[Ervaring] Ongeluk tijdens powerkiten, typische beginnerfout.

leeany

Berichten: 844
December 11, 2009, 23:48:02
edit2Rapporteer  
Zag het board staan, vandaar deze post.

Vroegah.. 5 jaar geleden ongeveer, deed ik nog aan powerkiten.
Was de eerste echte kite waarmee ik dat ging doen, een NASA wing 5,6m2.
Ik ging wel vaker kiten met dat ding, alleen nog nooit echt met harde wind.

Op een dag, waaide het hier met zo'n bft 7 (binnenland, dus totaal niet constant incl. huizen en bomen upwind)
We waren 2 personen, en de bedoeling was om een veld van ongeveer 300 meter zo snel mogelijk af te leggen door die nasa wing. Denk dat het al snel richting de.. 30-40km/u ging waarmee we over het veld heen gleden. Hard dus.

Aan het eind van het veld liep een sloot, die ook lineair door liep aan het veld. Het was dus voor de helft omringt door een sloot om het zo maar even te zeggen.
Om die sloot (aan de andere kant) liep een heel stuk prikkeldraad.

Op een begeven moment ging ik zo snel, dat ik niet meer kon stoppen terwijl ik op mijn buik lag.
Toen ging het allemaal vrij snel, want ik werd over de droogstaande sloot getrokken. Head first tegen de zijwand van de sloot aan waardoor ik een lichte hersenschudding opliep. Daarna werd ik voor een kleine 40-50m meegetrokken in de zelfde richting van het prikkeldraad incl paaltjes. Aan het einde van dat stuk lag een 10m2 aan doornstruiken/braamstruiken e.d.

Toen ik daar eenmaal in lag liet ik de kite los (waarom ik dit niet eerder deed is me niet helemaal duidelijk nog.. zal er niet over nagedacht hebben)

Gevolg:
Lichte hersenschudding
(haar) scheurtjes in mijn heup, waardoor ik 4 weken moeilijk liep.
Mijn gehele armen, mijn hoofd en mijn buik vol met sneeën en krassen. Leek als ik had gedoucht met gebroken glas zeg maar.

Typisch een beginners ongeluk. Gewoon gaan en nergens rekening mee houden natuurlijk. Hartstikke stom al denk je er nu dus over na (heb geen bevestiging meer nodig ofzo.. )


Ook heb ik tijdens het kiten nog een keer een brisant granaat gevonden, en vervolgens mee naar huis genomen. ( Roll Eyes ) omdat ik dacht dat dit een oefen granaat was van het leger (was op de oirschotse heide.. militair terrein) Politie gebeld, die vervolgens de EOD belde en mij vertelde dat als ik gevallen was met dat ding in mijn hand, heel de straat plat had kunnen leggen.. Verder heeft dat niet veel met kiten te maken.
(http://images.google.nl/images?hl=nl&um=1&q=brisant+granaat&sa=N&start=0&ndsp=18)

Wil wel vermelden.. dat ik toen 14 was, bij beide gebeurtenissen. Niet dat je denkt dat ik nu nog dagelijks met bommen en gescheurde heupen thuis kom.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.