UN-bedoeld........UN-hooked ?!?

Zuid_West

Berichten: 24
Mei 19, 2009, 22:57:24
edit2Rapporteer  
He Kite-Dudes,

Een tijdje geleden een spreader+bar aangeschaft voor mijn Mystic Dragenshield Waist om mijn ribben tijdens het springen op de plaatsen te houden waar ze horen Grin.

Nu heb ik al 4x mee gemaakt dat ik UN-bedoeld ineens UN-hooked aan het gas geven ben waar ik (nog) niet echt op zit te wachten Angry! Mijn reactie is "los-laten die handel" ipv de chickenloop te pakken, zodat mijn bar zo onderhand naar Pluto schiet (werkt dus overigens prima de safety op de 5de lijn). Lig je dan te dobberen met je kite omgedraaid en je bar 10 meter verder op. Heb 3x zelf kunnen re-launchen door mijn bar weer terug over de 5-de lijn te trekken, maar die 1ne keer waren mijn lijnen kruislings gedraaid. Niet de ideale situatie dus ThumpDown.

Nu de vraag: heeft iemand ervaring met het "ineens UN-hooked" -surprise doordat de chickenloop van je haak afschiet? Heb de donkey-dick er wel inzitten maar op een of andere manier kan het toch gebeuren (zie illustratie foto's wat ik denk dat er gebeurt).

Vraag twee: als het aan de "stance" van de haak ligt, zou je die kunnen (mogen) buigen zodat de kans op losschieten wordt geminimaliseerd Huh? De eeste foto in de illustratie geeft het verschil weer van: links de "nieuwe spreader+bar, en rechts de "originele".

Thanks alvast voor de reacties!! ThumpsUp
Zuid_West

Berichten: 24
Antwoord #1 Mei 19, 2009, 23:07:14
edit2Rapporteer  
Krijg de illustraties (1x foto.jpeg van 928 kb) niet ge-upload Undecided
Ligt dit aan mij of is er iets aan de hand met dit forum Huh
Arctic_Monkey

Berichten: 338
Antwoord #2 Mei 19, 2009, 23:15:17
edit2Rapporteer  
moet je even via photobucket linkje sturen
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Mei 19, 2009, 23:15:26
edit2Rapporteer  
mystic haken willen wel eens wat rechter naar beneden staan waardoor de chickenloop er uit kan vallen. Je kan je donkey dick dinges een beetje verstevigen, door er iets in te doen (als het een buisje is), stukje plastic of zo. Stop er nooit wat heel stijfs in want da's erg link, dus geen glasvezel staf en staal en zo.
Je kan ook je haak iets naar je toe buigen, en als je dat lator lastig vindt bij unhooken dan buig je 'm weer terug.
Zuid_West

Berichten: 24
Antwoord #4 Mei 19, 2009, 23:39:12
edit2Rapporteer  
@Arctic_Monkey: Waar zit de  photobucket linkje en hoe werkt die?
Heb geprobeert via bijlage etc......maar tevergeefs Sad


@El Rudo: Helaas lukt 't ff niet om de illustraties te uploaden. Hier zie je namelijk het verschil tussen de nieuwe "niet Mystic"-rechte haak en de originele Mystic haak. Ik heb er voorheen nooit last van gehad!? Ook in de illustratie is te zien wat ik denk wat er gebeurt. Door stevige turns of toe-side riden schuift de chickenloop naar de zijkant van de haak. Misschien door onverklaarbare bewegingen, draait hij om de haak heen en schiet hij los waardoor de chickenloop vrijkomt. Hierdoor heeft de donkey-dick geen functie meer.

Zou je de metalen-haak kunnen buigen of worden de lasnaden hierdoor aangetast en breekt de zaak op een geven moment?

Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #5 Mei 20, 2009, 06:52:50
edit2Rapporteer  
Upload je plaatjes op internet via een site zoals imageshack.us en dan kan je vervolgens de directe link naar je plaatje tussen de img tags zetten.

Bijv:
[img.]mijnplaatje.nl[/img.]

(haal de punten in de img tag weg om je plaatje te laten zien)
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 Mei 20, 2009, 07:43:58
edit2Rapporteer  
of maak je foto wat kleiner...
Zuid_West

Berichten: 24
Antwoord #7 Mei 20, 2009, 08:46:59
edit2Rapporteer  
kijken ofdat 't nu wel lukt
Surfrik

Berichten: 91
Antwoord #8 Mei 20, 2009, 12:02:13
edit2Rapporteer  
Is je donkey kick lang genoeg om hem rechtdoor richting je buik ook nog door het driehoek te steken. Daarmee verminder je de kans dat de chickenloop eruit draait.
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #9 Mei 20, 2009, 12:36:44
edit2Rapporteer  
Ik heb dit weleens gehad bij mijn '07 Best Waroo. De donkey dick wordt door de Chickenloop dubbelgevouwen en dan schiet de CL over de DD heen.
Op kite forum bespraken ze ook zoiets. :

http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2352782
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #10 Mei 20, 2009, 12:38:12
edit2Rapporteer  
Dit is bij mij ook een paar x gebeurd :
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #11 Mei 20, 2009, 14:00:08
edit2Rapporteer  
gewoon een stevig staafje  in je donkey dik stoppen(ik heb eens een potlood gebruikt maar dat ging maar 5 sessie mee ofso)

maar dan niet helemaal tot bovenaan maar alleen op het punt waar die niet mag buigen, anders kan je hem er niet mee in stoppen
seB

Berichten: 74
Antwoord #12 Mei 20, 2009, 14:02:37
edit2Rapporteer  
Misschien hang je te veel aan je bar. Ik bedoel als er gewoon spanning op je main-(de)powerline staat zal de chickenloop zelfs zonder donkey-dick al niet zo heel snel los schieten (kan verschillen per trapeze, maar bij mij iig niet). Dus als jij dan te hard powered dan "wip" je je chickenloop los. als je er gewoon op let dat je echt in je trapeze hangt en dat je niet verder kan poweren dan het einde van je main-(de)powerline moet het al een stuk minder gebeuren.

Dit was bij mij iig het probleem toen ik net begon.

Hardwarematig kun je het idd oplossen met een steverige donkeydick, maar het kan dus ook aan techniek liggen!
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #13 Mei 20, 2009, 17:56:46
edit2Rapporteer  
wat je moet doen is je donkeydick door dat driehoekige uitsparingkje duwen zodat de dick omhoog gericht staat. gaat er nooit meer zomaar uit!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #14 Mei 20, 2009, 18:09:49
edit2Rapporteer  
gewoon een stevig staafje  in je donkey dik stoppen(ik heb eens een potlood gebruikt maar dat ging maar 5 sessie mee ofso)

maar dan niet helemaal tot bovenaan maar alleen op het punt waar die niet mag buigen, anders kan je hem er niet mee in stoppen

NEEEEE niet doen WANT het kan dan gebeuren dat de chickenloop achter het harde stukje blijft zitten (als 'ie uit de haak is gevallen), en dan kan 'ie in mid-air losschieten. Ik ken iemand die hier een gigantische klapper mee heeft gemaakt.
Als je er iets stijfers in stopt, neem iets buigzaams zoals een stripje nylon van 5x5mm of zo, stop er geen glasvezel staf of stahl in!
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #15 Mei 20, 2009, 18:19:08
edit2Rapporteer  
Ik heb er eigenlijk nog nooit last van gehad.
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #16 Mei 20, 2009, 18:45:16
edit2Rapporteer  
gewoon een stevig staafje  in je donkey dik stoppen(ik heb eens een potlood gebruikt maar dat ging maar 5 sessie mee ofso)

maar dan niet helemaal tot bovenaan maar alleen op het punt waar die niet mag buigen, anders kan je hem er niet mee in stoppen

NEEEEE niet doen WANT het kan dan gebeuren dat de chickenloop achter het harde stukje blijft zitten (als 'ie uit de haak is gevallen), en dan kan 'ie in mid-air losschieten. Ik ken iemand die hier een gigantische klapper mee heeft gemaakt.
Als je er iets stijfers in stopt, neem iets buigzaams zoals een stripje nylon van 5x5mm of zo, stop er geen glasvezel staf of stahl in!

ojee maar het  licht er wel aan dat je donkeydik te slap is als je er iets stevigers in doet blijftie wel gewoon zitten.

ik gebruik ook een kleine chikkenloop van cabrinha dan heb je er al snel  minder last van
Zuid_West

Berichten: 24
Antwoord #17 Mei 20, 2009, 18:53:28
edit2Rapporteer  
Het kan inderdaad zijn dat ik "te hard" power aan mijn bar zodat ik 'm van mijn haak trek. Ik heb er wel op gelet maar nog niet helemaal zeker ofdat dit het is.

Volgens mij is de DD lang genoeg om hem nog door de drie-hoek te duwen.
Om de haak te buigen naar een "betere" hoek weet niet of dat de oplossing is Huh.

Maar toch, Thanks voor alle reacties ThumpsUp ThumpsUp
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #18 Mei 20, 2009, 19:24:57
edit2Rapporteer  
Bij mij gebeurde het ook niet tijdens gewoon varen, maar na een val met multiple draai en buitelingen, dan wilde ik weer starten en toen schoot ie eruit. (2x) Je zou er ook een spare cambatten in kunnen stoppen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #19 Mei 20, 2009, 19:33:40
edit2Rapporteer  
Dit is bij mij ook een paar x gebeurd :

precies dat bedoel ik, als dat laatste stukje te hard is dan kan je er aardig hoog mee komen en DAN kan het in eens loschieten. Als dat stukje nog een beetje flex heeft dan schiet ie los voordat je omhoog gaat.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #20 Mei 25, 2009, 08:16:39
edit2Rapporteer  
zie ik op de foto nou dat je donkey-ding al gebogen tegen je buik zit? Dan zit ie dus op voorhand naar beneden gebogen. Lijkt mij dat dat uithaken vergemakkelijkt. Ik zou zeggen: inkorten tot 4cm voorbij je C-loop.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #21 Mei 25, 2009, 09:02:39
edit2Rapporteer  
zie ik op de foto nou dat je donkey-ding al gebogen tegen je buik zit? Dan zit ie dus op voorhand naar beneden gebogen. Lijkt mij dat dat uithaken vergemakkelijkt. Ik zou zeggen: inkorten tot 4cm voorbij je C-loop.
c-loop in belaste toestand, dus niet als íe nog in een boogje staat
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #22 Mei 25, 2009, 09:50:06
edit2Rapporteer  
klopt.
Maar als je de loop even ontlast door de bar dóór te trekken, komt de loop los en knikt de donkey. Met als gevolg dat ie over de knik heen valt.
Inkorten van de donkey voorkomt dat ie knikt en dus het bovengenoemde senario
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.