2ehands kite gefixte bladders?

PJS

Berichten: 63
Augustus 23, 2009, 13:05:47
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik ben van plan een 2ehands kite te kopen.. Nu zijn alleen de bladders van deze kite vervangen Sad. Het gaat hier over een F-One Tribal 2 uit 2007. 11m2. Heeft de kite nu enige afwijkingen?Huh (Nerveus in de lucht e.d.?)

Alvast bedankt
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #1 Augustus 23, 2009, 13:06:37
edit2Rapporteer  
testen, kan niemand zo ff zeggen zonder hem te hebben gevlogen Wink
PJS

Berichten: 63
Antwoord #2 Augustus 23, 2009, 13:10:00
edit2Rapporteer  
testen, kan niemand zo ff zeggen zonder hem te hebben gevlogen Wink

Ook niet als ik erbij zet dat het professioneel gemaakt is?  Tongue
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 23, 2009, 13:10:33
edit2Rapporteer  
Bladders zijn de "binnenbanden" van de kite. Zou je ook geen tweedehands fiets kopen met nieuwe binnenbanden? Die vergelijking klopt het best Wink

Enige verschil is dat het niet heel makkelijk is die dingen te vervangen. Hij moet wel netjes zitten. Daar kom je achter door hem hard op te pompen en een beetje te kneden. De struts moeten netjes zonder plooien strak staan.

De bladders kun je plakken als een binnenband, maar ik maak uit je verhaal op dat ze geheel vervangen zijn. En als dat dan ook proffesioneel gebeurd is lijkt me het geen enkel probleem.

Ander verhaal wordt het als de struts (buitenband) zelf gerepareerd is. Maar in principe een goed gerepareerde kite vliegt net zo als de originele versie. Het heeft uiteraard wel effect op de 2ehands prijs.

Volgens mij haal je deze twee dingen door elkaar Huh
brutus

Berichten: 214
Antwoord #4 Augustus 23, 2009, 13:14:15
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik ben van plan een 2ehands kite te kopen.. Nu zijn alleen de bladders van deze kite vervangen Sad. Het gaat hier over een F-One Tribal 2 uit 2007. 11m2. Heeft de kite nu enige afwijkingen?Huh (Nerveus in de lucht e.d.?)

Alvast bedankt
Als ze er goed in gelegd zijn maakt het niet uit. Heb zelf ook een paar keer  bladders vervangen en daar nooit problemen mee gehad.

Zou ze bij aankoop wel ff goed hard oppompen en alle struts bij langs lopen om te voelen of de bladder er goed inzit en er geen plooien inzitten, anders kan ie gaan knappen.

Net als bij de binnenband van een fiets wil je ook niet dat er ergens een bobbel ontstaat.
PJS

Berichten: 63
Antwoord #5 Augustus 23, 2009, 13:24:09
edit2Rapporteer  
Thx voor jullie (snelle!) reacties!
Dus gewoon ff bij de aankoop hem oppompen, beetje voelen, etc..

Thx  YeSS
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #6 Augustus 23, 2009, 13:26:39
edit2Rapporteer  
ja en vooral na het oppompen gewoon even wachten en kijken wat er gebeurd. Kan je ondertussen het doek een beetje controleren.
PJS

Berichten: 63
Antwoord #7 Augustus 23, 2009, 14:01:26
edit2Rapporteer  
Ik kan ook nog voor een Naish Torch 3 uit 2007 gaan.. 10m2. Nooit reparaties gehad e.d.. Is dit veiliger om te doen?
't sluit wel wat minder goed aan op mn F-One Tribal 7m2..
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #8 Augustus 23, 2009, 15:19:48
edit2Rapporteer  
Als de bladders vervangen zijn dan is het zoals michiel zei, niets aan veranderd. Waarom probeer je niet op het strand of andere kitespot af te spreken zodat je hem daar goed kan oppompen en zelf even proberen, dan weet je gewoon wat je koopt.
brutus

Berichten: 214
Antwoord #9 Augustus 23, 2009, 15:29:19
edit2Rapporteer  
Ik kan ook nog voor een Naish Torch 3 uit 2007 gaan.. 10m2. Nooit reparaties gehad e.d.. Is dit veiliger om te doen?
't sluit wel wat minder goed aan op mn F-One Tribal 7m2..
Dat iemand zegt dat een kite nooit reparaties heeft gehad, is geen garantie. Er kan altijd een bladder lek zijn die maar heeel langzaam leegloopt of iemand heeft zelf bijvoorbeeld gaatjes in het doek over het hoofd gezien.

Je moet een kite kopen, waarmee je lekker kunt varen. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als iemand de bladders heeft vervangen. Wel zou ik doen wat iedereen hier zegt  namelijk: afspreken, oppompen goed checken en uitproberen als het kan.


PJS

Berichten: 63
Antwoord #10 Augustus 23, 2009, 19:53:22
edit2Rapporteer  
Als de bladders vervangen zijn dan is het zoals michiel zei, niets aan veranderd. Waarom probeer je niet op het strand of andere kitespot af te spreken zodat je hem daar goed kan oppompen en zelf even proberen, dan weet je gewoon wat je koopt.
Het probleem is dat hij nogal ver woont, dus het zou per post moeten.. Ik kan er eigelijk alleen maar foto's van zien. Daarom ben ik er niet zo zeker van. Van de 2007 Torch ben ik wel zeker dat alles het goed doet.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #11 Augustus 23, 2009, 20:32:04
edit2Rapporteer  
Tja, als je twijfelt dan zou ik er niet voor kiezen om het via de post te doen, dan kan je beter even in de auto zitten en er wat benzingeld tegenaan gooien zodat je het met je eigen ogen kan beoordelen.

Over die Torch kan ik je niet adviseren.
PJS

Berichten: 63
Antwoord #12 Augustus 23, 2009, 21:21:35
edit2Rapporteer  
Tja, als je twijfelt dan zou ik er niet voor kiezen om het via de post te doen, dan kan je beter even in de auto zitten en er wat benzingeld tegenaan gooien zodat je het met je eigen ogen kan beoordelen.

Over die Torch kan ik je niet adviseren.
Probleem is dat ik geen auto heb ThumpDown Ben pas 16.. Dus dan zou ik 3 á 4 uur lang achter elkaar moeten rijden voordat ik daar aankom (met mn bromquad).. En dan nog 3 á 4 uur terug  Shocked
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #13 Augustus 23, 2009, 21:48:41
edit2Rapporteer  
Een bladder vervangen is trouwens ook niet zo kostbaar.
Dus mocht er een lek zijn en je moet m vervangen dan is dat niet zo heel erg.

Het lijkt mij alleen maar goed als bladders van een 2e hands kite vervangen zijn.
Mits ze juist geinstalleerd zijn uiteraard.
PJS

Berichten: 63
Antwoord #14 Augustus 24, 2009, 00:29:35
edit2Rapporteer  
Een bladder vervangen is trouwens ook niet zo kostbaar.
Dus mocht er een lek zijn en je moet m vervangen dan is dat niet zo heel erg.

Het lijkt mij alleen maar goed als bladders van een 2e hands kite vervangen zijn.
Mits ze juist geinstalleerd zijn uiteraard.
Hmm, ok, dus jij zegt wél voor de Tribal gaan?  Huh
brutus

Berichten: 214
Antwoord #15 Augustus 24, 2009, 02:37:59
edit2Rapporteer  
Een bladder vervangen is trouwens ook niet zo kostbaar.
Dus mocht er een lek zijn en je moet m vervangen dan is dat niet zo heel erg.

Het lijkt mij alleen maar goed als bladders van een 2e hands kite vervangen zijn.
Mits ze juist geinstalleerd zijn uiteraard.
Nou ja niet kostbaar. Leading edge voor mijn kite kost 70 eutjes. Kan ik ook leuke andere dingen van doen ;-)

Voor wat betreft wel of niet Tribal zul je toch zelf een knoop over door moeten hakken. Volgens mij heb je hier redelijlk goed advies gekregen. De vraag is nu of je het aandurft om een kite ongezien aan te schaffen.
Heb hier persoonlijk goede ervaringen mee. Paar keer kite uit Duitsland laten overkomen en vrienden van mij hebben kites uit andere kant van Nederland laten opsturen. Was ook een tribal trouwens ;-)

Dat de verkoper in zijn advertentie aangeeft dat de bladders vervangen zijn is sowieso pluspuntje. Heeft hij er daarna nog mee gevaren?

PJS

Berichten: 63
Antwoord #16 Augustus 24, 2009, 11:59:15
edit2Rapporteer  
Een bladder vervangen is trouwens ook niet zo kostbaar.
Dus mocht er een lek zijn en je moet m vervangen dan is dat niet zo heel erg.

Het lijkt mij alleen maar goed als bladders van een 2e hands kite vervangen zijn.
Mits ze juist geinstalleerd zijn uiteraard.
Nou ja niet kostbaar. Leading edge voor mijn kite kost 70 eutjes. Kan ik ook leuke andere dingen van doen ;-)

Voor wat betreft wel of niet Tribal zul je toch zelf een knoop over door moeten hakken. Volgens mij heb je hier redelijlk goed advies gekregen. De vraag is nu of je het aandurft om een kite ongezien aan te schaffen.
Heb hier persoonlijk goede ervaringen mee. Paar keer kite uit Duitsland laten overkomen en vrienden van mij hebben kites uit andere kant van Nederland laten opsturen. Was ook een tribal trouwens ;-)

Dat de verkoper in zijn advertentie aangeeft dat de bladders vervangen zijn is sowieso pluspuntje. Heeft hij er daarna nog mee gevaren?


Hij heeft me net terug gemaild, en hij heeft na de reparatie er nog niet mee gevaren... Ook blijkt het nu opeens geen 2007 meer te zijn, maar een 2005!! Angry Angry (in de advertentie stond 2007 en bij het eerste mailtje zei hij ook 2007... Huh) Nu gaat het dus zo ie zo niet meer door... Wordt toch maar de Torch dan  ThumpsUp
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #17 Augustus 24, 2009, 15:45:04
edit2Rapporteer  
Torch Rules.. Ik heb het, vorige zomer, met 2003 wipika's geleerd (SLEUUURRR!!!!) en toen overgstapt op een 2007 12m torch.. koningen kite.. Méga veel progressie meegeboekt!
PJS

Berichten: 63
Antwoord #18 Augustus 24, 2009, 23:14:17
edit2Rapporteer  
Toch nog een goede F-One Tribal 2 uit 2007 (11m2) gevonden  Joepie  (En in Amsterdam) Heb hem al in huis.. Thx voor alle tips!  Wink
brutus

Berichten: 214
Antwoord #19 Augustus 24, 2009, 23:57:46
edit2Rapporteer  
Toch nog een goede F-One Tribal 2 uit 2007 (11m2) gevonden  Joepie  (En in Amsterdam) Heb hem al in huis.. Thx voor alle tips!  Wink
Veel plezier ermee.
PJS

Berichten: 63
Antwoord #20 Augustus 25, 2009, 00:44:42
edit2Rapporteer  
Toch nog een goede F-One Tribal 2 uit 2007 (11m2) gevonden  Joepie  (En in Amsterdam) Heb hem al in huis.. Thx voor alle tips!  Wink
Veel plezier ermee.
Thx  Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.