Verzekering Kitegear

gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #25 Januari 16, 2009, 17:10:25
edit2Rapporteer  
Done!

Ik heb mijn gear verzekerd bij de funsportpolis, kwam uit op ongeveer 85 euro. (1 jaar)

Ben nu dus wereldwijd (incl NL) verzekerd voor verlies, beschadiging en diefstal met een eigen risico van 75 euro. En met een dekking van max 10.000,-. Prima toch?


Hoe doe je dat, ik kom op funsportpolis.nl met deze parameters op 230 euro!
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #26 Januari 16, 2009, 18:13:41
edit2Rapporteer  
Ligt er ook aan of hij een "gear" verzekering heeft of een "kitesurfpolis" denk ik.
Verschil tussen eigen risico €0,00 of € 75,00.

Is het een kitesurfpolis is het wel verstandig om ook de "ongevallenverzekering" à € 15,- euro af te sluiten maar of dat hier is gebeurd betwijfel ik.... Roll Eyes
bikiniisuit
Gast
Antwoord #27 Januari 16, 2009, 22:43:29
edit2Rapporteer  
WATTT, mcbridges, snowkiten wordt NIET verzekerd bij funsportpolis. zie nergns disclaimer in hun papieren staan. kiten=kiten, ik gebruik toch dezelfde vlieger, en een board aan mijn voeten? naja geen vinnen. waar kan je het terugvinde?
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #28 Januari 17, 2009, 01:16:35
edit2Rapporteer  
@gijs: Ik weet niet, heb gewoon de kitesurfpolis gedaan (dus niet gear!). Verzekerd bedrag ong 2500 dacht ik. Zodoende kom ik op 85,-. En dat is dan incl de ongevallendekking van 15,-

Wel is het zo dat het eindscherm voor wat verwarring kan zorgen, er staat dan namelijk (of iets in de trend van):

kitesurfpolis      85,-
      recreatiepolis    85,-

Mij lijkt dan dat het totaal bedrag 85,- euro is? Tenminste hier ga ik wel van uit, want er wordt verder geen ander totaal bedrag genoemd.

Kan het ook mis hebben natuurlijk ;p En dat ik straks een rekening van 2*85 op mijn deurmat krijg. Maar als ik mijn bedragen zo vergelijk met Micky, dan klopt het wel.




Morres

Berichten: 9427
Antwoord #29 Januari 17, 2009, 01:18:29
edit2Rapporteer  
nee is 1x 85,site is idd wat vaag, bel ze gewoon, zijn chille lui
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #30 Januari 17, 2009, 13:16:30
edit2Rapporteer  
dacht ik al, maar is goed zo dan.

Stuur jij maar als de bliksem die trapeze op! Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #31 Januari 17, 2009, 16:38:44
edit2Rapporteer  
dacht ik al, maar is goed zo dan.

Stuur jij maar als de bliksem die trapeze op! Wink
done Smiley
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #32 Januari 18, 2009, 09:02:22
edit2Rapporteer  
WATTT, mcbridges, snowkiten wordt NIET verzekerd bij funsportpolis. zie nergns disclaimer in hun papieren staan. kiten=kiten, ik gebruik toch dezelfde vlieger, en een board aan mijn voeten? naja geen vinnen. waar kan je het terugvinde?

Er staat misschien geen disclaimer in maar ook niet dat het wel gedekt is.

Ik heb wel begrepen dat Ron (van Funsportpolis) er wel al werk van heeft gemaakt en contact heeft opgenomen met de verzekeringsmaatschappij waar zij het hebben ondergebracht (Unigarant).
Zal binnenkort wel uitsluitsel over komen of worden aangepast.
Tot die tijd zou ik er zeker even een belletje aan wagen om het één en ander zeker te stellen........
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #33 Januari 21, 2009, 14:01:26
edit2Rapporteer  
Zit ook nog even te zoeken. Als je lid wordt van snowboardholland inclusief de Wereld Totaal verzekering. Betaal je 69,50 euro per jaar: http://www.wintersport.nl/news.asp?artikel=13747
Dingen die wel positief zijn:

Citaat
Bagage: de bagage die je meeneemt op reis is verzekerd tot € 2.500,- zonder eigen risico. Voor bagage niet ouder dan 1 jaar wordt zelfs uitkering verleend op basis van nieuwwaarde.


Citaat
- Altijd dekking tijdens de beoefening van wintersport, dus ook op de skibaan in Nederland.


Citaat
- Ook dekking voor aantoonbare vakanties in Nederland.
- De beoefening van bijna alle sporten is verzekerd.


Er is dus nog één ding wat ik me afvraag. Ben je ook verzekerd als je gewoon op een spot gaat varen? Je bent dan niet op vakantie, maar dat ben je ook niet als je op een indoorbaan gaat snowboarden. En die 'bijna alle sporten', behoort kitesurfen daar ook toe?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #34 Januari 21, 2009, 14:10:08
edit2Rapporteer  
tja als je dat zeker wilt weten kan je dus gewoon beter naar funsportpolis, als je dan alsnog dekking wil voor sneeuwkiten, dan zou je een kortlopende kunnen afsluiten
sthr

Berichten: 81
Antwoord #35 Januari 23, 2009, 20:20:06
edit2Rapporteer  
Citaat
Er is dus nog één ding wat ik me afvraag. Ben je ook verzekerd als je gewoon op een spot gaat varen? Je bent dan niet op vakantie, maar dat ben je ook niet als je op een indoorbaan gaat snowboarden. En die 'bijna alle sporten', behoort kitesurfen daar ook toe?
 

Ik weet zeker dat kitesurfen en dus je spullen niet verzekerd is bij de nederlandse ski/snowboard vereniging (europesche) waar in de wereld dan ook en ik vraag me sterk af of je gear als bagage wel verzekerd is! 
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #36 Januari 24, 2009, 01:42:46
edit2Rapporteer  
Interpolis melde mij bij navraag dat de doorlopende reisverzekering je kitegear dekt tot een bedrag van € 1250,--

Dus wel een beetje maar niet genoeg.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #37 Januari 24, 2009, 09:32:07
edit2Rapporteer  
Citaat
Er is dus nog één ding wat ik me afvraag. Ben je ook verzekerd als je gewoon op een spot gaat varen? Je bent dan niet op vakantie, maar dat ben je ook niet als je op een indoorbaan gaat snowboarden. En die 'bijna alle sporten', behoort kitesurfen daar ook toe?
 

Ik weet zeker dat kitesurfen en dus je spullen niet verzekerd is bij de nederlandse ski/snowboard vereniging (europesche) waar in de wereld dan ook en ik vraag me sterk af of je gear als bagage wel verzekerd is! 

Dit is voor mij wel relevant aangezien ik die verzekering heb. Hoe weet je dit zo zeker? Ik kom het niet tegen namelijk. Spullen beschouw ik sowieso apart, het gaat mij om het beoefenen van de sport.

McBridges

Berichten: 365
Antwoord #38 Januari 24, 2009, 10:56:30
edit2Rapporteer  

Citaat
Er is dus nog één ding wat ik me afvraag. Ben je ook verzekerd als je gewoon op een spot gaat varen? Je bent dan niet op vakantie, maar dat ben je ook niet als je op een indoorbaan gaat snowboarden. En die 'bijna alle sporten', behoort kitesurfen daar ook toe?
 

Ik weet zeker dat kitesurfen en dus je spullen niet verzekerd is bij de nederlandse ski/snowboard vereniging (europesche) waar in de wereld dan ook en ik vraag me sterk af of je gear als bagage wel verzekerd is! 

Dit is voor mij wel relevant aangezien ik die verzekering heb. Hoe weet je dit zo zeker? Ik kom het niet tegen namelijk. Spullen beschouw ik sowieso apart, het gaat mij om het beoefenen van de sport.



Daar is dus de kitesurfpolis voor bij Funsportpolis.
Dan is je gear gedekt als je hem in het prikkeldraad parkeert, diefstal of noem maar op.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid om ook de "ongevallenverzekering" aan te vinken (€15,- per jaar) zodat je iets krijgt uitgekeerd om het moment dat je een ongeluk krijgt en deels arbeidsongeschikt wordt of het helemaal niet meer kan na vertellen  Embarrassed
Dit wordt namelijk door veel verzekeringsmaatschappijen NIET gedekt maar bij Funsportpolis wel.
Krijg je een aparte clausule meegestuurd dat je ook voor riscovolle sporten (Klasse 3) bent verzekerd.
sthr

Berichten: 81
Antwoord #39 Januari 24, 2009, 10:59:00
edit2Rapporteer  
Ik ging in september naar Egypte en heb gebeld met de europeesche/nkv (ben al jaren lid met wereldtotaal dekking) en kreeg te horen dat niks (kite) verzekerd is ook niet vervoer(als bagage). Dus even een telefoontje er tegen aan gooien.

Ik ga ook voor de funsportpoles met ongevallenverzekering, kost +/- €100,00 per jaar en dan heb je alles (WA heb je al via de NKV als het goed is)
xray

Berichten: 3688
Antwoord #40 Januari 24, 2009, 11:51:52
edit2Rapporteer  
Ahh, maar dat is een verschil, de spullen zijn niet verzekerd maar jij wel. Voor de spullen heb ik allang een funsportpolis...
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #41 Maart 26, 2009, 22:05:47
edit2Rapporteer  
Sta op het punt om om de funsportpolis kitegear verzekering af te sluiten, nu kom ik het volgende tegen in de voorwaarde

Citaat
Contracttermijn
De verzekering wordt aangegaan voor een periode van vijf jaar (m.u.v. motorrijtuigen en recreatieverzekeringen = 1 jaar)met een stilzwijgende verlenging van vijf jaar.

Is dat jullie ook al eens opgevallen?

edit: lijkt me dat kitesurfen een recreatieverzekering is bij nader inzien... duh... dus gewoon één jaar
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #42 Maart 27, 2009, 08:17:14
edit2Rapporteer  
Sta op het punt om om de funsportpolis kitegear verzekering af te sluiten, nu kom ik het volgende tegen in de voorwaarde

Citaat
Contracttermijn
De verzekering wordt aangegaan voor een periode van vijf jaar (m.u.v. motorrijtuigen en recreatieverzekeringen = 1 jaar)met een stilzwijgende verlenging van vijf jaar.

Is dat jullie ook al eens opgevallen?

edit: lijkt me dat kitesurfen een recreatieverzekering is bij nader inzien... duh... dus gewoon één jaar

Klopt, 1 jaar en geen 5 jaar!
piede

Berichten: 1689
Antwoord #43 Maart 27, 2009, 10:24:56
edit2Rapporteer  
Ik heb het bij mijn doorlopende reisverzekering in kunnen  krijgen. Normaal deden ze dit alleen voor duikspulen tot 2500 euro, maar via de juiste mensen hebben ze dat voor mij in kitesurfspullen veranderd. WA gewoon via NKV.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #44 April 29, 2009, 21:30:01
edit2Rapporteer  
Las op hanglos iets over sportzeker. Lijkt me een erg goede optie! www.sportzeker.nl
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.