Beginner 12 m2 2004 kite

Wjs

Berichten: 121
September 11, 2009, 23:25:24
edit2Rapporteer  
Ik ben nog een beginner met kite surfen.

Ik heb een airush flow 12.0 2004 en iemand heeft mij gezegd dat het geen goeie kite is om te beginnen.

Is dat zo of valt het wel mee

Mvg,
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 September 11, 2009, 23:33:45
edit2Rapporteer  
vooropgesteld dat ik de kite niet ken lijkt het me niet de makkelijkste kite om het mee te leren, en ook niet de veiligste.
Nieuwere kites (vanaf 2006) en dan vooral de bow en SLE typen zijn veel vergevelijker, en dat maakt dat je sneller progressie boekt.
Je kan het proberen met die kite maar als je snel wilt varen kan je beter verder kijken. succes
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 September 11, 2009, 23:43:32
edit2Rapporteer  
in 2004 en 2005 was het een beginnerskite (flow is instapmodel van airush)

Iemand die in hedendaagse tijd zegt dat het een goede kite is om mee te beginnen is: A: onwetend van de ontwikkelingen sinds 2006, of B: een oplichter.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 September 12, 2009, 04:59:06
edit2Rapporteer  
Eerst kopen, dan vragen? Of zit er een ander verhaal achter?

Als je makkelijk en safe wil beginnen: Andere kite! 95% van de kiters hier zal je dat advies geven...
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #4 September 12, 2009, 07:01:36
edit2Rapporteer  
Tja onnodig om nog meer erover te zeggen dan al gedaan is.

Kiten is een dure sport maar wil je het snel leren en vooral veilig? Kijk dan voor Bow of SLE kites vanaf 2006/2007
Wjs

Berichten: 121
Antwoord #5 September 12, 2009, 12:22:06
edit2Rapporteer  
Ja maar is het niet te doen met die kite, of is het wel te doen maar duurt het wat langer voordat ik het onder de knie heb.
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #6 September 12, 2009, 12:45:32
edit2Rapporteer  
in 2004 en 2005 was het een beginnerskite (flow is instapmodel van airush)

Iemand die in hedendaagse tijd zegt dat het een goede kite is om mee te beginnen is: A: onwetend van de ontwikkelingen sinds 2006, of B: een oplichter.


helaas is het meestal b ThumpDown
Luister naar de adviezen hierboven.
Zoek marktplaats af en voor iets meer geld heb je een veel betere kite!
brutus

Berichten: 214
Antwoord #7 September 12, 2009, 12:49:00
edit2Rapporteer  
Ja maar is het niet te doen met die kite, of is het wel te doen maar duurt het wat langer voordat ik het onder de knie heb.
Het is wel te doen, maar zoals anderen al aangafen. Er zijn nieuwere kites waarmee het gewoon sneller te leren is en die beter rekening houden met veiligheid.
Zelf ben ik al heel lang geleden begonnen, dus met nog oudere kites :-)
, maar als ik zie hoe snel men met de nieuwere kites progressie maak, das een wereld van verschil.
Daarnaast is het zo, dat nieuwere kites vaak een grotere windrange hebben, maw je kan met 1 goedgekozen maat kite behoorlijk vaak varen. Terwijl je met oudere kites meer maten nodig hebt.
Koop je deze 12 dan heb je kans dat je snel overpowered bent en van je board wordt afgetrokken.

Dus de keus is: wil je snel en verantwoorder kunnen kiten/cruisen/springen/fun maken. Nieuwere kite kopen.
wil je vaak door je kite van je board worden afgetrokken en meters door het water worden gesleepd terwijl je jaloers om je heen kijkt hoe anderen het wel goed doen. Deze kite kopen.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #8 September 13, 2009, 07:00:45
edit2Rapporteer  
Volgens mij heeft hij deze kite al gekocht.

Mijn advies, verkopen dat ding voor wat je ervoor kan krijgen en koop een lekker goedkoop 2006/2007 Bow of SLE kite. Deze moeten wel voor een leuke prijs te krijgen zijn. oja verkoop hem niet met de woorden dat het een beginnerskite is zoals ze bij jou hebben gedaan want dat is gewoon niet zo.

Zoek is voor een Best Waroo uit 2007, die zijn goed te krijgen voor een leuke prijs, schrik niet van een reparatie. Dit beïnvloed de kite niet mits goed gerepareerd. Maar dit zorgt wel voor een betaalbare prijs.

Doorgaan en leren met deze kite zal je het minder snel leren en dus minder plezier erin hebben,en misschien wel ermee stoppen. Buiten het feit dat hij zoveel minder veilig is voor jou en dus voor andere kiters om je heen.
Wjs

Berichten: 121
Antwoord #9 September 13, 2009, 11:23:32
edit2Rapporteer  
Ik wou het leren met een kite van de kiteschool

En dan als ik het kan met mijn eigen kite gaan varen.

Op het land heb ik al veel met mijn eigen kite gevliegerd dus ik weet wel hoe hij reageert, heb hem geprobeerd met winkrachten van 1 tot 6
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #10 September 13, 2009, 11:34:47
edit2Rapporteer  
Kan je doen. En wil je idee niet afzeiken maar je vraagt hier om antwoorden dus een paar puntjes:

- de kiteschool geeft les met bow of sle kites,dus heel ander stuurgedrag dan jouw kite.
- je zult niet goed kunnen varen na 1 of 2 lessen dus om dan al je eigen kite te gaan schiet gewoon niet op



Niemand kan je dwingen we geven je slechts advies waar je zelf om vraagt!!

Enne een 12 oplaten met 1 Beaufort??? Lukt dat dan??
Wjs

Berichten: 121
Antwoord #11 September 13, 2009, 11:43:53
edit2Rapporteer  
Ja het lukt net, heb je wel 2 man nodig om hem in de lucht te gooien en je moet constant sturen anders valt die wel uit de lucht.
Wjs

Berichten: 121
Antwoord #12 September 13, 2009, 11:52:48
edit2Rapporteer  
En hoe zit het met een Naish Areo II 12.0 uit 2005

Is dat hetzelfde verhaal ?

El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #13 September 13, 2009, 14:01:31
edit2Rapporteer  
Zoals andere ook al zeiden, kijk voor een minimaal 2006, maar beter vanaf 2007 kite. Een Bow of SLE. Bijvoorbeeld een Best Waroo, leuke beginnerskite en zou nu echt goed te betalen moeten zijn.
Wjs

Berichten: 121
Antwoord #14 September 13, 2009, 14:08:10
edit2Rapporteer  
Ja ik snap het,

Want mn kameraad heeft een Naish areo II uit 2005 dus zodoende vroeg ik dat even,

Maar bedankt voor de reacties. Smiley
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #15 September 13, 2009, 16:51:57
edit2Rapporteer  
Ja het lukt net, heb je wel 2 man nodig om hem in de lucht te gooien en je moet constant sturen anders valt die wel uit de lucht.

geen enkele kite vliegt met 1 beaufort, vanaf 8 knopen wil een kite pas in de lucht blijven, of je moet gaan rennen als een gek natuurlijk
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #16 September 13, 2009, 18:48:52
edit2Rapporteer  
Ja ik snap het,

Want mn kameraad heeft een Naish areo II uit 2005 dus zodoende vroeg ik dat even,

Maar bedankt voor de reacties. Smiley

Naish areo II komt niet uit 2005, uit mijn hoofd ook 2004, mischien zelfs 03.
Punt is gewoon dat de kites nu veel veiliger zijn ( voor jezelf, maar ook voor je medekiters erg belangrijk! ),  en je veel sneller progressie maakt. Dus lekker verkopen die dingen.
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #17 September 13, 2009, 18:55:12
edit2Rapporteer  
Ik dacht begin dit jaar het zelfde. Er stonden toen nieuwe 2004 kites op marktplaats voor maar 200euro incl bar....
Maar na wat navraag hier heb ik toch voor een 2007 waroo gekozen. Geen up to date kite en het kan altijd nieuwer en beter maar de depower werkt gewoon geweldig en dat is het belangrijkste als je begint. (als je je bar los laat al je power weg)

Je kunt het vergelijken met autorijden. Als je je rijbewijs hebt denk je ook dat je kunt rijden..... maar dan kun je ook echt nog niet het circuit op.

Ik heb met mijn 07 kite ontzettend veel progressie gemaakt (al zeg ik het zelf)
en ik kan er waarschijnlijk nog 2jaar mee vooruit.

en het MEEST BELANGRIJK: Breng anderen niet in gevaar omdat jij graag 100euro minder uit wil geven.

Suc7 met je beslissing
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #18 September 13, 2009, 21:30:04
edit2Rapporteer  
Lekker bezig, als beginner een oude 12 met windkracht 6 op land oplaten. Als je een tragisch krantenartikel wilt worden is dit wel een prima poging! Ik heb het idee dat we in de maling genomen worden.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #19 September 14, 2009, 00:11:52
edit2Rapporteer  
Ik heb het idee dat we in de maling genomen worden.

Wijs...
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #20 September 14, 2009, 07:39:26
edit2Rapporteer  
Volgens mij ontbreekt er een stukje aan je nickname er hoort nog Eigen voor te staan Smiley
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #21 September 14, 2009, 08:22:48
edit2Rapporteer  
En hoe zit het met een Naish Areo II 12.0 uit 2005

Is dat hetzelfde verhaal ?




Aeroll uit 2005 bestaat niet, dat is 100% zeker een kite uit seizoen 2003 (dus eind 2002 op de markt gebracht)
Kijk maar: http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Naish/Aero%20II/2003
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #22 September 14, 2009, 16:04:44
edit2Rapporteer  
ik ben op mijn 14e met een 12m c-shape (zelfde concept kite als de flow) begonnen en het heeft zo'n 10 sessies nodig gehad voor ik een beetje hoogte kon houden. (had al zoveel ervaring in het powerkiten dat ik makkelijk4m hooog sprong met 360 etc op het land met de 12m)

op mijn 18e heb ik iemand van 14 met precies dezelfde powerkiteskills als ik had lesgevenen met een bow 9m end dan ook nog eens in aanlandige wind in diep water op zee met 30 tiot 70cm shorebreak en die leerde precies wat ik in 10 sessies leerede in 30min lol

en wat betreft de les die ik hem gaf dat was meer van pak mijn kite en board maar aangezien ik wist dat ie 100%kitecontrole had Shocked

zegt genoeg!!!
Wjs

Berichten: 121
Antwoord #23 September 14, 2009, 19:34:15
edit2Rapporteer  
Nou  Waarom zou het een lul verhaal zijn, Je weet niet eens wat voor andere vliegers ik vlieger dus hou je comentaar eerst ff voor je,

Heb al veel ervaring met matras vliegers en heb in de vakantie veel met Bomba 20M2 gevliegerd.


En wat is er zo verkeerd als ik mijn kite op het land oplaat ik heb een touw aan mijn trapeze vast en dat touw wordt weer vast gehouden door paar man xD

Mja misschien is het gevaarlijk maar het valt allemaal wel mee
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #24 September 14, 2009, 19:49:43
edit2Rapporteer  
Nou  Waarom zou het een lul verhaal zijn, Je weet niet eens wat voor andere vliegers ik vlieger dus hou je comentaar eerst ff voor je,

Heb al veel ervaring met matras vliegers en heb in de vakantie veel met Bomba 20M2 gevliegerd.


En wat is er zo verkeerd als ik mijn kite op het land oplaat ik heb een touw aan mijn trapeze vast en dat touw wordt weer vast gehouden door paar man xD

Mja misschien is het gevaarlijk maar het valt allemaal wel mee
\
Manliften! YEAH ruig! Boven land! Met een stuk touw!

maat, je komt hier met een vraag, die we zo goed mogelijk beantwoorden. En gelukkig zijn er nog wat verschillende meningen zodat het hier en daar zlefs op een discussie lijkt.
Er is één ding waar we allemaal voor staan, en dat is veiligheid. En zoals je in de nukomende reacties zal gaan zien wordt manliften niet als veilig gezien.
Doe voorzichtig dude.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.