Eddy Lansink @ SBS6!

Henning

Berichten: 581
September 11, 2009, 11:44:31
edit2Rapporteer  
Eddy wordt BN-er! (en Dave ofcourse ook  ThumpsUp)


http://www.vimeo.com/6521811


Kitecinema.com was shooting some extreme video on the 3rd of September when 9 Beaufort gusts where hitting the shores in the Netherlands. After a video session with Ruben Lenten in Wijk aan Zee they drove to Scheveningen, to do some more filming.

Flyboards shaper Eddy Lansink was there riding his Flysurfer Psycho4 8m and going for some insane jumps. Check out this video (broadcasted on Dutch television) for possibly the biggest kiteboarding jump so far?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #1 September 11, 2009, 12:43:50
edit2Rapporteer  
Eddy is lekker bezig  ThumpsUp
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 September 11, 2009, 13:07:29
edit2Rapporteer  
F*cking Hell....grote klasse!! ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 September 11, 2009, 13:19:54
edit2Rapporteer  
 Joepie Joepie Joepie
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #4 September 11, 2009, 13:28:29
edit2Rapporteer  
Toppertje
gnijzink

Berichten: 341
Antwoord #5 September 11, 2009, 13:34:31
edit2Rapporteer  
Wel apart dat ze niet zijn tweede sprong laten zien Grin Grin
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 September 11, 2009, 16:15:39
edit2Rapporteer  
Nou het is om trots op te zijn! Niet dus, lekker duidelijk in beeld zetten wat je niet moet doen in deze sport. Kiten met onweer. (Uiteraard wel respect voor Eddy zelf)
Iman

Geen avatar

Berichten: 179
Antwoord #7 September 11, 2009, 16:31:39
edit2Rapporteer  
Nou het is om trots op te zijn! Niet dus, lekker duidelijk in beeld zetten wat je niet moet doen in deze sport. Kiten met onweer. (Uiteraard wel respect voor Eddy zelf)

Ook weer een beetje overbodig een dike hoosbui op de achtergrond, geen enkele beginner die met die omstandigheden gaat kiten, en eddy is zo te zien geen beginner.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 September 11, 2009, 19:23:44
edit2Rapporteer  
Beginner of geen beginner, met zulk weer moet je niet kiten. Je moet het hele filmpje eens zien en met name horen (staat hier iets verder op het forum).

We moeten niemand eraan te helpen herinneren dat de laatste zware ongelukken in Nederland allemaal ervaren kitesurfers waren. Ik weet dat het achteraf makkelijk praten is maar ik vind dit niet iets om trots op te zijn.

Nogmaals Eddy is een topkerel en is goed bezig voor de Nederlandse kitesport maar hier vind ik het geen goede reclame.
Woodmaster

Berichten: 128
Antwoord #9 September 11, 2009, 23:12:30
edit2Rapporteer  
Deze discussie ook al gehad op HL en door Dave ook opgehelderd en daarmee bedoel ik het onweer verhaal!!!!
 YeSS
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 September 12, 2009, 04:41:15
edit2Rapporteer  
Ik vind er weinig opheldering aan hoor. Hij heeft gewoon aan dat ze niet hadden verwacht dat er onweer in zat. Nou dan zou ik maar eens meer naar de wolken kijken Wink Het kan uiteraard wel natuurlijk maar denk eerder dat ze nog ff snel voor het onweer willen genieten van de harde windstoten. Deels begrijpelijk maar deels ook niet in mijn ogen.

Al is het in een filmpje altijd moeilijk zeggen natuurlijk met de belichting die heel anders kan zijn. Best kans dat het contrast van de wolken niet hellemaal zo waren in het echt.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #11 September 12, 2009, 04:54:39
edit2Rapporteer  
Leuk stukkie...zie het als positief bericht...

Gelukkig linken ze het zelf niet aan mogelijke ongelukken in dit weer...het is natuurlijk ook zo dat er geen ongelukken zijn gebeurt in zulke harde wind, maar in onverwachte harde windstoten....maarja...die bui is geen goed teken en eigenlijk niet goed te praten....had gewoon van het water gemoeten....
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #12 September 12, 2009, 07:07:06
edit2Rapporteer  
Leuk stuk en vind het ook wel een cool filmpje.

Maar de biggest jump? Ik kan ernaast zitten maar volgens mij heb ik Len10 wel grotere sprongen zien maken.

Maar begrijp me niet verkeerd die sprong van Eddy was HUGE!!!!
Woodmaster

Berichten: 128
Antwoord #13 September 12, 2009, 10:04:23
edit2Rapporteer  
Ed Rakeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!! ThumpsUp
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #14 September 12, 2009, 12:04:31
edit2Rapporteer  
Echt hoog ...en flysurfer doet zijn naam eer aan..
 ThumpsUp
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #15 September 12, 2009, 14:36:53
edit2Rapporteer  
Ben wel inderdaad blij zoals JB al zegt dat ze er geen enkele aandacht hebben geven aan het weer en ook het gedeelte met de grote knal niet hebben laten zien. Normaal is sbs6 wel zo sensatiegericht om dat juist naar voren te brengen Wink
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #16 September 12, 2009, 15:22:55
edit2Rapporteer  
Ik denk dat Ed Raket zelf wel kan inschatten wanneer hij wel of niet het water op kan, dit kunnen wij aan een filmpie niet beoordelen, tevens waren er nog zat windsurfers op het water. Dus mijn conclussie is dat het wel mee viel. Ik zie ook zo vaak een onweersbui achterlangs trekken dat is voor mij geen reden om het water af te gaan.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #17 September 12, 2009, 15:28:51
edit2Rapporteer  
Tja mooi hoe iedereen alles kan relativeren maar na een ongeluk wel gelijk zeggen dat het niet verstandig was om te gaan kiten. Er gaat onweer overheen en niet achterlangs. Wat wel kan zoals eerder beschreven is dat door de belichting van de camera het er erger uitziet dan het werkelijk is.

Tuurlijk is Eddie slim genoeg om zelf in te schatten of het veilig is maar dat neemt niet weg dat ik dit geen goede reclame vind voor de kitesport Wink
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #18 September 12, 2009, 16:12:16
edit2Rapporteer  
Ik bekijk het iets anders,

Er moet veel meer bnegatieve reclame komen, dan haken er hoop ik een heleboel gasten af,  Joepie

wordt het eindelijk weer rustig op het water  Joepie
leeany

Berichten: 844
Antwoord #19 September 12, 2009, 18:41:25
edit2Rapporteer  
hoogste jump ooit?
Hoe zit het eigenlijk met deze dan, om hem maar ff op te graven in het nom van "kennen jullie dit filmpje al?"

http://www.youtube.com/watch?v=vdgUFKH9rDw


Wel zieke sprong verder hoor.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #20 September 12, 2009, 18:48:02
edit2Rapporteer  
hoogste jump ooit?
Hoe zit het eigenlijk met deze dan, om hem maar ff op te graven in het nom van "kennen jullie dit filmpje al?"
https://www.youtube.com/watch?v=vdgUFKH9rDw

Wel zieke sprong verder hoor.
Angry Angry Angry pleace admins: doe ff 'DEL'
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #21 September 12, 2009, 19:44:37
edit2Rapporteer  
En waarom dan Flyingtrunkie? Dan moeten we de andere 16.423.428.432 versies van dit filmpje er ook maar afgooien? Denk dat het voor Leeany wel duidelijk is dat het in dit bericht gaat om de hoogste bedoelde sprong.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #22 September 13, 2009, 01:41:11
edit2Rapporteer  
Nou het is om trots op te zijn! Niet dus, lekker duidelijk in beeld zetten wat je niet moet doen in deze sport. Kiten met onweer. (Uiteraard wel respect voor Eddy zelf)


Beste Reflex,

Eindelijk een leuk filmpje van SBS6 met een positieve insteek.
Waarom ga jij dit hier op het forum bekritiseren?
Gelukkig dat zo'n sensatie omroep juist niet laat zien wat er fout was/is om met die omstandigheden te gaan kiten.

Of het slim is/was om uberhaubt die dag te gaan varen doet er niets (meer) toe!
Eddy is gaan varen en heeft overal het nieuws gehaald met zijn sprong wat een enorme input is voor onze sport.

Respect voor Eddy zelf schrijf je..... Huh
Hoe kan je respect hebben voor iemand waarop je niet trots bent.......?

Met respectvole groet,

Micky

Ps: mocht je de behoefte hebben om over het (on) weer met mij in discussie te treden doe dat dan aub via pb.....(ik ben de reïncarnatie van Pelleboer dus pas op)



« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.