Gaastra Jekyll 2009 bar safety is niet te releasen!!!!

@LaurenS

Berichten: 6454
Juli 08, 2009, 22:54:37
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik ben me vandaag een kapotje geschrokken.Ik kreeg simpelweg de safety van mijn gloednieuwe 2009 jekyll bar niet gereleased.Schijnt een bekent probleem te zijn ,maar ik vind dit anno 2009 echt niet kunnen.Het probleem zou opgelost moeten worden door een boutje losser te draaien die in het midden zit.van het plastic blok.Dit vind ik sowieso geen oplossing,maar het helpt bij mijn bar ook niet afdoende.De safety gaat veels te zwaar met als gevolg dat in geval van nood ik gewoon aan mijn kite vast zit.Wat te doen!!!???Ik ga in ieder geval terug naar de winkel waar de kite is aangekocht.

Later
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Juli 08, 2009, 23:10:30
edit2Rapporteer  
tja, dat boutje los werkt toch echt, ik heb nu 4barren van 2009 gehad, heb er nu nog 2, en daar werken ze beide op, standaard uit de winkel.
Wel vaag dat die van jou niet werkt, ik las het op kiteforum.com ook, maar diegene was aan het testen van de winkel ofzo.(in italië was dat)
Heb je probleem doorgespeeld aan Gaastra

Verder, natuurlijk hoort de safety te werken, maar de bar loslaten heeft tenzij zwaar overpowered, hetzelfde effect... Want het enige wat er gebeurd als je je safety gebruikt, is dat de kite maximaal depowered., neemt uiteraard niet weg dat het gewoon hoort te werken!

Bevallen de kites je verder wel goed? Smiley
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #2 Juli 08, 2009, 23:23:57
edit2Rapporteer  
Ja  zeker ,super lekkere kites.  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp Oplossen van het boutje werkt wel beter maar niet afdoende(blijft haperen af en toe).Ik ga het binnenkort testen met mijn vriendin ,kijken of zij hem ook gereleased krijgt.Het is tenslotte haar Jekyll.Toch niet goed dat de bar zo afgeleverd wordt met een boutje ,dat al dan niet te vast zou zitten.

Bedankt voor je snelle response overigens......  ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Juli 08, 2009, 23:26:59
edit2Rapporteer  
vanuit de fabriek hoort ie sowieso proper te werken! als ie dat niet deed, dan is er wat goed mis, heb je het eerder geprobeerd, toen ie al nieuw was?

Is de QR ook onder zware druk geweest, (bv board erop gevallen terwijl ie in auto lag, of er overheen gereden ofzo ?)

Weet je trouwens wel dat je geen Gaastra moet kopen!!!? Wink
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #4 Juli 08, 2009, 23:37:41
edit2Rapporteer  
Ja,hij heeft wel goed gewerkt,dat weet ik zeker. Waarom hij sinds vanmiddag niet werkt blijft een raadsel .Ik dacht eerst dat er zand in zat of zo.Er wordt voorzichtig met de spullen  omgegaan overigens......Ik zal ze idd nooit meer kopen die Gaastraas,,wel moeilijk, ze vliegen te goed  Tongue
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Juli 08, 2009, 23:41:20
edit2Rapporteer  
Naja, ik wacht het antwoord van Gaastra ff af, je kan sowieso natuurlijk naar de shop, of desnoods je QR vervangen
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #6 Juli 09, 2009, 00:41:19
edit2Rapporteer  
Ik had hetzelfde probleem met mn Max3, QR ging niet meer dicht. Dit opgelost door schroefje wat open te draaien, hierdoor ging het wat makkelijker.

Ik check altijd mn safety, zo ook maandag.
Ik maak mn QR weer dicht, haak m in en vraag iemand om mn kite op te laten. Schiet ie weer open! (lekker goed gecheckt ook :S )
Op de vijfde lijn de kite weer naar beneden laten komen.

Nu is het pinnetje in het gat waar je m dicht doet lam geworden ofzo. Ik dacht eerst aan een lam veertje, dus ik maak de QR open op het strand. Alles gecheckt en kon niks vinden.

Ik had al mn schroefjes op een grote schelp gelegd omdat het zo erg waaide (dacht dat het wel slim was) totdat een maat van mij komt kijken wat ik aan het doen was, bovenop mn schroefjes gaat staan....heb ze nooit meer gevonden.
Uiteindelijk naar eurofun gereden ( ik had nog zo tegen mezelf gezegd dat ik nooit meer dat stuk wou gaan lopen op oostvoorne) en 2 uur later ben ik weer op de spot.
Een nieuwe CL van Naish met een depowerkoord gekocht want ze hadden geen zonder depowerkoord (zag eruit als dezelfde lengte, had ze naast elkaar gelegd) maar toch vloog hij niet zoals het hoorde.

Pff wat een gedoe.Ik werd goed pissig toen de wind inkakte...
Gelukkig trok ie weer aan heb alles goed kunnen verstellen.
Uiteindelijk toch heerlijk gevaren en dat heeft mijn dag weer goed gemaakt.
Eindelijk die backroll transition gestickt, heerlijk gevoel!!!!

Sorry jongens voor het hele verhaal maar ik moest het kwijt!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 Juli 09, 2009, 09:32:12
edit2Rapporteer  
Ik vind het schandalig dat een kitemerk op de hoogte is van een probleem met het belangrijkste item op een kite en men dan nog gewoon de bar verkoopt zonder enige informatie. Als je een boutje/schroefje moet losdraaien om je safety te kunnen trekken is er toch iets goed fout. Zeker als ze op de hoogte zijn zouden ze hun bars moeten aanpassen en de oude niet meer verkopen. En wat aftersales betreft zou het niet gek zijn om de oude bar om te ruilen voor een nieuwe. Is toch een grove produktiefout die men gemaakt heeft. (voorbeeld: heb nu een nieuwe senseo omdat de oude ontploffen;))
posty

Berichten: 2454
Antwoord #8 Juli 09, 2009, 13:08:24
edit2Rapporteer  
Zo zie je maar weer dat je altijd (regelmatig) je safety moet proberen, of je nu een nieuwe of 2e hands kite koopt!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Juli 09, 2009, 15:11:01
edit2Rapporteer  
Ik vind het schandalig dat een kitemerk op de hoogte is van een probleem met het belangrijkste item op een kite en men dan nog gewoon de bar verkoopt zonder enige informatie. Als je een boutje/schroefje moet losdraaien om je safety te kunnen trekken is er toch iets goed fout.

Die schroefjes opmerking komt van kiteforum.com en dat heb ik gepost, ik had namelijk ooit eens een depowercord vervangen en de bouw/schroef veel te strak gedraaid. Dus het is niet zo zo dat men 'stiekem slechte QR's verkoopt' o.i.d (Ze hebben tenslotte ook al eens eind 2007/begin 2008 een batch safety's op eigen initiatief teruggehaald, dus ze zijn niet bang om zoeits openbaar te maken)

Verder, Gaastra zegt het volgende:

- Check je safety regelmatig (zoals je met elke safety moet doen)
- Ze zijn op de hoogte van jouw probleem
- Gaastra vervangt je QR mocht je dat willen

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #10 Juli 09, 2009, 16:20:43
edit2Rapporteer  
Hoi,ben vandaag langs de kiteshop geweest.Ik had mazzel want er kwam toevallig iemand van de Gaastra Crew langs.De QR werd vervangen en het probleem werd volledig onderkend.Bij de gemodificeerde quickrelease is een kleine verandering gedaan.Dat wil zeggen er is voor gezorgd dat het geheel wat soepeler loopt door een ruimere maatvoering op beweegbare punten.Al met al blijft het zo dat het boutje niet te strak aangedraaid moet worden.Gaastra gaat dit oplossen door  kopers van de 2009 4-lijns bars met problemen te voorzien van de 2010 QR(om te ruilen in de winkel van aankoop) .Ik heb deze QR gezien en dat is gewoon een goed degelijk beproefd concept.Ziet er veel beter uit dan de 2009 QR.Ik blijk een van de eerste te zijn met dit probleem en het wordt naar mijn mening goeg opgepikt door Gaastra
.Dus Gaastra Jekyll 2009 bezitters test uw QR voor dat je het water op gaat   Roll Eyes
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #11 Juli 09, 2009, 16:53:00
edit2Rapporteer  
Hey Peter,

Gaastra lost het altijd netjes, ik heb in 2004, 3x een nieuwe set kites gehad tgv produktiefouten !

ps. Is het schoudertje alweer volledig belastbaar ?

Kitegreetz,

Frank (TBK)
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #12 Juli 09, 2009, 17:03:59
edit2Rapporteer  
Dat had ik ook in de gaten  ThumpsUp

Schoudertje gaat weer Ok.Alhoewel ik de handle passes nog even achterwege laat   Grin
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #13 Juli 09, 2009, 17:14:16
edit2Rapporteer  
Zeker die beruchte gxr uit 2004 ThumpDown
Die kite heb ik ook gehad sindsdien nooit geen meer gaastra voor mij!
Hoewel ze nu wel aardig zijn.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #14 Juli 09, 2009, 17:38:48
edit2Rapporteer  
Als ik het zo lees ben je zeker niet de eerste met het probleem hoor Laurens, anders zullen ze ook echt niet hun systeem aanpassen. Wel top dus dat ze binnenkort de boel gaan omruilen maar het kan tegen die tijd al te laat zijn. Als een safety vanuit de winkel niet werkt en er meerdere mensen daar last van hebben moet je de barren per direkt uit de omloop nemen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 Juli 09, 2009, 21:25:34
edit2Rapporteer  
Ze hebben dus GEEN safetys gehad die niet werkten vanuit de winkel, dat is juist het probleem..bij een klein aantal mensen gebeurd het na verloop van tijd ineens spontaan, misschien heeft het met de productie te maken, misschien vuil(dus ontwerp foutje) of misschien door misbruik (waar het eigenlijk tegen moet kunnen)

Nogmaals, er is nog geen team-rider die gemeld heeft dat hij of zij problemen heeft, maar ondertussen hebben ze wel de productie van 2010 QR's voorrang gegeven om de mensen die wel problemen ondervinden z.s.m te kunnen helpen.

Ondertussen kan je het beste gewoon je QR ff goed schoonmaken en het elke keer ff testen(doe ik ook bijna elke keer)
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #16 Juli 09, 2009, 23:09:57
edit2Rapporteer  
Blijf het toch vreemd vinden dat ze een soort gemodificeerde tussenoplossing bieden,dit moet toch duiden op gemelde problemen.Btw schoonmaken hielp niet, bij de originele QR ,hij bleef  te zwaar releasen,ondanks dat het boutje ook los was.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 Juli 10, 2009, 13:00:11
edit2Rapporteer  
ja, ze voeren de productie ook op vanwege gemelde problemen, maar het zijn er weinig en zoals ik zei, heeft tot nu toe geen van de teamriders het gehad.
Mark04

Berichten: 165
Antwoord #18 Juli 11, 2009, 08:49:48
edit2Rapporteer  
Sinds een maand of 2 vaar ik ook met de Gaastra Jekyll`s 2009. Ik heb er 2 barretjes bij en ik heb nog geen problemen ondervonden met de Quick Release en ik check het iedere sessie voordat ik begin.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #19 Juli 11, 2009, 09:58:11
edit2Rapporteer  
Dus als ik het goed begrijp worden er nu nieuwe vliegers verkocht waarvan af en toe de safety niet werkt?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #20 Juli 11, 2009, 10:43:49
edit2Rapporteer  
Ja,het is eigenlijk te gek voor woorden.Gister ben ik met mijn nieuwe QR gaan testen.Het bekende boutje was  echter te los aangedraaid na vervanging ,waardoor ik een soort speling op de QR had(ik had het idee dat ik er alleen maar naar hoefde te kijken om hem te releasen).Vervolgens het boutje iets vaster aangedraaid en toch nog even "veilig"kunnen varen.Ik ga informeren wannneer de 2010 QR uitkomt,want anders zoek ik een andere oplossing,oftewel een passende QR van een ander merk.Ik vind het hele afstellen met dat boutje eigenlijk belachelijk.Boutjes horen gewoon goed vast te zitten,anders had gebruikt moeten worden gemaakt van afstandbusjes om te voorkomen dat de QR niet meer werkt.
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #21 Juli 11, 2009, 12:12:10
edit2Rapporteer  
gisteren op scheveningen iemand met een Jekyll erover aangesproken.
Hij checkte zijn QR, en kreeg m niet meer dicht.... Uiteindelijk heeft hij een andere bar gepakt, waarbij de QR het wel deed.

Zoiets wil je niet in een noodgeval!
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #22 Juli 11, 2009, 12:14:24
edit2Rapporteer  
@idefixe
Mijn QR deed het wel in het begin, totdat ie stroef ging.
Toen schroefje los gedraait, tijdje zo mee gevaren.
Totdat de QR niet meer dicht ging...en nu nieuwe QR erop gezet.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #23 Juli 11, 2009, 12:30:58
edit2Rapporteer  
Conclusie: de safety van de Gaastra Jekyll 209 is niet 100% betrouwbaar.  Als gebruiker moet je het systeem goed in de gaten houden want het is in de praktijk gebleken dat dit systeem gebreken kan vertonen.
Ik ben blij dat die paar keren dat ik m'n ( Slingshot 5e lijn safety ) nodig had, dit systeem ook na meer dan 100 sessies gewoon naar behoren z'n werk deed. Een systeem waarbij je als gebruiker uiteindelijk "een schroefje los moet draaien"   deugd gewoon niet / is zwaar waardeloos. Geeft bij een eventueel ongeval met betrekking tot de aansprakelijkheid "stof tot nadenken".......
Kom op zeg!!! Anno 2009 moet je safety zonder kluswerk toch echt wel lekker werken hoor.
Verzet

Berichten: 75
Antwoord #24 Juli 11, 2009, 15:23:12
edit2Rapporteer  
De QR van de 2008 bar werkt naar mijn weten betrouwbaarder dan de 2009 QR van Gaastra. Alleen de 2008 chickenloop is lastig in elkaar zetten op het water na het releasen, maar dat heeft geen invloed op de veiligheid.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.