De KiteKings gaan / ZIJN / waren naar Elgouna 26 September

Haring High Richardt

Antwoord #100 Juni 09, 2009, 23:48:44
edit2Rapporteer  
Citaat
vanmiddag trouwens ook een setje spuiten wezen halen bij de ggd
+

Welke spuiten hebben wij nodig ??

Rode hond, syfilus gonoreu, tyfes, rabbis beuninfectie, trojan horses   ?????
Haring High Richardt

Antwoord #101 Juni 10, 2009, 00:00:08
edit2Rapporteer  
Gelezen op hang los en volgens mij gaan we hier ook naar toe of tewel was het al vast maaaaar zo ver.  ThumpsUp Joepie YeSS Joepie YeSS

http://www.hanglos.nl/forum/176256/kiteforum-el-ghouna-egypte.html

ben begin mei met een vriend en vriendin van me wezen kiten in El Ghouna, Egypte. En wil deze ervaring toch even delen met jullie!! Het was namelijk helemaal top!!!! 

We zaten in El Ghouna zelf, in het Rihana Inn wat een top resort is!, en het was 3 minuutjes met de tuk tuk of de taxi naar het kite strand. Daar zijn 4 kite hangouts.. allen met hun eigen stuk strand. Dat is eigenlijk het enige minpunt aan El Ghouna... Zo gauw je op het stukje zee voor een andere hangout komt, en ze zitten allen naast elkaar, wordt er toch een soort van moeilijk gekeken vanaf de kant. Maar dat terzijde... wantttt het was namelijk verder echt briljant!! Lekker water... we zijn 8 dagen geweest en dus 6 hele dagen daar... waarvan het toch wel 5,5 dag richting de 20 knopen of meer was! Met een top van ongeveer 28 knopen als ik het me goed herinner dus helemaal TOP!!!!! We waren daar van 5 tot en met 12 mei! Ik zeg echt een top locatie om te kiten! De reis koste iets van 615 euries all inclusive... Waar we normaal nie zo van houden.. maar het eten in het Rihana Inn was echt optimaal!!!

Dus al met al alleen maar positieve ervaringen.... Behalve dan dat er een paar stenen in het water liggen... die mij ander halve dag hebben gekost omdat mijn bovenbeen toch zachter was... Dit resulteerde in een blauwe plek van goed 20 tot miscshien wel 25 cm doorsnee  hehehehehe

Vast niet iedereen zal deze ervaring over El Ghouna delen.... MAAAARRRRRRR wij hebben er echt een top tijd gehad!!! voor herhaling vatbaar!!!!

Greetz
TBK

Antwoord #102 Juni 10, 2009, 08:06:49
edit2Rapporteer  
Citaat
+

Rode hond, syfilus gonoreu, tyfes, rabbis beuninfectie, trojan horses   ?????

Hepatitus A en DTP !
Even vaccinatiepunt (effe googlen) bij je in de buurt opbellen of aan vragen bij huisarts .

m.vr.gr.

Dr. TBK
sjorsie

Antwoord #103 Juni 10, 2009, 17:04:37
edit2Rapporteer  
Citaat
+

Rode hond, syfilus gonoreu, tyfes, rabbis beuninfectie, trojan horses   ?????

yep die allemaal plus Hepatitus A T/m Z
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #104 Juni 10, 2009, 21:59:24
edit2Rapporteer  
hmm ook maar ff drugs halen dan
MEGALOOPBEUN

Antwoord #105 Juni 10, 2009, 22:05:01
edit2Rapporteer  
hallo mede reizigers
hier effe een lijstje met  spuitjes

Egypte
Verplichte vaccinaties
Gele koorts vaccinatie verplicht bij komst uit endemisch Gebied (= gebied waar gele koorts voorkomt)
Aangeraden vaccinaties
Vaccinatie tegen DTP, dat is difterie, tetanus en polio.
Vaccinatie tegen buiktyfus bij een verblijf langer dan 3 maanden.
Vaccinatie tegen hepatitis A ofwel besmettelijke geelzucht
Malaria preventie
Malaria komt in dit land niet voor.
Malaria komt in dit land niet voor.
Speciale problemen
Vaccinatie tegen hepatitis B bij een verblijf vanaf 3 maanden of op advies van uw vaccinatiebureau.
Hoog risico op rabiës ofwel hondsdolheid. Bespreek preventie op uw vaccinatiebureau.
Risico op de worminfectie Bilharzia bij contact met natuurlijk zoet oppervlaktewater is aanwezig. Bespreek preventie op uw vaccinatiebureau.
Bescherming tegen muggensteken overdag is van belang in verband met de ziekte denque ofwel knokkelkoorts. Bespreek preventie op uw vaccinatiebureau.
Informatie
Informatie over Gele koorts
Gele koorts is een ernstige maar vrij zeldzame tropische ziekte en wordt veroorzaakt door besmetting met het gele koorts virus. Het virus komt door muggenbeten in de bloedbaan terecht en kan zich zo door het hele lichaam verspreiden. Vaccinatie is de enige manier om tegen gele koorts beschermd te zijn en bestaat uit een inenting met een beschermingsduur van tenminste 10 jaar. De bescherming gaat 10 dagen na de inenting in.
Lees verder... Gele koorts
Informatie over DTP
Informatie over DTP, dat is difterie, tetanus en polio. Zij die na 1950 zijn geboren hebben in de meeste gevallen als kind de vaccinaties gekregen. In het algemeen kan dan worden volstaan met één zogenaamde boosterinjectie. Ouderen die niet zijn gevaccineerd of waarvan dit niet duidelijk is dienen een volledige vaccinatie van 3 injecties te ondergaan.
Lees verder... Difterie, tetanus, polio (DTP)
Informatie over Typhus
Buiktyfus is een ernstige infectieziekte die door voedsel wordt overgebracht, gepaard gaat met hoge koorts en die zonder behandeling vaak tot de dood leidt. Hoewel de vaccinatie geen 100% bescherming biedt verloopt de ziekte na vaccinatie in het algemeen minder ernstig.
Informatie over Hepatitis A
Hepatitis A is een zeer besmettelijke ziekte die in tropische landen als kinderziekte voorkomt. Nederlanders die na de oorlog zijn geboren, hebben deze ziekte waarschijnlijk niet doorgemaakt. Het virus dat Hepatitis A veroorzaakt wordt door voedsel overgebracht en komt vaak voor in schaaldieren en ongekookte groenten. Volwassenen kunnen van geelzucht ernstig ziek zijn en langdurig klachten houden. De vaccinatie biedt een vrijwel volledige bescherming.
Lees verder... Hepatitis A
Informatie over Hepatitis B
Hepatitis B is een van de ernstigste infectieziekten ter wereld. Het wordt veroorzaakt door het hepatitis B virus. Hepatits B wordt overgedragen via bloedcontact en seksueel contact. Hepatitis B is erg besmettelijk. U kunt zich tegen hepatitis B laten inenten door middel van een serie van 3 vaccinaties. Indien bij later bloedonderzoek uw antistoffen voldoende zijn, heeft u levenslange bescherming tegen deze ziekte.
Informatie over Rabies
Rabiës of hondsdolheid is een altijd dodelijk verlopende virusziekte die wordt overgebracht door de beet van een hond, kat, aap of een ander met rabiës besmet zoogdier. Ook vleermuisbeten kunnen rabiës overbrengen. Ook speeksel zoals bij likken door honden kan rabiës overbrengen indien er wondjes op de huid zijn of via de slijmvliezen. De tijd tussen besmetting en het optreden van de ziekte kan variëren van enkele weken tot vele maanden. Indien een persoon een beet van een vermoedelijk met rabiës besmet dier heeft opgelopen dient zo vroeg mogelijk, doch uiterlijk binnen 1 week immunoglobuline met antistoffen tegen rabiës te worden toegediend. Daarnaast wordt een vaccinatie gegeven. Indien de kans op beten door de genoemde dieren groot is, wordt vaccinatie aanbevolen. Dit geldt o.a. bij trektochten, fietstochten door het platteland of mensen die met dieren omgaan. Na een eventuele beet hoeft dan geen immunoglobuline dat in ontwikkelingslanden vaak niet of moeilijk te verkrijgen is, te worden toegediend en kan worden volstaan met enkele extra vaccinaties. Bespreek met uw vaccinatiemedewerker of vaccinatie voor u zinvol is.
Lees verder... Rabiës (hondsdolheid)
Informatie over Bilharzia
Bilharzia of schistosomiasis is een wormziekte die men oploopt door pootje baden of zwemmen in meren en rivieren waar deze ziekte voorkomt. Deze ziekte kan ongeveer een maand na terugkeer uit het gebied voor het eerst optreden met koorts en diarree. Daarnaast bestaat er een chronische vorm met afwijkingen op langere termijn. Zwem daarom uitsluitend in gechloreerde zwembaden of in zee. Indien er onduidelijkheid bestaat over een eventuele besmetting is het verstandig contact op te nemen met uw huisarts.
Lees verder... Bilharzia
Informatie over Dengue
Dengue is een door muggen overgebrachte virusziekte die gepaard gaat met hoge koorts, hoofdpijn en spierpijn. Vaak treedt daarbij uitslag op. Er bestaat geen behandeling voor en in het algemeen herstellen de patiënten goed. De mug die dengue overbrengt steekt overdag en kan met behulp van muggenwerende maatregelen goed worden bestreden.
Lees verder... Dengue

sjorsie

Antwoord #106 Juni 10, 2009, 22:56:53
edit2Rapporteer  
Hepatitus A en DTP gehaald bij de ggd in vlaardingen 90 euri s
Haring High Richardt

Antwoord #107 Juni 11, 2009, 11:39:30
edit2Rapporteer  
Krijg je dat nog terug van de verzekering sjorsie ???

Onderstaande gelezen op Hang Los ziet er top uit   ThumpsUp   ThumpsUp   ThumpsUp  Joepie YeSS Joepie

Zeik modus: het is El Gouna niet El Ghouna......

Ik ben ook 10 dagen geweest in Mei ook in het Rihanna Inn. Wat mij vooral is opgevallen:

- Het all-Inclusive eten is daar verbazingwekkend goed, we hebben elke dag lekker zitten eten en niet aan de race geweest.

- Op het kitestrand heeft het hotel ook een bar zitten waar je all-inclusive kunt eten en drinken, wel beperkt tot hamburgers, hotdogs en spaghetti en geen alcoholische dranken.
- Ik weeg 75 kg en heb gevaren met mijn 10 en 13 m bularoo, was blij dat ik mijn 13 bij me had! (neem die zeker mee)
- je betaald 7 euro per dag voor stalling van je materiaal en gebruik van het strand, dit is verplicht! anders mag je het strand niet op maar je krijgt er een hoop voor terug: zoet water om je shit uit te spoelen, stalling, mannetjes die je kite op en neer laten (mag je niet zelf doen worden ze boos), gebruik van de compressor, chill ruimte.
- tuk tuk kost 5 egyptische pond per persoon en soms ook minder. Vanaf het resort is het ongeveer 10 minuten rijden (tenzij je de turbotuktuk van Remstah kan vinden, dan is het drie minuten) er naartoe wandelen is echt GEEN optie.

De opmerking van Remstah over het 'moeilijk kijken' van andere hangouts ben ik het totaal niet mee eens, wij (6 personen) hebben daar geen enkel probleem mee gehad of/zo ervaren.

Als er een dag geen wind staat kun je bij belgische Annie (bij de receptie) altijd iets last minute boeken, via je eigen touroperator moet je minimaal een dag van tevoren boeken, dus dat werkt niet want als er wind staat moeten we natuurlijk naar het strand.

Middagje snorkelen kost 6 euro en kan je ook eens zien waar je overheen raast met je boardje en een aanrader is de quadsafari door de woestijn en kost 45 euro pp.

Ik ben er volgend jaar zeker weer!

sjorsie

Antwoord #108 Juni 11, 2009, 18:17:12
edit2Rapporteer  
Krijg je dat nog terug van de verzekering sjorsie ???

Onderstaande gelezen op Hang Los ziet er top uit   ThumpsUp   ThumpsUp   ThumpsUp  Joepie YeSS Joepie

Zeik modus: het is El Gouna niet El Ghouna......

Ik ben ook 10 dagen geweest in Mei ook in het Rihanna Inn. Wat mij vooral is opgevallen:

- Het all-Inclusive eten is daar verbazingwekkend goed, we hebben elke dag lekker zitten eten en niet aan de race geweest.

- Op het kitestrand heeft het hotel ook een bar zitten waar je all-inclusive kunt eten en drinken, wel beperkt tot hamburgers, hotdogs en spaghetti en geen alcoholische dranken.
- Ik weeg 75 kg en heb gevaren met mijn 10 en 13 m bularoo, was blij dat ik mijn 13 bij me had! (neem die zeker mee)
- je betaald 7 euro per dag voor stalling van je materiaal en gebruik van het strand, dit is verplicht! anders mag je het strand niet op maar je krijgt er een hoop voor terug: zoet water om je shit uit te spoelen, stalling, mannetjes die je kite op en neer laten (mag je niet zelf doen worden ze boos), gebruik van de compressor, chill ruimte.
- tuk tuk kost 5 egyptische pond per persoon en soms ook minder. Vanaf het resort is het ongeveer 10 minuten rijden (tenzij je de turbotuktuk van Remstah kan vinden, dan is het drie minuten) er naartoe wandelen is echt GEEN optie.

De opmerking van Remstah over het 'moeilijk kijken' van andere hangouts ben ik het totaal niet mee eens, wij (6 personen) hebben daar geen enkel probleem mee gehad of/zo ervaren.

Als er een dag geen wind staat kun je bij belgische Annie (bij de receptie) altijd iets last minute boeken, via je eigen touroperator moet je minimaal een dag van tevoren boeken, dus dat werkt niet want als er wind staat moeten we natuurlijk naar het strand.

Middagje snorkelen kost 6 euro en kan je ook eens zien waar je overheen raast met je boardje en een aanrader is de quadsafari door de woestijn en kost 45 euro pp.

Ik ben er volgend jaar zeker weer!

ja de helft krijg je terug van je verzekering
Jeromez

Antwoord #109 Juni 11, 2009, 20:11:13
edit2Rapporteer  
Hmm ik ken ook mensen die geen intentingen hebben gehad en levend zijn terug gekomen.

Is het echt nodig?
PeeWee

Antwoord #110 Juni 11, 2009, 20:39:19
edit2Rapporteer  
4x die kant op geweest, geen prikjes, en nog altijd (lichamelijk) gezond.  Grin

Kan ook zijn dat ik jaren op een medisch microbiologisch laboratorium heb gewerkt en daarmee voor het leven immuun ben. Grin

In mijn lijf geen naalden. Ik weet het, ik ben een watje.

See joes
Gerard
Gast
Antwoord #111 Juni 11, 2009, 20:57:33
edit2Rapporteer  
Nog maar één week....

ListenToMe en dan is het nog maar 100 nachten slapen!  YeSS

YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS Joepie YeSS
MEGALOOPBEUN

Antwoord #112 Juni 11, 2009, 21:39:11
edit2Rapporteer  
lekker vooruitzicht om na de vakantie nog maar effe te werken en meteen weer vakantie  Cool
ga aankomende week effe die spuiten halen  ThumpsUp
na volgende week aftellen jeroen  ThumpsUp
speciaal topic over aanmaken
we maken ze gek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

cleopatra we are cuming  Tongue
Haring High Richardt

Antwoord #113 Juni 16, 2009, 11:46:48
edit2Rapporteer  
Had nog wat vakantie geld over maar dat is nu echt op oftewel ik heb de rekening betaald en ben nu falliet  ThumpDown.

Bij wie kan ik een tientje lenen ???

Laat el Gouna nu maar komen  ThumpsUp Grin schater YeSS YeSS
Jeromez

Antwoord #114 Juni 16, 2009, 15:59:07
edit2Rapporteer  
Ik heb geen geld meer voor de inentingen Grin Grin  schater
Haring High Richardt

Antwoord #115 Juni 16, 2009, 16:36:03
edit2Rapporteer  
Heb nu echt niks meer want ik ben ok nog ff bij v.d. B geweest voor een shorty en een lycratje

Wordt  de hele week (maand ??) droog brood  ThumpDown ThumpDown

Citaat
Ik heb geen geld meer voor de inentingen
Ik krijg 100 euri totaal terug van de verzekering dus dat valt dan weer mee  ThumpsUp Joepie YeSS
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #116 Juni 16, 2009, 20:49:59
edit2Rapporteer  
Dat wordt dan een zuinig feesie 15 augustus als je 50 wordt.  Grin
Haring High Richardt

Antwoord #117 Juni 16, 2009, 20:53:05
edit2Rapporteer  
Citaat
Dat wordt dan een zuinig feesie 15 augustus als je 50 wordt.

Ben Failliet, wordt een feesie met gemeente pils en droge biscuitjes  (kan ik bij iemand een tientje lenen ???)

Als jij nou niet kom,  kan ik in plaats van biscuitjes speculaasies kopen

Teigetje

Antwoord #118 Juni 16, 2009, 21:17:59
edit2Rapporteer  
Als je nu dat weeki Barcelona schrapt  Cool

en die week in een tentje bij de Beun kruipt hou je nog wat over. Grin
Haring High Richardt

Antwoord #119 Juni 16, 2009, 22:00:24
edit2Rapporteer  
Klinkt goed, hoef ik ook niet met de meiden te shoppen  Grin

Wat vindt je ervan Hans ??? Heb je nog ruimte in je tent voor 4 personen ??

Kan je ook een betje knokken in je tent want af en toe hebben de 2 meiden knallende ruzie.
Van de week vloog bijna mijn laptop door de kamer  ThumpDown
Ze hadden ruzie over hiffes
Jeromez

Antwoord #120 Juni 16, 2009, 22:01:53
edit2Rapporteer  
Hiffes? Is dat een ziekte? Grin
MEGALOOPBEUN

Antwoord #121 Juni 16, 2009, 22:19:27
edit2Rapporteer  
nee hiffes is hyves jeroen
trouwens ga jij nog op vakantie jeroen la balena misschien ?
heb een zeer grote plek richard kan altijd wat bij
er is een grote disco op de kampong bij ons dus die meiden hebben genoeg te doen en zijn overdag zo moe geen last meer van
heb daar trouwens een mobiele auto en caravan wasserrette dus daar kunnen ze kunnen we ze ook bij gebruiken en heb jij en je vrouw wat meer tijd voor jullie samen  schater schater schater schater schater schater schater schater schater schater schater schater schater schater schater schater schater
Teigetje

Antwoord #122 Juni 16, 2009, 22:37:15
edit2Rapporteer  
Citaat
Ze hadden ruzie over hiffes

Riesjart heeft een hele apparte Engelse uitspraak  Grin

MEGALOOPBEUN

Antwoord #123 Juni 16, 2009, 22:38:18
edit2Rapporteer  
heb je al antwoord gehad theo over of er nog plek is op la balena ?
TBK

Antwoord #124 Juni 17, 2009, 12:32:04
edit2Rapporteer  
Hallo daar El Gouna gangers, even een berichtje vanuit Fuerteventura Flag Beach.
Van de 6 dagen die ik er nu ben, 4 dagen goede wind gehad en 2 dagen met het meissie op stap.
Heerlijke temperaturen 25-30 gr, laten we hopen dat El Gouna dit ons ook zal bieden.
Kitegreetz, Frank (TBK)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.