.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #86 Maart 12, 2009, 19:22:01
edit2Rapporteer  
Ook interessant: een aantal proefexamens BOA:

http://www.citogroep.nl/ins/boa/vbex/ex/index.htm

[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #87 Maart 12, 2009, 19:33:56
edit2Rapporteer  
Eerder is al iets gezegd over het verplicht moeten dragen van een BOA insigne. De website justitie.nl zegt bij de FAQ over het insigne het volgende:

Is het verplicht om een insigne te dragen?
Ja, vanaf 1 januari 2008 zijn de boa's voor wie het insigne is bedoeld in principe verplicht om het insigne te dragen. Dit is dan ook vastgelegd in het Besluit Buitengewoon Opsporingsambtenaar.

en even verderop:

Heeft een boa ook bevoegdheden als hij zijn insigne niet (zichtbaar) draagt?
Ja, de bevoegdheden hangen niet af van het insigne.

Ze moeten het insigne dus dragen, maar als ze het niet dragen is het ook goed.....  Huh
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #88 Maart 12, 2009, 20:07:56
edit2Rapporteer  
Gisteren heb ik het politiebureau spijkenisse gebeld en gevraagd hoe het zit met dat je een ID bewijs bij je moet hebben op autoplaya.
Tevens heb ik gevraagd hoe het zit als je aan het watersporten bent en geen bewijs bij je kan hebben. loser

Politie spijkenisse heeft mij verteld:

Dat als je je id in de auto heb liggen deze daar mag laten liggen en wanneer je wordt aangehouden door een BOA dan moet hij met je meelopen om je id te kunnen tonen.
(je ID hoef je niet op het strand bij je te hebben loser)


Dit geldt alleen als je aan het watersporten bent en moeilijk een id bij je kunt hebben. (is een uitzondering)
Als je op een fiets over straat rijdt, moet je hem wel kunnen tonen. ListenToMe

Ze waren ook op de hoogte van autoplaya en aankomende boetes, dus Spijkenisse is ook al op de hoogte gebracht over de neiuwe regels op autoplaya.
Er zit dus meer achter...
kite1

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #89 Maart 13, 2009, 03:04:13
edit2Rapporteer  
Volgens mij hoef je alleen je legitimatie te laten zien als je verdacht word van een strafbaar feit.Dus als iemand hier om vraagt vraag dan waar je van verdacht word,krijg je hierop geen antwoord hoef je niks te laten zien.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #90 Maart 13, 2009, 09:11:50
edit2Rapporteer  
De politie staat eidere keer halverwege het pad te posten. Je kan het niet zien va het water, maar net zoals bij de lasergun acties gaan ze verdekt opgesteld staan. Vorige week vrijdag was dat ook al zo.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #91 Maart 13, 2009, 12:37:21
edit2Rapporteer  
"Ze waren ook op de hoogte van autoplaya en aankomende boetes, dus Spijkenisse is ook al op de hoogte gebracht over de neiuwe regels op autoplaya.
Er zit dus meer achter..."

elke zondag ongeveer 5 boetes van 60 euro, 300 per week, =1200/1300 in de maand: paulus moet gewoon van zijn baas zn loon terugverdienen! binnenkort staan er palen bij de slufter, daarna vrouwenpolder enz..
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #92 Maart 13, 2009, 12:45:02
edit2Rapporteer  
dus in de toekomst net als met de sleutel, id in een zakje en om de nek, want ik ga voor zo'n Paulus niet extra naar m'n auto terug lopen. Moet ie dan trouwens met een ander verwijt komen, ben benieuwt.
Andere optie: ik werk niet mee en dan moet Paulus de Plisie erbij halen, kost me dan wel 60,-- Eurie. Misschien een aanradertje om dit kollektief te doen. Als de Plisie uit de omgeving met niks anders meer bezig is dan identeiten van kitesurfers te achterhalen en ze moeten iedere keer naar het strand lopen, zul je zien hoe snel dat gaat slijten en die Paulus de populariteitsprijs  binnenhaalt. Tevens: laat dan net iets ernstigs waaranders gebeuren en ze kunnen niet snel genoeg ter plekke zijn omdat ze op het strand staan -> bingo
JO'Neill

Berichten: 538
Antwoord #93 Maart 13, 2009, 14:04:36
edit2Rapporteer  
precies! Is toch van de zotte dit!!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #94 Maart 13, 2009, 14:12:23
edit2Rapporteer  
dus in de toekomst net als met de sleutel, id in een zakje en om de nek, want ik ga voor zo'n Paulus niet extra naar m'n auto terug lopen. Moet ie dan trouwens met een ander verwijt komen, ben benieuwt.
Andere optie: ik werk niet mee en dan moet Paulus de Plisie erbij halen, kost me dan wel 60,-- Eurie. Misschien een aanradertje om dit kollektief te doen. Als de Plisie uit de omgeving met niks anders meer bezig is dan identeiten van kitesurfers te achterhalen en ze moeten iedere keer naar het strand lopen, zul je zien hoe snel dat gaat slijten en die Paulus de populariteitsprijs  binnenhaalt. Tevens: laat dan net iets ernstigs waaranders gebeuren en ze kunnen niet snel genoeg ter plekke zijn omdat ze op het strand staan -> bingo

Idd. Rocket Man, ook mijn idee!
Echter ik blijf het bizar vinden dat een BOA je mag bekeuren als je niet je ID gaat halen in de auto. Als de politie dan komt, en je hebt hem wel bij je op het strand, dan mogen ze je toch geen bekeuring geven?

M.a.w. moet je meewerken? Daar kan je toch geen boete voor krijgen?

En wat betreft zijn insigne niet zichtbaar dragen: als hij dat niet doet, dan weet je dus ook niet dat het een BOA is. Hoef je ook niet mee te werken. Toch?
jelle192

Berichten: 189
Antwoord #95 Maart 13, 2009, 15:16:47
edit2Rapporteer  
Allemaal leuk en aardig, maar feit blijft gewoon dat je uit het verboden gebied moet blijven. Geen onzin verhalen van; het was maar heel even, de wind viel weg of wat dan ook. Je weet dat het NKV hiermee bezig is (lees de posten van Idefixe). Het is dan voor hen heel vervelend als er dan toch in het verboden gebied wordt gekited (zelfs ondanks die vreselijke palen) en mensen dan ook nog heel slim gaan proberen te doen. Kite gewoon waar het mag.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #96 Maart 13, 2009, 15:24:55
edit2Rapporteer  
Allemaal leuk en aardig, maar feit blijft gewoon dat je uit het verboden gebied moet blijven. Geen onzin verhalen van; het was maar heel even, de wind viel weg of wat dan ook. Je weet dat het NKV hiermee bezig is (lees de posten van Idefixe). Het is dan voor hen heel vervelend als er dan toch in het verboden gebied wordt gekited (zelfs ondanks die vreselijke palen) en mensen dan ook nog heel slim gaan proberen te doen. Kite gewoon waar het mag.

voor de verandering ben ik het geheel met je eens Jelle
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #97 Maart 13, 2009, 17:17:23
edit2Rapporteer  
Allemaal leuk en aardig, maar feit blijft gewoon dat je uit het verboden gebied moet blijven. Geen onzin verhalen van; het was maar heel even, de wind viel weg of wat dan ook. Je weet dat het NKV hiermee bezig is (lees de posten van Idefixe). Het is dan voor hen heel vervelend als er dan toch in het verboden gebied wordt gekited (zelfs ondanks die vreselijke palen) en mensen dan ook nog heel slim gaan proberen te doen. Kite gewoon waar het mag.

Jelle, volledig eens om binnen de zonering te blijven, maar ik krijg de indruk dat er op playa willekeurig bekeurt gaat worden en dan snap ik de logica niet als je buiten de palen terecht komt dat je dan beboet wordt omdat je je niet kon identificeren, kom nauw, dat is van de zotten, en tegen mijn rechtsprincipe.

Anderzijds als ik iemand tegenkom die buiten de zonering aan het kloten is word ie zekers aangesproken.
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #98 Maart 13, 2009, 19:13:30
edit2Rapporteer  
http://www.postbus51.nl/nl/home/publicaties/rechtspraak-en-veiligheid/identificatie/identificatieplicht/identificatieplicht.html

Op deze site staat een pdf file hier worden de meeste vragen in beantwoord!
BOA Bijzonder Opsporings Ambtenaar 
- Moet zich aan zijn vak gebied houden.
- Moet zich ten alle tijden kunnen identificeren.
- Is een ambtenaar in functie ( dus hem beledigen kost veel geld)
- Mag je ID vragen als daar een reden voor is.(algemene orde handhaven!!!!)
- Zijn observatie is alleen met 2 getuigen te weerleggen. (2 boa's is dus heel erg)
- Zolang iemand je niet kan aan spreken, kan hij je ook niet om je ID vragen.
 (sorry, ik dacht dat u mijn oom was die hier wel eens komt vogelspotten! Daarom zwaaide ik u zo vriendelijk terug.)
- hoogte van de boete moet zijn vast gesteld door de instantie warvoor hij werkt. ( geen willekeur)

Doe er je voordeel mee!

Grtz Frank

PS zolang je niets tegen de regels doet heb je helemaal nergens last van. Joepie
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #99 Maart 13, 2009, 22:04:10
edit2Rapporteer  
Thanks HD Frank ThumpsUp

Dus gewoon weglopen als hij je roept en zwaaien. Haha! ThumpsUp Cool


Normaal gesproken sluit ik mij aan bij de mening van Jelle, maar voor Oostvoorne kan ik dat niet over mijn hart verkrijgen ThumpDown

Ze hebben zomaar de kitespot grof verkleind ingaande dit seizoen Angry
Er was altijd al een zonering van het vogelgebied die prima voldeed. Nu is deze grens honderden meters opgeschoven, waardoor het mooiste gebied bij hoog water ineens niet meer toegankelijk is (en heel wat talent heeft hier geoefend, en oefend hier nog steeds)

Een paar honderd meter richting Rockanje opschuiven kan ook niet, want daar is ook een limiet ingesteld met gele boeien, evenals richting de Slufter is er nu een limiet aangegeven met gele boeien.

M.a.w. de kitezone die er was zolang er gekite wordt daar (en dat is al ruim 10 jaar) is plotsklaps enorm verkleind.

Regels zijn regels, maar hier kun je alleen maar tegenin gaan met burgerlijke ongehoorzaamheid.
En het NKV is wat aan het doen aan die palen, maar niet aan die nieuwe zonering. Dat zal ze ook met de beste wil van de wereld ook niet lukken, dat ligt gewoon vast :'(
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.