Kitesurfen at Gardameer

Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
December 14, 2009, 12:48:12
edit2Rapporteer  
Heeft er iemand meer info voor mij over het kitesurfen op het gardameer?

Ik zoek een camping of goedkoop appartement met de mogelijkheid tot kitesurfen vlakbij. Ik weet dat Maayke in Limone een kitesurfschool heeft, maar echte goede campings zijn daar niet. Dan heb je nog Campione iets zuidelijker van Limone maar daar zit al hellemaal geen camping.

Aan de oostkant Malcesine en Brenzone maar vraag mij af of je echt verplciht bent om vanuit een boot te starten. Of zijn er ook plekken waarbij het mogelijk is om zo te starten?

Graag wat info van mensen die er eventueel geweest zijn Grin
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #1 December 17, 2009, 20:26:50
edit2Rapporteer  
ons forumlid  De beun..is een aantal jaren geleden aan het Gardameer geweest ,hij heeft daar ook gekitesurft ...niet echt een toplocatie om te kitesurfen ,weinig mogelijkeheden om je kite op te laten ..
wel dagelijks een goede wind .
zie ook :
http://www.kitehigh.nl/forum/?topic=35015.msg462957#msg462957
Wimpie
Gast
Antwoord #2 December 17, 2009, 21:14:41
edit2Rapporteer  
Aan de noordkant is er zomers dagelijks goede wind vanaf 4 uur.
Elders aan het meer is dat niet gegarandeerd.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #3 December 18, 2009, 15:18:39
edit2Rapporteer  
Als je wind wilt hebben op het Gardameer moet je volgens mij in augustus / sepember in het Noorden zitten. Daar heb ik vroeger in die periode nog wel gewindsurft. Daar krijg je rond een uur of twee in de middag een termische windje. Probleem echter is om daar je auto een beetje knap weg te zetten en een plaats waar je je kite kan oplaten.  Huh
Het is daar allemaal errug smal. ThumpDown
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #4 December 18, 2009, 15:32:45
edit2Rapporteer  
Teigertje
In het noorden van het Gardameer (provincie Trentino) is kiten verboden! In de provincie Veneto mag je wel kiten.  Dus pas onder de lijn die loopt van vlak boven Malcesine tot vlak onder Limone mag je pas kiten. De Ora komt daar ook, alhoewel niet zo sterk (14m varen). Echt cool is de wind in de ochtend (Vento), vanaf 06:00 tot ongeveer 10:00 komt deze uit het noorden, en is hard . Dus voor je ontbijt varen met een 10m!!
'sMiddags vanaf ongeveer 13:00 omt de Ora vanuit het zuiden, meestal rond Bft5. dus met een 14m varen...

Startplaatsen:

Aan de Oost Oever:
in Navene bij de jacht club. Goede spot voor de middag Zuidwind goed, bij noordwind heb je afdekking en kom je niet weg!
In Campagnola, direkt voor hotel Astoria (heb er zelf nog nooit gevaren, heb gehoord dat het goed is daar, er worden daar ook kitecursussen gegeven.
In Malcesine bij de busparkeerplaats. Goed ook bij Noordwind.

aan de West Oever:
Campione. neem de westoever en in de tunnel is de afslag naar Campione (ligt beneden) je kunt startenop een kiezelstrand, super uitzicht ook voor de familie. Goede spot bij Zuidwind in de middag.
RH

Berichten: 298
Antwoord #5 December 18, 2009, 15:57:55
edit2Rapporteer  
'sMiddags vanaf ongeveer 13:00 omt de Ora vanuit het zuiden, meestal rond Bft5. dus met een 14m varen...

5 bft (17-21 kts) met een 14? Dat is voor de meesten toch gewoon 9m weer? Of vaart hier iedereen net als 5 jaar terug nog steeds veel te groot?
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 December 18, 2009, 16:04:18
edit2Rapporteer  
[quoteTeigertje
In het noorden van het Gardameer (provincie Trentino) is kiten verboden!][/quote]

Oke mbetz, ben er ook al jaren niet meer geweest.  Undecided
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #7 December 18, 2009, 19:41:20
edit2Rapporteer  
Teigertje
Geeft niet.
In het noorden kun je trouwens helemaal niet starten omdat er geen plaats is (kleine stranden) Bij Navene is de Ora 'smiddags niet zo sterk als in Torbole, maar je kunt wel mooi varen, uitzicht op de Monte Baldo etc...

Wel s het zo dat de italiaanse politie veel controleert, en als je vanuit Navene afdrijft tot in Trentino staan ze meteen klaar met boetes. Betje kinderachtig, maar ja daarvor zijn het pollitie agenten......

Ciao
Mike
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 Januari 01, 2010, 15:29:59
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=28710.0

DE BEUN PRODUCTIES ITALIE 2007 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.