Freeze Mako - DHZ ijskite twin tip voor weinig

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #50 Januari 28, 2010, 12:23:32
edit2Rapporteer  
ja en dan met een windward heel... zoals die moth bootjes...
nee lijkt me niet nodig, an sich ging het goed om om 1 lijn te rijden, maar het is erg prettig om op 2 lijnen te beginnen, en de plaats on der de hiel lijkt me ook fijner, om je edge goed te zetten.
Ik begrijp dat het begin feb weer gaat vriezen dus mss duik ik nog even de werkplaats in voor "phase deux"

Mooi bootje trouwens op die foto! heb je de BMW Oracle al bekeken, nu met wing sail!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #51 Januari 28, 2010, 12:58:40
edit2Rapporteer  
ik denk dat je het beste m breder kan maken, me idd 3 ijzers, die niet te ver van elkaar af staan
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #52 Januari 28, 2010, 14:07:12
edit2Rapporteer  
Ik heb dat catamaran en trimaran nog nooit gedaan maar het ziet er zo ontzettend bruut uit!
Die oracle kost ook maar een paar centen Wink


Er is iemand met dit patent.
http://www.freepatentsonline.com/6619674.html

maar ik kan niet zo goed opmaken of die patenten nu gewoon te gebruiken zijn..

Misschien zit er nog wat bruikbaars bij?

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #53 Januari 28, 2010, 14:45:21
edit2Rapporteer  
tja met ijzer aan de eindes, dan mis je het carve gevoel dat die MN kiteboy met z'n switchblade wel heeft. ik zoek naar een board dat je gecontroleerd can carve en swars kan gooien om te remmen, zodat het aanvoelt als een kite board...
er zijn ook landboard truck te krijgen, daar kan je ook ijzers op beunen.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #54 Januari 28, 2010, 14:47:14
edit2Rapporteer  
Natuurlijk mag je een patent gebruiken voor eigengebruik, in productie nemen is een heel ander verhaal!

En dan nog, wat is de kans dat ze er achter komen?

Vind die rem wel geweldig, stel tanden die je het ijs in drukt Smiley

Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #55 Januari 28, 2010, 16:07:10
edit2Rapporteer  
Natuurlijk mag je een patent gebruiken voor eigengebruik, in productie nemen is een heel ander verhaal!

En dan nog, wat is de kans dat ze er achter komen?

Vind die rem wel geweldig, stel tanden die je het ijs in drukt Smiley


ik bedoelde idd eigen productei aangezien die site freepatents online heet :S
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #56 Januari 28, 2010, 16:46:02
edit2Rapporteer  
Ja beetje misleidende naam.  Volgensmij is dat puur dat je er niet voor hoeft te betalen om ze in te zien.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #57 Januari 28, 2010, 18:21:16
edit2Rapporteer  
Die trimaran is natuurlijk lachen maar je bent gebonden aan een bepaalde houding. Als je nou in een bolling laat zeggen 7 ijzers onder zet ben je niet direct aan die ene houding en heb je toch altijd twee ijzers aan het ijs. Probleem is wel dat je veel ijzers nodig hebt en het vrij lastig te maken is.
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #58 Januari 28, 2010, 21:55:52
edit2Rapporteer  
Hey Rudo,

Heb je misschien nog een oud snowboard liggen? Volgens mij werkt jou systeem perfect onder een snowboard. Laatste keren met snowkiten was ik op besneeuwd ijs bezig. Op sommige stukken lag helemaal geen sneeuw, maar omdat het ijs best wel ruw was, konden we daar gewoon kiten. Grip zat. Alleen op echt glad ijs heb je met een snowboard niet genoeg grip meer. Maar met die ijzers van jou eronder natuurlijk wel. Als je ze dan niet te diep laat steken, kun je ook nog gewoon snowkiten met datzelfde board.

Een mountainboard met ijzers is in ieder geval niet ideaal. Ik had de trucks al heel strak gedraaid, zodat ze niet te makkelijk sturen. Toch begint hij al snel te slingeren en als een kant even wegglijdt, ben je compleet de controle kwijt. Ik snap precies wat voor carve gevoel je wilt hebben, maar dat bereik je dus niet met landboard trucks. Ja, misschien als je het board heel lang maakt zodat hij minder stuurgevoelig is?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #59 Januari 28, 2010, 23:38:10
edit2Rapporteer  
Dear Lord!
ik wel een snowboard maar ik wil die nog niet op het ijs vernaggelen. Het klopt dat je zo een "all terrain" ding kan maken.
Morgen ff wat staal scoren voor een 2de setje ijzers en dan aan een plank schroeven, voetbandjes er op en schudden tot het sneeuwt!
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #60 Januari 29, 2010, 02:45:28
edit2Rapporteer  
doe is gek rudo en gooi je haar los..Wink
® € M © 0

Berichten: 406
Antwoord #61 Januari 30, 2010, 10:26:58
edit2Rapporteer  
Is het missschien een idee om een boardje te maken met 3 ijzers ? en dan de middelste klein stukje lager zodat je kan inhangen maar nog wel stabiliteit hebt ?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #62 Januari 31, 2010, 20:40:36
edit2Rapporteer  
phase 2 is klaar voor de strijd!

een stuk minder sexy dan de vorige maar veeeeeeeeel stabieler denk ik.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #63 Januari 31, 2010, 20:48:02
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd en met name over het gevoel als je gaat hangen. Ziet er wel leuk uit en hoop dat het nu werkt. Nu maar hopen dat er ijs ligt.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #64 Januari 31, 2010, 20:48:53
edit2Rapporteer  
denk dat dit ook niet lekker werkt, je moet denk ik echt 3ijzers hebben, vrij dicht opelkaar ,middelste wat hoger dan de andere 2.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #65 Januari 31, 2010, 20:57:51
edit2Rapporteer  
die middelste is 1cm hoger dan die andere (instelbaar met slobgaten), het is de bedoeling dat de voorste het ijs niet raakt. En als je op gang bent kan je aankanten, heel side of toeside.
Het zal mij benieuwen!

hier de rocker:
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #66 Januari 31, 2010, 21:11:34
edit2Rapporteer  
Ziet er vet uit El Rudo! Hopelijk werkt dat ding een beetje, zou erg vet zijn.

Wat ik mij af vraag is dat het misschien niet goed is om een soort van gleider
in het midden te maken. Waar veren onder zitten zodat als je heel/toe-side
gaat nog iets onder steuning hebt.

Ik weet wel dat ik voor aankomende winter hier ook mee gaat experimenteren,
Het is erg vet om zo iets te maken.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #67 Januari 31, 2010, 21:44:54
edit2Rapporteer  
Je hebt nu 2 rijen schaatsen met in elke rij drie schaatsen.
Wat morres bedoelt is drie rijen schaatsen waarbij de midelste rij iets hoger ligt dan de buitenste twee rijen. (zoals een trimaran, goh klinkt bekend Wink )

snappes vous
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #68 Januari 31, 2010, 21:57:13
edit2Rapporteer  
Je hebt nu 2 rijen schaatsen met in elke rij drie schaatsen.
Wat morres bedoelt is drie rijen schaatsen waarbij de midelste rij iets hoger ligt dan de buitenste twee rijen. (zoals een trimaran, goh klinkt bekend Wink )

snappes vous

Dat bedoelde ik ook alleen denk ik dat je niet een vast ijzer moet doen.
Een ijzer met een veer zodat je eerst gewoon vlak kan staan en naar mate
je aankant dat ijzer uitschuift.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #69 Januari 31, 2010, 22:10:29
edit2Rapporteer  
tja dan wordt het wel ingewikkeld, ik vond van 3 naar 6 al zo'n klus... En het gewicht neemt ook aardig toe.
Eerst dit maar es proberen. En bouw zelf ook eens wat!
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #70 Januari 31, 2010, 22:13:41
edit2Rapporteer  
tja dan wordt het wel ingewikkeld, ik vond van 3 naar 6 al zo'n klus... En het gewicht neemt ook aardig toe.
Eerst dit maar es proberen. En bouw zelf ook eens wat!

ik ben ook wat aan het bouwen Wink

een scriptie en een vwt2b bus..
handen vol aan jah Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #71 Januari 31, 2010, 22:53:16
edit2Rapporteer  
tja dan wordt het wel ingewikkeld, ik vond van 3 naar 6 al zo'n klus... En het gewicht neemt ook aardig toe.
Eerst dit maar es proberen. En bouw zelf ook eens wat!

Ik ga voor volgend jaar zeker wat bouwen, ik heb ook al zelf boards, mountainboard
gemaakt en ik vind het vet om te doen dus die komt er zeker. Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #72 Februari 07, 2010, 22:03:32
edit2Rapporteer  
Die Yank met z'n Switchblade heeft volgens mij ook al flink wat R&D in z'n board gestoken volgens mij. En een blad zo aan de heelkant blijkt te kunnen werken, zo bewijst hij in zijn filmpjes.

Het gaat deze week weer vriezen in onze regio Rudo! Joepie YeSS Joepie YeSS

Waar heb je het overigens geprobeerd de eerste keer?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #73 Februari 07, 2010, 22:23:23
edit2Rapporteer  
westeinder bij de zeilschool links van de watertoren (pal naast het surfeiland).
Die ligt nog steeds dicht dus met een paar dagen vorst weer beschikbaar.
Ik zou nu trouwens wel een natte sessie lusten.
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #74 Februari 08, 2010, 00:12:39
edit2Rapporteer  
Van mij mag het ook wel weer flink gaan dooien. Graadje of 25 dooi lijkt me wel lekker. Grin

Ik heb ook nog een idee voor een ijskiteboard. Komende week ga ik bouwen, dan is ie klaar voor de echte vorst van volgende week. Ik heb de bouwtekening in mijn hoofd, dus die kan ik hier helaas niet laten zien.

Het idee is als volgt:
Aan beide kanten een ijzeren strip, die plat op het ijs komt, zoals bij een slee. aan de voor- en achterkant laat ik hem oplopen, zodat ie niet in het ijs hapt. Aan de zijkant van het board slijp ik de strip in een scherpe 90 graden hoek, zoals bij een snowboard. De rocker maak ik verstelbaar, omdat ik nog niet weet wat het best gaat werken.
Aan heelside maak ik nog een ijzertje (ook diepte instelbaar), zoals bij de switchblade, voor eventueel extra grip. Maar ik denk eigenlijk dat die niet eens nodig is. Misschien maak ik hem wel zo, dat ie alleen het ijs raakt als ik extreem aankant.
Ik schroef er wel snowboardbindingen op. Daarmee kun je heel makkelijk aankanten.

Als ik jou was, zou ik er ook maar snowboardbindingen op schroeven. Met voetbanden hou je dat aankanten echt niet lang vol.

De laatste keer dat ik heb gesnowkite had ik met een gewoon snowboard nog redelijk grip op kaal ijs.

Zodra ik wat foto's heb, plaats ik ze hier wel even.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.