Garantie?: Powerlijn tussen trapeze en depower kapot

flyking

Geen avatar

Berichten: 5
Juli 26, 2009, 13:01:00
edit2Rapporteer  
Hallo!

Vrijdagavond lande ik een sprong met een rotklap omdat mijn powerlijn plots doormidden brak (zie foto). Nu vraag ik me 2 dingen af:
1) is dit terecht geen garantie issue (zoals verkoper me vertelt)
2) wat voor nieuw onderdeel kan ik hiertussen zetten om te voorkomen dat ik een heel nieuwe bar nodig heb

Betreffende het eerste:
de bar is tezamen met de Torch in Januari nieuw in Duitsland gekocht. De verkoper vertelt me dat het gewone gebruikers-schade is, maar ik zou dat wel een vieze tegenvaller van kwaliteit vinden als 'gewoon gebruik' een dergelijke bar al doet verslijten in een paar maandjes. Hebben meer mensen zo snel al hun powerlijn doormidden gejaagd? en is het dan normaal dat dit geen garantie is?

Maar als het nu geen garantie is, kan ik dit uberhaupt los vervangen zonder een heel nieuwe bar te moeten kopen? Want het zit vast aan de trapeze-loop, en ook met metaal vast aan de double-depower lus. Is er dan nog wel een manier dit kapotte stuk ertussen uit te halen en te vervangen voor een nieuw onderdeel?

Ben benieuwd naar jullie wijsheid
lemmerterror

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #1 Juli 26, 2009, 13:10:42
edit2Rapporteer  
is het nu alleen je depowerkoord? of ook een van je ''powerlijn'' ?
Als het alleen je depowerkoord is kun je die toch gewoon vervangen?
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #2 Juli 26, 2009, 13:16:42
edit2Rapporteer  
Ik heb ooit weleens een dergelijk probleem gehad met een duitse shop.

Het ging om een gebroken RRD bar. De shop vertelde mij dat het geen garantie was (en dat was het ook eigenlijk niet want het was een twee jaar oude bar). Een mailtje naar RRD in italie van mij zelf zorgde er voor dat ik binnen twee weken een nieuwe bar had.


Ik ben dus benieuwd naar welke shop het is ( evt pm ) en zou je adviseren om ook met Naish zelf contact op te nemen.

verder: wat lemmerterror zegt: depowerkoord kun je makkelijk zelf vervangen en is daarbij ook erg slijtage gevoelig, dus als jij heel veel hebt gekite is dat wel een van de eerste dingen die kapot kan gaan volgens mij.
flyking

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #3 Juli 26, 2009, 13:28:02
edit2Rapporteer  
Thanks voor de antwoorden en input.

Het is alleen het depower-koord (nu weet ik hoe dat ding heet :-)) dat kapot is. Powerlijnen zijn verder heel.

Ik wil de naam van de shop nog niet plaatsen, want eerst kijken of ze op andere gedachten komen (anders lijkt t wellicht onterecht zwart maken) en wat ik eigenlijk zou moeten kunnen verwachten. IK geef Kubus (importeur van o.a. Naish) morgen wel even een belletje.

Hoe vervang je het depower-koord, want dat zit vast aan je trapeze-lus-systeem en aan het begin van het depower-mechanisme (in dit geval de'rode double-depower-bal van het Naish systeem). Het zit vast op een manier waarvan ik niet kan zien hoe ik nieuwe eraan kan zetten...
MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Antwoord #4 Juli 26, 2009, 13:58:25
edit2Rapporteer  
Ik zie het probleem niet zo een nieuwe bar omdat je depowerkoord gebroken is ?

Depowerkoord is een van de meest slijtage gevoelige onderdelen en kost bijna niks, zelfs met chikenloop is het een paar tientjes.

http://www.lonasport.com/oxid.php/sid/b3376200ee72e912e433e2bfa7245514/cl/details/cnid/c914795e2c0f1cf18.75273011/anid/e3e47f498d1e466d7.03515654/pgNr/2/Naish-Smart-Loop-trim-line-for-SLE-%2709/



Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #5 Juli 26, 2009, 15:18:29
edit2Rapporteer  
Als je een nieuw depower koort er in heb gezet zou je hem eens moetenw axxen dit voorkomt dat hij snel slijt. PS je bar afspoelen is ook geen overbodige luxe
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #6 Juli 26, 2009, 15:45:56
edit2Rapporteer  
Balen man!

Ik denk alleen niet dat de Nederlandse importeur veel moeite voor jouw in Duitsland aangeschafte bar gaat doen...
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #7 Juli 26, 2009, 16:34:57
edit2Rapporteer  
ajoh! dit is helemaal niet erg! gewoon een nieuw lijntje halen en eraan knopen met een paalsteekje!
flyking

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #8 Juli 26, 2009, 16:43:57
edit2Rapporteer  
Fijn te horen dat het geen probleem lijkt te zijn  Smiley, nog wel even een issue mee:

Wax ertussen is een prima tip. Zand afspoelen natuurlijk ook maar de centerline brak tijdens een sprong. En na de pijn van de plotse landing is de 1e prio niet meer afspoelen… t gaf namelijk een flinke rotklap. Ik vind het daarom toch echt best vreemd dat zo n cruciaal onderdeel al binnen enkele maanden breekt.

Maar gelukkig lijkt replacement dus geen probleem. Echter: de enige replacements die ik tot nu toe zie zijn voor ‘gewone’ centerlines. Dit is een doubledepower en daarom zit er een stukje metaal halverwege de centerline, en moet een gele lijn losgehaald worden (zie markeringen op de foto).

Heeft iemand wel eens hiervoor een replacement gezien (dus een centerline met dat stukje metaal ertussen, want dat metaal kan zelf niet open (dichtgesoldeerd))
Tevens wordt het nog een uitdaging die gele lijn los te krijgen, ideeen?

LOEN

Berichten: 767
Antwoord #9 Juli 26, 2009, 17:11:56
edit2Rapporteer  
Wax ertussen is een prima tip. Zand afspoelen natuurlijk ook maar de centerline brak tijdens een sprong. En na de pijn van de plotse landing is de 1e prio niet meer afspoelen… t gaf namelijk een flinke rotklap. Ik vind het daarom toch echt best vreemd dat zo n cruciaal onderdeel al binnen enkele maanden breekt.

Daarom controleer je je materiaal voor je de lucht in gaat, waarschijnlijk was er al slijtage te zien aan het koord...
Het is een gebruiksvoorwerp en doorgaans verslijten gebruiksvoorwerpen. zal dus ook geen garantie zijn.

Het nadeel van deze chickenloop is dat niet alleen het depowerkoord te vervangen is maar je moet de hele chickenloop vervangen.
Dit is niet ingewikkelder ofzo, kost je alleen meer geld.
(zou trouwens kijken naar een smartloop upgrade, deze hoort volgens mij ook bij deze bar... de bar is uit 08 en de chickenloop uit 07)

succes
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #10 Juli 26, 2009, 17:22:43
edit2Rapporteer  
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #11 Juli 26, 2009, 17:45:39
edit2Rapporteer  
Toch erg dat dit een serieus topic is......... check je materiaal. Touw slijt... tis geen staalkabel.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #12 Juli 26, 2009, 18:06:05
edit2Rapporteer  



Dit is een Sle bar van 2008...de torch komt orgineel met de eerdergenoemde chickenloop  als ik me niet vergis Wink

@flyking: jouw materiaal dat slijt  is jouw verantwoordelijkheid, dus nee geen garantie Wink
tevens kun je de dd chickenloop zoals jij die hebt kompleet bestellen voor 38 euro bij eurofun.nl
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.