Downwind plannen? Pas op!

Radical Ronnie

Berichten: 386
Logs: 0 | 1555 uur
Juni 25, 2009, 08:28:32
edit2Rapporteer  
Beste mede-kiters...

Bij deze wil ik jullie even waarschuwen voor een trieste onwikkeling m.b.t. de over-ijverige-blauwe-petten-brigade 

Gisteren waren wat mede-kiters, van ons clubbie op Kijkduin, wat opgekruist om daarna te gaan genieten van een lekkere downwinder.... Niets was echter minder waar! 2 van hen werden ter hoogte van het Atlantic Hotel gesommeerd van het water af te komen en officieel 'opgebracht'... Na een dik uur werden ze weer vrij gelaten met een mooi geel papiertje t.w.v. 150 euri..  Embarrassed

Belachelijk!!!

Dus mocht er iemand plannen hebben om van Scheveningen richting Hoeek van Holland te gaan varen: PAS OP!!! Ter hoogte van Kijkduin niet dichter dan 50 m. van het strand komen, anders ben je de sigaar...!
Roni-Size

Berichten: 284
Antwoord #1 Juni 25, 2009, 09:25:47
edit2Rapporteer  
sjonge wat een acherlijke K&*t zooi in dit regeltjes land.

Ik begrijp dat van een groep er alleen maar twee man zijn opgepakt.
Maar voeren die mannen dan dicht langs de kant en was het druk op het strand ?
Radical Ronnie

Berichten: 386
Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #2 Juni 25, 2009, 09:36:01
edit2Rapporteer  
Er waren er 4, 2 zijn tijdens de verwarring gewoon teruggevaren naar onze club... Politie kwam daar ook nog langs om verhaal te halen...

En het was zeker niet druk met zwemmers of  zo... veel te veel wind voor de gemiddelde tourist...

De 2 opgepakten staan niet bekend om hun branie-gedrag voor het publiek of iets dergelijks, eerder het tegenovergestelde...  het zijn juist 2 zeer voorzichtige kitesurfers...

Wat ik begreep is dat een strandtent-eigenaar  eerder had geklaagd over 2 andere kitesurfers (die inmiddels al weer waren verdwenen) voor zijn tent, en waarschijnlijk MOEST de politie toen optreden tegen HELAAS de verkeerde mannen...

Ik ben echter van mening dat een waarschuwing in dit geval beter op zijn plek was geweest...
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #3 Juni 25, 2009, 09:42:56
edit2Rapporteer  
Super triest bericht, en jammer dat de wouten  zo reageren !!!
Klote dat ze waarschijnlijk de verkeerde hebben gepakt.
K hoop niet dat het een nieuwe trend wordt.... ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Denice

Berichten: 186
Antwoord #4 Juni 25, 2009, 09:51:56
edit2Rapporteer  
Lijkt hier wel Spanje!
Baai van Rosas gebeuren soortgelijke toestanden. ThumpDown
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Juni 25, 2009, 09:56:15
edit2Rapporteer  
Heel vervelend van die bonnen (en wat een ontzettend hoog bedrag Tongue)

Helaas vaar ik regelmatig op Hoek van Holland, en kan de reactie van de strandtenteigenaar wel begrijpen. Blijkbaar vond hij het gevaarlijk gedrag, en was de politie het daar mee eens.

De afgelopen dagen genoeg stomme acties van kiters gezien aan de Noordzee. Natuurlijk zijn er niet veel zwemmers in het water met zulke harde wind, maar ze zijn er wel. Eergisteren zag ik een kiter die tussen een groepje zwemmers door ging varen, en tot overmaat van ramp zijn kite tussen die mensen liet crashen. Dat soort gasten verpesten het voor de rest Angry

In de branding is het heel makkelijk een zwemmer over het hoofd te zien, en je kunt ontzettende ongelukken maken met een kiteboard en de snelheid waarmee we varen...

Hou je aan die 50m, en er is niets aan de hand.

Twee weken geleden ook gesproken met agenten die onbekende kiters op het strand kwamen wijzen dat ze hun kite niet moesten oppompen tussen de badgasten. Viel prima mee te praten, en waren hardstikke meegaand en netjes bezig.

En op de plek waar gekite mag worden in Kijkduin mag je wel gewoon de branding in, want dat is gewoon het leukste wat er is.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Juni 25, 2009, 10:07:48
edit2Rapporteer  
150 euro is echt bij de beesten af.  ThumpDown  Wat een nikslandje zeg.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Juni 25, 2009, 10:11:43
edit2Rapporteer  
150 euro is echt bij de beesten af.  ThumpDown  Wat een nikslandje zeg.

Mee eens, maar toch vind ik dat we beter moeten opletten met dit soort dagen. Nog steeds zijn een aantal spots (ook langs de Noordzee in het Zuid-Westen van het land) gedoogd, en of staan ter discussie. Dit soort incidenten is alleen maar in het voordeel van de tegenstanders in de gemeenteraden van de desbetreffende gemeentes.

Feit is dat er een klacht binnen gekomen is, en dan moeten de heren met de pet helaas optreden. En blijkbaar hadden ze ook niet veel te doen....

De sanctie is echt te belachelijk hoog voor woorden!
Aanvechten is een recht wat je hebt. Indien het echt onzin is zou ik zeker de moeite nemen om het te laten voorkomen.
Alibali

Berichten: 114
Antwoord #8 Juni 25, 2009, 10:19:16
edit2Rapporteer  
Ben het zeker eens met Michiel, en mensen moeten ook hun gezond verstand gebruiken.
Maar om nu meteen prenten a 150 euro te schrijven .... beetje jammer.

Mijn mening is als ze de kiters gewoon hadden aangesproken had het al opgelost geweest ....  
Radical Ronnie

Berichten: 386
Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #9 Juni 25, 2009, 10:25:02
edit2Rapporteer  
Mijn mening is als ze de kiters gewoon hadden aangesproken had het al opgelost geweest ....  

HELEMAAL MEE EENS
Allard

Berichten: 67
Antwoord #10 Juni 25, 2009, 10:27:12
edit2Rapporteer  
Aanvechten kan zeker. Als je kan aantonen dat er meerdere kiters waren die dan in "overtreding" zouden zijn geweest , in dit geval 4 en er maar twee een bekeuring hebben gekregen, kan je bezwaar maken. Het is namelijk zo dat er een gelijkheids beginsel is. Wanneer een agent optreedt, moet hij tegen alle overtreders optreden en niet tegen een enkeling.
Als je in je bezwaar dit aan kan tonen, maak je kans. Je hoeft natuurlijk niet de namen van de ander te noemen, maar je kan wel zeggen dat je ze nadien hebt gesproken en hun geen verbaal hebben gehad.
Sanctie bedrag is echt absurt, voor een misdrijf krijg je soms nog minder.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #11 Juni 25, 2009, 10:33:45
edit2Rapporteer  
Dat is onzin Allard, de politie is niet verplicht om iedere overtreder een boete te geven. Doe je iets fout dan krijg je een boete, of er nu meer waren dat doet er niet toe jij bent in de fout. Als er op de snelweg 3 mensen te hard rijden en ze pakken jou dan ben je gewoon fout. Dat ze die andere 2 niet bekeuren heeft daar niks mee te maken.

Je kan het wel voor laten komen omdat het mischien onterecht zou zijn. Maar ook in een gedoogd kitesurfgebied mogen ze bekeuren jammer genoeg.
Allard

Berichten: 67
Antwoord #12 Juni 25, 2009, 10:50:51
edit2Rapporteer  
Reflex het is toch zeker waar. Als een agent optreedt behoort hij een ieder die een overteding maakt te bekeuren. In dit geval kunnen ze dat niet, omdat je geen kenteken hebt bijv.. En hadden ze dus hun optreden daarop moeten afstemmen.
Je hebt inderdaad gelijk dat ze niet iedereen een boete hoeven te geven, maar je mag niet één opschrijven en de rest laten, dan moet de agent zijn optreden aanpassen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Juni 25, 2009, 11:08:01
edit2Rapporteer  
Reflex het is toch zeker waar. Als een agent optreedt behoort hij een ieder die een overteding maakt te bekeuren.

I wish Tongue Undecided
Absoluut niet waar zoals Reflex al aangeeft.
Er rijden meer mensen te hard dan de mensen die geflitst worden?

En afgezien van het gelijkheidsbeginsel zou ik de nadruk in de verdediging nooit leggen op dat die twee ook schuldig waren. Dat is nooit echt een goede onderhandelingspositie.


Alibali heeft gelijk: een waarschuwing was beter op zijn plaats geweest. Tenzij ze echt bijvoorbeeld geslalomd hebben om kinderen of iets anders compleet absurds
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #14 Juni 25, 2009, 11:40:46
edit2Rapporteer  
Voerden ze wel binnen de 50 m Was het niet 51 m ?   Hoe kunnen ze dit schatten? Niet elke politie man/vrouw heeft een Timmermans oog anders hadden ze een veel mooier beroep kunnen uit oefenen.

Bij de Gamma ofzo
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #15 Juni 25, 2009, 12:06:06
edit2Rapporteer  
Er staat en zal nergens in het wetboek komen dat een agent iedere overtreder moet bekeuren. Het is en blijft aan de Agent de keuze wie hij wel en niet bekeurt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Juni 25, 2009, 12:36:51
edit2Rapporteer  
Voerden ze wel binnen de 50 m Was het niet 51 m ?   Hoe kunnen ze dit schatten? Niet elke politie man/vrouw heeft een Timmermans oog anders hadden ze een veel mooier beroep kunnen uit oefenen.

Bij de Gamma ofzo

Ze zijn half robot half mens....

Die discussie ontstond ook al op ons trefpunt topic. Maar ik vermoed dat ze heel erg dichtbij hebben gevaren, want dat is niet in te schatten. Tenzij het naast de strekdammen was, want die lengte is wel aardig bekend bij de heren dienders.

En nogmaals, de aanleiding van het staande houden was een klacht. Ze zullen idd. hard moeten maken hoe ze de overtreding geconstateerd hebben.

Wat staat er precies hierover op het verbaal?
~erwin~

Berichten: 26
Antwoord #17 Juni 25, 2009, 12:57:43
edit2Rapporteer  
Ik snap echt niet dat die jongens als crimineel behandeld zijn.  Waarom ook zo'n hoge boete?? Niet te snappen.
Radical Ronnie

Berichten: 386
Logs: 0 | 1555 uur
Antwoord #18 Juni 25, 2009, 13:06:26
edit2Rapporteer  
1 van de 2 was even naar het (rustige) strand gevaren om op de ander te wachten en even uit te puffen. Daarvan heeft oom agent een digitale foto gemaakt... GUILTY!

Tekst op proces-verbaal was in de trend van 'Het zich verplaatsen op een zeilplank in een daarvoor niet toegestane zone...'

Enige escape is wellicht het gebruik van het woord 'zeilplank' ipv. kiteboard...  Undecided
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 Juni 25, 2009, 13:09:04
edit2Rapporteer  
1 van de 2 was even naar het (rustige) strand gevaren om op de ander te wachten en even uit te puffen. Daarvan heeft oom agent een digitale foto gemaakt... GUILTY!

Tekst op proces-verbaal was in de trend van 'Het zich verplaatsen op een zeilplank in een daarvoor niet toegestane zone...'

Enige escape is wellicht het gebruik van het woord 'zeilplank' ipv. kiteboard...  Undecided

Dat is zuur en dieptriest ThumpDown ThumpDown ThumpDown
Buster

Berichten: 181
Antwoord #20 Juni 25, 2009, 15:59:15
edit2Rapporteer  
Gebeuren dit soort dingen ook op het IJsselmeer???
Ik ben ook van plan een downwinder te gaan doen met een groepje.
Jeroendv

Berichten: 23
Antwoord #21 Juni 25, 2009, 16:11:10
edit2Rapporteer  
Belachelijk!!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #22 Juni 25, 2009, 16:28:23
edit2Rapporteer  
Gebeuren dit soort dingen ook op het IJsselmeer???
Ik ben ook van plan een downwinder te gaan doen met een groepje.

Voor het IJsselmeer zitten wij ( NKV) in een behoorlijk kritieke "onderhandelingsfase"  . Door nu op eigen houtje een downwinder te gaan organiseren kun je op een aantal plaatsen behoorlijk wat "schade" in het proces van natura 2000 / BPR ontheffingen aanrichten. Denk goed na wat je doet!!!!!! Informeer anders eerst even bij de NKV zelf over wat je van plan bent.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #23 Juni 26, 2009, 00:12:55
edit2Rapporteer  
lekker blijven downwinderen gasten...laat je niet gekmaken....regels zijn er om....precies!
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #24 Juni 26, 2009, 07:19:05
edit2Rapporteer  
...om je aan te houden, als je daar de goede inzet van anderen mee helpt. Zodat zij ervoor kunnen zorgen dat jij volgend jaar niet elke sessie met een geel papiertje van €150 thuis komt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.