last van mijn ogen

Congo

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #25 Mei 08, 2009, 20:45:33
edit2Rapporteer  
8 van de 10 keer komt het door herpes (type1 of 2)....en veela weet die persoon het niet...
spruce

Berichten: 451
Antwoord #26 Mei 09, 2009, 17:17:29
edit2Rapporteer  
Er van uitgaande dat je geen lenzen draagt tijdens het surfen, denk ik dat je eerder last van de zon hebt.
Omdat ik bij een flinke crash niet mijn lenzen wil verliezen, draag ik altijd een seaspecs bril.
Dingen kosten geen drol en zitten perfect.
Als ik me niet vergis drijven ze ook nog, mocht je het heel erg bond maken en hem verliezen.
Mijn bril bij kerel van kitecamps.eu gehaald.
Haal je bij de motorzaak ff zo'n busje spray wat je normaal op je vizier van je helm spuit tegen het aanslaan.
Spuit je brillenglazen mee in
Lopen de druppels er zo vanaf en drogen ze niet uit tot zout Grin


Is dat niet fantastisch ? Smiley
Soms moet je nu eenmaal een beetje Wimt-gehalte hebben om dingen op te lossen
Arctic_Monkey

Berichten: 338
Antwoord #27 Mei 09, 2009, 17:38:30
edit2Rapporteer  
Het is minder belangrijk maar ik vergeet bijna dat  sommige schepen vervuild
alle schepen mogen water overboord lensen in de noordzee maar dat zit dan weer aan regels gebonden (natuurlijk zijn er schepen die zich daar niet aan houden), je moet denken aan 15ppm aan ranzige zooi.. dus valt nog erg mee.. maar ik zou niet gaan happen, denk namelijk ook even aan de rioleerpijpen die de zee inlopen!!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #28 Mei 09, 2009, 18:45:15
edit2Rapporteer  
Het is minder belangrijk maar ik vergeet bijna dat  sommige schepen vervuild
alle schepen mogen water overboord lensen in de noordzee maar dat zit dan weer aan regels gebonden (natuurlijk zijn er schepen die zich daar niet aan houden), je moet denken aan 15ppm aan ranzige zooi.. dus valt nog erg mee.. maar ik zou niet gaan happen, denk namelijk ook even aan de rioleerpijpen die de zee inlopen!!

En dat zal dan wel weer meevallen, het is nou niet zo dat elk riool in europa zomaar op de zee dumpt. En hetgene wat er eventueel gedumpt word zal netjes afgebroken worden door bacterien. Het zeewater in Nederland is niet het mooiste water maar zeker niet zo slecht als jij hier nu doet vermoeden. Zeewater is juist goed voor je (niet om te drinken natuurlijk )
Congo

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #29 Mei 09, 2009, 18:52:24
edit2Rapporteer  
of je moet echt uren lang in een knallende zon hebben gesurft dan kan je last hebben van een zonnesteek, anders (bij dagen zoals deze) heb je, zeker als je ook hoofdpijn hebt, last van herpes. Deze virussen activeren bij zonneschijn...dont worry 80% van de volwassenen draagt een van de twee herpesvirussen bij zich... dat van afval lozen is mijn inziens zeer zeer onwaarschijnlijk   
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #30 Mei 09, 2009, 18:55:49
edit2Rapporteer  
of je moet echt uren lang in een knallende zon hebben gesurft dan kan je last hebben van een zonnesteek, anders (bij dagen zoals deze) heb je, zeker als je ook hoofdpijn hebt, last van herpes. Deze virussen activeren bij zonneschijn...dont worry 80% van de volwassenen draagt een van de twee herpesvirussen bij zich... dat van afval lozen is mijn inziens zeer zeer onwaarschijnlijk  

En laten we het er maar bij houden dat je dit niet serieus meent Grin
Congo

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #31 Mei 09, 2009, 19:11:28
edit2Rapporteer  
http://www.zinka.com/

is the bomb en veel water drinken..
StefanS

Berichten: 71
Antwoord #32 Mei 09, 2009, 19:15:57
edit2Rapporteer  
Ik heb ook lenzen alleen bij kiten doe ik ze altijd uit... Ben bang dat ik ze anders kwijt raak. Maar met bril blijven ze gewoon zitten ??
Congo

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #33 Mei 09, 2009, 19:18:33
edit2Rapporteer  
http://www.seaspecs.com/#

deze kan je bij elke surfshop kopen en wordt als beste beschouwd. Blijft niks zon ding op je smoelwerk....
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #34 Mei 09, 2009, 19:22:07
edit2Rapporteer  
Heb je tijdens het kiten dan je lenzen echt nodig? Als dat het geval is kan je mischien een soort seaspecs op sterkte aanschaffen. Moet vast ook wel ergens te vinden zijn.
StefanS

Berichten: 71
Antwoord #35 Mei 09, 2009, 19:26:40
edit2Rapporteer  
Zonder is ook wel te doen hoor.
Daar had ik ook al aan gedacht alleen mijn ogen zijn een apart geval. glazen op sterkte werken namelijk niet. Alleen harde lenzen werken. Dat maakt het allemaal een beetje lastig.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #36 Mei 09, 2009, 19:33:38
edit2Rapporteer  
Zou dan niet het risico nemen want er kan natuurlijk wel water achter je bril komen. Dit hoeft dan niet je lenzen eruit te spoelen maar weet niet hoe het voelt om zeezout/water tussen je oog en je lens te hebben.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #37 Mei 09, 2009, 19:51:31
edit2Rapporteer  
Ik heb echt totaal geen last van lenzen icm met zeewater.
Sterker nog, je opticien geeft zelf zoutwater mee als je wat last hebt van je lenzen.
Moet echt eens silicone lenzen van biofinity proberen.
Zijn wel maandlenzen van een 10 eurie per stuk, dus wil je niet bij elke crash 20 euries kwijt zijn.
Vandaar ff seaspecs op.
Begrijp sommige mensen niet dat ze het niks vinden.

Hele dagen vol in de zon kijken lijkt me pas helemaal niks.
Je kunt zelfs je ogen verbranden bij te veel UV, weet niet of je dat in NL snel hebt trouwens.

Gewoon ff seaspecs brilletje kopen en ff glazen waterafstotend maken.
Werkt als een tiet.

Dat sommige mensen zonder lenzen varen verklaart sommige kapriolen op het water
Sommige niet nader te noemen belgen hebben echt oogkleppen op Smiley
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #38 Mei 09, 2009, 19:52:44
edit2Rapporteer  
Ik heb even geen tijd om alles te lezen maar....

Ik heb zelf ook regelmatig last van mij ogen. Soms zijn ze knal rood op het gebied dat altijd bloot is gesteld aan water en uv. En dit gebeurd alleen als ik mijn bril niet op heb!!! Bij mij is het echt de UV die de boosdoener is. Als ik les aan't geven bent en dus weinig tot geen water in mijn ogen krijg heb ik nog steeds last van mij ogen als ik geen bril draag.

Ik heb zelf een Dirty Dog bril met gepolariseerde glazen die speciaal voor de watersport is gemaakt. Je kunt er een strak elastiek band aan vast maken die zelf niet door een stevige crash los gaat.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #39 Mei 09, 2009, 19:53:47
edit2Rapporteer  
Over lenzen gesproken. Mijn lenzen hebben een UV filter en volgens mij hebben de meeste (zachte) lenzen dat?
spruce

Berichten: 451
Antwoord #40 Mei 09, 2009, 20:01:20
edit2Rapporteer  
UV filter op lenzen heb ik nog nooit van gehoord.
Wat wel een optie is, zijn lenzen van NiKE waar Jalou Langeree ook mee schijnt te varen.
Als je ogen niet zo nauw nemen met type lens dat je in je oog propt, dan zou ik dit ook eens overwegen:

StefanS

Berichten: 71
Antwoord #41 Mei 09, 2009, 20:03:33
edit2Rapporteer  
Jammer dat ik dan weer van die rare speciale harde lenzen heb. Ik bedenk me net dat ik ook gewoon een zwembrilletje op zou kunnen doen, dan kan er geen zooi in me ogen komen en kan ik me lenzen ook niet verliezen.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #42 Mei 09, 2009, 20:11:24
edit2Rapporteer  
Verbaast me altijd nog hoe goed het met zachte lenzen.
Heb niet altijd mijn seaspecs op, maar dan waaien je lenzen er niet uit.
Standaard als ik crash knijp ik even mijn ogen dicht, dus is er niks aan de hand.
Vorig seizoen 1 keer even zand in mijn oog gehad nadat bij het oplaten een halve zandbak van een kite naar beneden kwam.
Maar al met al zeer goed te doen.

Er is hier vroeger al eens eerder een topic over geweest en daar mensen gehoord met -2 die zonder bril of lenzen varen.
Dan ben je echt niet goed bij je hoofd.

Zijn super veel mensen die met lenzen varen.
Met een beetje geluk slikken je ogen ook de maandlenzen van nike.
Dat zijn namelijk bruine lenzen tegen zonlicht
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #43 Mei 09, 2009, 20:46:14
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met watersportbrillen op sterkte? Ik kan geen lenzen dragen en kite nu zonder bril en dat is wel te doen, maar ideaal is het niet.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #44 Mei 09, 2009, 20:46:58
edit2Rapporteer  
Zwembrilletje zou ik ten zeerste afraden. 1 crash en die bril drukt zo in je gezicht lijkt mij nu ook niet zo lekker Wink
spruce

Berichten: 451
Antwoord #45 Mei 09, 2009, 21:01:17
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met watersportbrillen op sterkte? Ik kan geen lenzen dragen en kite nu zonder bril en dat is wel te doen, maar ideaal is het niet.


Probleem is dat de glazen in een sportbril krom staan en dat je op die manier geen glazen op sterkte kan krijgen zonder dat de randen 1 cm dik zijn
Mijn eerste experiment was een oude sportbril waar ik simpelweg glazen op sterkte aan de binnenkant in gekit had
Het was te doen, maar moet je er wel voor zorgen dat er geen water tussen de glazen kan lopen.
Mijn broer kocht op een gegeven moment een ADIDAS sportbril waar je een inzet brilletje in kon klikken.
Daar moest je toendertijd zowat een hypotheek op nemen, maar tegenwoordig hebben ze in de fietswereld goedkopere.
Ik heb er eentje van het merk BBB.
Kun je aan de binnenkant een extra inzit brilletje inklikken.
De opticien kan daar voor jou zo glazen inzetten.


Die ik heb is overigens gewoon sportbril formaat, dus rondom glazen helemaal dicht.

Nu ik plaatje aan zoeken was, lees ik gelijk dat de BBB Tivosi zelfs zonder inzet brilletje op sterkte is te krijgen.
Maarja gaan je ogen achter uit, dan kost je dat een vermogen

dimitri
Gast
Antwoord #46 Mei 10, 2009, 09:58:06
edit2Rapporteer  
Het is minder belangrijk maar ik vergeet bijna dat  sommige schepen vervuild water dumpen of vervuild binnen water bij de stormvloed kering en nieuwe waterweg naar buiten komt stromen als het eb wordt.

Dit is absoluut niet waar.
Ik kan iedereen garanderen dat er in de haven van Rotterdam, op de ankerplaatsen van het Maas Center gebied en het kanaal geen vervuild water word geloost omdat hier ZEER streng door de haven autoriteiten op wordt gecontroleerd.

Vanaf de vorige haven moet er een Oil Record Book worden bijgehouden wat in de Marpol regelementen mbt de Zeevaart staat vast gesteld.
Wat er in de vorige haven aan boord was staat in de boeken vastgelegt en tevens in de papieren van de betreffende agent.
er moet worden bijgehouden hoeveel afgewerkte  olie en waswater er wordt geproduceerd en wat er eventueel in de volgende haven wordt afgegeven.
Als dit afwijkt is een proces verbaal vanaf de kant van de "Havendienst gevaarlijke stoffen" direct opgemaakt en die bedagen zijn niet misselijk en zal door en onafhankelijk rechter worden vastgesteld.


Ik weet dit omdat ik zelf agent ben en dagelijks met deze regelementen te maken heb.
dimitri
Gast
Antwoord #47 Mei 10, 2009, 10:01:29
edit2Rapporteer  
Dit formulier moeten wij in vullen voor elk ship wat de haven van Rotterdam aandoet.
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #48 Mei 10, 2009, 10:21:24
edit2Rapporteer  
Probleem is dat de glazen in een sportbril krom staan en dat je op die manier geen glazen op sterkte kan krijgen zonder dat de randen 1 cm dik zijn
Mijn eerste experiment was een oude sportbril waar ik simpelweg glazen op sterkte aan de binnenkant in gekit had
Het was te doen, maar moet je er wel voor zorgen dat er geen water tussen de glazen kan lopen.
Mijn broer kocht op een gegeven moment een ADIDAS sportbril waar je een inzet brilletje in kon klikken.
Daar moest je toendertijd zowat een hypotheek op nemen, maar tegenwoordig hebben ze in de fietswereld goedkopere.
Ik heb er eentje van het merk BBB.
Kun je aan de binnenkant een extra inzit brilletje inklikken.
De opticien kan daar voor jou zo glazen inzetten.
[https://www.cyclelink.com.au/images/optical_lenses.jpg[/img]
Die ik heb is overigens gewoon sportbril formaat, dus rondom glazen helemaal dicht.
Nu ik plaatje aan zoeken was, lees ik gelijk dat de BBB Tivosi zelfs zonder inzet brilletje op sterkte is te krijgen.
Maarja gaan je ogen achter uit, dan kost je dat een vermogen


Thanx! Misschien toch eens een investering waard. Maar ik vraag me af of het een probleem is als de bril niet helemaal aansluit op je gezicht, want dan zou een gewone goedzittende zonnebril op sterkte ook volstaan.
Hmm, bij nader inzien vermoed ik dat die de crashes niet doorstaan...

Ik zie net dat ze Bever vrij veel keus hebben: http://www.bever.nl/files/44005_150_Kijken.pdf (laat je niet afschrikken door de vogelbrillen op de eerste pagina's) Maar eens even verder in verdiepen.
spruce

Berichten: 451
Antwoord #49 Mei 10, 2009, 14:02:10
edit2Rapporteer  
Als je bij die bever link kijkt naar de Adidas Elevation, dan heb je echt wel het toppunt van luxe hoor.
Inzet brilletje en schuimrubber riggel aan de binnenkant zodat je bij een face plant crash niet tot in Oktober met een sportbril motiefje in je gezicht loopt.
Hou er wel rekening mee dat je na een zomerse dag behoorlijk in je gezicht kan verbranden en dat er op die manier wel weer een motiefje ontstaat
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.