Cabarete

Nicolas

Berichten: 914
April 21, 2009, 19:08:50
edit2Rapporteer  

Voor de mensen die er al geweest zijn, positieve en negatieve punten voor kitebeach Cabarete? Heb al wat gezocht met zoekfunctie maar ik krijg er niet zoveel meer uit met de algemene zoekfunctie.

Druk, overal diep water, launching,...? Party? En dan is er nog dat strandje Boca (...) met flat water, stelt dat wat voor dan?

Thanks  Cheesy

posty

Berichten: 2454
Antwoord #1 April 22, 2009, 11:57:31
edit2Rapporteer  
ik ga er over anderhalve week heen dus ik laat het weten...
munga

Berichten: 45
Antwoord #2 April 23, 2009, 16:39:07
edit2Rapporteer  
kite beach is bomvol maar wel gezellig met medekiters. goed voor party en redelijk dicht bij cabarete.

la boca is een uitloper van een rivier met een strandje ernaast. hier zijn geen hotels en je kunt er eigenlijk alleen met de auto naartoe. je hebt er vlak water, maar soms kan het riviertje vies zijn, geen water doorslikken want je bent aan de schijt.

ben je wat beter, dan ga je encuentro en  boek je bij hooked, een klein gezellig app. complexje in nederlandse handen, het is er niet druk en je hebt gelijk een rifje met golven. het app. ligt wel op 300m van de kust, een paar min lopen. je kunt er niet uitgaan, maar ze verhuren wel scooters.

hou van rust maar ben je beginner dan zit je nog steeds beter bij hooked dan de drukke gekte van kite beach waar de locals steeds je lijnen voor je oprollen als je 5 min. je kite neer legt.

wil je toch in cabarete dan zit je het best bij windham tangarine het grote all-inclusieve hotel.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #3 April 23, 2009, 16:57:17
edit2Rapporteer  
Thanks munga voor de info! Klinkt allemaal niet heel aantrekkelijk net zoals ik dacht, ik denk dat we toch iets anders opzoeken! Tarifa misschien dan
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #4 April 24, 2009, 00:42:54
edit2Rapporteer  
Eh check mijn topic als je snel bent kun je voor weinig naar Mauritius
posty

Berichten: 2454
Antwoord #5 Mei 12, 2009, 18:37:32
edit2Rapporteer  
Ben net terug van een weekje Cabarete, kitebeach.
Is idd druk, na 2en vliegen de locals en de lessers om je oren.
Een stuk of 40 kites op het water maar zo groot is het helemaal niet.
In de baai ernaast, Cabarete baai en bozo beach was het een stuk rustiger en groter.
Maar ja, ons hotel zat aan kitebeach dus daar gekite.
Het is nu laagseizoen maar gewoon 4 van de 6 dagen +20 knopen wind.
Met de auto zijn er nog andere hele mooie spots te bezoeken.
In Puerto plata een half uurtje van Cabarete heb je een mooie vlak water spot.
Playa grandi (golven) en Isabela (vlak water en waves) zijn een uur rijden en daar is geen kiter te bekennen.
Zowiezo leuk om een beetje rond te rijden daar.
Puerto plata is een heel leuk stadje.
Als je gaat kun je de mini locals altijd verblijden met ouwe t-shirtjes ofzo.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #6 Mei 12, 2009, 18:46:48
edit2Rapporteer  
cool thanks Wink heb je voet aan kitebeach voor een stukje? Of meteen diep water?
posty

Berichten: 2454
Antwoord #7 Mei 12, 2009, 22:12:18
edit2Rapporteer  
meteen diep...
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #8 Mei 18, 2009, 14:30:23
edit2Rapporteer  
Vorig Jaar 3 weken geweest.. 1 dag niet kunnen kiten. fantastische wind..

wel druk op het water precies bij kite beach.. maar 20 meter naar links en het wordt al Stukken rustiger. alleen is wel lastig aan land komen omdat er rosten zijn. Maar op het strand staan 2 stenen pilaren (bij de bomen), daar kan je aan land komen..
launching kan vervelend zijn later in het hoogseizoen omdat het strand langzamerhand steeds kleiner wordt..

Encuentro is vet, maar moet je wel Precies weten waar je aan land kan komen, je kan een hélé vette doch niet te lange downwinder van kite beach naar encuentro maken.

La boca trainen de pro's van cabarete vanwege het vlakke water. maar Please dont swallow the water..! Ga je de rivier op moet je goed met Hoge golven kunnen omgaan, eenmaal op zee kan je een downwinder maken naar cabarete.. ook vet, duurt ong. een uur..

Cabarete staat bekent om z`n feestje en bijna iedere avond gaat 't los!
Mocht je willen verblijven op kitebeach.. Extreme Hotel is ook een tip, ik ga er dit jaar weer 3 weken (juli) heen, gezellige sfeer.. snel contact met mensen
etc..

Wat ik mij wel afvraag, weet iemand wat er Ná het rif komt.. gaat het dan HARD naar beneden .. of?

Op het water is het wel locals rule, 't liefst varen die gasten OP het zand.... maar ze knallen iig erg dicht langs de branding.. dus als je ff een frisse duik neemt, kijk uit..

Dingetjes die je wel echt moeten weten zijn prijzen van Motoconcho's en ander vervoer.. gasten die je op brommertjes vervoeren zijn overdag 20persos voor 1 pers. 40/50 voor 2. een wat langer ritje (van extreme naaar politie(andere kant dorp) bijv) is 30 pesos. savonds verdubbelen de prijzen zich.. Smiley en gepast betalen, die gasten kunnen "Nooit wisselen" of van te voren onderhandelen..
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #9 Mei 18, 2009, 14:32:45
edit2Rapporteer  
P.S..

Puerto plata vond ik bij lange na niet zo "leuk" stadje. kan niet echt zeggen dat ik mij daar veilig voelde..

Hoofdstad , santo domingo vond ik beter..

Posty, waar is die 2e foto genomen, met dat eilandje?
posty

Berichten: 2454
Antwoord #10 Mei 19, 2009, 02:36:34
edit2Rapporteer  
dat is puerto plata ergens in het midden van de boulevard.
hoezo voelde je daar onveilig dan?
wij hebben er rondgewandeld en vond het vrij rustig.
santa domingo ben ik alleen maar 2x doorheen gereden, wat een gekke huis!
waarom ga je trouwens niet rechts van kite beach in cabarete bay?
daar is het een stuk rustiger en groter.
vindt kitebeach maar klein met al die lessers en de locals die door elkaar heen vliegen en ik was er nog in het laag seizoen.
wel leuk om die loclas in aktie te zien met dubbele handle passes.
en susi mai...
mxm

Berichten: 69
Antwoord #11 Mei 20, 2009, 22:45:47
edit2Rapporteer  
Nog iets verder naar rechts (tussen kitebeach en de rivier) heb je nog een paar hotels. 1 daarvan is paraiso tropical beach. je zit hier all in voor weinig, er is een klein (heel klein) kiteschooltje en je kite er helemaal alleen met relaxte golven.
Je kan ook zo'n 3 km upwind kiten naar de rivier en hier op spiegelglad water los gaan en je kan natuurlijk een downwinder maken naar kitbeach.
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #12 Juni 09, 2009, 17:43:28
edit2Rapporteer  
De baai van cabarete zelf is meestal een stuk choppier dan kitebeach..
kitebeach is mooi beschermd door dat rif..

kijk alleen uit dat je niet op de je bek gaat boven het rif.. of je scheurt je kite, of je huid

Kitebeach is daarnaast idd vet om de locals te zien knallen.. die gasten leren kiten voordat ze leren lezen of schrijven..

máár tickets zijn geboekt!! 6-7 tm 27-7!!
posty

Berichten: 2454
Antwoord #13 Juni 10, 2009, 13:49:18
edit2Rapporteer  
nog meer choppy? kan wel merken dat ik niks gewend ben.

kitebeach is wel leuk maar facking druk en klein!!

de golven zijn idd super daar...
jacmid

Berichten: 9
Antwoord #14 Juni 10, 2009, 14:24:51
edit2Rapporteer  
Het leuke van de dominicaanse republiek is dat je overal mag kiten
en CABERETE is een gezellig dorp mooi strand een geweldige lokatie ik kom al jaren.

DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #15 Juni 10, 2009, 15:36:08
edit2Rapporteer  
haha, posty.. kom je dan nog een keer op de noordzee kiten Smiley.. gezellig op schev ofzo.. over choppy gesproken:P

pffff nog 25 dagen!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.