Spullen kopen

TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #25 Maart 15, 2010, 18:15:43
edit2Rapporteer  
Ik heb nog wel een apart potje voor de laptop, en ik kan em aanschaffen met aftrek( a 30%) Maar ik wil ook niet gaan bezuinigen op de set, maar ik wil het liefst met een 2e hands beginnen. Omdat ik dan kan kijken of het echt mijn sport is, en dan bijvoorbeeld als ik wat meer gevorderd ben een goede nieuwe kite aan te schaffen.
piede

Berichten: 1689
Antwoord #26 Maart 15, 2010, 18:41:31
edit2Rapporteer  
Wat je zegt klinkt logisch, maar als je nieuw spul koopt wat overjarig is, weet je zeker dat je een goede beginners kite hebt (Je krijgt goed advies bij een shop) en zul je veel sneller progessie maken wat de sport nog veel leuker maakt.
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #27 Maart 15, 2010, 18:48:02
edit2Rapporteer  
En als ik deze nou eens koop:
http://link.marktplaats.nl/329059578

Zit ook bij mij om de hoek, vind ik toch altijd een stukje fijner:

Te koop Best Waroo 11m 2008 ,rood, inclusief bar pomp en tas, in uitstekende staat, fantastische allround kite voor alle disciplines, met een groot windbereik.
eventueel heb ik voor iemand op zoek naar een complete set ook een board te koop: North Dragon 145/ 40 cm 2008.
samen voor 675 euro

Maar dat board is zeker niet goed voor mij?
Runaque

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #28 Maart 15, 2010, 18:53:51
edit2Rapporteer  
Wat uitleg over de North Dragon in een revieuw, maar ben je niet beter dat je gewoon goed advies inwint, je zoekt alleen maar naar mogelijkheden bij jouw om de hoek, dan is de keuze nogal aan de kleine kant.

http://www.kiteworldmag.com/2007-board-tests/north-kiteboarding-dragon/
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #29 Maart 15, 2010, 18:55:42
edit2Rapporteer  
Ik vind het inderdaad fijn als het om de hoek is, maar ik zoek gewoon op marktplaats en kwam deze toevallig tegen. Ik wil ook wel op hanglos kijken, maar die is down geloof ik...
Runaque

Geen avatar

Berichten: 89
Antwoord #30 Maart 15, 2010, 18:58:24
edit2Rapporteer  
Dit forum heeft ook een tweedehands gedeelte hoor, hierboven onder "2e hands".  Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #31 Maart 15, 2010, 19:38:11
edit2Rapporteer  
jekyll is prima kite, ook 2008, 2009 is idd een stuk anders (beter op aantal punten, ga je als beginner eerst niet veel van merken)
2009 en 2010 model hadden problemen met QuickRelease, maar die worden/zijn vervangen, je kan er van uit gaan dat als je in NL een nieuwe jekyll in de winkel koopt, er een nieuwe QuickRelease op zit.

Ik ben idd een gesponsorde rider. Ben dat geworden uit enthousiasme voor het merk. Maar ik zal je niet over halen, dat doet de prijs en de kite wel. Zoals je ziet is ie lager geprijsd dan de concurrenten. Ik vind 750 voor een nieuwe 2009 kite absoluut geen slechte prijs. We zijn tenslotte nog maar net 3maanden 2010.
Op de quickrelease na, zal je geen slechte verhalen hebben gehoord over de jekyll, me dunkt. De kite is stabiel, ERG stevig(bombproof), goed om te beginnen, maar zal je ook niet snel vervelen(ik kite al 6 jaar, en vaar sinds 1,5jaar ook de jekyll) Verder springt de jekyll gewoon erg hoog en makkelijk de lucht in.
Maar goed, hoe 'verwoed' ik ook ben, ik heb je ook alternatieven aangeboden: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=37523.msg502582#msg502582 Dus ik zit je hier echt niet alleen maar jekylls door de strot te duwen Grin

Dus het is aan jou, Gaastra is een merk wat in bijna alle kitesurfwinkels wel te koop is en doet de laatste 2jaar erg goed, met-of-zonder mijn hulp Smiley


Over de 2008 jekyll, voor 375 zou je m mee moeten kunnen nemen.
edit: zie overigens niet wat voor maat die jekyll 2008 is? Zie ook dat er een 2009bar bij zit(met 2010 QR) Misschien, als het een goede maat is, kan je deze kopen voor 400(vanwege de bar) en later er wat bijkopen.

edit2: http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/2639 dit is ook een alternatief, wel ff goed lezen over beschadigingen
edit3: of dit: http://www.kitehigh.nl/2ehands/advertentie/2642


Heb nu wel aangetoond dat ik écht niet alleen gaastra push, dus een dikke vinger aan de azijnpissers
Arctic_Monkey

Berichten: 338
Antwoord #32 Maart 15, 2010, 19:46:10
edit2Rapporteer  
Tjeerd!

Goed om te horen dat je nog steeds helemaal verslaafd bent en graag wilt beginnen!

Goed opletten bij wat je koopt is vooral belangrijk.. ook is belangrijk om niet te cheapass te gaan met je hele set! Bespaar niet op je kite maar ook niet op je wetsuit!

Dus het is nu vooral wat jij belangrijk vind, is die laptop belangrijk (of kun je die door je ouders laten sponsoren?) of wil je liever beginnen met je verslaving?

Succes met die keuze!
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #33 Maart 15, 2010, 20:09:22
edit2Rapporteer  
Tof van al deze reacties,

Ik kreeg een Private message van een user waarvan zijn vriendin nog 2, 2008 gaastra jekyll kites had liggen. Omdat ik morres een goed helpende user vind, en hij ook erg professioneel oogt en ook naast zijn andere opties toch een jekyll adviseerd, en ook omdat hij bombbroof is vind ik die wel een goede keus. Die edit 2 van morres kan ook, die had ik zelf ook al gezien. Deze is ook wel handig, omdat ik een vakantiehuisje heb op terschelling, en dat ik er en/of er vrij vaak familie op terschelling is, waardoor ik hem kan laten ophalen. En eventueel nog eilander korting (A)
Daarnaast heb ik nog gevraagt aan kitepro of ze een mooie deal voor me kunnen maken omtrend de 2009 editie.
En over edit 3 dat board wat erbij zit, is toch te groot voor mij?


Over die laptop, M'n ouders heb ik verteld dat een kite-set met alles erop en eraan rond de 1200 euro was. Dit vonden zij goed, en ik vind het eigenlijk een beetje verwend om nog om extra euro's te gaan zeuren. Vandaar dat ik het graag onder de 1200 euro te houden. Die laptop heb ik zelf een potje voor aangelegt omdat ik niet alles door me ouders wil laten betalen...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #34 Maart 15, 2010, 20:54:18
edit2Rapporteer  
ik weet niet of kitepro die prijs nóg scherper maakt, je zou kunnen vragen of hij een pakket aanbieding kan maken, kite-board-trapeze(wetsuit doet ie niet geloof ik?) Dan vraag je hem om offertes te maken voor verschillende kites/boards. Hij heeft ook andere merken.
Dan zou je voor een wetsuit aar een shop in de buurt kunnen, weet niet waar je woont, dus dat is voor jezelf om te beslissen dan. of aquatrend.nl (ofzo?)
edit: ik oog professioneel, hihi. Je had me gister moeten zien crashen  Grin
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #35 Maart 15, 2010, 21:02:16
edit2Rapporteer  
Ik woon zelf in oegstgeest, dat ligt in de buurt van noordwijk, katwijk en denhaag dus keuzes genoeg. Zou je misschien nog in die 2008 vraag in kunnen gaan? Is dit de bestte keus of niet? Want dan stuur ik em een bericht terug over de staat en de prijs. Of toch voor de best warroo 2008?
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #36 Maart 15, 2010, 22:23:06
edit2Rapporteer  
Kreeg net het bericht dat de gaastra is uitverkocht via kitepro. Dan moet ik het maar gaan zoeken in 2e handsjes, omdat ik eerst het kite-leven wil ervaren. En dan eventueel later duurdere kites aanteschaffen.

Nu is de keus, of:
Jekyll 2008 versie 9 of 12 *prijs onbekend*
Waroo Best 11M - 450 euro
Ozone instinct sport 2 11M - 300 euro
ocean rodeo 8M en 12M samen voor 650 euro
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #37 Maart 15, 2010, 23:26:12
edit2Rapporteer  
jekyll 2008 is er niet in 9. Ik zou gewoon voor die 2e hands jekyll of waroo gaan, lekker goedkoop en prima spul, hoewel de levensduur van de schaamstra wat hoger is. 2009 is overigens bijgaastra een stuk beter, maar dat is al opgemerkt. Ik weet miss. nog iemand die een 2008+2009 jekyll te koop heeft. zal m ff tippen, hij wil miss. 2010 kopen.
Grt
sennesmid

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #38 Maart 15, 2010, 23:40:44
edit2Rapporteer  
wat denk je van een advance kaiman zijn ook goede kites en perfect om het mee te leren! maar je zou ook eens bij een north evo kunnen kijken die zijn ook top maar ik raad je de advance kaiman aan vind ik zelf het best!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #39 Maart 15, 2010, 23:43:17
edit2Rapporteer  
zeg Tjeerd, je vergeet Flexifoil! Nee, geen enkele relatie, gewoon zeer tevreden gebruiker. Stabiel, enorme depower, bombproof, en superservice, ook op tweedehands spul. Niet het goedkoopste merk overigens.
TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #40 Maart 16, 2010, 11:36:25
edit2Rapporteer  
Als ik op flexifoil zoek, worden ze eigenlijk nauwlijks verkocht, dus die gaat over.
Ben een beetje aan het zoeken op alle andere kites, maar de meestte is eigenlijk allemaal heel lang geleden gepost (a 2009) dus denk dat die wel verkocht zijn.
Daarnaast hoor ik van een vriend van mij, ook een kiter dat de jekyll klote dingen zijn en dat ik zou balen van me aankoop. Maargoed, die best 11M is voor 450 euro met bar te halen, en ook nog eens dichtbij(niet erg rellevant maar wel handig) Dus denk dat dat voor nu de bestte keus is. Maar ik kan ook nog een maandje wachten, want wellicht komt er nog ergens een aanbieding. En ik ga toch pas beginnen na de mei vakantie.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #41 Maart 16, 2010, 13:24:07
edit2Rapporteer  
Die vriend van je praat poep Natuurlijk is een kite persoonlijk, hij vind m misschien niet lekker vliegen, dat kan, waarschijnlijk houdt hij gewoon niet van goede kites. Nee geintje, misschien houd hij gewoon niet van sLE-kites.

 Neemt niks af van de eigenschappen van de kite, die is er niet minder om.

Aan die 11waroo heb je geen miskoop hoor, als ie in goede staat is.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #42 Maart 16, 2010, 13:49:48
edit2Rapporteer  
Hier val ik Morres bij: zowel de 2009 als de 2010 Jeckyll zijn goede kites! Daarbij blinken ze vooral uit in spronghoogte & hangtime voor de mensen met ervaring.

Enige wat mis is met die kites is de depowerstrap. Mensen in mijn omgeving met deze kites hebben deze dan ook vervangen voor een van een ander merk.

Waroo08/09 ook geen verkeerde koop (mist alleen one-pump t.o.v. de Jeckyll)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #43 Maart 16, 2010, 13:56:21
edit2Rapporteer  
en de high-end.
Depowerstrap, tja sommigen vinden die idd niet fijn. Meeste laten m zitten. Zijn vooral kiters die al langer kiten die m niet lekker vinden had ik het idee. Heb al geopperd om verschillende soorten te gaan leveren(optioneel dus) bij gaystra
sann

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #44 Maart 16, 2010, 14:01:39
edit2Rapporteer  
[Edit] Hier hebben we 2e-hands, personlijke berichten en mail voor, niet openlijk op het forum handelen.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #45 Maart 16, 2010, 14:02:34
edit2Rapporteer  
Yep, zeker lang door te varen ThumpsUp

Probleem is dat bij sommigen dat ding vastloopt. En dat is natuurlijk niet fijn. Een gewone "open" strap (niet in een neopreen condoom zeg maar) doet al wonderen. Heb het zelf ook ondervonden.

"gaystra"  schater schater schater
LamiKaze

Berichten: 897
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #46 Maart 16, 2010, 14:08:57
edit2Rapporteer  
Proat geen poep  schater het belangrijkste vooral in het begin
is dat een C-shape of SLE kite lekker makkelijk starten vanuit
het water. Er zijn er dus ook zat kites die hier aan voldoen.

Best Waroo, North EVO, F-One Bandito, Gaastra Jackhals.

Zou zeker geen kite ouder dan 2008 kopen, maar wie ben ik
om te zeggen wat jij moet kopen.  Grin

TjeerdSJ

Berichten: 121
Antwoord #47 Maart 16, 2010, 16:52:49
edit2Rapporteer  
Ik kan bijvoorbeeld de Airush DNA 2009 met een boardje combineren voor 1050 euro.

Dit kreeg ik in een mail van kitepro.nl, klinkt erg goed, vooral omdat als ik dit combineer met een wetsuit van 100 euro en een trapeze van rond de 80 euro(moet wel te vinden zijn toch?) ik 1230 euro kwijt ben voor een zeer nette prijs. En dan ook het belangrijkste - de kite en het board, nieuw
Hoewel het wel een 9m is, dit is niet de juistte maat voor mij toch?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #48 Maart 16, 2010, 17:18:30
edit2Rapporteer  
Ik ken de DNA niet, maar Taco (van kitepro.nl) weet gelukkig meestal wel waarover hij praat

Een 9m2 SLE is een prima maat als one-kite-quiver voor iemand van 70-75kg. Heb zelf ook een seizoen lang slechts met een 9m2 gevaren. En meer dan genoeg keren op het water gestaan.

Indien je twee kites wilt is een 11/10 - 7m2 combo ook goed. Maar dat hangt ook wel een beetje van het type/merk/model kite af natuurlijk.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #49 Maart 16, 2010, 17:58:13
edit2Rapporteer  

Inderdaad een 11/10--m en een 7m is een mooie combo.

Ga voor een boardje rond 130 tot 135 lang en 39 a 41 breed.

Kleiner dan 130 is moeilijker om te leren en heb je sneller een grotere kite nodig.

Groter dan 135 is makkelijker ih begin maar ga je snel beu worden.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.