Ervaring met EWA-Marine

-MAARTEN-

Berichten: 170
Januari 31, 2010, 22:02:33
edit2Rapporteer  
Ik wil voor mijn Canon EOS 450D een EWA Marine U-A aanschaffen om zo kitefoto's vanaf het water te gaan maken (staand in het water). Er bestaat dan namelijk een kans dat je de camera in het water laat vallen...

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze waterdichte zak? Is het mogelijk om nog mooie foto's te maken met een dergelijke zak om je camera? Kan je de camera nog goed bedienen? Is het daarnaast ook nog mogelijk om je camera in te kunnen stellen (zoom, sluitertijd, diafragma, etc.) terwijl deze zich in de zak bevindt?

 
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 Februari 01, 2010, 00:24:36
edit2Rapporteer  
Ik maak veel gebruik van mijn Ewa Marine waterzak.
Je kan er echt alles mee. Op Bonaire heb ik veel gebruikt met snorkelen en natuurlijk voor het maken van kite foto's.
Bijna 95% van mijn kitefoto's heb ik gemaakt met de Ewa-marine zak.
Ik gebruik de zak in combinatie met de Nikon D300 en D80.
De instellingen voor je camera moet je instellen voordat je de camera in de zak doet.


Ivm mijn objectieven zit ik er nu aan te denken om mijn Ewa-Marine zak te upgraden. Stuur mij maar een mailtje en misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen.

Hier een van de vele foto's die ik met de Ewa Marine genomen heb.

Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Februari 01, 2010, 10:45:25
edit2Rapporteer  
Ja hè HJ, was een goede tip toch  Wink

Heb hem zelf ook al jaren, is echt prima te doen, met een beetje handigheid kun
je hem ook nog wel instellen in de zak.
Heb er zelfs op 15 mtr diepte mee tussen manta's gedoken......
Alleen de eerste keer op die diepte wist ik niet waren hij uit zich zelf foto's aan
het maken was........ totdat ik erachter kwam dat de zak helemaal vacuum was
getrokken, en daardoor de ontspanner knop indrukte  Undecided
-MAARTEN-

Berichten: 170
Antwoord #3 Februari 01, 2010, 22:17:23
edit2Rapporteer  
Dat zijn mooie pics HJ!  Shocked ThumpsUp  Mooie bevroren acties!

Zie dat je de foto's van dichtbij maakt...maar welke instelling pas je over het algemeen toe voordat je de camera in de zak stopt? Is natuurlijk afhankelijk van weer- en licht omstandigheden en moet je mee gaan proberen, maar waar streven jullie naar (sluitertijd, diafragma, belichting)?

Is het tevens nog goed mogelijk om door de zoeken te kijken met plastic ervoor?

Hoe gaan jullie om met de focus van de camera wanneer deze in de zak zit (Manual/Auto) en je in het water staat? Kan me namelijk voorstellen dat wanneer je in het water staat er gemakkelijk druppels op het glas/lens komen waarop de camera scherp stelt (bij AutoFocus)  Roll Eyes
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Februari 02, 2010, 04:24:29
edit2Rapporteer  
Dat zijn een hoop vragen!!
Ik probeer altijd zoveel mogelijk info over fotografie van het forum te halen van sites zoals bijvoorbeeld www.zoom.nl

Een half jaartje geleden heb ik een topic op Zoom geopend en die kan waarschijnlijk je vragen beantwoorden. Het is natuurlijk heel veel uitproberen en thuis en vaak kun je het resultaat thuis pas echt goed bekijken.

Hoop dat je er iets aan hebt en anders hoor ik het wel weer.

http://zoom.nl/forum/viewtopic.php?t=26434&postdays=0&postorder=asc&highlight=ewamarine&start=0

Grts Henk Jan
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Februari 02, 2010, 10:48:50
edit2Rapporteer  
totdat ik erachter kwam dat de zak helemaal vacuum was
getrokken, en daardoor de ontspanner knop indrukte  Undecided

Had je die schuimrubber inzetstukken er wel bij gedaan? Die zorgen nl. voor de benodigde "lucht" in de zak zodat dat niet gebeurd op diepte. Je hebt er ook speciaal gewichten bij, maar die zijn los te koop volgens mij. Dat heb ik weer van een duiksite ;-)

Is ook mijn volgende foto-upgrade, nadat ik HJ real-life aan het werk heb gezien en de resultaten ervan wil ik ook zo'n zak
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Februari 02, 2010, 13:53:24
edit2Rapporteer  
Dat rubber inzetstuk zorgt er ook voor dat je objectief precies op de goede hoogte komt te staan. Ik heb ook wel eens geprobeerd de diepte in te duiken omdat ik een schildpad op de foto wilde zetten maar de zak heeft onwijs veel behoefte om weer naar boven te gaan. Dus wil je echt de diepte in dan is het wel zaak dat je er zo veel mogelijk lucht uit laat.

Hier nog ff een foto van wat visjes.
 
Naish-Kiter

Berichten: 1513
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #7 Februari 02, 2010, 14:20:41
edit2Rapporteer  
mice picture mini-me
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 Februari 02, 2010, 16:20:54
edit2Rapporteer  
Tja zo'n zak en camera kost wel wat maar dan krijg je ook onvergetelijke vakantie kiekjes.
Nadeel is wel dat je het als een hobby moet zien want je staat 9 van de 10 x foto's van andere te maken   InLove
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Februari 02, 2010, 17:24:41
edit2Rapporteer  
http://www.ewa-marine.de/index.php?id=59

Dit zijn die gewichten die erin moeten, juist niet alle lucht eruit om te voorkomen dat de zak de knopjes door de druk gaat indrukken:

If you want to go diving, ensure that there is enough air depending on your planed dive depth
Link: http://www.ewa-marine.de/index.php?id=159

Is wel een extra optie, dus bijbetalen...


Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #10 Februari 02, 2010, 21:56:16
edit2Rapporteer  
Had je die schuimrubber inzetstukken er wel bij gedaan? Die zorgen nl. voor de benodigde "lucht" in de zak zodat dat niet gebeurd op diepte. Je hebt er ook speciaal gewichten bij, maar die zijn los te koop volgens mij.

Klopt, maar als je gaat duiken, zijn er altijd wel wat extra loodblokken in de buurt.
Die kun je mooi aan de straps aan de onderkant vastmaken.
Dan een beetje spelen met de hoeveelheid lucht in de zak en hij weegt onder water niks meer....
Dus tip, hoe dieper je gaat, hoe meer lucht erin en dus ook meer gewicht eronder.

Dan kan ik ook niet achter blijven met wat sfeer plaatjes.........
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Februari 09, 2010, 16:16:00
edit2Rapporteer  
Helix: Mooie plaatjes met de good old EOS 300D!
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #12 Februari 21, 2010, 17:01:20
edit2Rapporteer  
pas op met golven  Grin
-MAARTEN-

Berichten: 170
Antwoord #13 Maart 03, 2010, 14:15:14
edit2Rapporteer  
Heb een (2de hands) waterzak van EWA weten te bemachtigen. Heb er al even op het droge mee gestoeid. De camera is er inderdaad lastig in te plaatsen, maar ik denk dat het na wat oefening veel makkelijker gaat. Het bedienen gaat nog enigzins

Hoe het foto's maken op / in het water gaat weet ik nog niet. Ik zal de resultaten en ervaring hier wel even delen...nu nog even wachten op wind en redelijk weer...  Tongue
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #14 Maart 05, 2010, 12:40:13
edit2Rapporteer  
gewoon in bad ermee Grin
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #15 Maart 05, 2010, 15:55:49
edit2Rapporteer  
Mijn EWA-zak staat ook te koop.
Wil namelijk graag een nieuwe upgrade gaan kopen.
Zak gebruik ik icm Nikon D80 en D300. YeSS
NDC

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #16 September 07, 2011, 13:03:21
edit2Rapporteer  
Zijn er hier nog meer mensen die ervaringen hebben?

Ik ben er erg benieuwd naar omdat ik opzoek ben naar zo'n EWA-Marine hoes.
Mocht iemand er een te koop hebben of willen verkopen dan hoor ik het ook graag.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.