Kiteloop backroll steevast op oor landen... dat moet beter!

jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #25 Juli 24, 2009, 15:40:01
edit2Rapporteer  
woooww, je kan zeggen respect 9jaar! Lips Sealed
maar fuck, ze beginnen hier met 12jaar pas les te geven, en op 12jaarige leeftijd heb ng maar het verstand van een knikker! Wink

maarja, ziek, het is daar ook niet zo druk, dus een foutje kan!
Wel duidelijk filmpje! ThumpsUp idd. lang.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #26 Juli 25, 2009, 15:04:15
edit2Rapporteer  
Ik heb hem geleerd met een grote kite en net genoeg wind om hoogte te lopen. Kite net voor 12 en dan backroll en kiteloop tegelijk inzetten.

klopt , niet te veel nadenken, en nooit een volledige backloop inzetten want dan roteer je door.

gewoon licht aankanten voor normale, niet agressieve afzet, tijdens aankanten al met 2 handen aan 1 kant van de bar trekken en blijven trekken.
de zogenaamde honkbal knuppel greep. over je schouder blijven kijken en je landing spotten.   walk in the park.......
posty

Berichten: 2454
Antwoord #27 Juli 25, 2009, 15:49:00
edit2Rapporteer  
Wel een lang filmpje, maar hier kun je zien welke leercurve een negenjarige doorloopt om hem aan te leren.
in de poephouding staan en een backroll kiteloop leren...

hele goede leercurve!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #28 Juli 26, 2009, 11:43:56
edit2Rapporteer  
Je vergeet een stap Ron, na de landing lachen en innerlijk het uitschreeuwen.

En Gertjan bedank om iedereen de ogen uit te steken met een 9jarige jongen die het in 8min leert  schater
doyouwaroo

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #29 Juli 26, 2009, 13:30:28
edit2Rapporteer  
1) Kan je loopen nu het beste leren met een grote of kleine kite ??(heb waroo 7,11 van 2008 en 9m uit 2007).

2) Hoe radicaal is een (pussy) loop met weinig wind ? Ik heb de progression advanced DVD waarop een loop uitgelegd wordt en het ziet er daar niet erg radicaal uit. Is dit in de praktijk ook zo?  Met andere woorden: wat is de kans dat je er een blessure aan overhoud ?

Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #30 Juli 26, 2009, 13:52:32
edit2Rapporteer  
Ik kan niet goed kiteloopen, ben daar geen pro in, maar:

Ik kan wel vertellen (uit ervaring) dat het zowel met grote als met kleine kites kan.

Het valt ook allemaal wel mee mits je begint met weinig wind! Als het zo hard waait dat je net (of net niet) kunt hoogtelopen dan is dat een prima dag om eens een loop in te zetten. Met een grote, of kleine kite.

Hoe harder het waait (en dan ook nog eens met vlagen) hoe extremer het wordt...
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #31 Juli 26, 2009, 19:46:00
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij uitleggen waarom een kiteloop met backloop MAKKELIJKER is dan een gewone kiteloop? En als ik het zo lees doe je een kiteloop-backloop ingehaakt?
Nazar

Berichten: 385
Antwoord #32 Juli 26, 2009, 20:04:51
edit2Rapporteer  
ingehaakt = kiteloop backroll
uitgehaakt = f16
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #33 Oktober 22, 2009, 12:44:30
edit2Rapporteer  
even een oud topic omhoog gehaald.. Grin
Gister na een gesprek met een andere kiter op Enk. ook maar eens de stap genomen in een knoopie of 14, in combi met een psycho 4, 12 meter.
Wat mij opviel is dat je best een hoop pull krijgt net voor de landing, en hard terecht komt om vervolgens over je boardje getrokken te worden. Embarrassed
nou heb ik hierover de volgende vragen:
1- wat is nou handiger: om in dezelfde vaarrichting door te varen, terwijl je eigenlijk de andere kant op getrokken wordt, of er een transition van te maken, dus de andere kant op varen?
2- Wordt de landing minder extreem als je hem meer over je heen stuurt, dus niet van 2 naar 12 uur stuurt en de loop inzet, maar van 2 naar  11 of 1/2 11?
3- wordt je landing ook wat zachter bij wat meer wind, omdat je dan je kite weer boven je kunt krijgen voordat je geland bent?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #34 Oktober 22, 2009, 12:58:07
edit2Rapporteer  
Ik zag je gisteren "gaan" . Vanaf een afstand gezien had je je vlieger behoorlijk laag staan. Hierdoor heb je automatisch meer horizontale pull en is je landing ook harder.  Volgende keer bij het inzetten van deze trick je vlieger wat hoger.
Boardje 100% downwind sturen bij landing.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #35 Oktober 22, 2009, 13:18:34
edit2Rapporteer  
Ik zag je gisteren "gaan" . Vanaf een afstand gezien had je je vlieger behoorlijk laag staan. Hierdoor heb je automatisch meer horizontale pull en is je landing ook harder.  Volgende keer bij het inzetten van deze trick je vlieger wat hoger.
Boardje 100% downwind sturen bij landing.
Vreemd dat ie zo laag stond, trok hem door op het moment dat ik lift kreeg, en tegelijk de backroll maakte...
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #36 Oktober 22, 2009, 13:23:00
edit2Rapporteer  
Ik denk dat idefixe bedoelt dat je bij de inzet van je backroll de kite al te diep in het windvenster hebt staan,dus bij inzetten backroll ,zorgen dat je kite op 12-1 uur staat.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #37 Oktober 22, 2009, 14:19:16
edit2Rapporteer  
Yup !  Dat bedoel ik dus.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #38 Oktober 22, 2009, 14:35:12
edit2Rapporteer  
kite op 12-1 uur en dan je board goed "poppen"en backroll inzetten met je achterstehand blijven doortrekken totdat je helemaal rond gedraaid bent ..niet twijfelen anders doet het pijn .. Grin
Het is wel noodzaak dat je al goed een backroll kan maken ..
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #39 Oktober 22, 2009, 14:40:15
edit2Rapporteer  
Ik denk dat idefixe bedoelt dat je bij de inzet van je backroll de kite al te diep in het windvenster hebt staan,dus bij inzetten backroll ,zorgen dat je kite op 12-1 uur staat.
Dus nog eerder loopen?
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #40 Oktober 22, 2009, 14:56:27
edit2Rapporteer  
Gewoon je kite wat hoger hebben staan als je aan de move begint, dus niet op 45 graden, maar hoger. Kite hoger -> minder pull = relekster, zeker om te leren (ben ik ook nog aan het doen trouwens :-)
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #41 Oktober 22, 2009, 15:16:07
edit2Rapporteer  
Wat velen van jullie vergeten is de spanning die je op je lijnen zet d.m.v. het aankanten van je board.

Als je erg hard aankant bouw je veel spanning op je lijnen op.
Hierdoor zal de kite wel sneller rond gaan maar is ook de pull véél harder.

Essentieel is dus het aankanten, ik zei al in een eerdere reactie dat dit zeker in het begin niet hard moet en dan gaat het heel relaxed.
als je de landing onder de knie hebt kun je het langzaam uitbouwen door steeds harder aan te kanten.
Je zal dan ook merken dat hoe harder je aankant hoe hoger je gaat en dan wordt het pas echt een fantastische move. YeSS

JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #42 Oktober 22, 2009, 20:26:21
edit2Rapporteer  
Ik heb sinds 2 maanden de backroll kiteloop transition aardig onder de knie Zie ook mn avatar.

Vind hem in combi met transition makkelijker omdat je dan weinig snelheid hebt. Je kan je kite langzaam naar 12 uur sturen....veel afremmen...en zodra je dan de backroll inzet loop je de kite....Ging bij mij de 1e keer meteen goed...

Moet hem ook eens in een gewone backroll gaan doen...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.